Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Augustus/september/oktober 2020 Mama's

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Sep 2020 12:02

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd! Wat spannend met de andere kinderen haha. Mooie naam!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Sep 2020 13:10

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd! Mooie naam idd.
30-04-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Sep 2020 13:19

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 30 Sep 2020 13:20

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd! Veel geluk gewenst!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Sep 2020 13:30

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd, Namasté!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 30 Sep 2020 13:36

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd! Fijne kraamweek gewenst.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Sep 2020 13:37

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Namaste!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 01 Okt 2020 19:37

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Namaste!!

Balen Ilske dat je nog niet bevallen bent, wachten duurt zo lang!!

Voor mij vanaf morgen officieel de langste zwangerschap tot nu toe. Nou heb ik wel een hele makkelijke zwangerschap, dus mag niet echt klagen. Al heb ik me er wel in vergist, gisteren hele huis flink gestofzuigd, alle kussens van de bank, onder bed, tapijt grondig gedaan, daar kreeg ik s avonds en vandaag de rekning van gepresenteerd. Veel pijn in mn bekken en bandenpijn onderin mn buik. Net ook wat licht bloedverlies gehad.

Maar verder totaal nog geen voorweeën of zoiets. Kinderen en man vinden het maar lang duren ?

Alles is af, vandaag geboortebord opgehaald, alleen de wasbare luiers zaterdag nog ophalen en dan zijn we echt klaar. Als er dit weekend niks gebeurd komen ze me maandag strippen, omdat hij toch wel groter dan gemiddeld wordt geschat en mijn andere kinderen ook groot waren.

Hoe gaat het met alle mama's en baby's die al geboren zijn?
<3 <3

Afbeelding
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:22

Bericht 02 Okt 2020 10:02

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ik ben inmiddels ook bevallen van een prachtige zoon met de naam J.ens.
Hij is nog net een septemberkindje. Geboren op 30 september om 23:25 uur.
De bevalling was pittig. Het begon de avond ervoor met wat lichte krampen wat in de loop van de nacht wel wat meer werd maar onvoldoende. Rond half 5 in de nacht toch de verloskundige gebeld. Die heeft gestript maar in de loop van de ochtend nam het helemaal af. S middags hadden we al een afspraak staan bij de gynaecoloog om inleiding te bespreken dus daar zijn we toch maar naar toe gegaan. Die heeft nogmaals gestript. Vervolgens zijn thuis nog de vliezen gebroken door de verloskundige en daarna zijn we naar t ziekenhuis gegaan. Op dat moment had ik nog steeds onvoldoende weeën om ontsluiting te krijgen dus ik het ziekenhuis kreeg ik weeënopwekkers en een ruggeprik. Toen kwam de volledige ontsluiting best snel alleen ik moest nog persen. Ze hadden de ruggenprik al uit gezet dus die persweeen kwamen in volle hevigheid. Dat vond ik wel echt heel pittig. Maar hij is er dus nu lekker genieten ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2020 10:22

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Ilske met de geboorte van je zoontje! Echt net nog een september kindje inderdaad.
Wat een lange aanloop naar de bevalling zo en wat was er veel nodig voordat het echt doorzette. Maar daar is hij gelukkig!

Ahh Tazz logisch dat het dan lang voelt duren als je bij je vorige zwangerschappen nu al bevallen was. En logisch ook dat de kinderen er zo naar uit kijken. Klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent!

Hier gaat het momenteel even ruk. Na een heerlijke kraamweek kreeg ik gisteren koorts en heb een blaasontsteking en beginnende borstontsteking. Intussen zit ik wel aan de pijnstillers en antibioticakuur dus de ergste pijn is weg maar voel me een slappe vaatdoek. Gelukkig kan zoontje weer even bij opa en oma logeren (waar ik me schuldig over voel maar ook weet dat dat niet hoeft). En baby M is echt easy peasy dus ik kom wel aan m'n rust nu echt.
Ze slaapt echt zo veel! O was echt veel alerter en wakkerder maar zij is echt een slapertje. Moet haar echt wekken voor een voeding vaak. Al mocht ze 's nachts er al wel 4 a 5 uur tussen laten (wat ze ook kon) maar dat konden mijn borsten blijkbaar nog niet aan. ?
Ze drinkt wel echt heel goed en is al over haar geboorte gewicht. Vannacht moest ik even wat nakolven omdat ik volle borsten bleef houden en ivm de borstontsteking ze goed leeg moeten. Kwam er alsnog 100 ml rechts uit, nadat ze al had gedronken! Echt zo'n verschil met vorige keer.
Voor nu doe ik dus maar even ultiem rustig aan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem309

Bericht 02 Okt 2020 10:24

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Namaste en Ilske!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Okt 2020 11:01

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Ilske ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 02 Okt 2020 13:25

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Bedankt voor de felicitaties ?

Ilske, gefeliciteerd! Eindelijk kunnen jullie ook jullie mannetje knuffelen!

Tazz, hopelijk is het strippen niet meer nodig en beval je gewoon (voor) dit weekend!

Marin , beterschap. Klinkt ook echt niet fijn, zowel een blaasontsteking als een beginnend borstontsteking. Vervelend ook dat ze in het begin je borst ook nog niet volledig kunnen leegdrinken. Wel lekker dat je al weer 4 tot 5 uur kunt doorslapen, dat is toch al een heel verschil tov 3 uurtjes (als ze dat al redden).
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Okt 2020 16:02

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Ilske!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Okt 2020 06:36

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Namaste, gefeliciteerd!! Wat een lieve, mooie naam, goede keus! En wat fijn dat je man toch bij de bevalling is geweest. Nu heerlijk genieten van het kleine meisje!

Ilske, ook al zo’n leuke naam voor jullie zoontje. Gefeliciteerd en geniet van de heerlijke knuffels.

Marin, wat naar blaasontsteking en borstontsteking. Ik hoop dat de antibiotica heel snel werkt. Bah! Wat fijn dat de kraamweek zo relax is geweest en dat jullie zo genieten van jullie kleine meisje.

Tazz, nog eventjes! Ik duim voor je dat het niet lang meer zal duren.

Hier gaat het goed, E is ondertussen alweer 5,5 week. De eerste paar weken zijn enorm zwaar geweest maar nu gaat het goed en wij genieten enorm. Mijn partner is wel weer aan het werk en wij hebben helaas nog steeds geen familiebezoek gehad behalve mijn partners schoonzus een dagje en zijn moeder is een midweek hier geweest in week 2 (maar E en jk waren toen twee dagen in het ziekenhuis). De maatregelen voor Schotland en Nederland zijn strenger geworden dus bezoek zit er voorlopig ook niet in. Daar zit ik dan met al die pakken beschuit en muisjes ? Ook lukt het borst voeden niet dus ik kolf nog steeds volledig en dat vind ik behoorlijk pittig. Even kijken hoe lang ik dit mentaal aan kan! Ik bekijk het per week en elke week is meegenomen!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Okt 2020 14:10

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Nien, wat gaat dat alweer snel joh 5 weken! Wel fijn dat jullie nu echt kunnen genieten, ondanks het strenge beleid rondom visites. Dat fulltime kolven lijkt me idd ook pittig zeg, ik vind het knap dat je het zo volhoudt. Heb je een idee wat de reden is dat het live voeden niet lukt, pakt ze de tepel niet of?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Okt 2020 14:15

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

-
Laatst gewijzigd door .namasté. op 18 Okt 2020 06:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Okt 2020 15:22

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Wow wat fijn dat je man er toch bij kon zijn zeg! De hele nacht was je dus alleen? Lijkt me echt moeilijk :( superlief dat de verpleging het jullie zo makkelijk heeft gemaakt met jullie jongste, gelukkig zeg. Gefeliciteerd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Okt 2020 15:54

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Dankjewel ! Ja zeker, had geen betere afloop kunnen wensen. Nacht was ik inderdaad alleen, toen hoopte ik nog dat het maar zo snel mogelijk achter de rug was. Achteraf dus maar goed dat het iets meer tijd heeft gekost!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Okt 2020 19:57

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ja en misschien zette het juist daarom ‘s nachts ook wel niet door :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 08 Okt 2020 10:55

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

@Ilske gefeliciteerd!! Wilde je al in het ziekenhuis bevallen of was er een reden dat thuis je vliezen werden gebroken en je daarna alsnog naar het ziekenhuis moest?

Wat ontzettend fijn Namaste dat je man er toch bij kon zijn. Lijkt mij ook helemaal niks als hij er niet bij kan/mag zijn!

Hier hebben we ondertussen al 2 strippogingen gehad. Na de eerste afgelopen maandag hele middag en avond harde buiken/voorweeen gehad. 's nachts gewoon kunnen slapen en toen was het weg. Gisteren nog een poging maar die heeft niet echt iets gedaan, terwijl die toch een stuk pijnlijker was.
Nu komen ze morgen voor de 3de poging. We hebben voor maandag al een afspraak in het ziekenhuis staan. Dan krijg ik uitgebreide CTG en echo, en op advies van de VK overleg of ze dinsdagochtend mijn vliezen kunnen breken thuis. Ik wil graag thuis bevallen, maar dat maakt me eerlijk gezegd niet veel meer uit, als hij er maar gezond uitkomt en het liefst zo snel mogelijk, maak me er steeds meer druk om of het allemaal nog wel goed gaat in mijn buik. Hij liep al een week voor qua gewicht etc.
Ik durf niet veel meer te doen of weg te gaan. Gisteren nog half uur gewandeld met de honden en naar de winkel geweest maar bij iedere steek denk ik, oh nee straks breken mijn vliezen hier! Dus nu maar thuis een beetje rondscharrelen en rusten.
<3 <3

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2020 17:29

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ach Tazz, zag net je story op FB. Nog steeds niet bevallen dus! Wat gek dat dat zo verschilt met die andere twee he! En vervelend dat de voorweeën maar niet doorzetten. Echt best gek, het voelt voor mij nu al als zo'n ver van m'n bed show terwijl ik dus precies hetzelfde had een paar weken geleden. Vermoeiend is het he. Wanneer zet het nou wél door? Hopelijk heel gauw voor jou! Sterkte met de allerlaatste loodjes!


Hier gaat 't weer stukken beter. Ik ben weer 't ventje en we redden 't allemaal wel prima met z'n viertjes. Kraambezoek komt ook op gang en volgende week (herfstvakantie) ga ik paar daagjes met de twee kinderen naar m'n moeder. De autorit (2 uur) vind ik nog wel spannend zo in m'n eentje maar eenmaal daar is 't natuurlijk heerlijk bij m'n mama.
Verder is M nog steeds een makkelijke baby die heel veel slaapt. En drinkt. Ze is in één week meer dan 300 gr aangekomen. Ze zit in de 88e percentile terwijl O in de 10e zat. Zó anders!
En ik ben al m'n zwangerschapskilo's plus twee extra al kwijt en heb hongerrrrr. Ze eet me op. ?
Let's discover the world together.
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:22

Bericht 09 Okt 2020 19:04

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Tazz schreef:@Ilske gefeliciteerd!! Wilde je al in het ziekenhuis bevallen of was er een reden dat thuis je vliezen werden gebroken en je daarna alsnog naar het ziekenhuis moest.


Thanks! Ik wilde idd al in t ziekenhuis bevallen. We waren in het ziekenhuis voor de CTG en afspraak met de gynaecoloog vanwege de termijn van de zwangerschap. Omdat bij mijn dochter ook de vliezen waren gebroken door de verloskundige bij de bevalling stelde ik voor bij de gynaecoloog om meteen toen we toch daar waren de vliezen te laten breken en in het ziekenhuis te kunnen blijven. Dat vond ze een goed idee echter toen ze naar de verloskamers belde bleek alles vol te liggen. Vandaar dat we weer naar huis werden gestuurd en de vliezen thuis gebroken moesten worden. Omdat het eenzelfde bevalling dreigde te worden als bij mijn dochter (die niet door wilde zetten) besprak ik vervolgens met de verloskundige de opties voor pijnbestrijding. Bij mijn dochter heb ik ook een ruggenprik gehad dus die wilde ik nu graag weer. Toen de verloskundige vervolgens naar hetzelfde ziekenhuis belde of er plek was, was dat er toen opeens wel en konden we dus weer terug... Wederom met weeën in de auto maar ik was opgelucht toen ik eindelijk op de verloskamer lag.

Balen dat jij nog steeds niet bent bevallen! Hopelijk gaat het nu toch echt snel doorzetten.

Marin, goed om te horen dat het zo goed gaat! En nu al je zwangerschaps kilo’s al kwijt is echt super snel. Ik ben nu op de helft maar was dan ook 20 kilo aangekomen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 10 Okt 2020 10:16

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Tazz, hè wat vervelend dat het nog steeds niet door gezet heeft ondanks de strippogingen. Heeft de 3e poging wel effect gehad ? Ik snap je gevoel helemaal, dat je gezien zijn groei graag wilt dat 'ie zo snel mogelijk geboren wordt. Wel fijn dat het na dinsdag dus niet lang meer kan duren, het eind is in ieder geval in zicht. Succes nog komende dagen!!

Marin, wat een verschil met O. inderdaad. Wel heel fijn dat ze zo goed drinkt (en slaapt!). Slaapt ze al door ondertussen of is het nog steeds wel een voeding in de nacht? Ook fijn dat je de zwangerschapskilo's al zo snel kwijt bent! Dat is bij mij nog niet het geval, al scheelt het wel veel dat het vocht er al af is.

Hoe gaat het met alle andere mama's & baby's?

Hier is dochter sinds een dag of 4 langzaamaan aan het aankomen, al moet ze nog 200 gram tot geboortegewicht (3500gr). Het voelt soms alsof ik een hele dag bezig ben met voeden, inclusief de hele nacht. In de ochtend neemt dochter meestal haar rust en slaapt makkelijk 3 uur aan een stuk tegenover 1,5 à 2 uur in de nacht, dus hoop dat ze snel een beetje gaat schuiven in haar ritme. Verder nog steeds echt genieten, ze is vooralsnog een makkelijk meisje.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Okt 2020 09:40

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

En Tazz, ben je intussen bevallen? Ik hoop het maar!

Fijn dat J zo'n makkelijk meisje lijkt te zijn Namasté! Hoe is het nu met het dag/nacht ritme van haar? Moeten ze vaak wel echt even aan wennen he.

Hier gaan de nachten echt wel prima maar ik zet wel echt een wekker om haar wakker te maken voor een voeding. Vaak is het nog maar één voeding in de nacht (dus rond 10 uur laatste avond voeding, dan rond 2 uur voeding en dan rond 6 uur weer voeden en de dag beginnen). Ze zou het denk ik zelf wel langer uithouden maar mijn borsten niet. ? En omdat ze ingebakerd slaapt, ben ik bang dat ze te diep slaapt en ik ben zelf ook niet zo alert op de eerste hongersignalen als ik slaap haha. Maar zo vind ik 't prima te doen en ik vind het 's nachts ook altijd wel fijn, zo'n knuffelmomentje.

Nien, ik vroeg me af of jij nog full time kolft en hoe dat gaat met E? En hoe groeit ze? Is er eigenlijk ooit nog wat gezegd over haar kleine hoofdje oid?
Ik kolf nu één keer per dag in de ochtend. Vind flesjes geven ook altijd wel fijn eigenlijk en kolven is met m'n nieuwe kolf helemaal niet zo erg.

Ilske jeetje wat een heen en weer gerijd tijdens de bevalling! Echt niet prettig!

En hoe is het met de andere kindjes en mamas?
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers