Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestjes Topic

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 05 Sep 2019 09:45

Re: Kinderfeestjes Topic

Studiebol schreef:Zonneschijn, dat vind ik best knap. Ik had dat bedrag ook in mijn hoofd, maar ik vind daar nog niet zo veel voor. Wat ik vond, zwemmen, daar hadden de dames dan niet zo zin in :-) Wat heb jij voor dat bedrag dan bijv gedaan?


Vorig jaar zijn we een middagje naar Ballorig geweest.
Dit jaar bij een dino park goud & edelstenen wezen zoeken die ze zelf moesten zeven om ze te vinden. Springkussen erbij. Pannekoeken zelf versieren en eigen ijsje maken. Was super geslaagd!
Had ook gekeken om te gaan bowlen, maar dat wilde zoon uiteindelijk niet, was met eten ook dat bedrag per kind.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem279

Bericht 05 Sep 2019 10:41

Re: Kinderfeestjes Topic

Aagje schreef:
Fred schreef:Waar zijn de kinderfeestjes gebleven waar je elk jaar zo ongeveer ging bowlen, kegelen, zwemmen of midgetgolfen en daarna bij de jarige thuis friet ging eten? Dat was vorig in mijn jeugd vrij standaard en zo waren bijna alle kinderfeestjes.


Tijden veranderen

Dit, en vroeger had je ook nauwelijks indoor speeltuinen, zeemeerminzwemmen, geen jumpsquare en dergelijke dingen. De dingen die jij noemt waren destijds gelijkwaardig aan de partijtjes van nu, nu is er alleen veel meer aanbod.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2019 11:16

Re: Kinderfeestjes Topic

Flo schreef:
Aagje schreef:
Tijden veranderen

Dit, en vroeger had je ook nauwelijks indoor speeltuinen, zeemeerminzwemmen, geen jumpsquare en dergelijke dingen. De dingen die jij noemt waren destijds gelijkwaardig aan de partijtjes van nu, nu is er alleen veel meer aanbod.

Ja joh ik wilde vroeger graag trampoline springen, maar dat was er nog niet. Iig niet bij ons.
En de indoorspeeltuinen kwamen pas toen ik al op de middelbare school zat.

Het was hier standaard altijd bowlen of Mc Donald's partijtje, maar de meeste gewoon thuis. Mijn feestjes waren altijd thuis en als G. dat wil prima. Als ze weg wil, ook prima. Ik vond het altijd 1 van de leukste spannendste dingen van het jaar!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Sep 2019 12:16

Re: Kinderfeestjes Topic

Bowlen en midgetgolfen kan nog steeds. Ik denk dat als je zou gaan bowlen met een kinderfeestje minder kwijt bent dan de bedragen die hier worden genoemd 1,5 uur bowlen kost nog geen 25 euro in totaal. Dan thuis friet bakken etc en je bent denk ik nog geen 10 euro per kind kwijt. Ik weet bijna zeker dat mijn ouders dat destijds daarom altijd zo fijn vonden als ik voor bowlen koos als verjaardagsfeestje.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Sep 2019 12:41

Re: Kinderfeestjes Topic

Savi, indoorspeeltuinen waren er al wel toch? Mijn zusje is 30 en kwam er wel eens met feestjes vroeger. Ik meen me te herinneren dat Ballorig laatst 25 jaar was. Toen zat ik op de middelbare school, maar jij nog niet ?

Mijn eigen kinderfeestjes waren overigens altijd thuis. Met feestjes van anderen wel eens wezen zwemmen, maar bowlen of midgetgolfen kan ik me niet herinneren.

Mijn dochter zag laatst een flyer van een bakkersfeestje, dat wil ze nu graag. Ziet er heel leuk uit, maar is wel bijna 15 euro per kind. Vind ik eigenlijk te duur, maar ze gaat het nu samen met een vriendinnetje geven gelukkig, kan het toch doorgaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 05 Sep 2019 12:45

Re: Kinderfeestjes Topic

Nou mijn dochter gaat binnenkort bowlen met haar feestje maar is toch 11,50 incl eten kwijt per kind.
Een losse baan zou al 25€ per uur zijn en dan heb ik er toch 2 nodig.
Thuis friet hebben we nog naar gekeken maar no way dat ik dan zelf ga bakken (voor 10 kinderen) en nu heb ik de rommel thuis ook niet en is alles geregeld. Plus, ze krijgt nog een leuk aandenken van de bowlingbaan.

Tijden veranderen en de prijzen dus ook :angel:
💜💜💙💙
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2019 12:46

Re: Kinderfeestjes Topic

Suus schreef:Savi, indoorspeeltuinen waren er al wel toch? Mijn zusje is 30 en kwam er wel eens met feestjes vroeger. Ik meen me te herinneren dat Ballorig laatst 25 jaar was. Toen zat ik op de middelbare school, maar jij nog niet ?


Ik ben er 1x geweest met een feestje van m'n buurmeisje. Die was een jaar jonger. Maar toen waren we eigenlijk al te groot er voor. Ik denk dat ik 12 was toen. Volgens mij was die in Heerenveen toen super nieuw nog, dus 17 jaar geleden. Maar kan best dattie er toen al een aantal jaren stond hoor.

En sowieso zat het niet in ons dorp. En daarbuiten kwam je eigenlijk niet met feestjes. :laughcry:

Ballorig bestaat sinds 1996 zie ik. Kan het per vestiging niet vinden.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 05 Sep 2019 12:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 05 Sep 2019 12:46

Re: Kinderfeestjes Topic

@Studiebol:
Bij landal 't loo kun je ook kinderfeestjes houden. Dat is tussen de 11-14 euro per kind dacht ik. incl eten en drinken.
Of bij Ikea sinds kort. Maar geen idee hoeveel dat kost.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Sep 2019 21:55

Re: Kinderfeestjes Topic

Misoe, dat weet ik idd! Daar had ik al naar gekeken, maar bedankt voor de tip!
Ik kom wel leuke dingen tegen maar idd al gauw rond de 15 euro. Ik moet me gewoon ff oriënteren nadat we het 3 jaar thuis hebben gehouden. En ik niet heb gekeken naar de prijs, misschien was ik toen wel meer kwijt :-) al denk ik dat niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 29 Sep 2019 09:55

Re: Kinderfeestjes Topic

Even een vraagje hoe lang van te voren delen jullie de uitnodigingen voor het feestje uit?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Sep 2019 11:24

Re: Kinderfeestjes Topic

Meestal van andere kinderen krijgen ze het goede 2 weken van te voren. Ik was dit jaar heel op tijd omdat ik weet dat er veel kinderen jarig zijn en ivm het werk van mijn vriend we alleen maar die ene dag konden dus hebben we het al een maand van te voren uitgedeeld.
:heart: :heart: 2011
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 29 Sep 2019 15:51

Re: Kinderfeestjes Topic

Meestal 3 a 4 weken van te voren
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Sep 2019 15:59

Re: Kinderfeestjes Topic

Bij ons waren partijtjes of thuis, ouderwets met snoep happen et cetera, en buiten de deur was bijna altijd naar het zwembad. We zijn ook een keer naar de bioscoop geweest. Vanaf groep 7 gaf iedereen een disco voor de hele klas. Ik zat in een heel grote klas, ik geloof 38 kinderen, dus er was bijna iedere week wel een disco bij iemand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 29 Sep 2019 19:26

Re: Kinderfeestjes Topic

Zoon gaat dit jaar voor het eerst een feestje geven en dat gaan we thuis doen. We huren een thema-verkleedkist en gaan wat spelletjes in dat thema verzinnen. Tenzij hij last minute naar een binnenspeeltuin wil. Enige nadeel van zo’n speeltuin is dat we de kids dan ook weer mee naar huis moeten nemen ipv dat ouders komen halen, want de speeltuin is op minimaal 15min rijden.
22112014 / 10042019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Sep 2020 19:00

Re: Kinderfeestjes Topic

Even een up!
Wij overwegen een slaapfeestje... iemand nog ideeën voor de ochtend? Ik denk de avond wel door te komen met wat te eten, cadeau's uitpakken, gezichtsmaskertje, een film kijken met popcorn. En daarna zal het lang duren voor iedereen slaapt.
Dacht de volgende dag 10 uur ophalen.. ze zullen op tijd wakker zijn, dus dan een lekker een ontbijtje, broodjes uit de oven enzo. Maar dan.. gewoon lekker laten aanklooien, of juist iets aanbieden omdat ze waarschijnlijk heel moe zijn en je ze dan bezig moet houden?

Ik hoor graag tips!
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Sep 2020 23:28

Re: Kinderfeestjes Topic

Als ze heel energiek zijn kan je ze nog ochtend gymnastiek (in pyjama) laten doen. En anders juist lekker spelen. Misschien wat knutsel spullen of nog een film achter de hand hebben voor als't aanscharrelen toch niet zo vanzelf gaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 15 Sep 2020 11:50

Re: Kinderfeestjes Topic

Hier ook een slaapfeestje! Alleen wij hebben een trekkershut geboekt op een minicamping, bij mooi weer kunnen ze in ieder geval een soort survivaltochtje doen daar, maar ik zoek nog een leuke invulling voor de avond. Ik dacht aan oudhollandse spellen, zou dat leuk zijn? Denk aan blikgooien, ballontrappen, touwtrekken, eierrace etc. De meiden zijn 11 en 12 jaar oud. Nog meer ideeën? Ik heb niet heel veel budget meer, want het huren van de hut was al een groot deel van het budget en daar komt nog eten en drinken bij, dus liefst wel met spullen die ik sowieso in huis heb of makkelijk kan lenen oid.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Sep 2020 11:54

Re: Kinderfeestjes Topic

Misschien Twister? Vinden de meiden bij mij op school ook altijd leuk.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem298

Bericht 15 Sep 2020 11:57

Re: Kinderfeestjes Topic

Oh ja, goeie! Die zet ik erbij!
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 15 Sep 2020 17:08

Re: Kinderfeestjes Topic

2 teams maken en spelletjes tegen elkaar spelen.

- geen ja/nee/uhh.
- woorden spellen
- muziek raden
- woorden omschrijven
- hints.
<<

Anoniem298

Bericht 15 Sep 2020 21:41

Re: Kinderfeestjes Topic

Goede tips, Wasmand! Die neem ik zeker mee, vooral handig wanneer het regent ofzo en we iets binnen moeten doen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers