Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Genoegen nemen met ‘minder’

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 22 Sep 2020 16:13

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Ik bedoelde het meer als een 'zo kan het eventueel ook' hoor!
Ik kan heel goed begrijpen dat je werken ook fijn vindt hoor!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2020 16:42

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Ik had alles en nog veel meer en was zo ongelukkig als de pest. Nu heb ik 'minder' en voel me gelukkiger dan ooit.
Heb me voorgenomen meer te genieten van de kleinere dingen en bijvoorbeeld tzt een lekker kneuterig huisje te kopen, waar ik me fijn voel en dat niet zo zeer groot of ruim of nieuw hoeft te zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem326

Bericht 22 Sep 2020 20:23

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Marsy31 schreef:
HollyGolightly schreef:
Dan neem je dus niet genoegen met minder. Je leeft je leven precies zoals je het wil. Vooral jij doet dat want jij bent altijd heel zeker over de keuzes die maakt. Dan moet je leven toch ook niet voelen als genoegen nemen met minder. En daarnaast investeer je toch enorm veel tijd in je opleidingen en werk? Ik heb altijd de indruk dat je drie banen naast elkaar doet en nog een phd er naast afrond. Ik zou dat echt nooit kunnen, qua tijdsinvestering. Dat is toch totaal geen genoegen nemen met minder? Je doet het allemaal! En werken, en een opleiding en tijd met je kind en volgens mij ben je ook opzoek naar een nieuw huis.


Jeetje HG, ik kreeg echt giga energie boost na jouw post. Zo lief en weet je: je hebt gewoon gelijk! Deze spiegel was even heel goed voor me. Dankjewel, echt heel fijn je woorden.


Graag gedaan. Ik vind genoegen nemen met minder echt wat anders dan dankbaar en tevreden zijn met het leven dat je hebt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Sep 2020 20:38

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Zo was ik van het weekend (een beetje gefrustreerd) aan het googelen naar iets spectaculairs om te gaan doen met mijn gezin die middag. Appels plukken in *, open dag in de pluktuin of manege. Tot mijn vriend zei waarom gaan we niet gewoon weer naar het bos (met speeltuintje en diertjes). Maar daar zijn we vorige keer ook al geweest... ja dus? Waarom doen we dat niet gewoon elke zondag zei mijn vriend toen? Het heeft alles, is niet super ver rijden en het gaat toch om de tijd met elkaar doorbrengen? Dat is het hem net.

Zoals ik gefrustreerd zat te googelen dat is typisch voor het altijd maar meer, beter, anders te willen. En ook de ‘wedstrijd’ van wie het mooiste/leukste/tofste/duurste heeft. Ik vond het wel verhelderend.

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets tegen jou gezegd Savi.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Sep 2020 20:46

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Dat herken ik wel Lot. Mijn vriend zou dat ook kunnen zeggen en dan ben ik onrustig. Maar toch vind ik het wel goed om dan wel iets leuks nieuws te ontdekken. Om de kinderen nieuwe plekken te laten zien, samen te kijken of er leuke speeltuinen/meertjes/stranden/etc zijn, ik vind het ook voor hen belangrijk nieuwe indrukken te krijgen en merk dat we daar allemaal toch energie van krijgen. Al bekende plekken bezoeken geeft weer een ander soort (ook fijne hoor) energie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Sep 2020 20:49

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Zeker. Maar het gaat er meer om dat dat dus niet altijd MOET. En de druk die je jezelf oplegt. Als jij doordeweeks langs een poster fietst van iets leuks en denk hey dat gaan we zaterdag doen dat is al anders dan gefrustreerd googelen op zondagochtend.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 22 Sep 2020 21:04

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Ik vind het leuk en motiverend toe te werken naar ‘beter’. Ik doe dit zeker niet vanwege social media trouwens...dat zou echt heel slecht zijn als dat wel zo is!

Maar beter niet in de zin van mega hoge hypotheek en vaste lasten ‘omdat’ het kan. Integendeel. We wonen nu groter en beter en mooier maar hebben lagere lasten dan hiervoor. Dat komt doordat we ook heel lang genoegen hebben genomen met minder en slim hebben
Geïnvesteerd en hard hebben gewerkt. Op die manier voelt het ook goed en geniet ik echt ontzettend van onze nieuwe auto en mijn mooie badkamer.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 23 Sep 2020 01:56

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Ik zou dolgraag iets groter willen wonen. Vooral qua keuken, badkamer en aantal slaapkamers. Ik wil heel graag een extra slaapkamer, die dan als studeerkamer dienst gaat doen. Zodat ik mijn woonkamer en slaapkamer zo rustig mogelijk kan inrichten. (Ik heb sinds dit voorjaar diagnose ASS, naast mijn bestaande diagnoses). Dit is alleen in de huidige situatie niet haalbaar. Huizenprijzen die de pan uitrijzen en maar één inkomen gaan niet echt lekker samen. Als we nu zouden gaan kopen, zouden we er zelfs op achteruit gaan en dat past gewoon niet.

Het meest voor de hand liggend is dat ik ga werken. Echter, vanwege mijn gezondheid zal ik dan op andere vlakken enorm moeten inleveren. Dat is het mij niet waard. Dus voor nu redden wij ons met meubels die ruim 10 jaar oud zijn, een bank die zeer dringend aan vervanging toe is en gewoon wat minder luxe. Het zij zo. Natuurlijk baal ik wel eens van de situatie. Zou ik niks liever willen dan toch die nieuwe bank kopen. Iets ruimer leven. Maar ik weet gewoon dat als ik wel ga werken, dit ten koste gaat van mijn huishouden en mijn kinderen. Dus ja, ik neem genoegen met de situatie zoals hij is. Er is immers nog altijd genoeg wat ik wel heb.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 23 Sep 2020 07:29

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Wij zijn een tijd bezig geweest om een vrijstaand huis te kopen. Toen dat niet gelukt was, maar we wel wilde verhuizen stond onze blik, en dan vooral mijn blik alleen nog maar open voor andere vrijstaande huizen of grote twee-onder-kappers. Uiteindelijk zijn we bij een ruime tussenwoning gaan kijken die qua woonoppervlakte gelijk is aan ons huis nu en we zijn helemaal verliefd geworden op dat huis. We hebben een bod gedaan en dat is geaccepteerd.

We gaan in maandlasten straks een stuk omlaag en dat vind ik toch ook wel een heel fijn idee. Dit voelt gewoon ook goed.

En ook met werk heb ik het gedaan. Ik had een hele goede functie, heel druk en eigenlijk ging de combinatie werk privé niet lekker meer. Hoe moeilijk ik het ook vond destijds, heb ik toch besloten om binnen het bedrijf een stap terug te doen. Heel veel mensen dachten dat ik daar verplicht heen moest en dat het bedrijf vieze spelletjes speelde etc. Maar toen ik uitleg gaf dat ik gewoon even 9 tot 5 wilde werken en geen stress meer toen snapte sommige het wel.
En natuurlijk voelde de eerste week heel bloot en kwetsbaar. Ik zat altijd met de directie te lunchen en nu ineens met collega's van oa de postkamer (wat trouwens veel gezelliger was). Maar ja gek was het toen wel.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Sep 2020 17:03

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Als ik eerlijk ben laat ik me soms wel eens leiden door alle mooie Instagram foto's. Zeker als ik even een mindere dag heb en dan zulke mooie foto's zien dan denk ik wel eens waarom heb ik dat niet? Maar een paar uur later of de volgende dag na een goede nacht slapen kan ik dat weer goed relativeren. En vind ik helemaal niet dat ik het slecht heb, ik ben best een heel tevreden mens.

Ik heb zeker wel wensen, maar als die niet uitkomen ben ik niet ontevreden, ik zou alleen wel heel blij er van worden als het wel uit zou komen. En dat zijn dan nu voornamelijk wensen in ons huidige huis of misschien toch wel een ander huis?
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Sep 2020 17:30

Re: Genoegen nemen met ‘minder’

Wij wonen helemaal niet zo groot en voor mezelf mis ik dat ook niet zo, ik heb niet zoveel plek nodig. Voor de kinderen kan ik wel eens fantaseren over een speciale ruimte voor E waarin hij lekker kan kliederen met scheerschuim en dat ik het na afloop alleen maar schoon hoef te spuiten. Of een eigen binnenzwembad waar ze altijd lekker kunnen zwemmen. Maar dat zou ik in een groter huis ook niet hebben, dan moet ik weer echt een heel bijzonder huis en het zijn ook maar fantasieën. Voor mezelf ben ik tevreden en hoef ik ook geen Instagram-inrichting. Soms zou ik wel een wat moderner huis willen, want minder onderhoud, maar dan wel een leuk modern huis, want de meeste moderne huizen vind ik niet zo gezellig.

Maar het overgrote deel ben ik tevreden met waar we wonen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers