Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek!

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Okt 2020 15:49

Re: Kinderboekenweek!

De oudste heeft 'de zingende zeemeermin' gekozen en voor de jongste heb ik 'de mooiste vis van de zee' meegenomen. Alleen ligt net het speelgoedboek van bol.com op de mat, dus nu is dat het nieuwe favoriete boek :palm:
december 2016
juli 2019
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2020 16:42

Re: Kinderboekenweek!

Niekske schreef:De oudste heeft 'de zingende zeemeermin' gekozen en voor de jongste heb ik 'de mooiste vis van de zee' meegenomen. Alleen ligt net het speelgoedboek van bol.com op de mat, dus nu is dat het nieuwe favoriete boek :palm:


Ik heb boekje van jip en janneke en boekje van Bobbi. Nog maar even weggelegd want het Bol.com boek heeft hier ook gewonnen....
08/2018
05/2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Okt 2020 19:19

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb vandaag voor mijn kinderen boeken gehaald. Ze hebben thuis digitaal gekeken welke boeken ze graag wilden hebben en ik ben ze in de winkel gaan kopen. Mijn zoon heeft dolfje Weerwolfje, de drakenberg uitgezocht. En mijn dochter het derde deel van juf Braaksel.
Mijn zoon twijfelde tussen dolfje weerwolfje en 'ontzettend stom' van Andy griffith. Maar hij wil graag alle Dolfje Weerwolfje boeken hebben dus hij koos voor die.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Okt 2020 20:13

Re: Kinderboekenweek!

Dochter wil graag een paarden boek, iemand een idee van een prentenboek met een paard?
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Okt 2020 10:38

Re: Kinderboekenweek!

ekiaam87 schreef:
Elliot schreef:Ik heb even gekeken en hij is voor het eerst verschenen in januari 1996, toen was ik 6. Ik kan me nog herinneren dat ik ervoor heb gespaard bij de schoolboekenwinkel.


Ik dacht idd ook al dat t ouder was dan 2005, maar kon via wiki/Google op mobiel alleen maar die vinden ?‍♀️

In het boek zelf zie ik nu zelfs dat de eerste druk van 1992 is! Op bol.com stond 1996, maar hij is zelfs nog ouder dus.

♥♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 04 Okt 2020 16:18

Re: Kinderboekenweek!

Ik koop eigenlijk nooit een boek speciaal voor de Kinderboekenweek. Nav dit topic dacht ik wat leuk, ik ga woensdag met de kids een boekje uitzoeken. Maar ze hebben woensdag ook een kinderboekenmarkt waarbij kinderen vanaf groep 4 boeken mogen verkopen dus tja, dan komen ze waarschijnlijk al met boeken thuis. Gaan we die middag maar lekker samen lezen denk ik :). Voorlezen doe ik sowieso al vaak. Vind ik zelf ook altijd wel een fijn moment :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Okt 2020 19:08

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb net online wat met ze uitgezocht bij de lokale boekhandel.

De 5jarige heeft z’n Boer Boris collectie uitgebreid met ‘Boer Boris heeft het heet’. De 8jarige kon niet kiezen en omdat ik hem erg probeer te stimuleren met lezen heeft ie er nu twee: de Griezelbus, en ‘Kapitein Onderbroek en Aanval van de Pratende Plees’ oid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2020 19:28

Re: Kinderboekenweek!

De Griezelbus, oh boy wat vond ik die eng vroeger! En Boer Boris blijft leuk.

Ik wil dinsdag naar de boekwinkel, dat is hopelijk een rustigere dag dan bijv woensdagmiddag.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 04 Okt 2020 22:45

Re: Kinderboekenweek!

Hier een boekje van Gonnie & Gijsje voor de jongste (ze is gek op boekjes en ‘leest’ het liefste boekjes van Kijn (nijntje) of ‘kakak’ (kwak kwak, een eendje dus).

Zoon wilde graag een opvolging van Dolfje Weerwolfje, maar die was er niet. Dus koos hij voor een boek van Dolfje weerwolfje en Heksje Foeksia.

Met kerst krijgt zoon Sjakie & de chocoladefabriek. We lezen nu de GVR. Dat is stiekem toch wel spannend ;-)
22112014 / 10042019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Okt 2020 08:07

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb gister de boeken besteld. Ben heel erg benieuwd naar deze boekjes (draakje vurig op school en draakje vurig en de spiegel) en of ze J een beetje kunnen helpen. Vorig jaar heb ik draakje vurig gekocht en je ziet dat hij die link kan leggen met dat hij soms zelf ook heel boos is. 1 van de twee geef ik denk ik met Sinterklaas. Volgend jaar wil ik wel met J naar de boekwinkel gaan. Hij zit dan in groep 3 en de grote boekwinkel hier in de stad is zo mooi. Ik kan er zelf ook heel lang rondlopen.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Okt 2020 08:58

Re: Kinderboekenweek!

Ik ben benieuwd of ze op school nog iets gaan doen met kinderboekenweek. In groep 5 gingen ze zelf een boekje maken en in elkaar zetten, vorig jaar hadden ze een verhalenwedstrijd in de klas (die Y had gewonnen, ik was zooooo trots), dus ik ben benieuwd wat er dit jaar is. Normaal heeft groep 7 en 8 volgens mij voorleeswedstrijden maar dat zal nu misschien wel niet doorgaan met corona.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 05 Okt 2020 09:17

Re: Kinderboekenweek!

Zoon krijgt vandaag een boek op de psz en ik ga zo zelf even een boek uitzoeken bij de boekhandel voordat ik ga werken. Kan niet makkelijk samen met zoon gaan dus dan maar even alleen.
10.04.17
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Okt 2020 09:53

Re: Kinderboekenweek!

We hebben in totaal 5 boeken gekocht, waarvan 2 cadeautjes.

De cadeautjes zijn deze:

Stoere sprookjes voor avontuurlijke meisjes.
https://www.bol.com/nl/p/stoere-sprookj ... re_pdp_www

Het nog grotere Fiep kijkboek
https://www.bol.com/nl/p/het-nog-groter ... re_pdp_www

Voor beide dochters heb ik het Meisjes en Kunst boek gekocht.
https://www.bol.com/nl/p/meisjes-en-kun ... re_pdp_www

M'n oudste heeft Otje gekozen
https://www.bol.com/nl/p/otje/100100400 ... re_pdp_www

En m'n jongste Het kind van de Gruffalo
https://www.bol.com/nl/p/het-kind-van-d ... re_pdp_www
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 05 Okt 2020 10:27

Re: Kinderboekenweek!

oh lala die meisjes en kunst had ik ook naar gekeken maar dochter wou liever een andere, we hebben thuis rebelse meisjes 1 en 2, die vind de oudste vooral ook erg leuk.

de jongste koos pippi langkous en wou ook graag alfabet, ik ook dus die'koos'ik toen.
de oudste heeft heeel lang getwijfeld maar koos toen voor oma boef, 1 van haar favoriete schrijvers/boeken.

de rest moest op de foto voor de bieb of haar verlanglijstje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Okt 2020 11:35

Re: Kinderboekenweek!

Leuk, die rebelse meisjes boeken hebben wij ook. Heb laatst ook de nieuwste besteld, met alleen maar NL'se vrouwen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 05 Okt 2020 12:07

Re: Kinderboekenweek!

Uffe schreef:Dochter wil graag een paarden boek, iemand een idee van een prentenboek met een paard?


Wat ik heb gedaan, is op de website van mijn 'eigen' plaatselijke bibliotheek te zoeken in de catalogus op prentenboek paard.
https://probiblio2.hostedwise.nl/wise-a ... arakter=NJ dan kom ik hier op uit (geen idee of dit werkt ;))
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Okt 2020 12:15

Re: Kinderboekenweek!

Mijn dochter heeft deze met een paard, hij is er ook in het Nederlands, alleen is ze daar misschien nog te jong voor. Het is wel echt een heel mooi boek.

https://www.bol.com/nl/p/the-boy-the-mo ... gLv5vD_BwE
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Okt 2020 12:16

Re: Kinderboekenweek!

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Okt 2020 13:00

Re: Kinderboekenweek!

Dat kunstenaars boek heb ik in mijn bol favorieten lijstje gezet!

Mijn zoon heeft ‘de steen en de tijd’ gekozen. En dochter koos ‘Sara Snufje’, dat is een leuk boek over een meisje dat van alles uitvind en dan nieuwe vleugels voor een kraai gaat maken.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 05 Okt 2020 14:45

Re: Kinderboekenweek!

Soleil schreef:Dat kunstenaars boek heb ik in mijn bol favorieten lijstje gezet!

Mijn zoon heeft ‘de steen en de tijd’ gekozen. En dochter koos ‘Sara Snufje’, dat is een leuk boek over een meisje dat van alles uitvind en dan nieuwe vleugels voor een kraai gaat maken.


Leuk! Het boek de steen en de tijd gebruik ik in groep 3/4 tijdens mijn lessen deze kinderboekenweek :)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Okt 2020 14:55

Re: Kinderboekenweek!

Susan schreef:Ik ben benieuwd of ze op school nog iets gaan doen met kinderboekenweek. In groep 5 gingen ze zelf een boekje maken en in elkaar zetten, vorig jaar hadden ze een verhalenwedstrijd in de klas (die Y had gewonnen, ik was zooooo trots), dus ik ben benieuwd wat er dit jaar is. Normaal heeft groep 7 en 8 volgens mij voorleeswedstrijden maar dat zal nu misschien wel niet doorgaan met corona.


Bij mijn dochter is er wel een voorleeswedstrijd, in ieder geval voor groep 3, 4 en 5. Ze wilde er perse aan mee doen dus heb een boekje meegegeven. Ze doen dan de helft van het boekje voorlezen in de klas en dan stemmen wie er van de klas wint. Die kinderen gaan ze op film zetten dat ze het hele boekje lezen en dan worden die filmpjes weer in elke klas bekeken en mag iedereen stemmen voor de winnaar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Okt 2020 15:19

Re: Kinderboekenweek!

ekiaam87 schreef:
Soleil schreef:Dat kunstenaars boek heb ik in mijn bol favorieten lijstje gezet!

Mijn zoon heeft ‘de steen en de tijd’ gekozen. En dochter koos ‘Sara Snufje’, dat is een leuk boek over een meisje dat van alles uitvind en dan nieuwe vleugels voor een kraai gaat maken.


Leuk! Het boek de steen en de tijd gebruik ik in groep 3/4 tijdens mijn lessen deze kinderboekenweek :)

Ja, klopt! De juf van mijn zoon ook, ook groep 3. Hij herkende het en daarom wilde hij deze.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Okt 2020 19:39

Re: Kinderboekenweek!

Ik wil voor A. Heeft iemand olifant gezien? halen. Voor D. Weet ik het nog niet, die is behoorlijk anti boeken momenteel. ;-(
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 05 Okt 2020 19:46

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb Hup Herman! gekocht en Vos en Haas het grote voorleesboek. Hij is er enorm blij mee, kleine boekenwurm ?
10.04.17
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Okt 2020 19:51

Re: Kinderboekenweek!

DronkenTaart schreef:
Bij mijn dochter is er wel een voorleeswedstrijd, in ieder geval voor groep 3, 4 en 5. Ze wilde er perse aan mee doen dus heb een boekje meegegeven. Ze doen dan de helft van het boekje voorlezen in de klas en dan stemmen wie er van de klas wint. Die kinderen gaan ze op film zetten dat ze het hele boekje lezen en dan worden die filmpjes weer in elke klas bekeken en mag iedereen stemmen voor de winnaar.


De verhalenwedstrijd van vorig jaar was ook in de klas, maar de voorleeswedstrijd voor groep 7 en 8 is volgens mij altijd voor alle groepen 7 en 8 (er zijn bij ons vier groepen 7 en vier groepen 8) en later volgens mij ook tussen groepen van andere scholen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers