Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Nov 2013 17:36

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodori, wat een heerlijk ventje! Fijn dat hij zich zo goed ontwikkelt :)
Vervelend dat je nog steeds niet helemaal hersteld bent van je ontstoken evenwichtsorgaan.

E. heeft trouwens nog wel een beetje last gehad van de prikjes. Ze spuugde tot en met zaterdag heel erg veel! Nu gelukkig weer minder. Ze spuugt altijd wel wat na het drinken, daar heeft ze helemaal geen last van, dat doet ze lachend :wink: Maar die paar dagen was het wel extreem, het kwam er af en toe gewoon uit als een fonteintje.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 25 Nov 2013 20:18

Re: najaar 2013 mama's!

Ik hoop dat ik nu niet hoeft te bevallen!! Voel mij zo ziek op dit moment. Ben verkouden, keel doet zeer, kan amper ademen. Bah waarom nu!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Nov 2013 23:29

Re: najaar 2013 mama's!

Hoe is het met Valerie?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 26 Nov 2013 14:23

Re: najaar 2013 mama's!

@Dolphinne, kan me heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Hopelijk gaat het nu alsnog snel gebeuren en anders na het strippen.

@Exo, haha mooi ook een boogschutter! Succes nog even met de hopelijk laatste loodjes,

@Nillis, nacontrole gehad en alles in orde? En hoe ging het bij het CB? Fijn dat het steeds een beetje beter gaat!

@suus, ja die prikjes. Leuk is anders, maar voor een goed doel. En complimenten is altijd leuk voor je kleintje! L. heeft ook een fanbase opgebouwd inmiddels. :wink:

@BB, sterkte en beterschap! hopelijk knap je snel op zodat je fit aan de bevalling kunt beginnen!

Hier vandaag weer naar het CB geweest voor de tweede serie prikken. Iets meer dikke tranen dit keer. Eenmaal thuis snel aangeplugd en na het drinken is meneer gaan slapen. Daarnet werd hij wakker voor weer een voeding en daarna heeft hij gespeeld alsof er niets aan de hand was. Maar na een half uur trappelen met je beentjes, was hij toch wel weer verdrietig. Nog weer even aangelegd en nu slaapt hij weer. Gaat nog best goed dus ook dit keer.
Hij was inmiddels al 64 cm lang en 6260 gram zwaar.

Gisteren hebben we bij vrienden gegeten met een zoontje drie maanden ouder en die leek even groot als onze L. Gaat hard dus! Wel leuk om te zien wat die kan en wat L. dus ook gaat doen met een paar maanden waarschijnlijk.
En allen bedankt voor de complimenten voor onze knapperd! :heart:
augustus 2013
<<

Anoniem272

Bericht 27 Nov 2013 09:20

Re: najaar 2013 mama's!

Ik kom gauw weer reageren! I. is ziekjes en T. is jarig vanaag dus druk druk druk hier. Ben wel heel benieuwd hoe het met Dolphinne, Exo en Bruintje Beer gaat. En van Valerie hebben we alleen gehoord dat ze bevallen is, verder nog niks toch?
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 27 Nov 2013 09:37

Re: najaar 2013 mama's!

Ik ben er nog steeds met baby in de buik!!
Gefeliciteerd met T!!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Nov 2013 10:24

Re: najaar 2013 mama's!

Hier ook nog steeds geen baby.
Heb alleen wel buikpijn sinds ik wakker werd vanochtend. Maar meer constant en aan 1 kant. Ik hoop niet dat dat die cyste is die nu ineens gaat opspelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2013 13:35

Re: najaar 2013 mama's!

Ook hier nog geen baby geboren.

Vanochtend bij de vk geweest. Baby heeft het duidelijk nog naar zijn zin daarbinnen, gezien de vele bewegingen en een relaxte hartslag. Het lijkt nog steeds een 6-ponder te zijn.
Ik heb veel last van een menstruatie-achtige pijn. Vooral 's avonds. Ook veel harde buiken. Het lijkt alsof ik de halve dag een steen loop mee te zeulen.
Volgende week donderdag moet ik weer en als het er dan nog niet is, moeten we een beslissing nemen: óf inleiden op 7 december of afwachten. Het is natuurlijk nog niet zo ver, maar ik ben er toch over aan het nadenken. Wat wil ik? Mijn gevoel zegt: 'Laat de natuur zijn gang gaan'. Anderzijds denk ik: 'Laat het komen, laat het komen!'.

Dit wordt bemoeilijkt door de vraag van de verloskundige die ik kreeg over deelname aan een onderzoek: inleiden bij 41 of bij 42 weken? Wanneer ik daar aan mee wil doen, besluit een lotingssysteem of ik op 41 of op 42 weken wordt ingeleid. Ik sta dan onder controle bij een gynaecoloog en word continue gemonitord in mijn welbevinden. Ik wil op zich graag meewerken aan onderzoek, maar moet daar wel even heel hard over nadenken. Ik ga er maar even een topic over openen...
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 27 Nov 2013 20:48

Re: najaar 2013 mama's!

@ BB, beterschap

@dolphinne, schiet nog niet op bij jullie.

@exo, heb gereageerd in je topic, ik zou natuur zijn gang nog laten gaan. ook omdat je jezelf nog goed voelt.

@ Filoria, gefeliciteerd met T en beterschap voor I. Wat heeft ze?

@ all, gisteren bij de vk alles goed. Hebben alleen gepraat. Daarna na het cb. M was nu 4930, dus weer 120 gr gegroeid. Verder was hij daarna wel erg onrustig en vandaag weer naar osteopaat geweest. Maar nu is hij de hele middag aan het krijsen geweest. Echt weer drama, hoop dat dit effect alleen bij vandaag hoort en dat het morgen weer beter gaat. Krijsen deed hij namelijk niet meer. We zullen zien. Blijven dus nog een beetje tobben met M.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Nov 2013 10:18

Re: najaar 2013 mama's!

Ik geloof dat een paar meiden meldplicht hebben haha! ;)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Nov 2013 11:40

Re: najaar 2013 mama's!

Haha, hier nog niet veel nieuws.
Het rommelt wel weer, maar het zet nog niet door helaas.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2013 11:51

Re: najaar 2013 mama's!

Meldt zich ook.

Hier niks. Ik ga vooralsnog uit van 10 december. Ik voel me nog wel goed, op veel zweten 's nachts na (komt waarschijnlijk door het plastic op m'n matras en omdat ik het sowieso vrij warm heb steeds) en een nog steeds druk wroetende baby tussen 11 en 1 uur 's nachts.

BB, hoe gaat het nu?

Nillis, bleh, vervelend steeds die ups en downs. Hoe gaat het vandaag?
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 29 Nov 2013 12:20

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, bb en dolphinne, wordt nu toch wel spannend bij jullie!

Nillis, wat rot dat het nog steeds niet veel beter gaat met M. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden voor jullie ventje. Hier merk ik helaas ook nog niet veel verbetering met de zantac, gelukkig slaapt hij wel beter door het inbakeren. :hug:

Suus, wat zit jullie dame lekker in de doek bij je! Hoe doe je dat met aankleden als je naar buiten gaat? Vind dat namelijk nogal moeilijk om te bepalen wat hij dan aanmoet, want hij mag niet onder je jas natuurlijk.
En naar he, die prikjes. M is er ook echt wel even beroerd van geweest. Hoe is het nu met E?

Pomodori, wat een ontzettend schattige foto van L! Lekker lachebekkie hoor! Vervelend dat het met jou nog niet helemaal beter gaat. Zou het idd op je werk bespreken of je nog (gedeeltelijk) de ziektewet in kan.

All, hier gaat het nog steeds hetzelfde. Het inbakeren doet M wel goed, hij slaapt nu wat meer op een dag, en 's nachts slaapt ie nu ook door. Verder merk ik nog niet veel verschil met de zantac. Hij blijft heel onrustig, en er komt ook nog steeds vanalles omhoog. Heel af en toe ligt hij nu rustig in de box, maar die momenten zijn echt zeldzaam. Ik geef het nog een paar weekjes, anders toch maar terug naar de huisarts.
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Nov 2013 12:53

Re: najaar 2013 mama's!

Exogenesis schreef:Meldt zich ook.

Hier niks. Ik ga vooralsnog uit van 10 december. Ik voel me nog wel goed, op veel zweten 's nachts na (komt waarschijnlijk door het plastic op m'n matras en omdat ik het sowieso vrij warm heb steeds) en een nog steeds druk wroetende baby tussen 11 en 1 uur 's nachts.

BB, hoe gaat het nu?

Nillis, bleh, vervelend steeds die ups en downs. Hoe gaat het vandaag?


Ik heb nog een grote badhanddoek over het zeil liggen en ik vind het wel wat schelen qua warmte! Oh en het kraakt wat minder en het is wat minder glad.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2013 12:56

Re: najaar 2013 mama's!

Tsjip schreef:
Exogenesis schreef:Meldt zich ook.

Hier niks. Ik ga vooralsnog uit van 10 december. Ik voel me nog wel goed, op veel zweten 's nachts na (komt waarschijnlijk door het plastic op m'n matras en omdat ik het sowieso vrij warm heb steeds) en een nog steeds druk wroetende baby tussen 11 en 1 uur 's nachts.

BB, hoe gaat het nu?

Nillis, bleh, vervelend steeds die ups en downs. Hoe gaat het vandaag?


Ik heb nog een grote badhanddoek over het zeil liggen en ik vind het wel wat schelen qua warmte! Oh en het kraakt wat minder en het is wat minder glad.


Ik heb 't zo: matras - plastic zeil - twee matjes waarin vocht opgenomen kan worden - molton - hoeslaken.
Er ligt dus van alles overheen, maar toch zweet ik als een otter. Ik gooi elke dag m'n slaapshirt in de was, want het is echt meerdere malen per nacht doordrenkt.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Nov 2013 13:02

Re: najaar 2013 mama's!

Hmmm dan moet je het er helaas maar mee doen... Balen zeg!

Ik heb trouwens alleen het zeil er maar op liggen. Dus matras, molton, zeil, handdoek, hoeslaken. Zou wel blij zijn als het er weer af kan in ieder geval.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Nov 2013 13:11

Re: najaar 2013 mama's!

Ik heb bij de action een waterdichte molton gekocht voor iets van 7 of 8 euro.
Dat zweet een heel stuk minder dan gewoon plastic.

Hier heb ik nu waterdichte molton, gewone molton en hoeslaken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2013 13:22

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is wel een goede tip! Morgen maar even naar de Action met m'n man.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Nov 2013 13:40

Re: najaar 2013 mama's!

Ik heb ook die molton van de action. Heel fijn!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 29 Nov 2013 14:12

Re: najaar 2013 mama's!

Vandaag de uitgerekende datum....maar nog geen baby!!
Wel is mijn buik wat onrustig maar geen weeen ofzo.
Ziekenhuisbezoek was weer goed. Nu maandag weer controle en vruchtwatercontrole. En dan woensdag naar de gyn waar we het eventueel over inleiden gaan hebben.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 29 Nov 2013 15:41

Re: najaar 2013 mama's!

@ BB, spannend hoor! Voel je je al wel wat beter?

@ Exo en dolphinne, ik ben benieuwd!

@ Stitch, ik weet dat bij T we later waren met starten van medicijnen en da het toen ook langer duurde voordat ze er door was. Maar het blijft tobben. Geef je nog bv. Ik geef ook nog bv maar dan ingedikt uit de fles en dat in combinatie met de nexium maakt wel dat M veel minder last heeft van maagzuur. Voeding kan nog wel eens omhoog komen, maar niet meer zo veel en vaak als voorheen.

@ all, gisteren heeft M maar 4 flessen gehad en heb hem toen in bed gelegd. Hij heeft gewoon doorgeslapen tot 8 uur vanmorgen. ik dacht dat die nog wel zou komen voor een fles vannacht. Hem daarna de fles gedaan en tegen 9.30 uur wakker in bed gelegd en hem 30 minuten laten krijsen, dat werkt dus ook niet. Vervolgens ben ik naar mijn schoonmoeder geweest voor de verjaardag en viel hij in de auto in slaap en heeft daar netjes tot 12.00 uur in de mc geslapen. Ik heb hem toen wakker gemaakt voor een fles en terug in de auto weer in slaap gevallen en nu slaapt hij alweer in de mc. Het is wel niet de oplossing, maar o zo fijn dat hij toch eventjes een dag heeft geslapen.
Fijn weekend iedereen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Nov 2013 21:15

Re: najaar 2013 mama's!

@ Pomodori: Gelukkig heeft hij de prikken weer goed doorstaan! En hij groeit goed, zeg.

@ Exo: Vervelend dat zweten. Dat had ik aan het eind van de zwangerschap ook. Ongelooflijk dat je morgen gewoon al 40 weken zwanger bent. Hopelijk komt jullie kleintje gewoon spontaan!

@ Stitch: Jij hebt dezelfde doek, of niet? Ik vind naar buiten gaan ook lastig hoor qua kleding. Ik heb E. geen extra kleren aan gedaan, behalve een mutsje en warme slofjes. Verder trek ik een warm vest aan van mijn man die dicht kan over de doek heen. Mijn eigen jas heb ik dan open. Dat was voor nu prima, weet nog niet hoe het is als het kouder wordt. Mijn moeder heeft gisteren buiten een foto gemaakt:

Afbeelding

Het gaat weer helemaal goed met E. hoor. Wel vervelend dat het bij jullie nog steeds niet helemaal lekker gaat.

@ BB: Je houdt het spannend! Voel je je niet meer ziek?

@ all: Vandaag had ik een cursusdag met collega's, mijn eerste dag zonder E.! En voor mijn man zijn eerste hele dag alleen met E. Ik heb haar wel gemist hoor. En wel wennen om te moeten kolven. Maar ging allemaal prima, heb een leuke dag gehad en mijn man en E. ook :D Ook wel heerlijk om haar nu gewoon weer aan de borst te hebben :wink:
Maandag gaan mijn man en ik samen naar de bios, dan komt mijn zusje oppassen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 30 Nov 2013 18:35

Re: najaar 2013 mama's!

Hallo dames,

Laat ik ook maar eens wat van me horen.
Zoals oh la la al liet weten, is het morgen alweer drie weken geleden dat ons mooie meisje geboren is.
Tussen de tijd dat ik weeën opwekkend kreeg en het bevallen zat 7,5 uur. En ik had het allemaal wat onderschat. Toen ze er eenmaal uit was, was de pijn gelukkig ook meteen voorbij en mijn kleine hechting, heelt ook goed.
We moesten nog 2 nachtjes in het zkh blijven omdat ze onder de 2700 gram zat. Gelukkig groeit ze erg goed en zat ze binnen 4 dagen al boven haar startgewicht.

De eerste week was ik extreem moe, en de 2e week eigenlijk ook. Wel had ik toen last van babyblues, wat gelukkig helemaal over is en deze week is het alleen nog maar genieten. Wat ook meespeelde is dat De baby echt continue aan de borst wilde en dat zo'n pijn deed! Ik was bijna over gegaan op kunstvoeding, maar gelukkig is het sinds ik een lactatiekundige heb laten komen een stuk beter. Wel blijft het aanhappen niet zo prettig en zijn m'n tepels erg gevoelig, en lek ik ontzettend veel melk! Sinds vannacht zitten er eindelijk steeds 2 uren tussen het voeden in en kom ik ook toe aan andere dingen in huis. Tot vandaag wilde de baby minstens elk uur aan de borst. Vandaar dat ik ook nog niet meer hier op get. forum had gereageerd.
Dat maakt wel dat ik nog niet naar buiten ga voor een boodschapje oid ( want straks wil ze onderweg ineens eten) dus ik hoop heel erg dat ze het ritme van vandaag aan blijft houden.

De tijd gaat ook supersnel, nu dus alweer 20 dagen oud! Wow. Ben inmiddels helemaal verliefd op ons lieve, mooie meisje. :heart: haar naam zet ik liever niet openbaar, dus als je dat graag wil weten, pm me dan maar.
Make happy memories
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Nov 2013 20:18

Re: najaar 2013 mama's!

Leuk om weer wat van je te horen, Valerie! Dat van die pijnlijke tepels in het begin herken ik heel erg, is natuurlijk ook wennen voor je borsten, maar gelukkig gaat het al stukken beter nu! Fijn dat ze goed groeit en dat ze al iets meer tijd tussen de voedingen laat. Ik ben heel benieuwd naar de naam van je meisje :) En naar hoe ze eruitziet!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 01 Dec 2013 12:31

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, leuk om wat van je te horen! Jeetje, je bent erg druk met voeden dus! Gelukkig doet ze het verder heel goed en ben je van je babyblues af :hug:

Suus, leuke foto! Handige oplossing, die trui :thumbup: Gaan jullie maandag naar The Hunger Games?

Hier alles rustig. Vannacht eindelijk weer wat meer geslapen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder