Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerst en Corona.

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Sep 2020 20:41

Re: Kerst en Corona.

Ik denk dat er hier niet veel veranderd. Meestal vieren we 1e kerstdag met mijn familie (totaal 7 volwassenen) en 2e met mijn schoonfamilie (totaal 8 volwassenen). We zullen misschien niet uit eten gaan, maar ik denk dat we wel bij elkaar komen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 19 Sep 2020 19:14

Re: Kerst en Corona.

Hier moet ik optreden in het theater met kerst, benieuwd of dat door kan gaan! Voorlopig wel gelukkig.

Verder eten we altijd met kleine gezelschappen dus dat zal nu wel gewoon zijn als altijd
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 20 Sep 2020 06:54

Re: Kerst en Corona.

Gewoon bij en met schoonouders, zijn dan met 8 volwassenen, 6 volwassenen die bij hun komen, dat mag, en 4 kinderen onder de 7
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Sep 2020 07:51

Re: Kerst en Corona.

Nog niet over gehad, maar ik denk dat we het met beide families wel gewoon vieren.

Mijn familie is 8 volwassen en 4 kids. Oh en oma.
Schoonfamilie is 6 volwassenen en 2 kids.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem335

Bericht 20 Sep 2020 08:34

Re: Kerst en Corona.

Wij vieren 2e kerstdag normaal met zijn 30en ongeveer maar ik ga er vanuit dat dat dit jaar niet door gaat.

degene waar we het altijd vieren heeft haar beste vriendin (57) verloren aan Corona dus die zijn extra voorzichtig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Sep 2020 09:25

Re: Kerst en Corona.

Wij hebben maar een kleine familie. Met mijn ouders erbij zijn we met 5. En met mijn schoonouders met 7.
Dus hier kan het gewoon. We vieren het ook ieder jaar thuis.
2016
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 21 Sep 2020 08:57

Re: Kerst en Corona.

Ik denk niet dat het dit jaar anders is dan andere jaren. We vieren het altijd een dag met mijn schoonouders en een dag met mijn ouders. De kerstlootjes gaan we binnenkort ook trekken. We zijn ook qua aantal netjes binnen de regels, dus wat mij betreft zie ik niet waarom het bij ons anders zal zijn.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Sep 2020 17:00

Re: Kerst en Corona.

minoessepoes schreef:Zoals Jip ook al zegt, lijkt me heerlijk als alle verplichtingen niet door kunnen gaan. Dan zie ik heel idyllisch een kerst voor me waarbij we het grootste gedeelte van de dag in pyjama rond lopen, lekker eten en mijn man en de kinderen grote Lego bouwwerken maken, we een foute kerstfilm kijken en misschien een rondje op de hei wandelen. :love:


Dit waren mijn kerstdagen altijd vroeger :heart:

Ik moet met de kerstdagen zelf gewoon werken. Geen idee nog wat voor diensten, maar naast mijn werk vier ik het die dagen niet met familie.
Tussen Sinterklaas en Kerst in vier ik beide dingen met mijn familie bij mijn ouders thuis. Dus dat zou dan mogen want dan zijn we inclusief mijn ouders met 7 volwassenen en 3 kinderen. Maar goed laten we eerst maar eens afwachten hoe het er dan voor staat en wat mag en niet mag.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Sep 2020 17:33

Re: Kerst en Corona.

Ik vraag me wel af of het kerstdiner op school doorgaat. Aan de ene kant denk ik: ze zitten dan met precies dezelfde groep als overdag, dus waarom niet. Aan de andere kant wordt er nu wel heel voorzichtig gedaan met trakteren, mag alleen voorverpakt, et cetera. Ik zou me kunnen voorstellen dat iedereen een trommeltje met lekkers maakt voor zijn eigen kind en dat het dan gewoon om het samenzijn draait. Lijkt me veel leuker dan niks.

Normaal is er altijd op het plein nog iets voor de ouders met glühwein, warme worst, soep en vuurkorven, dat zal dan wel niet doorgaan, maar goed, daar ga ik toch al jaren niet heen, ik ga altijd in mijn eentje een avondwandeling maken tijdens haar kerstdiner met een muziekje op mijn hoofd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Sep 2020 17:50

Re: Kerst en Corona.

Ik denk dat er op scholen veel kerstontbijtjes zullen gaan zijn ipv diners. Ontbijtjes kunnen de scholen veel gemakkelijker zelf regelen, zonder dat kinderen zelf eten mee hoeven te brengen.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Sep 2020 17:56

Re: Kerst en Corona.

Urban Naked schreef:Ik denk dat er op scholen veel kerstontbijtjes zullen gaan zijn ipv diners. Ontbijtjes kunnen de scholen veel gemakkelijker zelf regelen, zonder dat kinderen zelf eten mee hoeven te brengen.


Dat is waar, al is 's avonds naar school om samen te eten wel een deel van de magie, die mooi verlichte lokalen in het donker. Voor mijn dochter is dat echt wel een van de mooie dingen van Kerst. Op zich zouden ze misschien ook een broodmaaltijd in de avond kunnen doen. En dat ouders tussendoor gewoon naar huis moeten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers