Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek!

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Okt 2020 16:45

Re: Kinderboekenweek!

Sam, tm zaterdag 10 oktober. Langer dan een echte week dus!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Okt 2020 16:46

Re: Kinderboekenweek!

Oh echt Uffe, was je in G.? Gisteren was er niemand! Ik was wel bewust vroeg gegaan.

Meisje, wat leuk! Het lijkt me inderdaad een boek waar veel uit te halen is qua lesstof.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem332

Bericht 02 Okt 2020 16:48

Re: Kinderboekenweek!

@susan dank je wel voor de tip, ziet er ook uit als en mooi boek!

@oh lala welke van de twee is bij jullie favoriet? :-)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Okt 2020 16:55

Re: Kinderboekenweek!

Wij hebben Sjakie en de chocoladefabriek gekocht! Heb er zo’n zin in dat voor te lezen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Okt 2020 17:56

Re: Kinderboekenweek!

Housebird schreef:@susan dank je wel voor de tip, ziet er ook uit als en mooi boek!

@oh lala welke van de twee is bij jullie favoriet? :-)


De krijtjes staken!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2020 18:00

Re: Kinderboekenweek!

Zora schreef:Wij hebben Sjakie en de chocoladefabriek gekocht! Heb er zo’n zin in dat voor te lezen!


Leuk!! Die is ook echt leuk om voor te lezen, vrijwel alles van Roald Dahl is leuk. Ik heb vorige week bij De Slegte een heel mooie Engelstalige (jubileum)uitgave van Matilda gevonden voor Y om te lezen tijdens de Engelse les. Ik heb vroeger veel Roald Dahl voorgelezen, maar die niet, dus die is nog nieuw voor haar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem332

Bericht 02 Okt 2020 18:07

Re: Kinderboekenweek!

Ooh La La! schreef:
Housebird schreef:@susan dank je wel voor de tip, ziet er ook uit als en mooi boek!

@oh lala welke van de twee is bij jullie favoriet? :-)


De krijtjes staken!


Leuk!! Ik ben ook benieuwd ik heb hem laten inpakken voor 5 december of een andere gelegenheid.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 02 Okt 2020 18:56

Re: Kinderboekenweek!

Taeda schreef:Oh echt Uffe, was je in G.? Gisteren was er niemand! Ik was wel bewust vroeg gegaan.

Meisje, wat leuk! Het lijkt me inderdaad een boek waar veel uit te halen is qua lesstof.


Ja klopt, vanmiddag was het echt druk!
⁠♡♡♡
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Okt 2020 19:22

Re: Kinderboekenweek!

Ik ga dinsdag met zoon, maar ga nog even voorwerk doen wat leuk is voor jochie van bijna 3
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Okt 2020 19:32

Re: Kinderboekenweek!

Susan schreef:
Zora schreef:Wij hebben Sjakie en de chocoladefabriek gekocht! Heb er zo’n zin in dat voor te lezen!


Leuk!! Die is ook echt leuk om voor te lezen, vrijwel alles van Roald Dahl is leuk. Ik heb vorige week bij De Slegte een heel mooie Engelstalige (jubileum)uitgave van Matilda gevonden voor Y om te lezen tijdens de Engelse les. Ik heb vroeger veel Roald Dahl voorgelezen, maar die niet, dus die is nog nieuw voor haar.


Ja dit is nog maar het begin idd! Er zat een foldertje bij met alle andere boeken van Roald Dahl en T en ik zaten ons al helemaal te verlekkeren over wat we hierna gaan lezen. Hij heeft iig ademloos geluisterd naar het eerste hoofdstuk ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 02 Okt 2020 19:42

Re: Kinderboekenweek!

De oudste mocht kiezen uit een door ons gemaakte selectie. Zij koos voor Knofje. Voor de jongste hebben we De gele ballon gekocht.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Okt 2020 19:49

Re: Kinderboekenweek!

Zora schreef:Wij hebben Sjakie en de chocoladefabriek gekocht! Heb er zo’n zin in dat voor te lezen!

Leuk, die heb ik gisteren ook gehaald om voor te gaan lezen! Heb er al helemaal zin in, maar we zitten nu nog middenin Superjuffie.

Ik ben dit jaar maar alleen naar de boekhandel gegaan. Heb ook nog Kolletje gehaald en een boek met natuurgeluiden voor de jongste. Hier is ook die kassabonnenactie, leuke actie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Okt 2020 22:37

Re: Kinderboekenweek!

Ademloos luisterde mijn zoon naar Sjakie, we hadden hem dan ook zo uit! Mathilda hebben we nog van toen ik klein was, die heb ik vorig jaar een keer geprobeerd maar vond hij toen nog niet zo leuk, binnenkort weer proberen. De GVR film vond hij ook prachtig dus dat boek wil ik ook nog gaan lezen met hem.

We lezen nu Pinkeltje in Artis, dat vind hij ook echt prachtig. En in het kader van het thema van de kinderboeken week heb ik “ het grote Rijsmuseum voorlees boek” er bij gepakt.

De gele ballon blijft hier een hit. Mijn man heeft hem vanaf het begin altijd in het Engels “ voorgelezen”, de kinderen denken ook dat het boek “ the yellow ballon” heet. Ze zoeken dan ook allerlei andere dingen die in het boek staan en oefenen zo heel veel woordjes.

Ik koop nooit speciaal een boek voor de kinderboekenweek en we hebben laatst nog een hele stapel boeken van de buurjongens gekregen dus we kunnen nog even vooruit, nu dus niks gekocht.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Okt 2020 22:43

Re: Kinderboekenweek!

Off-topic maar ik kan nu pindakoekenweek niet meer los zien van kinderboekenweek dankzij het Leuke uitspraken-topic.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Okt 2020 07:18

Re: Kinderboekenweek!

Eigenlijk wil ik wel meedoen aan dit soort Nederlandse tradities maar weet niet zo goed wat Kinderboekenweek is.. Kan iemand me dat uitleggen? Ik zie online wel dat het thema’s zijn etc, maar wordt daar dan bijv. ook wat op school mee gedaan die week als thema? En ik zie dat jullie allemaal een boek kopen, is dat om lezen te stimuleren of de verkoop van boeken te promoten of kun je bijvoorbeeld ook naar een bibliotheek?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Okt 2020 07:27

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb een bron voor je gevonden: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kinderboekenweek


M’n oudste wil eigenlijk gewoon deel 2 van Harry Potter dus ik denk dat dat hem wordt voor hem.
#teammaple🍁
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 03 Okt 2020 08:03

Re: Kinderboekenweek!

Marsy31 schreef:Eigenlijk wil ik wel meedoen aan dit soort Nederlandse tradities maar weet niet zo goed wat Kinderboekenweek is.. Kan iemand me dat uitleggen? Ik zie online wel dat het thema’s zijn etc, maar wordt daar dan bijv. ook wat op school mee gedaan die week als thema? En ik zie dat jullie allemaal een boek kopen, is dat om lezen te stimuleren of de verkoop van boeken te promoten of kun je bijvoorbeeld ook naar een bibliotheek?


Op veel scholen wordt extra voorgelezen, komt er iemand van de bibliotheek (ik bijvoorbeeld) om een les te geven / boekje voor te lezen etc.
In de bibliotheken zijn allerlei activiteiten, soms ook met schrijvers van kinderboeken. Dit jaar door Corona natuurlijk wat minder/ op een andere manier.
De boekwinkels hebben leuke acties en soms ook activiteiten. En een aantal boekwinkels hebben contracten met scholen, hierdoor kan je bijvoorbeeld een boek kopen in de boekhandel, doorgeven dat je van een bepaalde school bent en die krijgt dan 10% van de prijs om te gebruiken om nieuwe boeken van te kopen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 03 Okt 2020 08:06

Re: Kinderboekenweek!

Kinderen voor kinderen maakt ook altijd een liedje. Dit jaar het het En toen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Okt 2020 08:18

Re: Kinderboekenweek!

Datt dinoboek vam taeda, zag ik laatst liggen en heb ik wel een beetje in mijn hoofd voor de middelste. Maar hij mag zelf kiezen. Dus ben benieuwd.
De oudste had het over een boek van de waanzinnige boomhut, ze heeft er nu een van de schoolbieb. Maar misschien ziet ze in de winkel nog wel wat anders leuks.
Ik denk dat ik straks even samen met de kinderen naar de boekwinkel ga. Niet te laat, dan is het misschien nog niet zo druk.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Okt 2020 08:23

Re: Kinderboekenweek!

ekiaam87 schreef:
Marsy31 schreef:Eigenlijk wil ik wel meedoen aan dit soort Nederlandse tradities maar weet niet zo goed wat Kinderboekenweek is.. Kan iemand me dat uitleggen? Ik zie online wel dat het thema’s zijn etc, maar wordt daar dan bijv. ook wat op school mee gedaan die week als thema? En ik zie dat jullie allemaal een boek kopen, is dat om lezen te stimuleren of de verkoop van boeken te promoten of kun je bijvoorbeeld ook naar een bibliotheek?


Op veel scholen wordt extra voorgelezen, komt er iemand van de bibliotheek (ik bijvoorbeeld) om een les te geven / boekje voor te lezen etc.
In de bibliotheken zijn allerlei activiteiten, soms ook met schrijvers van kinderboeken. Dit jaar door Corona natuurlijk wat minder/ op een andere manier.
De boekwinkels hebben leuke acties en soms ook activiteiten. En een aantal boekwinkels hebben contracten met scholen, hierdoor kan je bijvoorbeeld een boek kopen in de boekhandel, doorgeven dat je van een bepaalde school bent en die krijgt dan 10% van de prijs om te gebruiken om nieuwe boeken van te kopen.


T mag ook zijn lievelingsboek mee naar school nemen en daar besteden ze dan voor elk kind aandacht aan in de klas.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Okt 2020 08:26

Re: Kinderboekenweek!

Jezzie schreef:Datt dinoboek vam taeda, zag ik laatst liggen en heb ik wel een beetje in mijn hoofd voor de middelste. Maar hij mag zelf kiezen. Dus ben benieuwd.
De oudste had het over een boek van de waanzinnige boomhut, ze heeft er nu een van de schoolbieb. Maar misschien ziet ze in de winkel nog wel wat anders leuks.
Ik denk dat ik straks even samen met de kinderen naar de boekwinkel ga. Niet te laat, dan is het misschien nog niet zo druk.

Wij hebben dat dinoboek uit de bieb en het is hier een groot succes bij m’n vierjarige! Ik lees het voor met een heel mal stemmetje bij die kip. M’n oudste leest het soms voor aan m’n jongste en dan doet hij ook mijn stemmetje na ?
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2020 08:43

Re: Kinderboekenweek!

Wij zijn toch even snel naar de boekhandel gegaan, maar het was toch best wel druk. D. koos voor het boek “Jan, de onder-je-bed-kijk-man” en voor de meisjes hebben we mijn favoriet van vroeger gekocht: “De mooiste vis van de zee”. Volgend jaar krijgen ze wel allebei een boek hoor, maar dit jaar vond ik het nog niet zo nodig, ze hadden er 0 aandacht voor ?

♥♥
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Okt 2020 08:44

Re: Kinderboekenweek!

Oh jeetje, het is echt veel groter dan ik dacht! Wat leuk. Achteraf komen de liedjes van Kinderen voor Kinderen me ook bekend voor, alleen had ik die niet hier aan gelinkt. Ga eens kijken of ik vanaf volgend jaar er iets mee kan doen, vind dat wel leuk. Is het thema of de boeken ver van te voren al wel bekend? Want het zijn vaak toch ook nieuwe boeken toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Okt 2020 08:47

Re: Kinderboekenweek!

Deden jullie als kind niet aan kinderboekenweek Marsy? Ik herinner me de traditie van een boek uitkiezen nog van vroeger en mede daarom vind ik het juist zo leuk om voort te zetten bij m'n eigen kinderen.

Volgens mij is het thema idd wel van te voren bekend maar wanneer precies durf ik niet te zeggen. Op de officiële website van de kinderboekenweek vind je ook nog informatie mocht je 't interessant vinden.

Vorig jaar mocht ik trouwens idd in het peuterspeelzaalklasje van O een boekje komen voorlezen. Superleuk vond ik dat. Helaas zit dat er dit jaar niet in.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Okt 2020 08:48

Re: Kinderboekenweek!

Ja dat verbaast mij ook, Kinderboekenweek is al zó oud.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char