Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleren kopen met en/Of voor de kids

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Okt 2020 13:42

Kleren kopen met en/Of voor de kids

Normaal gesproken koxht ik kleren voor in dit geval de oudste als ik iets tegenkwam. Dan vroeg ik nog wel of ze t iets vond en dan ging t de kast in. Ze begint nu sinds een jaartje meer een eigen keuze te krijgen (en maar goed ook), maar ik ben een beetje zoekende hoe dit aan te pakken. Blijkbaar zegt ze niet altijd eerlijk of ze iets mooi vind wat ik gekocht heb, om mij niet te willen teleurstellen. Dus heb ik haar gisteren meegenomen naar dr winkel zodat ze zelf mocht kijken. En dan loopt ze de rekken langs, zegt mooi mooi mooi niet mooi mooi. Word ik nog niet veel wijzer van? om nog maar te zwijgen dat ze uiteindelijk bij 1 jurkje uitkwam wat ze wel wilde, maar ik eigenlijk niet haha.

Het lijkt er op dat ze wel weet wat ze mooi vind en niet, maar de interesse nog niet heeft om mee te gaan winkelen. Hoe doen jullie dit?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Okt 2020 13:52

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Mijn dochter (bijna 11) gaat nu zo'n beetje sinds een jaar echt mee winkelen. Dan zoeken wij wat dingen uit (meestal ga ik samen met mijn moeder want wij vinden dat allebei leuk), zelf ziet ze nog wat dingen hangen die ze leuk vindt en dan gaat ze met de hele stapel de paskamer in en dan komt er een ja en een nee stapel.

Daarvoor gingen wij winkelen, dan paste ze het thuis en als ze het niet wilde dan ging het terug, op den duur kreeg ik ook wel door wat voor dingen ze liever niet draagt. Soms bestel ik online en dan overleg ik met haar of ze het wil of niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 01 Okt 2020 14:49

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

L. weet wel wat ze leuk vindt en wat niet en gelukkig is dat vooralsnog ook mijn smaak. Ik bestel vaak een hele bups aan kleding, want in passen heeft ze niet altijd zin. En omdat haar maat schatten op het moment heel lastig is, moet het wel gepast worden. Ik probeer het haar vaak van te voren te laten zien, maar regelmatig boeit het haar ook niet.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Okt 2020 14:55

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik bestel veel online of ga alleen naar de winkel.
Als ze het niks vinden dan gaat het weer terug.
Het thuis passen vindt ze al vervelend, laat staan dat dit in de winkel zou moeten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 08:26

Bericht 01 Okt 2020 15:09

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Bovenstukken maak ik veel zelf. We zoeken samen de stoffen uit en ik plak briefjes bij patronen waar ze uit kan kiezen.

En soms gaan we samen winkelen. Niet te vaak want dat levert enorme frustraties op. Ze is zo ontzettend smal dat het meestal veel te breed is voor haar. Ik herken dat zelf ook nog van vroeger. Winkelen vond ik daarom echt niet leuk. Maar za mag zelf aangeven wat ze wel of niet leuk vind en daar maak ik een selectie uit (dat het fatsoenlijk past, niet te bloot/te kort etc). En daar kiest zij dan weer uit.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Okt 2020 15:48

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik maak veel zelf, bij twijfel over de maat doe ik gewoon wat groter, dan groeit ze er vanzelf in.

Dingen die we kopen is vooral online. Dan doe ik vast een voorselectie. Komt ze bij mij op schoot zitten, nemen we alles door en zegt ze ja of nee. Soms heeft ze ook best lastige eisen, had ze bedacht dat ze per sé groene sandalen wilde, net zo groen als een kikker. Die waren dus betaalbaar niet te vinden. Toen hebben we samen een lading sandalen doorgeklikt en is ze uiteindelijk akkoord gegaan met roze-blauwe.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Okt 2020 15:53

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Mijn oudste zoon (5 jaar) heeft daar soms opeens hele specifieke ideeen over, "mama ik wil een spijkerblouse, die moet dan open met een zwart T-shirt eronder". Dat vind ik een hartstikke leuk verzoek dus daar ga ik dan wel in mee en dat ga ik dan voor hem zoeken, zo wilde hij ook een tuinbroek, super stoer dus die heb ik ook voor hem gezocht en besteld.
Hij vraagt ook weleens dingen die ik niet leuk vind, schoenen met lampjes er in of kleding met Spiderman of iets dergelijks er op. Die schoenen krijgt hij gewoon niet, voor die Spiderman kleding probeer ik een compromis te vinden in pyjama's en ondergoed.

Schoenen bestel ik meestal online, dan zoek ik wat rond en vraag dan aan hem of hij het wat vind, meestal vind hij het wel prima, als hij maar geen veters hoeft te strikken.
Qua kleding ik kan voor hem ook nog wel gewoon iets mee nemen uit te winkel, als het lekker zit vind hij het dan vaak ook wel prima en draagt hij het gewoon dus dan heb ik ook geen miskopen.

De jongste heeft eigenlijk nog niet echt een mening op dat gebied behalve dat hij geen skinny jeans of andere broeken met knopen aan wil want dat kan hij niet zelfstandig naar de wc, dat snap ik dus ik koop gewoon allemaal leggings ed voor hem.

Ik zou in jou geval gewoon een beetje polsen wat haar smaak is en dan een berg kleding die daar aan voldoet maar ook aan jouw smaak online bestellen en dan samen thuis kijken wat ze mooi vind en wil houden en wat terug kan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 01 Okt 2020 16:08

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik bestel alles online, maak zelf een voorselectie en laat mijn zoon van 8 daar dan uit kiezen.
M’n jongste is 5 en geeft geen fuck, als ik zeg dat het van z’n broer of een ouder vriendje is geweest (wat vaak ook zo is) vindt ie het prachtig.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Okt 2020 16:14

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Caulfield schreef:Ik bestel alles online, maak zelf een voorselectie en laat mijn zoon van 8 daar dan uit kiezen.


Ja dit doe ik ook. Alles taggen/favoriet maken in de webshop en daarna kiest hij daar uit. Doe ik bij de jongste ook, die is giga picky wat zn truien betreft en dat is vaak gedoe, maar ik vind het ook wel weer grappig. Die stuur ik dan soms wel: ik had een heel mooi shirt bij Zara met kangoeroes er op en die vond hij niet leuk want hij wil alleen ‘stoere dieren’. Toen heb ik een filmpje van twee vechtende kangoeroes laten zien en hoppa het was geregeld.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Okt 2020 16:15

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ohja hier is de kledingkast van de jongens trouwens echt 100% mijn taak. M’n man let er niet op. Ik vind het wel een leuk taakje dus heb er geen problemen mee.
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Okt 2020 16:22

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ja zo doen wij het ook. Ik heb geaccepteerd dat ze alleen maar jurken of rokjes draagt. Ik stuur altijd wel een beetje naar mijn smaak. (netjes, zachte kleuren) Glitter, fluoriserende en Disney-dingen zijn helaas altijd net uitverkocht in haar maat. M.u.v. pyjama’s en ondergoed.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Okt 2020 16:29

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Haha ja jammer he sogood. Ik kan ook nooit iets met Disney of met letters er op vinden.
#teammaple🍁
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Okt 2020 18:00

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Haha dat van die cartoon/plaatjes etc is hier nu van toepassing op zoon.. die dingen krijgt hij ook naar het kdv aan ofzo ;)

Online deed ik ook al veel, en liet t dan idd ook zien. Ga daar maar mee door dan. Het nadeel is dan wel dat ze haar eigen smaak nog niet helemaal leert kennen. Als ik bijv tijgerprint niet mooi vind en dat dus niet laat zien, dan zal ze er zelf ook niet snel op komen
Qua schoenen vraag ik idd ook wat ze zelf denkt, dan kan ik daar ook een voorselectie van maken. Want anders komt ze idd die schoenen met lampjes tegen en dat vind ik dus echt niets (sorry).
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Okt 2020 18:03

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Hier hebben de regenlaarsjes lampjes. Goede deal?
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 01 Okt 2020 18:16

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik neem ze mee naar de winkel, haal zelf spullen uit het rek en laat ze passen in de kleedkamer. Dan noem ik een aantal en mogen ze zelf kiezen welke ze willen. Met broeken is het nu alleen wel dat ik al blij ben als er íets past, dus dan is 't gewoon kopen wat goed zit.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Okt 2020 18:48

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Hier vinden ze het gelukkig nog steeds allemaal wel best wat ik koop.
Als ik het vraag dan wil D. wel het liefste shirts met doodskoppen e.d en A. Dingen met voertuigen. En lampjes in de schoenen inderdaad haha. Maar zolang ze accepteren dat wat ik koop kies ik mooi nog.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Okt 2020 18:49

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Urban Naked schreef:Haha ja jammer he sogood. Ik kan ook nooit iets met Disney of met letters er op vinden.


Ik ben bang voor de dag dat zal zelf haar maat kan lezen. Hoe goed mama ook kijkt haar maat is altijd op ?
⁠♡♡♡
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 01 Okt 2020 18:55

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik bestel bijna alles online of neem zo nu en dan wat mee uit de winkel. Mijn kinderen hebben echt een hekel aan kleding passen en meerdere winkels langs. Dus het meeste doe ik zelf en over het algemeen weet ik wel wat ze leuk vinden en wat ik daarvan leuk vind. Overigens mogen ze ook best af en toe iets waar ik niet blij van word.

Winkelen doen we trouwens wel af en toe samen, maar dan niet wanneer ze echt veel tegelijk nodig hebben. Dochter wilde trouwens laatst uit zichzelf wel graag winkelen voor 'coole kleren' zoals ze zei, dus dat hebben we gedaan. Vond ze ook echt erg leuk. Ze is bijna 10,dus misschien komt ze nu een beetje in de leeftijd dat ze samen winkelen wat leuker vindt.

Als ik iets koop en ze vinden het niet leuk, of het zit niet lekker dan zeggen ze dat wel. En dan is de kans groot dat het niet gedragen wordt, dus dan kan het beter terug. Gelukkig ken ik hun smaak wel aardig en is het vaak gewoon prima wat ik meebreng.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 01 Okt 2020 20:39

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Hier kiest ze al vanaf haar 6de/7de zelf, en de jongste ook vorig jaar al dus vanaf 5. Eigenlijk alles online, ik open de app en selecteer op maat en soort kleding (broek, jurk, shirt) en zij scrollen en deponeren in winkelmandje. Ik kijk er nog een keer overheen en wat ik echt niet mooi vind gaat er in overleg uit, vaak bestel ik ook wel dingen die ik minder mooi vind en dat staat ook mooi dan. Passen is op die manier ook geen moeite want ze zijn blij dat ze hun nieuwe kleren kunnen proberen. Maar goed, ze mogen hier ook shirts met Disney prints aan, of schoenen met lampjes als ze dat willen. En we zijn toch echt geen gezin wat in de minder goed bedeelde laag van de bevolking past ;-) als de kinderen dat mooi vinden wie zijn wij dan om het te verbieden... Volwassen zijn ze nog lang genoeg, met kleding die daarbij past. Maar goed, dat is mijn mening.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 01 Okt 2020 20:49

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Mijn jongens dragen alles wat ik bestel zonder er iets van te vinden, alles vinden ze prima. Ik weet wel dat ze van sommige dingen blij worden (nike air Max, of nu andere schoenen met ‘lucht’) of omdraai shirts (van die pailletten waarbij het plaatje veranderd)
Alles koop ik online, altijd kleertjes of wehkamp.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 01 Okt 2020 21:28

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Haha, hier is helaas ook vaak iets niet meer in de goede maat te krijgen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 01 Okt 2020 23:21

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik kijk in de winkel of online zelf wat ik leuk vind, laat dat zien en laat ze dan kiezen.
Laatst voor het eerst samen in de winkel uitgezocht. Dat gaf veel discussie over wat voornamelijk ik niet leuk vond en hun wel. Uiteindelijk een prima keuze gemaakt waar iedereen achter stond, maar dat had wel wat voeten in aarde.
Ze willen hier beide alleen jurken en rokken, dus zoiets zoek ik zelf ook alleen uit. En meestal zoek ik setjes.
Ik koop iig niks zonder hun goedkeuring, gezien ze het niet aan willen als het niet naar hun smaak is.
Juli 2015
Maart 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Okt 2020 08:10

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Mijn dochter heeft wel duidelijk een mening, ze is nu 6. Maar haar meenemen is echt verschrikkelijk want ze wordt helemaal hyper als we gaan winkelen voor haar en ik kom dan helemaal afgeleefd terug na 500 keer waarschuwen en boos worden haha. Online is het wat makkelijker, dan laat ik haar gewoon zien hoe of wat. Of met het passen als het binnen is geeft ze echt wel aan of ze iets leuk vindt of niet. Ik heb overigens ook weleens dingen gekocht waar ik niet weg van was maar zij heel enthousiast over was. Ik vind dat niet erg. Sommige kleuren staan haar echter gewoon echt niet, dat doe ik dan niet. Disney en felle kleuren kan ik dan weer wat minder wakker van liggen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Okt 2020 08:22

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ik doe veel online. Dan kijk ik naar wat de kinderen leuk vinden en wat ik leuk vind. Dan maak ik een favorieten lijstje met alles en daar kiezen ze uit. Maar dat gaat vooral om truien, shirts en jurken. Broeken, leggings en de rest kies ik meestal gewoon.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2020 08:33

Re: Kleren kopen met en/Of voor de kids

Ayla schreef:Hier kiest ze al vanaf haar 6de/7de zelf, en de jongste ook vorig jaar al dus vanaf 5. Eigenlijk alles online, ik open de app en selecteer op maat en soort kleding (broek, jurk, shirt) en zij scrollen en deponeren in winkelmandje. Ik kijk er nog een keer overheen en wat ik echt niet mooi vind gaat er in overleg uit, vaak bestel ik ook wel dingen die ik minder mooi vind en dat staat ook mooi dan. Passen is op die manier ook geen moeite want ze zijn blij dat ze hun nieuwe kleren kunnen proberen. Maar goed, ze mogen hier ook shirts met Disney prints aan, of schoenen met lampjes als ze dat willen. En we zijn toch echt geen gezin wat in de minder goed bedeelde laag van de bevolking past ;-) als de kinderen dat mooi vinden wie zijn wij dan om het te verbieden... Volwassen zijn ze nog lang genoeg, met kleding die daarbij past. Maar goed, dat is mijn mening.

Helemaal mee eens. Maar ik vind het zelf ook leuk. :^^:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde