Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 18 Sep 2020 07:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Sarah! Misselijkheid klinkt inderdaad positief!

Ik mag volgende week donderdag testen. Dus nog eventjes geduld hier ?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 18 Sep 2020 09:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oef spannend Bloom!

We hebben de eerste afspraak gehad, telefonisch en nu de vervolgonderzoeken gepland. De gyn had het er al over dat we waarschijnlijk in aanmerking komen voor icsi. Dat is wel even schrikken. Maar eerst de vervolgonderzoeken maar afwachten. Merk wel dat ik het spannend vind allemaal.
<<

Anoniem296

Bericht 18 Sep 2020 10:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Serena hoe konden ze dat in een telefonisch consult al zeggen? Moeten ze daar niet eerst alles voor onderzoeken?
Ons onderzoekstraject duurde 3 cyclussen en pas daarna kregen wij een behandelplan. Voor die tijd wilde ze er eigenlijk niks over zeggen omdat dat allemaal speculatie is.
Laat je in elk geval niet afschrikken!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 18 Sep 2020 10:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Het was ook meer van “mogelijk komen jullie in aanmerking voor...” Maar we hadden al uitslag van mijn vriends 1e onderzoek en de vragenlijsten. Het lijkt bij mijn vriend niet goed te zitten en ik heb geen bijzonderheden. Maar we moeten wel iig allebei verdere onderzoeken doen om eea uit te sluiten. Dus ja, we zullen zien. In okt staan de volgende afspraken gepland.
Wat ik wel jammer vind is dat we niet samen naar een afspraak mogen. Dan moet de ander maar inbellen.. maarja op zich is het wel fijn dat het nu ondanks Corona wel door kan gaan en alles weer is opgestart.

Hoe gaat dat bij jullie?

Max, hoe ver zijn jullie nu in het traject? En hoe gaat het met jou?
<<

Anoniem296

Bericht 18 Sep 2020 14:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier zijn ook alle afspraken alleen. M'n partner heeft onze arts zelfs nog nooit in levende lijve gezien terwijl ik al een band met haar heb opgebouwd. Wij hebben 6 maanden op de wachtlijst gestaan en daarna dus 3 maanden onderzoek gehad. Nu net begonnen met IUI, maar ook dat allemaal alleen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 18 Sep 2020 14:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier zijn ook alle afspraken alleen, helaas!
Van de week gesprek over IVF telefonisch gedaan, samen met mijn man vanaf thuis. De IUI onderzoeken zijn ook alleen. Alleen het potje afleveren doen we met z’n twee. Mijn man wacht dan tijdens de inseminatie in de grote hal ?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem296

Bericht 18 Sep 2020 14:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

In het centrum waar ik zit, mag hij dus niet eens mee naar binnen de wachtkamer in. Alleen met het doorspoelen van m'n eileiders mocht hij plaatsnemen in de wachtkamer. Geen idee waarom dat toen wel mocht trouwens.
<<

Anoniem296

Bericht 18 Sep 2020 14:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh wacht! Dat was op de polikliniek radiologie, wellicht dat daar andere regels gelden. Wel heel jammer vind ik! Ben daarom wel extra blij dat ik een fijne band met m'n arts heb. Voel me echt "thuis" bij haar. (misschien omdat ik d'r ZOveel heb gezien haha)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Sep 2020 15:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat jammer Bloom dat hij niet mee mocht tijdens de iui. Hier mag dat gelukkig wel. Die gedachte vind ik wel fijn voor de volgende cyclus.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 18 Sep 2020 15:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja, ik had aangegeven dat ik dat heel jammer vond. Maar de arts gaf aan dat ze heel voorzichtig zijn. Als een van hen Corona krijgt, kunnen ze de afdeling sluiten. Dus ze doen er alles aan om dat te voorkomen. Zo zijn ze bijvoorbeeld ook nog niet tot volle capaciteit opgestart.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 20 Sep 2020 12:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat jammer dat meerdere alle afspraken alleen moeten doen. Bij sommige afspraken sleeën inseminatie lijkt me dat echt lastig. Fijn dat het bij jou niet hoeft Tabbie.
<<

Anoniem296

Bericht 21 Sep 2020 11:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem296 op 24 Nov 2020 19:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem296

Bericht 21 Sep 2020 11:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem296 op 24 Nov 2020 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Sep 2020 21:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Jee, wat frustrerend Max! Dat is ook wel echt een rottijd zo, natuurlijk net voor dat alles stil lag en dan eindelijk opstarten, nu dit. Kan me voorstellend dat het een ontzettende tegenvaller is.

Hier hadden we een gesprek voor een nieuwe ICSI ronde, waarbij ik voorstelde dat ik alleen kon komen, gezien we de info kennen. Daar werd ik juist wat gek op aangekeken, want partners mochten gewoon mee met die afspraken. Ik ben alleen gegaan, vonden we allebei het handigste. Gesprek was zoals verwacht binnen vijf minuten klaar, ben alleen vijf kwartier bezig geweest met de medicatie ophalen bij de apotheek :palm: Bij een nieuwe cyclus mogen we weer beginnen, met dubbele gevoelens. Natuurlijk fijn om iets te doen, "eyes on the price". Maar ik kijk er uiteraard niet naar uit om de medicatie te gebruiken en alle afspraken. Hopelijk hebben we deze ronde meer geluk, we hebben er vertrouwen in.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem296

Bericht 23 Sep 2020 16:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gek die verschillen zo per ziekenhuis! Maar in elk geval fijn dat jullie weer iets "mogen" doen. Voelt toch als voortgang. Veel succes deze ronde!! Ik duim voor je.
<<

Anoniem296

Bericht 23 Sep 2020 16:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bloom schreef:Spannend Sarah! Misselijkheid klinkt inderdaad positief!

Ik mag volgende week donderdag testen. Dus nog eventjes geduld hier ?

Jij mag bijna! Spannend!
<<

Anoniem296

Bericht 23 Sep 2020 16:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik vroeg me af of jullie nog hoop hebben op een natuurlijke zwangerschap. Hou je in een cyclus waarbij je dus niks in het ziekenhuis onderneemt bij wanneer je eisprong is en ben je dan teleurgesteld als je menstruatie begint? Of hebben jullie dat helemaal los gelaten?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Sep 2020 17:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Persoonlijk heb ik dat helemaal los gelaten. Laatst in Corona tijd mochten we ook niet doorgaan. Ik heb dan vanuit mijzelf helemaal niks. Na anderhalve maand mocht ik starten en op de echo was toen ook niks te zien. Dat is uiteindelijk ook de reden dat we door mogen blijven gaan. Andere trajecten moeten steeds een maand pauze houden, want ze kunnen nog geen volledige capaciteit draaien.

Hoe zit dat bij jou?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Sep 2020 17:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Max schreef:
Bloom schreef:Spannend Sarah! Misselijkheid klinkt inderdaad positief!

Ik mag volgende week donderdag testen. Dus nog eventjes geduld hier ?

Jij mag bijna! Spannend!


Jaa, spannend weer. Kan alle kanten op.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem296

Bericht 23 Sep 2020 17:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bloom schreef:Persoonlijk heb ik dat helemaal los gelaten. Laatst in Corona tijd mochten we ook niet doorgaan. Ik heb dan vanuit mijzelf helemaal niks. Na anderhalve maand mocht ik starten en op de echo was toen ook niks te zien. Dat is uiteindelijk ook de reden dat we door mogen blijven gaan. Andere trajecten moeten steeds een maand pauze houden, want ze kunnen nog geen volledige capaciteit draaien.

Hoe zit dat bij jou?

Ik probeer het los te laten, maar merk toch dat ik ermee bezig blijf in m'n hoofd en hoop blijf houden. Zou mezelf graag willen behoeden voor de teleurstelling.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Sep 2020 18:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Max schreef:
Bloom schreef:Persoonlijk heb ik dat helemaal los gelaten. Laatst in Corona tijd mochten we ook niet doorgaan. Ik heb dan vanuit mijzelf helemaal niks. Na anderhalve maand mocht ik starten en op de echo was toen ook niks te zien. Dat is uiteindelijk ook de reden dat we door mogen blijven gaan. Andere trajecten moeten steeds een maand pauze houden, want ze kunnen nog geen volledige capaciteit draaien.

Hoe zit dat bij jou?

Ik probeer het los te laten, maar merk toch dat ik ermee bezig blijf in m'n hoofd en hoop blijf houden. Zou mezelf graag willen behoeden voor de teleurstelling.

Bij ons is nooit een oorzaak gevonden en ik houd altijd een klein sprankje hoop dat ik wel een 'Kim Kottertje' doe :wink: Inmiddels is dat voor ons dus acht jaar, waarvan we door de zwangerschappen zo'n 2 jaar geen kans op een zwangerschap hadden. Maar zelfs na al die tijd missen we geen maand en blijft er een lichte steek van teleurstelling.

Wat ontzettend spannend Bloom, ik duim voor jullie !
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem296

Bericht 23 Sep 2020 18:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

"Fijn" dat er herkenning is daarin. Ook bij ons is er tot nu toe geen oorzaak gevonden, nu alleen dus nog de eventuele vleesboom.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Sep 2020 22:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier is er ook geen oorzaak gevonden, dus ik heb elke maand gewoon hoop. Als de wens er eenmaal is, lijkt me het ook wel logisch dat die hoop er is en je ermee bezig bent. Hier in elk geval wel..
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Sep 2020 05:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Meiden, even heel ego, maar ik heb gewoon een positieve test ??
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Sep 2020 05:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Emma!!!! ??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers