Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic #2

<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 29 Sep 2020 21:28

Re: Naai topic #2

Rayna schreef:Super leuk GP! Welk patroon is die trui? Echt heel leuk met die kleuren.
En dat vest vind ik heel knap! Iets met een rits durf ik nog niet echt.

Dit heb ik de afgelopen 2 weken gemaakt. En nog 2 shirtjes voor mezelf maar daar heb ik geen foto van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Mooi zeg allemaal, heel gaaf!
Mag ik vragen hoe je die achtergronden zo mooi wit krijgt?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Sep 2020 21:54

Re: Naai topic #2

Ik gebruik een canvas en dan met een foto app licht ik de achtergrond op en speel ik wat met de instellingen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 29 Sep 2020 22:09

Re: Naai topic #2

Ik heb je pb beantwoord! Ik bewerk de foto's met snapseed.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Okt 2020 14:05

Re: Naai topic #2

Ik maakte een flared voor de oudste, eindelijk wilde ze haha:


En een tuniek voor de jongste:
Afbeelding
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Nov 2020 22:24

Re: Naai topic #2

Ik wil graag een omslagdoek maken voor de baby, iemand tips voor stoffen en patroon?
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Nov 2020 23:11

Re: Naai topic #2

Ik heb een lap gemaakt met afmeting naar keuze en daar een driehoek op als capuchon.

Ik gebruikte wafel met hydrofiel
Afbeelding

Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Nov 2020 10:48

Re: Naai topic #2

Uffe schreef:Ik wil graag een omslagdoek maken voor de baby, iemand tips voor stoffen en patroon?


Ik heb dit ruim twee jaar geleden ook gemaakt voor mijn jongste zoon, maar dat patroon kan ik online niet meer vinden. Het was volgens mij de blogspot van stipjes en datjes. Via bijvoorbeeld pinterest zijn er nog wel foto's van te vinden.
Wat ik fijn vond aan die instructie is dat de hoeken rond waren in plaats van vierkant. Met name bij de muts vind ik dat wel een mooi effect.
Zo'n ronde hoek krijg je door op je vierkante patroon de hoeken met een schaaltje rond af te tekenen.

Als stof had ik destijds wafelstof voor de buitenkant gebruikt en een tricot voor de binnenkant. Ik gebruikte tricot voor de binnenkant, want zo kon ik een bijpassend pakje en mutsje maken van dezelfde stof :)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Nov 2020 20:38

Re: Naai topic #2

Met ronde hoeken is inderdaad wel mooi.Hydrofiel stof had ik ook gezien, eens kijken of ik een mooie kleur wafel erbij kan vinden, er is tegenwoordig zoveel keuze:D
⁠♡♡♡
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Nov 2020 19:00

Re: Naai topic #2

Ik kom ook weer eens buurten, ik moet ook eens gaan kijken naar hoe ik de foto’s maak, zo’n lichte achtergrond is misschien ook wel mooi. En welke foto bewerkingsapps gebruiken jullie? Hoeft niet gratis te zijn, als ik maar weet dat het goed is.

Voor nu nog wat slechte foto’s van dingen die ik onlangs gemaakt heb :smile: :

Een vleermuisjurk op verzoek van L.:
Afbeelding

Een trui voor mezelf (en op de een of andere manier is mijn rode blos een soort zonnebankbruin geworden :palm: )
Afbeelding

Een jurk van vosjesstof op verzoek van Lo. die geen model wilde staan want te druk met televisie kijken.
Afbeelding

De poppenbuggy was stuk dus maakte ik een nieuw zitje, wat verrassend makkelijk was
Afbeelding

Lo.’s pop kreeg op haar verzoek nieuwe kleren:
Afbeelding

En F’s pop ook maar een setje:
Afbeelding

Ik ging een weekendje weg met D. (Forumnaam ben ik uiteraard kwijt) en dit was mijn productie:
Afbeelding

En ik maakte nog wat setjes voor F., of nou ja, het werden setjes want zo had ik ze niet bedacht:
Afbeelding
Afbeelding

En een vest:
Afbeelding

En omdat ik het maar koud en nat vond op de fiets, een hoes voor spullen en kinderen:
Afbeelding
Afbeelding

En het laatste wat ik gemaakt heb voor een nog ongeboren drieling, drie setjes in maat 44:
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Nov 2020 19:13

Re: Naai topic #2

Oreo! Heerlijk zo'n weekend en ook fijn veel gemaakt zeg!

Ik leg (niet altijd) mijn dingetjes op een witte canvas en bewerk dan na met snapseed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 22 Nov 2020 20:14

Re: Naai topic #2

Prachtig weer pompoen!
Ben jij ook nog ergens te volgen, insta of zo?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Nov 2020 20:34

Re: Naai topic #2

Erg mooi! Zie een hoop stofjes en patronen langskomen die ik ook heb of wil. :smile:
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Nov 2020 20:44

Re: Naai topic #2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn wat dingen die ik recent gemaakt heb.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Nov 2020 20:55

Re: Naai topic #2

Soleil schreef:Prachtig weer pompoen!
Ben jij ook nog ergens te volgen, insta of zo?


Ik zou het eigenlijk eens op Insta moeten gaan zetten ja. Hmmm. Ik zet het meeste op Facebook.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Nov 2020 20:59

Re: Naai topic #2

Leuk Nan!

Grappig is dat als je dat dan kent he. Is weer eens wat anders dan: ik heb die ook, komt van de h&m ;-) .

Heb jij een coverlock? Bevalt dat? Welke heb je?
Ik ben aan het sparen voor een coverlock, alles wat ik op marktplaats etc verkoop gaat in een potje daarvoor. Idee van mijn man, als motivatie voor mij om dingen op marktplaats te zetten.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 22 Nov 2020 21:08

Re: Naai topic #2

Wat heb je weer veel gemaakt Pompoen! Heel knap! Zo schattig, die setjes voor die drieling ?
En ook mooi wat jij gemaakt hebt Nan! Zullen je kinderen vast prachtig vinden!
Dit heb ik de laatste tijd o.a. nog gemaakt
Afbeelding
Jurkje voor dochter van vriendin

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor de jongste

Afbeelding
Voor de oudste

Afbeelding
Afbeelding
Voor mijn nichtje dat een week geleden geboren is ?

Afbeelding
En dit kleine tuinbroekje op bestelling
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Nov 2020 21:20

Re: Naai topic #2

Dat kamelenshirt is echt héél leuk Rayna!

Pompoen, ik heb een Juki. Nog niet heel lang, moet er echt nog vriendjes mee worden. Krijg er nog een cursus bij van de winkel, maar die is vanwege corona pas in december. Vind hem wel stukken minder bewerkelijk dan mijn overlock (ook een Juki).
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Nov 2020 21:22

Re: Naai topic #2

Wat heb je weer veel gemaakt Pompoen! Leuke dingen! Zo’n weekend weg om te naaien is echt heerlijk he, heb ik vorige week ook gedaan met een vriendin, heerlijk meters kunnen maken!

Leuk Nan! Vooral het geel/zwarte vestje vind ik mooi! En jouw creaties zijn ook leuk Rayna! Prachtig jurkje!

Nan, dat van het nog vriendjes moeten worden met de coverlock herken ik! Ik heb er ook nog niet zo heel lang 1, maar zie er echt steeds nog een beetje tegenop. Vorig weekend er we flink mee aan de slag gegaan, zat er bij een shirt na 1x dragen een flinke draad los. Heb nu seraflock garen besteld voor op de grijper, ligt bij de buren, dus morgen maar even ophalen en ermee gaan stoeien.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Nov 2020 21:30

Re: Naai topic #2

Bij de naailes heb ik geleerd de uiteinden even met de hand weg te stoppen in het stiksel. Dan gaat het niet los. Merk alleen dat hij iets minder netjes naait dan toen ik hem in de winkel in had laten rijgen. Weet dat ik me eraan ga ergeren, als ik het eenmaal beter kan. Wacht dus nog even de cursus af en hoop dan nettere steken te maken.
Heb er ook een bandgeleider bij. Echt een fijn ding, maar enorme koudwatervrees daarbij. Naai zo nu en dan een proeflapje, maar echt gebruiken heb ik nog niet gedaan, bang een kledingstuk te verpesten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Nov 2020 21:31

Re: Naai topic #2

Leuke dingen hebben jullie gemaakt!

Rayman is dat een soort badstof die grijze en oranje/rode stof?
⁠♡♡♡
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 22 Nov 2020 21:33

Re: Naai topic #2

Die grijze is rib tricot en de roestkleur idd rekbare badstof (spons). Als je inzoomt zie je het verschil.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Nov 2020 21:40

Re: Naai topic #2

@Nan, ik vind mijn lockmachine niet echt bewerkelijk, maar ik heb een juki op lucht, zo blij mee! En ik heb en workshop gedaan voor de locker en daar heb ik, ondanks dat ik hem al ruim een jaar gebruikte, zo veel van geleerd! Ga ik bij een Coverlocker ook zeker doen.

@Rebecca, ja dan kun je tenminste echt meters maken. Ik ben nu met Oreo geweest, door Corona ging het ‘grote’ naaiweekend waar ik heen zou gaan niet door. Dat heb ik ook een keer eerder gedaan en dat was superleuk, gewoon een heel weekend lang naaien met gelijkgestemden.

@Rayna, wat een heerlijke kleuren gebruik jij. Die roestkleur vind ik zo mooi. En sponge is echt heerlijk vind ik voor die kleintjes en lekker retro ook.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Nov 2020 21:43

Re: Naai topic #2

Nan schreef:Bij de naailes heb ik geleerd de uiteinden even met de hand weg te stoppen in het stiksel. Dan gaat het niet los. Merk alleen dat hij iets minder netjes naait dan toen ik hem in de winkel in had laten rijgen. Weet dat ik me eraan ga ergeren, als ik het eenmaal beter kan. Wacht dus nog even de cursus af en hoop dan nettere steken te maken.
Heb er ook een bandgeleider bij. Echt een fijn ding, maar enorme koudwatervrees daarbij. Naai zo nu en dan een proeflapje, maar echt gebruiken heb ik nog niet gedaan, bang een kledingstuk te verpesten.


Bij mij was de draad geknapt, het zat namelijk niet aan het begin/einde. Zo’n cursus is iig wel heel fijn, hopelijk gaat het dan lekkerder! Bandgeleider heb ik ook ja, maar ben ook nog niet verder gekomen dan proeflapjes. Toen heb ik er daarna nog weer een ander voetje voor erbij gekocht, maar nog niet weer uitgeprobeerd.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Nov 2020 21:45

Re: Naai topic #2

Pompoen schreef:@Rebecca, ja dan kun je tenminste echt meters maken. Ik ben nu met Oreo geweest, door Corona ging het ‘grote’ naaiweekend waar ik heen zou gaan niet door. Dat heb ik ook een keer eerder gedaan en dat was superleuk, gewoon een heel weekend lang naaien met gelijkgestemden.


Ja zo’n groot naaiweekend met gelijkgestemden lijkt me ook echt heel supertof! Dat was hier ook eigenlijk de bedoeling, en toen bleek dat dat niet door zou gaan, baalden we daar beide zo van dat we alsnog een huisje gehuurd hebben voor hetzelfde weekend, zo kon er toch genaaid worden!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Nov 2020 21:54

Re: Naai topic #2

Ja, ik vond dat in maart echt geweldig, wel heel vermoeiend en ik kende ook niemand waardoor ik me aan het begin even een beetje verloren voelde, maar het was echt een heel gezellig weekend en we hebben met zijn allen heerlijk hard zitten naaien en ongelooflijk veel geproduceerd. Het ging nu dus niet door en is verplaatst naar maart en toevallig had ik ook al met Oreo afgesproken een weekend te gaan naaien dus dat kwam mooi uit. Helaas kan ik het weekend in maart sowieso weer niet mee, is precies in het weekend dat Lu. jarig is. Hopelijk kan ik dan volgend jaar oktober weer mee :palm: .
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers