Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Sep 2020 10:24

The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

Gisteren was er weer een interessante aflevering van de outsiders. Dit programma gaat voornamelijk over anders leven dan de meeste mensen. Zo kwam er een man voorbij die leefde in zijn auto.

Schrijnend was een man die ondanks uitspraken van de rechter toch zijn kinderen niet te zien kreeg omdat de moeder dit tegen hield. Zo had hij zijn 3 jarig dochtertje nog maar 1x gezien. De rechten hierin zijn in Nederland blijkbaar nog steeds niet echt gelijk want de moeder wordt niet vervolgd als ze de uitspraken van de rechter niet nakomt. Tevens wordt hij als de boeman weg gezet en uiteraard zal het kind door de moeder geïndoctrineerd worden dat zijn/ haar vader slecht is.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 25 Sep 2020 11:34

Re: The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

Persoonlijk denk ik dat een verhaal wel twee kanten zal hebben eerlijk gezegd. Natuurlijk zijn er vrouwen die een hel zijn voor hun ex maar er zijn net zo goed mannen die doen alsof ze de beste vent op de wereld zijn en dit totaal niet waarmaken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Sep 2020 11:52

Re: The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

Ja dat is heel verdrietig en schrijnend Fred. In mijn omgeving zie ik dit ook gebeuren: man heeft 4 zonen waarmee hij bij geen van 4 contact meer heeft (gehad), ondanks rechtszaken. En is 1 zoon waar hij weer contact mee heeft en een andere zoon zoekt soms wat toenadering via whatsapp (zijn nu allemaal net rond de 20 jaar) en je merk dat hun moeder ontzettend veel onwaarheden over hem heeft verteld. Heel, heel erg.

Los van extreme situaties natuurlijk vind ik dat een vader altijd, altijd recht heeft om zijn kind(eren) te zien.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Sep 2020 12:04

Re: The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

DronkenTaart schreef:Persoonlijk denk ik dat een verhaal wel twee kanten zal hebben eerlijk gezegd. Natuurlijk zijn er vrouwen die een hel zijn voor hun ex maar er zijn net zo goed mannen die doen alsof ze de beste vent op de wereld zijn en dit totaal niet waarmaken.



Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar vader is hier zoals ik begrijp meerdere keren door rechter in het gelijk gesteld. Reken maar dat de rechter alle kanten van het verhaal in haar oordeel meeneemt. Ik vind het dan wel echt triest dat er vrij weinig gedaan wordt aan het niet naleven van die uitspraken. Sta je als vader in dit geval in je recht, maar alsnog compleet machteloos. Heel erg om een kind zijn of haar ouder te ontnemen. Zoals Carrie zegt, zou toch alleen mogelijk moeten zijn in de uitzonderlijke gevallen.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1704

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 25 Sep 2020 13:51

Re: The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

Natuurlijk zijn er altijd 2 kanten en zijn er ook zeker vaders die niet naar hun kinderen omkijken.
Lees het in de stiefouder Facebook groepen helaas heel vaak, ouderverstoting. Helaas trek je als vader vaak aan het kortste eind hier in Nederland.
Een vader heeft net zoveel recht als een moeder op kind(eren) net zoals een kind recht heeft op beide ouders (Idd behalve bij uitzonderlijke situaties)

Heb de aflevering niet gezien maar ga het zeker terug kijken
Juli 2019
<<

Anoniem331

Bericht 25 Sep 2020 13:58

Re: The Outsiders (oa vader die zijn kinderen niet ziet)

Mijn broertje heeft zijn kinderen in november al 4 jaar niet gezien. Het is triest, bizar dat het kan. Dat instanties bij voorbaat al aangeven dat ze hun tijd er niet in steken omdat ze weten dat ze niks voor hem kunnen betekenen. Echt triest.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers