Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steeds licht gevoel in mijn hoofd

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Sep 2020 19:44

Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Sinds deze zomer heb ik heel regelmatig dat ik ineens een licht gevoel krijg in mijn hoofd. Dit gebeurd als ik aan het werk ben achter de computer, als ik in gesprek ben met iemand, maar ook als ik gewoon even wat zit te eten, als ik op de bank tv kijk of ik als ik bed lig en wil gaan slapen.
Ik voel me dan heel licht, een beetje wiebelig en als ik ga lopen wiebel ik echt wel wat. Ik kan me in een gesprek dan ook echt even moeilijk concentreren op wat een ander zegt.

Ik heb natuurlijk even gegoogld en bij thuisarts.nl gekeken, zij geven aan dat het vaak komt door stress, angst, spanning en heftige emoties, lang staan, warmte, depressie.

Maar ik herken me dus totaal niet in bovenstaande dingen. En nu vandaag is het me al 3x gebeurd, gisteren 5x. Ik wil de huisarts toch maar gaan bellen, maar ik hoop dat ik serieus genomen wordt.
Maar was ook wel benieuwd of iemand het herkent en wat je er dan aan doet?
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Sep 2020 19:52

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik heb dat ook, bij mij komt het door een constante lage bloeddruk. Heel irritant.
#teammaple🍁
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Sep 2020 19:54

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Hier ook een te lage bloeddruk en bloedarmoede. Wanneer het zo warm is heb ik er nog meer last van dan normaal.
10.04.17
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Sep 2020 19:59

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

UN en saga, begrijp ik uit jullie reacties dat er dus niks aan te doen is als het door een te lage bloeddruk komt?

Ik vind het zo gek dat ik het echt nooit heb gehad, maar nu zo regelmatig.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem315

Bericht 16 Sep 2020 20:30

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik heb het ook en hier is het ook lage bloeddruk gerelateerd. Wanneer ik slecht heb geslapen is het nog even wat erger. Ik heb ook vaak zwarte vlekken voor mijn ogen.
Heb je ook last van hoofdpijn?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Sep 2020 20:36

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

En bij mij ook herkenbaar met een te lage bloeddruk. De laatste tijd is het erger geworden en moet me dan ook echt vasthouden anders kukel ik gewoon aan de grond.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Sep 2020 20:42

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Voor zover ik weet ik er aan lage bloeddruk niet veel te doen nee. En anders hoor ik het graag :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 16 Sep 2020 20:55

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Zout niet mijden in elk geval! ?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Sep 2020 21:00

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik heb ook vaak last gehad van een lage bloeddruk. Bij mij hielp het altijd om een paar zoute dropjes te eten. Vroeger had ik ook wel eens zo'n buisje zout salmiakpoeder in mijn tas. Een kopje drinkbouillon helpt ook wel. Overigens helpt dat niet structureel, maar puur op het moment zelf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Sep 2020 21:40

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik herken het ook, en heb het de laatste tijd idd ook meer. Geen idee hoe dat precies kan eigenlijk.. Maar wel heel vervelend inderdaad.
Ik heb het idee dat het bij mij idd ook lage bloeddruk is, want ik herken het wel van de zwangerschappen. Dropjes willen idd wel eens helpen, maar helaas niet altijd. Niet echt tips verder..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem300

Bericht 17 Sep 2020 16:49

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik heb het ook door een lage bloeddruk inderdaad, met warm weer is het bij mij altijd erger (wanneer ik meer zweet) ik heb altijd voor het moment dat ik er last van krijg wat zoute dropjes bij die helpen bij mij altijd snel.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 17 Sep 2020 16:54

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Overbodig antwoord inmiddels, maar ook bij mij komt het door een te lage bloeddruk. Ik neem dan ook een dropje, en de huisarts gaf de tip om zoethout thee te drinken.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 17 Sep 2020 17:36

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik heb het ook een tijd gehad, maar bij mij kwam het door verhoogde ademhaling/hyperventilatie. Ik ben er toen voor naar de huisarts geweest en vervolgens zijn er in het ziekenhuis een paar tests gedaan op gebied van long functie waar het is vastgesteld. Door ademhalingsoefeningen ben ik er vanaf gekomen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Sep 2020 18:56

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Vandaag bij de huisarts geweest... geen verklaarbare reden gevonden. Dus met niks nuttigs naar huis, ja als het erger werd moest ik weer bellen. Dus maar even aan kijken. Ze had mijn bloeddruk ook opgemeten, maar volgens haar was mijn bovendruk richting lage kant, maar mijn onderdruk wel richting hoge kant. Tja..

Sinds ik daar geweest ben voel ik me dus de hele dag al zo licht en weeïg ,heel irritant.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem309

Bericht 21 Sep 2020 23:38

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Wat irritant dat je nu nog niet weet wat het kan zijn Studiebol. Maar ook als het de komende tijd zo blijft zou ik zeker terug gaan. Dit lijken me geen fijne klachten om mee door te blijven lopen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Sep 2020 10:28

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik herken ook wat Verde benoemd: chronische hyperventilatie. Ik had het een tijd in mijn studententijd. Man wat voelde ik me rot. Ik werd dan ook weer wat onzeker door het wiebelige gevoel, waardoor het alleen maar erger werd. Het was zo subtiel dat ik dus zelf niet goed opmerkte dat ik snel en hoog ademde.

Hoe is je ademhaling? Je kunt proberen om op de momenten dat je je duizelig voelt even te gaan zitten en bewust via je buik te ademen.

Als dat niet helpt zou ik ook teruggaan naar de dokter en je bloed laten testen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Sep 2020 16:54

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Teun, ik heb het idee dat mijn ademhaling eigenlijk wel gewoon prima is. Ik vind zelf niet dat ik snel ademhaal. Maar ik kan het eens aan een ander vragen, misschien heb ik het idd zelf niet door.

Mijn ouders hebben een bloeddruk meter, dus gisteren daar nog eens gemeten, daar kwam die wel lager uit dan bij de huisarts. Maar goed laag is mijn bloeddruk dus wel.
Iemand hier vroeg ook of ik last van hoofdpijn heb, ja dat heb ik dus ook wel. Maar dat lijkt geen klacht van een lage bloeddruk.
Ik heb tegen mezelf gezegd het nog 2 weken aan te kijken en anders weer de huisarts te bellen.
:heart: :heart: 2011
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 23 Sep 2020 18:27

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Het klinkt ook een beetje als migraine. Dat kan je ook hebben zonder dat je echt hoofdpijn hebt. Wordt ook wel oogmigraine genoemd.

https://fysioholland.nl/oogmigraine-mig ... hoofdpijn/
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Sep 2020 19:45

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Bedankt voor de link.
Ik heb niet dat ik vlekjes of sterretjes zie of dubbel. Dus dat herken ik er niet in. De huisarts vroeg ook specifiek of ik die klachten had.
Ik herken ook niet dat ik Stress heb. Zit wel veel achter een beeldscherm voor het werk, maar ik wissel het nu ook wel weer meer af nu fysieke afspraken wel weer mogen.
:heart: :heart: 2011
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 08 Dec 2021 15:02

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Ik up deze even.
Ben je er nog vanaf gekomen studiebol?

Ik heb het sinds 2 maanden. Bij elke inspanning die ik doe, krijg ik dat lichte gevoel in me hoofd en klappen me oren dicht.
Ik kan amper werken.
Ik heb wel een te hoge ademhaling,dus let er wel bewust op.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 10 Dec 2021 16:42

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Je kunt die klachten ook krijgen van een ontsteking aan je evenwichtsorgaan. Bij mij was het na een aantal maanden weer over.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Dec 2021 21:36

Re: Steeds licht gevoel in mijn hoofd

Peach, ja uiteindelijk is het weg getrokken, heb er niks voor gedaan of gelaten.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers