Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Sep 2020 07:43

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb ook beide keren aan het eind van de kraamweek een speentje aangeboden en mijn zoons dronken beide goed aan de borst maar goed dat zegt natuurlijk niks over alle andere baby’s op deze wereld. Het is inderdaad niet vol te houden anders voor jou en daarnaast prikkelt het continue melk binnen krijgen natuurlijk ook haar darmen weer ed.

Heeft je verloskundige geen lactatiekundige in dienst of zelf die aantekening? Of de kraamverzorgster? Nu heb je nog al die mensen met kennis die laagdrempelig bij je thuis komen en daar zou ik vooral gebruik van maken voor dit soort vragen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Sep 2020 08:10

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zou ook even info inwinnen bij een lactatiekundige. S wilde heel lang geen speen en zoog hele nachten op mijn pink. Aan de borst vond ze ook wel prima, maar was meer sabbelen dan drinken.

Kan het ook niet zo zijn dat ze idd clustert en de productie opkrikt? Wellicht kijken of je haar in de avond al kan laten clusteren? Heeft ze geen pijn oid waardoor ze jou wil? (Dat was bij S het geval).

Oh en die pijnlijke tsr wordt wel minder hoor hopelijk, ik had dat ook!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Sep 2020 08:53

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat fijn dat het allemaal relatief goed gaat! Ik denk dat ik ook de speen zou introduceren en mocht je dan merken dat het toch voor verwarring zorgt meteen stoppen. En wellicht proberen ‘s avonds te clusteren inderdaad. Hopelijk wordt je tsr snel minder pijnlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 09:45

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

De kraamverzorgster heeft voor zover ik weet geen lactatiekundige aantekening maar wel veel verstand ervan en heeft me goed geholpen deze week, beter dan de kraamverzorgster in m'n vorige kraamweek, dus dat is heel positief! Alleen adviseert zij dus voorlopig (pas na een maand) een speentje te introduceren. Ik ben geneigd tegen haar advies in te gaan ? na een nacht als deze.

Ik heb wel contact (gehad, prenataal al) met een lactatiekundige dus als ik meer twijfels heb kan ik zeker weer contact met haar opnemen.

In de avond clustert ze ook al wel, eergisteren was het idd meer 's avonds dan's nachts. Kan je dat enigszins sturen door maar steeds aan te leggen in de avond? Pijn heeft ze denk ik niet, ja af en toe wat krampjes bij het poepen maar niks wat ik opvallend veel vind. Misselijk lijkt ze gelukkig niet meer en ook niet meer zoveel spugen!

Fijn dat het pijnlijke TSR minder wordt! Ik had dat ook al op de Facebook pagina van LLL gevraagd. Ik herken die pijn nog wel van bij O maar wist niet meer hoe lang 't duurde. Dagen of weken. Het schiet echt door m'n lichaam naar m'n tenen en gek genoeg m'n elleboog! En hele warme voeten. Haha borstvoeding is zo weird. ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 29 Sep 2020 09:49

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zou een speen ook proberen.

Hier hadden we ook een onverzadigbare baby, die honger bleef hebben na de voeding. Als ik dan helemaal leeg gezogen was gaven we haar 30 tot 60 cc kunstvoeding en viel ze als een blok in slaap. Na een paar weken was mijn voeding voldoende voor haar.
Ze valt ook in slaap zonder speen, af en toe heeft ze er 1 in overdag.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 29 Sep 2020 10:02

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zou toch ook een speentje proberen. Misschien juist wel nu al omdat ze hem anders misschien ook wel lastiger accepteert/gewend raakt aan de pink?

Wil ook een tip geven voor je pijnlijke tepels, want oh wat heb ik me daar ellendig bij gevoeld bij de tweede vooral. Bij de derde heb ik zo’n beetje vanaf het begin rite aid breast discs tussen de voedingen door op m’n tepels gedaan en dat hielp echt enorm. Kloofjes heelden heel snel weer en ik had veel minder pijn tijdens de voedingen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 10:05

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Jaa die zijn fijn he Kajaka. Net weer een lading besteld!
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Sep 2020 10:26

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Bij mijn tweede en derde waren de eerste 2 weken super pijnlijk bij het aanhappen/tsr. Daarna gelukkig geen problemen meer.

Veel en vaak drinken in (vooral) de eerste weken is super belangrijk voor de productie. O had problemen met groei toch? Dus ik zou wel voorzichtig zijn om een speentje nu al te gebruiken.

Bij H ben ik een speentje gaan gebruiken toen hij ontzettend boos werd aan de borst als hij wel zuigbehoefde had maar geen melk wilde.

In slaap vallen aan de borst is super normaal hè? Door de hormonen die vrij komen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 10:51

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Blue Phone schreef:In slaap vallen aan de borst is super normaal hè? Door de hormonen die vrij komen


Ja weet ik hoor. En is nu juist ook handig, alleen als ze ouder wordt en meer een ritme krijgt wil ik geen voed-slaap associatie creëeren. Maar is nu nog niet echt aan de orde vind ik met een prulleke van een week oud dus voor nu is 't prima en logisch dat ze in slaap valt aan de borst.
Alleen na 2.5 uur aan de borst (5x voeden, dus links, rechts, links, rechts, links) waren m'n borsten 't wel echt beetje zat en kreeg ik wel echt 't gevoel dat 't niet alleen om de melk ging. Huidhonger etc snap ik ook hoor maar dit vond ik beetje teveel van 't goede.

Net nog even met kraamverzorgster over gehad en gezegd dat als vannacht 't weer zo is ik toch een speentje probeer, alleen ná het voeden en om in slaap te vallen.
Juist vanwege die geschiedenis met O ben ik er dus huiverig voor. Al merk ik wel dat dit echt een heel ander (borstvoed) kindje is! Dat vind ik wel heel leuk om mee te maken, een kindje dat wél graag drinkt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 29 Sep 2020 12:37

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Als je een pink in haar mond stopt zuigt ze dan heel hard en een tijd lang?

Ik merk dat als ik een pink in haar mond stopte en dan 5x hard zoog en dan ging sabbelen en ging slapen.

Of ze bleef hard zuigen dan had ze nog stress honger, na meerdere keren beide borsten gegeven te hebben. Dan was de melk op, dus bijvoeding gegeven.

Speen wordt hier sporadisch gepakt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Sep 2020 15:23

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zou ook de speen aanbieden. MIjn dochter had ook echt een enorme zuigbehoefte en bij mij heeft de kraamzorg hem er zelfs ingedaan. En verder nooit problemen gehad, dus ik zou gewoon je gevoel volgen!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 29 Sep 2020 15:34

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zou een speen geven, klinkt als enorme zuigbehoefte en niet perse als honger. Die nachten hakken erin zo. Hier zijn we alle drie de keren snel met speen gestart (dag 1-2) zoveel zuigbehoefte hadden ze. Bij alle kwam productie snel op gang (zelfs tot overproductie) dus dat heeft de speen hier niet in de weg gestaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 29 Sep 2020 16:30

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Blue Phone schreef:Bij mijn tweede en derde waren de eerste 2 weken super pijnlijk bij het aanhappen/tsr. Daarna gelukkig geen problemen meer.

Veel en vaak drinken in (vooral) de eerste weken is super belangrijk voor de productie. O had problemen met groei toch? Dus ik zou wel voorzichtig zijn om een speentje nu al te gebruiken.

Bij H ben ik een speentje gaan gebruiken toen hij ontzettend boos werd aan de borst als hij wel zuigbehoefde had maar geen melk wilde.

In slaap vallen aan de borst is super normaal hè? Door de hormonen die vrij komen


Ik sluit mij hier bij aan. Zou ook nog even wachten tot alles op elkaar is afgestemd, hoe lastig het ook is. Hier werd ook 's nachts geclusterd. Wat hier hielp kind gewoon op de borst leggen. Hij regelde het zelf en zo konden we allemaal nog redelijk slapen. Zo heeft hij ongeveer 6 weken geslapen.


Maar wat super fijn dat de borstvoeding zo goed loopt. Hopelijk kun je er nu wel van genieten.
10-08-2017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 16:34

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik vind slapen op de borst toch wel eng dus het liefst leg ik haar naast me in het wiegje. Ik heb wel delen van de nacht half zittend geslapen met haar op de borst zodat ze goed hoog ligt, maar ik krijg er zelf ook rugpijn van.
En ja fijn he! Hopelijk blijft dat zo.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Sep 2020 17:36

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik weet nog wel van die eerste weken dat R. inderdaad echt zo vaak wilde drinken en dat ik op een gegeven moment ook dacht is het niet gewoon zuigbehoefte. Maar bij mij was het ‘s avonds dus dat is een stuk minder lastig dan ‘s nachts. Uiteindelijk na 4 weken een speen gegeven maar als ik zulke nachten had als jullie dan zou ik het denk ik wel eerder gedaan hebben. Als R. Niet perse wil drinken maar bij me wil zijn en zuigbehoefte heeft dan zit hij na een paar slokken meestal maar wat te sabbelen. Dus dat is nog wel een goede tip van iemand hier boven (sorry weet niet meer wie), even kijken wat ze precies doet met je pink of borst. Als ze echt blijft drinken zou ik nog even niks doen. Wel pittige nachten dan! Denk dat de beste tip is: doen wat je gevoel je ingeeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 17:44

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja hè. Ik vind het dan zo jammer dat ik tegen m'n eigen voornemen in ga om langer te wachten. Maar goed, het is ook weer niet zo'n big deal, we gaan 't vannacht maar gewoon proberen als 't nodig is en kijken of ze t pakt. Op de pink houdt ze niet heel lang vol. Ene keer valt ze in slaap, andere keer duwt ze 'm er vieskijkend uit met haar tong. ?

Dank voor jullie adviezen! ?

Edit ja Harrison, precies dat ook idd, niet krachtig drinken maar beetje sabbelen en dan in slaap kukelen en zodra ik haar dan weer weg leg wordt ze weer wakker en wil ze weer sabbelen.
Dat heb ik net ook gedaan tijdens 't avondeten, was zij iig rustig.
Laatst gewijzigd door Marin op 29 Sep 2020 17:46, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 29 Sep 2020 17:45

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb de oudste nooit een speen gegeven, toen was ik ook bang dat de bv dan niet goed zou gaan. Bij de jongste had ik op dag 1 al een prima productie en hij had ook enorme zuigbehoefte, dus hij heeft in de kraamweek al een speen gekregen. De kraamzorg zei dat hij zo goed dronk, dat dat prima zou gaan. En dat was ook zo.

Volg je gevoel! Als ze nu al zo goed drinkt, kun je niet zoveel fout doen denk ik.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem332

Bericht 29 Sep 2020 17:47

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Voed je dan zittend in bed s nachts?

Vindt je liggend niet veel fijner? Eerste weken heb ik er een voedingskussen bij gedaan zodat je veilig in slaap kan vallen mocht dat gebeuren en niet op je kind rolt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Sep 2020 17:48

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja ik voed altijd zittend. Zittend val ik al in slaap 's nachts, laat staan liggend. En die techniek beheers ik niet zo goed. Ik ben allang blij dat ik bij deze baby ook de rugby kan én één hand vrij heb, dat kon O echt niet, die moest ik echt ondersteunen met borst compressie en de madonna houding alleen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 29 Sep 2020 18:00

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ah oke, grappig hoe iedereen zo zijn voorkeur heeft.

Ik beheers die andere technieken weer niet, alleen de cross crib?!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Sep 2020 19:03

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Komt vanzelf wel joh Marin! Geef jezelf de tijd :)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 29 Sep 2020 20:37

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik had me ook voorgenomen bij de 2e geen speen te geven, maar hij dronk goed en had zuigbehoefte dus in de kraamweek toch gegeven. En met 4 maanden was hij van de speen af en deed zijn vingers in zijn mond.
Bij de 3e na net zo'n nacht als jij nu had, ook speen gegeven. Hij dronk goed. Nu is hij 3 maanden ene keer slaapt hij zonder speen en andere keer wel. Hij heeft hem echt alleen nodig om in slaap te komen.

Liggend voeden deed ik pas toen de ergste stuwing voorbij was.

Rustig aan Marin en je eigen gevoel volgen. Niks is fout. ?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem332

Bericht 30 Sep 2020 05:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoe ging het vannacht marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Sep 2020 05:43

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Super nacht gehad!
Gevoed om half 12, toen geslapen. Van half 4 tot 4.20 bezig geweest met voeden. En daarna weer geslapen tot de wekker nu! Gewoon normale tijd.
Speentje af en toe in de mond, valt wel af en toe uit met wat gemiep maar verder denk ik dat 't heeft geholpen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 30 Sep 2020 05:47

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ah wat fijn!!! Geeft energie!

Hier ook een ‘primeur’ nu pas bezig met de eerste voeding deze nacht 22:00
Tot 06;20 ?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers