Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Sep 2020 07:37

Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Mijn vriend en ik willen in het kader van staycation eens wat leuke dagtripjes gaan doen en één van de plekken waar we nog nooit geweest zijn is Flevoland. Wandelen bij de Oostvaardersplassen lijkt ons leuk, maar iemand gaf ons de tip dat bij Natuurpark Lelystad meer dieren te zien zijn.

Voor de mensen die het kennen, wat is leuker/mooier wandelen? Hoeft niet alleen om dieren te draaien, mooie landschappen zijn ook goed.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Sep 2020 07:55

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Ik vind dat je beiden echt totaal niet kan vergelijken. Ik vind oostvaarders meer rust geven. Stiller, minder mensen. Natuurpark zie je inderdaad meer dieren. Wel drukker en minder natuurgevoel door de hekken die er staan. Oostvaarders voelt natuurlijker, het natuurpark is meer gemaakt.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Sep 2020 08:24

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Oostvaardersplassen vond ik heel mooi. Vanaf het bezoekerscentrum kun je naar twee uitkijkpunten lopen (over verharde paden, rolstoelvriendelijk). Ook kun de route veel langer maken door de weg over te steken en het tunneltje onder het spoor te nemen en door het Oostvaardersveld te lopen. Dat gebied vond ik eigenlijk nog veel mooier. De wandelpaden zijn daar wel onverhard. Met name het bosgedeelte daar zorgde voor afwisseling en ik vond dat gedeelte om die reden veel afwisselender. Dan kom overigens wel richting de 20 km qua wandelen als je alles aan elkaar zou lussen zonder de auto te verplaatsen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Sep 2020 15:13

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Bedankt voor jullie reacties, dan denk ik dat het de Oostvaardersplassen gaan worden!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Sep 2020 08:46

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Eens met Minx en Fred. Je moet alleen even kijken welke kant je van de OVP wil. Je hebt ingang in Almere, met een gelegenheid om wat te drinken en te eten bij het bezoekerscentrum, en ingang in Lelystad, waarvan ik niet weet of je daar ook iets hebt om te eten en te drinken.

Beide kanten kun je flinke stukken wandelen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Sep 2020 10:29

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Wij hadden destijds eerst een flinke ronde gemaakt in de Oostvaardersveld, daarbij hadden we de auto op de Knardijk nabij de Lage Knarsluis gezet. Vanaf daar heb je eerst een verhard fietspad waar je al vrij snel van af kunt naar een onverhard pad. Je kunt rechts en linksom de ronde lopen daar. Wij hebben linksom gedaan.

Vervolgens hebben we de auto gepakt en deze de Knardijk afgereden waarbij je dan van zelf bij het bezoekerscentrum uit komt. Daar hebben we de verharde route gelopen. Die is ook een stuk drukker, daarom vond ik het andere gedeelte ook mooier.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 08 Sep 2020 20:37

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Jip schreef:Eens met Minx en Fred. Je moet alleen even kijken welke kant je van de OVP wil. Je hebt ingang in Almere, met een gelegenheid om wat te drinken en te eten bij het bezoekerscentrum, en ingang in Lelystad, waarvan ik niet weet of je daar ook iets hebt om te eten en te drinken.

Beide kanten kun je flinke stukken wandelen.


Als je bij Lelystad begint zit een MC om de hoek of je rijdt door naar het vliegveld, naar restaurant vliegveld Lelystad. Super lekkere hamburgers ?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 09 Sep 2020 18:09

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Dank jullie wel! Lelystad zou voor ons het dichtste bij zijn dus we gaan daar beginnen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 10 Sep 2020 10:55

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Ik raad beide aan. Ik vind het natuurpark meer geschikt om te fietsen, lopend vind ik het iets minder. Wel is het een mooi park om eens heen te gaan.
Met kinderen is het belevenissenbos in Lelystad ook super leuk.

Flantuas, het restaurant bij het vliegveld heeft inderdaad lekker eten en het is er gezellig.

Veel plezier!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 10 Sep 2020 12:12

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Wolfinschaapskleren schreef:Ik raad beide aan. Ik vind het natuurpark meer geschikt om te fietsen, lopend vind ik het iets minder. Wel is het een mooi park om eens heen te gaan.
Met kinderen is het belevenissenbos in Lelystad ook super leuk.

Flantuas, het restaurant bij het vliegveld heeft inderdaad lekker eten en het is er gezellig.

Veel plezier!


Het restaurant heet geen Flantuas meer :( (al blijf ik het gewoon zo noemen ?) het is nu restaurant vliegveld Lelystad geloof ik ?‍♀️
Net als dat de burgers al 3x van naam zijn veranderd, gelukkig van smaak nog steeds hetzelfde en te lekker ?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Sep 2020 19:43

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Fred schreef:Wij hadden destijds eerst een flinke ronde gemaakt in de Oostvaardersveld, daarbij hadden we de auto op de Knardijk nabij de Lage Knarsluis gezet. Vanaf daar heb je eerst een verhard fietspad waar je al vrij snel van af kunt naar een onverhard pad. Je kunt rechts en linksom de ronde lopen daar. Wij hebben linksom gedaan.

Vervolgens hebben we de auto gepakt en deze de Knardijk afgereden waarbij je dan van zelf bij het bezoekerscentrum uit komt. Daar hebben we de verharde route gelopen. Die is ook een stuk drukker, daarom vond ik het andere gedeelte ook mooier.


Je bent dan aan de kant van Lelystad geweest. De kant van Almere kom je niet via de dijk bij het bezoekerscentrum
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Sep 2020 19:44

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

ekiaam87 schreef:
Jip schreef:Eens met Minx en Fred. Je moet alleen even kijken welke kant je van de OVP wil. Je hebt ingang in Almere, met een gelegenheid om wat te drinken en te eten bij het bezoekerscentrum, en ingang in Lelystad, waarvan ik niet weet of je daar ook iets hebt om te eten en te drinken.

Beide kanten kun je flinke stukken wandelen.


Als je bij Lelystad begint zit een MC om de hoek of je rijdt door naar het vliegveld, naar restaurant vliegveld Lelystad. Super lekkere hamburgers ?



De mac zit niet om de hoek van de OVP. Dan is Almere nog haast dichterbij om te gaan eten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 10 Sep 2020 20:22

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Jip schreef:
ekiaam87 schreef:
Als je bij Lelystad begint zit een MC om de hoek of je rijdt door naar het vliegveld, naar restaurant vliegveld Lelystad. Super lekkere hamburgers ?



De mac zit niet om de hoek van de OVP. Dan is Almere nog haast dichterbij om te gaan eten!


Afbeelding
Deze Mac is net nieuw als ik het goed heb, zit ook een KFC.
Dat is dan wel vlakbij toch? Of ik moet het verkeerde park voor me neus hebben. (Ik had op maps Mac Donalds en het vliegveld Lelystad ingevuld)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 10 Sep 2020 20:24

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Ah ik snap het al, ik zit nog op het Natuurpark en jullie op de Oostvaardersplassen ;). Daar is het vliegveld ook niet vlakbij. Bij het natuurpark wel en daar zit ook de Mac van mijn foto.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Sep 2020 21:19

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Ja dat klopt! Die Mac zit er al heel lang voor zo ver ik weet :) mijn guilty pleasure als ik in Lelystad eens een zware zwemtraining gedaan had ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 11 Sep 2020 20:00

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

ekiaam87 schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Ik raad beide aan. Ik vind het natuurpark meer geschikt om te fietsen, lopend vind ik het iets minder. Wel is het een mooi park om eens heen te gaan.
Met kinderen is het belevenissenbos in Lelystad ook super leuk.

Flantuas, het restaurant bij het vliegveld heeft inderdaad lekker eten en het is er gezellig.

Veel plezier!


Het restaurant heet geen Flantuas meer :( (al blijf ik het gewoon zo noemen ?) het is nu restaurant vliegveld Lelystad geloof ik ?‍♀️
Net als dat de burgers al 3x van naam zijn veranderd, gelukkig van smaak nog steeds hetzelfde en te lekker ?

Pff wat een pannenkoeken dat heb ik gemist! Nu zijn er nog kleine vliegtuigjes, maar ben benieuwd hoe lang nog.. daar kon je naar kijken vanaf het terras hoe ze stegen, vlogen en landen.


Mc zit er al heeeeeel lang, KFC een aantal jaar nu.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 12 Sep 2020 06:49

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

Het terras is er nog steeds ❤️ En er wordt ook nog veel gevlogen :) als het weer goed genoeg is natuurlijk!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 13 Sep 2020 15:45

Re: Wandelen: Oostvaardersplassen of Natuurpark Lelystad

We zijn inmiddels geweest bij de Oostvaardersplassen en hebben 2 verschillende wandelingen gedaan, beiden erg leuk. We willen er zeker nog eens in een ander jaargetijde heen, bijvoorbeeld in het voorjaar als er wat meer in bloei staat. Bedankt voor jullie tips allemaal!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers