Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 16 Sep 2020 15:20

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag twee afwijzingen gekregen.

De ene is van de functie waar ze die werkervaring vragen, dus dat komt niet echt als een verrassing.

De andere is van het gesprek dat ik twee weken geleden had. De opdrachtgever is heel bang dat ze mij niet de uitdaging kunnen bieden die ik zoek. Ze zouden het heel erg sneu vinden als ik mijn vaste baan zou opzeggen en binnen de kortste keren op hetzelfde punt beland als ik nu zit. Vind het heel fijn dat ze daar eerlijk in zijn :)

De zoektocht gaat gewoon verder.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Sep 2020 19:22

Re: Sollicitatietopic #2

Ahh wat jammer, Chava! Maar inderdaad de moed niet opgeven.

Ik ben in afwachting van reactie op mijn twee sollicitaties. De termijn verliep gisteren bij beide vacatures, dus ik ben benieuwd wanneer ik iets hoor.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Sep 2020 16:42

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Chava, maar wel eerlijk.

Spannend Bliss, hoop dat je op gesprek mag.

Ik ben nu met de opvang aan het kijken of E per 1 november op maandag kan ipv woensdag en als dat is gefixt heb ik de baan!!
Als dat niet lukt dan willen ze een termijn vanaf wanneer het wel op maandag kan want de maandag is wel erg belangrijk.
30-04-2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Sep 2020 16:49

Re: Sollicitatietopic #2

Ooooh hopelijk lukt het Kees!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Sep 2020 17:14

Re: Sollicitatietopic #2

Dat klinkt goed Kees, gefeliciteerd!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Sep 2020 17:21

Re: Sollicitatietopic #2

Oh yes Kees, wat fijn!

Ik heb vandaag weer een sollicitatie verstuurd, die waar ik weinig kans maak denk ik, maar wilde het toch proberen.
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 17 Sep 2020 18:59

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd, Kees!

Hopelijk hoor je snel wat van je sollicitaties, Bliss. Goed dat je toch gereageerd hebt, ondanks je geringe kans.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Sep 2020 10:30

Re: Sollicitatietopic #2

Kees,hartstikke goed! Denk je dat het met de opvang gaat lukken?

Bliss, niet geschoten is altijd mis. Kun je in ieder geval weer meenemen in je ervaring
Had je nog iets van de andere 2 gehoord?

Hier een tijdje niet meegeschreven (wel gelezen). Was aan t zoeken wat ik nu wilde. En dat is nog best lastig blijkt ;)
Had 2 sollicitaties de deur uitgedaan, beide bericht dat ze (eerst) anderen op gesprek lieten komen. Van 1 was te verwachten, vacature was van 24-32 uur, maar ze gaven telefonisch aa dat ze eigenlijk op 28 uur wilden zitten. En 24 is hier echt de max. Maar wilde de brief toch versturen.

Nog 1x naar kinderopvang gestuurd, ondanks dat mn opleiding niet voldoet, volgens 1 organisatie via de mail, en bij 1 via website gevonden. Deze3e wel aangeschreven, en zij belde na paar uur al op,en was eigenlijk heel enthousiast. Eh hoe dan? Maar goed, sowieso niks geworden omdat ze nu weinig concreet open hadden en veel vanuit de flex zou gaan, wat ik op dit moment niet zoek. Maar ze zou me zeker onthouden zei ze

Ben ook op gesprek geweest bij de thuiszorg. Fijn gesprek,ik denk dat de taken mij ook zeker wel liggen. Alleen hier ook geen overeenstemming door de werktijden. Heb de organisatie gevraagd of er afdelingen zijn die mij de regelmaat wel meer kunnen bieden.
En ga dadelijk maar open sollicitatie sturen naar andere thuiszorg, kijken of zij wel iets kunnen betekenen.

Maandag heb ik een gesprek staan. Ook bij iets van de thuiszorg. Zij kunnen mij die regelmaat wel bieden als het goed is. Ze zijn nog klein, maar zijn aan het groeien. Het enigste 'nadeel' is dat het een allochtone organisatie is. Inmiddels wel wat meer Nederlanders (zowel cliënten als personeel, verdeling zou 70% autochtoon en 30% allochtoon zijn), maar de naam is sowieso wijzend op buitenland. En ik ben niet tegen buitenlanders! Maar toch voelt dit nog een beetje, tja, onwennig ofzo. Zou jullie dit tegen houden?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem313

Bericht 19 Sep 2020 10:46

Re: Sollicitatietopic #2

Elroya schreef:
Maandag heb ik een gesprek staan. Ook bij iets van de thuiszorg. Zij kunnen mij die regelmaat wel bieden als het goed is. Ze zijn nog klein, maar zijn aan het groeien. Het enigste 'nadeel' is dat het een allochtone organisatie is. Inmiddels wel wat meer Nederlanders (zowel cliënten als personeel, verdeling zou 70% autochtoon en 30% allochtoon zijn), maar de naam is sowieso wijzend op buitenland. En ik ben niet tegen buitenlanders! Maar toch voelt dit nog een beetje, tja, onwennig ofzo. Zou jullie dit tegen houden?


Misschien helpt het je er anders over na te denken. Mensen die in Nederland wonen en recht hebben op thuiszorg zijn geen buitenlanders, dat zijn Nederlanders. Ze zijn misschien ergens anders geboren, maar daar houdt het op.
Dat gezegd hebbende vind ik 70% witte Nederlander - 30% mensen met een immigratieachtergrond bepaald geen ‘allochtone’ organisatie. Maar goed, ik woon in Rotterdam, dus heb misschien een ander beeld dan jij. Tot slot is de groep ‘allochtoon’ waarschijnlijk meer divers en niet bestaand uit mensen vanuit 1 bepaald land, of wel?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Sep 2020 11:01

Re: Sollicitatietopic #2

Het gaat om een Turkse organisatie, die hier is opgezet voor in eerste instantie de Turken die hier wonen. Inmiddels zijn er meer 'witte' Nederlanders bijgekomen. Ook al is het nu 30-70, het is wel met een andere doelgroep begonnen(terecht hoor) vandaar dat ik het wel een allochtone organisatie noemde. De directeur en directrice zijn ook van Turkse afkomst, met hun heb ik het gesprek.
Ik ga er maandag ook wel neutraal in, en zo'n reactie van jou vind ik dan ook wel fijn. Ik ben namelijk zelf wel een beetje bang wat anderen er van vinden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem313

Bericht 19 Sep 2020 11:07

Re: Sollicitatietopic #2

Elroya schreef:Het gaat om een Turkse organisatie, die hier is opgezet voor in eerste instantie de Turken die hier wonen. Inmiddels zijn er meer 'witte' Nederlanders bijgekomen. Ook al is het nu 30-70, het is wel met een andere doelgroep begonnen(terecht hoor) vandaar dat ik het wel een allochtone organisatie noemde. De directeur en directrice zijn ook van Turkse afkomst, met hun heb ik het gesprek.
Ik ga er maandag ook wel neutraal in, en zo'n reactie van jou vind ik dan ook wel fijn. Ik ben namelijk zelf wel een beetje bang wat anderen er van vinden


Ik kan me best voorstellen dat je hierover nadenkt hoor. En zeker als de groep dus niet divers is maar uitsluitend Turks. Ik zou in een gesprek daar ook gewoon over beginnen, wat hun ervaring is met niet-Turkse medewerkers, of mensen weleens tegen dingen aanlopen, hoe daarmee wordt omgegaan, etc. En dat je dat spannend vindT, kun je gewoon benoemen vind ik.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 19 Sep 2020 15:14

Re: Sollicitatietopic #2

Maar wat bedoel je met wat anderen zouden kunnen denken? Bekenden van jou of cliënten van de organisatie? Van dat eerste zou ik me niets aantrekken. Als het een leuke baan en organisatie lijkt is het toch prima?

Ik zou trouwens wel vragen in hoeverre de cliënten Nederlands spreken. Ik zie namelijk vaak dat oudere Turkse mensen niet goed Nederlands spreken. Lijkt mij best lastig dan om daar te werken. Maar goed als er 30% van de cliënten een Turkse achtergrond heeft zal het vast niet snel tot problemen leiden.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Sep 2020 20:14

Re: Sollicitatietopic #2

Ik bedoel idd wat anderen er van denken. Daar ben ik zelf wel wat gevoelig voor.

Ja dat van die taal had ik ook zeker op mn lijstje staan. Ik kan sowieso niks anders dan nederlands haha.
Alle info die ik nu heb heb ik via een recruiter. Ben dus maandag wel heel benieuwd naar hoe de organisatie precies in elkaar zit (hoe groot, hoeveel allochtonen versus autochtonen, zowel qua cliënten als personeel). En naar mijn taken.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Sep 2020 20:01

Re: Sollicitatietopic #2

Gesprek gehad, viel me gelukkig wel erg mee. Is nu nog best kleinschalig, maar wel flink aan t groeien. Qua cliënten zouden er veel 'gewone' Nederlanders bij zitten. Personeel zou dat nog wel meevallen, maar goed, die spreken ook gewoon Nederlands natuurlijk.
Woensdag zouden ze iets laten weten. Vind t wel heel spannend! Is de eerste 'echte' sollicitatie ooit. Ik ben best onzeker, vind dat ook lastig verkopen. Qua organisatie zou me dat goed lukken, na wat ingewerkt te zijn. Qua coaching vind ik t wel lastig.
En ik ben zelf aan t denken, is dit t? Moet ik verder kijken of niet? En daar blijven we gewoon de komende tijd aan denken..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Sep 2020 10:08

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend, Elroya! Nog even afwachten.
Kees, is het inmiddels al rond met de opvang en met de baan?

Ik zat al een kleine week te wachten op bericht over één sollicitatie waar ik enthousiast over ben, want deze week zouden ze de gesprekken gaan houden. Maar toevallig keek ik gisteren nog eens naar de vacature en toen zag ik dat ze de reactietermijn hebben verlengd, van 15 naar 30 september! Dus ik moet nog wat langer geduld hebben. Misschien hadden ze te weinig reacties ontvangen? Hoop dat er niet veel bij komen haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Sep 2020 12:03

Re: Sollicitatietopic #2

Oh irritant Bliss!
Spannend Elroya, hoe is jouw gevoel er nu bij?

Met de opvang is het lastig regelen. Ze hebben geen plaats op maandag want die moeten ze vrijhouden voor de flex-kindjes.
Nu hebben we afgesproken dat ze uiterlijk donderdag laten weten of ze maandag plaats hebben. Hebben ze geen plaats dan is het afhankelijk van de week of J thuis werkt of dat ze naar oma gaat (daar is ze nu ook al om de week).

Ik heb dus officieel een baan! Echt vet geluk want ik had wel een lastig eisenpakket.
26 oktober begin ik, ik heb nl eerste nog 2wk vakantie in oktober dus daarna ga ik aan de slag.

Na vandaag nog 1 dag bij mn huidige werkgever en dan gaat de vlag uit!
30-04-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Sep 2020 21:21

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb dinsdag mijn sollicitatie. Ik moet een visueel ondersteunde pitch over een bepaald onderwerp geven. Echt weer zo spannend! Ik heb al wat scenario's geoefend, welke vragen er gesteld kunnen worden, verder maar hopen dat mijn verhaal en motivatie ook is wat gezocht wordt ?
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Sep 2020 21:48

Re: Sollicitatietopic #2

Kees, gefeliciteerd!
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 23 Sep 2020 07:42

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Kees! Misschien zien we elkaar dan wel op het feest van de holding ?.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 23 Sep 2020 10:56

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Kees! Wat fijn dat het allemaal gelukt is!

Balen Bliss dat je nog langer moet wachten!

Spencer ga je intern solliciteren of bij een ander bedrijf?

Heb in de tussentijd wel meegelezen maar me even afzijdig gehouden. Het hele proces van solliciteren valt me heel zwaar. Voor het eerst in mijn leven heb ik spijt dat ik mijn scriptie niet heb geschreven en heb voor mijn gevoel nu de boot gemist. Alles wat ik interessant vind daar kom ik niet voor in aanmerking en waar ik wel voldoe aan de criteria dat spreekt me totaal niet aan. Mijn sollicitatiegesprek ging redelijk ben het niet geworden ze vonden me te ambitieus. Maar goed als ik het wel was geworden had ik de baan waarschijnlijk zelf afgewezen ik had totaal geen klik met het afdelingshoofd en inhoudelijk kwam de baan niet overeen met hetgeen in de vacaturetekst stond
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 23 Sep 2020 11:48

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn Kees, gefeliciteerd!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Sep 2020 12:59

Re: Sollicitatietopic #2

Dank jullie wel! Ik ben echt nog nooit zo snel weer uit dit topic gegaan ?

Zou leuk zijn Harri, leuke feestjes?
30-04-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Sep 2020 22:19

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Kees! Wat fijn voor je! Lekker ook nog even die vakantie voordat je aan je nieuwe baan begint.

@ Siem wat naar dat je je zo voelt. Is het een optie voor je om terug naar school te gaan? Als je er spijt van hebt, kun je misschien kijken of je het alsnog kunt oppakken.

@ Bliss in dat geval zou ik gewoon even bellen. Vragen naar de stand van zaken, weet je gelijk hoe je ervoor staat. Heb je nog bericht ontvangen van je andere sollicitaties?

@ Spencer spannend! Veel succes gewenst.

@ Elroya heb je al wat gehoord van je gesprek? Je kunt altijd verder solliciteren vanuit een baan.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Sep 2020 07:48

Re: Sollicitatietopic #2

Kees schreef:Dank jullie wel! Ik ben echt nog nooit zo snel weer uit dit topic gegaan ?

Zou leuk zijn Harri, leuke feestjes?

Ja mega leuk! Is maar 1x in de 5 jaar voor de hele holding en dat wordt dan heel groots aangepakt. Het zou dit jaar eigenlijk zijn maar logischerwijs ging dat niet door. Dus ik denk dat je mazzel hebt want volgens mij vindt het nu plaats zodra het weer kan :D.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Sep 2020 08:51

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss, jammer dat de vacature langer open staat. Ik zou ook wel nieuwsgierig zijn naar de reden haha.

Gefeliciteerd Kees!! En wel lekker eerst nog even 2 weken vakantie

Siem, balen dat je t nu even wat negatiever ziet. Hopenlijk komt er snel een goede vacature

Girli ja klopt, maar zo ben ik eigenlijk niet. Ik kies graag iets voor langere tijd. Maar ja als ik niet goed weet wat te willen dan houdt t op


Ik Was dinsdag teruggebeld. Ze hadden wel interesse, maar hadden ook wel door dat ik onzeker was en dat ze daardoor wel wat meer moesten investeren in mij om 1 gedeelte van de rol te kunnen uitvoeren. De rest zagen ze ook wel dat t kwestie van inleren was.
Ik heb aangegeven dat ik pas na de herfstvakantie wilde beginnen. Eerst nog een meeloopdag en secundaire arbeidsvoorwaarden gesprek.
Wat ik nu lastig vind is dat ik nog niet goed weet hoe ik straks ga werken, welke dagen, en of er bijv een avonddienst bij zit. En hoe ik ingewerkt ga worden etc

Een paar uur nadat ik ja had gezegd kreeg ik een mailtje als reactie op mn open sollicitatie ergens, dat er toevallig een vacature vrij kwam. Vond ik lastig, omdat 2 sollicitaties me onrust geeft. Ik ben niet iemand die met A een richting op weg gaat, en ondertussen gesprekken met B te hebben, om nadien A toch af te zeggen. En dan zit ik in mn hoofd nog met de opvang als er een andere optie baan bij zou komen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers