Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toerist in eigen land per trein - tips?

<<

Anoniem295

Bericht 25 Sep 2020 00:22

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Oh Rapa Nui, Bedankt voor de tip! Ga ik morgen direct regelen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Sep 2020 14:48

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Meneer de Uil schreef:Heel slecht want geen idee of er een trein heen gaat, maar wel heel fotogeniek denk ik; Giethoorn. Ik vond het er zo leuk uitzien allemaal (in het oude gedeelte aan het water dan). Lekker op een bootje en dan foto's maken.


Giethoorn niet, Steenwijk wel. Dat is denk ik het dichtstbijzijnde station.
2015 💙
<<

Anoniem295

Bericht 28 Sep 2020 19:38

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

rapa nui schreef:Er is nu nog een aanbieding: als je voor 1 oktober de Flex weekend vrij besteld kost het je maar 25 euro per maand (in plaats van 31 euro). Die prijs is een jaar lang geldig. Tussendoor kun je het per maand stopleggen/omzetten.

Heb ik gekocht. Heb al zo veel ideeën, vooral in combinatie met mijn museumkaart kan ik heel voordelig leuke dingen doen.

Oké dilemma nu, na deze persconferentie... Had het abonnement nog niet afgesloten maar wil dit best wel graag doen. Maar nu met de nieuwe maatregelen en de reisbewegingen die zoveel mogelijk beperkt moeten worden... niet verstandig hè? ?
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 29 Sep 2020 13:12

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ik snap je dilemma, Maple. De aanbieding is natuurlijk voor een jaar, ik zou proberen in te schatten hoeveel je er over een half jaar gebruik van zou maken, oftewel, of je dan eventueel de kosten er uithaalt die je komende maanden hebt zonder te benutten. Gemiddeld genomen heb je het abonnement er al uit met 1 weekend reizen per maand, stel dat doe je komende maanden niet, maar over een half jaar kan het weer wel en maak je minimaal 2 weekenden per maand een retour, dan ben je alsnog voordeliger uit denk ik.
<<

Anoniem295

Bericht 02 Okt 2020 12:23

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ik heb hem toch afgesloten. Het is een flex abonnement dus na een maand kan ik heb op elk gewenst moment stop zetten. In het nieuws hoor/lees ik toch weinig meer over zo min mogelijk reisbewegingen dus daardoor krijg ik een beetje het gevoel dat het OV op rustige momenten nog oké is.
<<

Anoniem308

Bericht 15 Okt 2020 15:52

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Nou volgens mij heb ik dat toch wel letterlijk gehoord in de persconferentie, zelfs als je op vakantie gaat is het niet de bedoeling dat je ter plekke overal naartoe reist :silent:
<<

Kira

Bericht 15 Okt 2020 16:16

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ja OV is bedoeld voor strikt noodzakelijke reizen, zoals in de eerste lockdown.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 16:16

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

AMM schreef:Nou volgens mij heb ik dat toch wel letterlijk gehoord in de persconferentie, zelfs als je op vakantie gaat is het niet de bedoeling dat je ter plekke overal naartoe reist :silent:

Kijk even naar de datum van mijn vorige bericht.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Okt 2020 16:19

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Kira schreef:Ja OV is bedoeld voor strikt noodzakelijke reizen, zoals in de eerste lockdown.

Waar staat dat dan?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 16:27

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Even voor de duidelijkheid, ik heb inderdaad eind september dat abonnement afgesloten, de aktie liep tot eind sptember dus ik moest ergens wel een keus maken, doen, of niet doen. Per 6 oktober is hij actief, ik heb er nog niet mee gereisd. En nu zit ik er dus een beetje in mijn maag, want na de persconferentie van afgelopen dinsdag zou ik me er sowieso niet prettig bij voelen om bij deze maatregelen de toerist uit te hangen. Risico wat ik zelf genomen heb met het afsluiten van, prima, want ik had kunnen weten dat zulke maatregelen genomen zouden worden.
Maar wat ik wél vervelend vind, AMM, Kira, is dat jullie nu niet goed gelezen hebben en doen alsof ik de huidige maatregelen een beetje aan mijn laars zou lappen. Ik heb dat abbo afgesloten na de één na laatste persconferentie (niet na de laatste!) en toen is alleen gezegd dat de drukte vermeden moest worden. Dus niks mis mee op dat moment. Even beter lezen voordat je wat roept.
Laatst gewijzigd door Anoniem295 op 15 Okt 2020 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem308

Bericht 15 Okt 2020 16:28

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

June schreef:
Kira schreef:Ja OV is bedoeld voor strikt noodzakelijke reizen, zoals in de eerste lockdown.

Waar staat dat dan?


Het is niet zo strikt als in de eerste lockdown, maar staat op rijksoverheid.nl

Minder reizen
Door minder te reizen, komen mensen op minder plekken en is er minder contact met anderen. Zo kan het virus zich minder snel verspreiden. Reis daarom minder vaak. Het beperken van reizen geldt voor heel Nederland. Er zijn geen extra beperkingen voor regio’s waar het aantal besmettingen hoger is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer
<<

Anoniem297

Bericht 15 Okt 2020 16:29

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

AMM schreef:
June schreef:Waar staat dat dan?


Het is niet zo strikt als in de eerste lockdown, maar staat op rijksoverheid.nl

Minder reizen
Door minder te reizen, komen mensen op minder plekken en is er minder contact met anderen. Zo kan het virus zich minder snel verspreiden. Reis daarom minder vaak. Het beperken van reizen geldt voor heel Nederland. Er zijn geen extra beperkingen voor regio’s waar het aantal besmettingen hoger is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer


Dit inderdaad. Beperk het reizen, zowel in NL als naar/ in buitenland. Daar valt OV dus ook onder.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 16:30

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

....really.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Okt 2020 16:41

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Jelka schreef:
AMM schreef:
Het is niet zo strikt als in de eerste lockdown, maar staat op rijksoverheid.nl

Minder reizen
Door minder te reizen, komen mensen op minder plekken en is er minder contact met anderen. Zo kan het virus zich minder snel verspreiden. Reis daarom minder vaak. Het beperken van reizen geldt voor heel Nederland. Er zijn geen extra beperkingen voor regio’s waar het aantal besmettingen hoger is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer


Dit inderdaad. Beperk het reizen, zowel in NL als naar/ in buitenland. Daar valt OV dus ook onder.

Ik vroeg me meer af waar het citaat van Kira vandaan kwam. Wat hierboven staat herken ik wel.

@ Maple: er wordt nu volgens mij gewoon op mijn vraag gereageerd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 16:47

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ja zo kun je het ook opvatten. Maar omdat er in de reactie van AMM verder geen terugkoppeling zat naar de reactie van mij erboven kreeg ik het gevoel alsof ze het vooral nog extra wilde onderstrepen. En dan de reactie van Jelka nog erachter, misschien ligt dat aan mezelf hoor, maar ik betrok dat ook op mezelf. Zit ik net een hele uitleg te tikken, wordt daar niet op gereageerd, maar wel op jouw vraag. Dat voelde voor mij als een extra vingertje. Ik heb trouwens inderdaad ook niks gehoord over alleen noodzakelijke reizen, alleen over het beperken van reizen. Alleen dat is voor mij in elk geval al reden genoeg om de komende weken sowieso niet te gaan reizen.
<<

Anoniem297

Bericht 15 Okt 2020 16:58

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Maple schreef:Ja zo kun je het ook opvatten. Maar omdat er in de reactie van AMM verder geen terugkoppeling zat naar de reactie van mij erboven kreeg ik het gevoel alsof ze het vooral nog extra wilde onderstrepen. En dan de reactie van Jelka nog erachter, misschien ligt dat aan mezelf hoor, maar ik betrok dat ook op mezelf. Zit ik net een hele uitleg te tikken, wordt daar niet op gereageerd, maar wel op jouw vraag. Dat voelde voor mij als een extra vingertje. Ik heb trouwens inderdaad ook niks gehoord over alleen noodzakelijke reizen, alleen over het beperken van reizen. Alleen dat is voor mij in elk geval al reden genoeg om de komende weken sowieso niet te gaan reizen.


Dat ligt dan waarschijnlijk aan jezelf, ja. Mensen geven feitelijke reacties en jij voelt je aangevallen. Tsja.
Wat ik dan persoonlijk jammer vind, is dat je eerder aan mij vroeg waarom ik volgens jou zo 'cranky' reageerde. Maar je doet dat zelf ook vaker, zie hier. Dat vind ik niet fair.
<<

Kira

Bericht 15 Okt 2020 17:17

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

June schreef:Ik vroeg me meer af waar het citaat van Kira vandaan kwam. Wat hierboven staat herken ik wel.

@ Maple: er wordt nu volgens mij gewoon op mijn vraag gereageerd.



Ik herinner me dat Rutte tijdens de persconferentie zei dat het net zoals bij de eerste lockdown zou zijn, dus alleen noodzakelijke reizen. Misschien is het iets minder strikt nu maar ik herinner me het zoals hij het zei.

Maple, heb inderdaad niet naar de datum gekeken, sorry.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Okt 2020 17:30

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ja dat werd idd gezegd en het stond ook de dag voor de persco in die uitgelekte lijstjes, alleen noodzakelijke reizen. Maar nu is alleen de maatregel geworden: reis zo min mogelijk. Nouja dat betekent natuurlijk bijna hetzelfde :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers