Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand tieners met mobiel/abonnement?

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Sep 2020 12:42

Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Onze dochter krijgt voor haar 12e verjaardag een mobiel.

Nu vroeg ik mij af;
Wat voor mobiel heeft jullie tiener?
Hebben jullie daarop een abonnement?
Zo ja, tips hoeveel mb minimaal nodig is?
Wie betaald eventuele overschrijding van het abonnement?

Eventuele andere dingen/ tips om rekening mee te houden?
<<

Anoniem300

Bericht 09 Sep 2020 13:01

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Wij hebben 2 kinderen met een telefoon
Zoon heeft een oppo a5 met een simyo abbonomemt voor een 10tje (200 bel minuten en 2000 mb, dubbel omdat we ook kpn hebben.) Erover heen gaat hier nooit omdat hij hem van mij nog niet mee naar buiten/school mag nemen, hij zit 98% van de tijd op WiFi.

Dochter heeft een oppo a52 en een simyo abbonoment met 400 min en 2000 mb voor €9 (raar maar waar) ook zij gaat er(om dezelfde reden als zoon) niet overheen.

Je kunt ook bij sommige aanbieders (ik weet kpn) een block erop zetten dat ze niet over de mb s kunnen(toevallig pas voor een cliënt van mij gedaan) dan kunnen ze gewoon niet meer op internet als de mbs op zijn (kost meestal ietsje per maand extra).
Laatst gewijzigd door Anoniem300 op 09 Sep 2020 13:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2020 13:02

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Bij de meeste providers wordt je internetsnelheid gewoon super traag als je MB's op zijn.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Sep 2020 13:07

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Mijn oudste heeft een iPhone 7 met abonnement. €13,- p/m met onbeperkt bellen en 4000mb. Dit is elke maand schoon op. Hij kan er niet overheen gaan. Op is op en wachten tot de nieuwe maand ingaat.

Mijn jongste heeft een iPhone 6s met een prepaid kaart. Daar koop ik een keer in de zoveel tijd een bundel voor. Hij gebruikt de telefoon voornamelijk thuis met WiFi.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Sep 2020 14:36

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

O wat handig dat er een blok ingesteld kan worden zodat je niet teveel gebruikt, dat wist ik niet!
<<

Anoniem298

Bericht 09 Sep 2020 14:47

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Onze dochter heeft een iPhone (mijn oude SE geloof ik). Prepaid. We willen haar wel een klein abonnement geven, of ons eigen abonnement omzetten naar Red Together van Vodafone, dan heeft ze onbeperkt bellen erbij en gigantisch veel mb’s. Dan betalen we 1 bedrag voor ons drieën, net zo makkelijk.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 09 Sep 2020 15:00

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Mijn oudste heeft mijn IPhone 7 Plus gekregen en heeft daar 7gb internet en 200 bel/sms op voor €12 p/mnd.

Mijn jongste heeft een oude IPhone 6s gekregen met prepaid kaart.

Stiefzoon heeft ook 7gb en 200 bel/sms.

Beide allemaal vorige week gekregen.
Hier kunnen ze niet over hun abonnement heen, internet word traag als het op is.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Sep 2020 20:23

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Mijn dochter heeft een iphone 7 (oude van mij). Ze heeft sinds vorige maand een abonnement van Lebara, 150 belminuten en 5000 mb, dat kost ons 10 euro in de maand.
Ze heeft meer dan genoeg aan haar mb's, maar als ze over haar bundel heen zou gaan dan kan dat met max. 10 euro, die is dan voor haar eigen rekening.
Hiervoor had ze een prepaidkaart, zonder mb's dus, dat ging al die tijd ook prima, maar we vonden een abonnement wel fijn nu ze naar de middelbare school gaat.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 09 Sep 2020 20:54

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Hier een IPhone 6 en een Alacatel 2020.
Ze hebben allebei een prepaid kaart en als het op is kopen wij een nieuwe. Ze nemen de telefoon niet mee naar school en zitten eigenlijk alleen op de WiFi.
Als de oudste straks naar de middelbare gaat willen we waarschijnlijk wel een abonnement afsluiten.
💜💜💙💙
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Sep 2020 12:05

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Mijn zoon heeft mijn vorige Samsung (wil ook geen nieuwere versie haha) en een sim only abbo van Lebara. Onbeperkt bellen en 5000 mb voor 10 euro per maand. Hij gaat hier nooit overheen.
<<

Kira

Bericht 10 Sep 2020 12:40

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

M'n zoon heeft een Samsung a40 met 2000 mb van Hollands nieuwe. Nadeel van deze provider is dat alles samen in 1 bundel zit. Als de mbs op zijn kan jij dus ook kort meer bellen of smsen.

En aangezien zijn mbs altijd op zijn heb ik er nog onbeperkt bellen bijgedaan voor 2 euro geloof ik.
Als hij meer mb wil, betaalt hij dat zelf.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 10 Sep 2020 12:48

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Mijn kinderen hebben allebei een abonnement met 200 min bellen en 7000 mb. Ik betaal daar 11,50 per maand per abonnement voor.

Jongste gebruikt het nog niet veel maar ik vind het fijn als ze alleen naar school fietsen of verderop in de buurt buiten spelen dat ik kan zien waar ze zijn. Dat lukt met pre paid niet echt via Google maps.
2010 2012
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Sep 2020 20:42

Re: Iemand tieners met mobiel/abonnement?

Bedanktvoorjullie antwoorden! Dan heb ik een richting waarop ik moet denken!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers