Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 24 Nov 2013 15:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn dat alles goed was Wen!

Wij hebben morgen de 2e echo en zullen dan ook door moeten geven of we de combinatietest willen laten doen.
Ik weet mijn eigen bloedgroep niet eens dus ik wil het graag even goed uitgezocht hebben.

Mijn huisarts heb ik volgens mij 3 weken terug ingelicht.

In het begin was ik vooral 's avonds misselijk, daarna kwam het steeds meer in vlagen. Door de weeks komt alles er uit als ik uit bed kom, daarna blijf ik misselijk maar gebeurt er vrij weinig. Maar als het vrijdagavond is gaat er ineens een knop om ofzo en lig ik het hele weekend op bed, ik kan niks binnen houden en ben zo slap als een vaatdoek.
Morgen de huisarts maar bellen want ik trek dit zo niet.bIk ben geen stilzitter en weet van gekkigheid niet meer hoe ik moet liggen, zitten etc.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 24 Nov 2013 15:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Il90's wat naar dat je zo misselijk bent, lijkt me erg vervelend,. Hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen. Heb je nog geen bloed hoeven te prikken na de eerste echo? Meestal controleren ze dan je bloedgroep en nog wat andere dingen. Succes morgen bij de 2de echo, hoever ben je dan?

Pitufo, hoe was de echo vrijdag?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 24 Nov 2013 15:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Er is 2 keer bloedgeprikt maar dat was ivm hormonen na de eisprong, verder nog niet.
Zit nu op ongeveer 9 weken, hierna word ik doorgestuurd naar een verloskundige.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 24 Nov 2013 16:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bij mij kreeg ik pas na mijn miskraam te horen wat mijn bloedgroep was, ik kreeg een injectie in mijn been, omdat mijn man een heel andere bloedgroep heeft en mijn lichaam kon dan tegen een volgende zwangerschap gaan denken dat het niet goed was en ertegen ging vechten.

Sorry misschien een beetje warrig, maar wist niet hoe ik het anders uit moest leggen haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 25 Nov 2013 18:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Net de echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien :D
Over 2,5 week de volgende echo.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem113

Bericht 25 Nov 2013 18:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn Amber!

Ik ben nog 1 dagje hier! Morgen al 12 weken!

Wat vinden jullie? Hoor ik nog bij het voorjaarstopic of toch een nieuw zomer 2014 topic?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Nov 2013 18:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Zomertopic bestaat al he? Wanneer ben je uitgerekend? Ik denk dat je bij de zomer 'hoort'.
L2014 & H2017
<<

Anoniem113

Bericht 25 Nov 2013 19:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

mzcharlotte schreef:Zomertopic bestaat al he? Wanneer ben je uitgerekend? Ik denk dat je bij de zomer 'hoort'.


Oh echt! Dan hoor ik idd daar thuis :dance:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Nov 2013 22:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Breekt even in

Fijn amber dat het goed was.
Hoe was jou echo il 90's?

Breekt weer uit
2014 2016
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 25 Nov 2013 22:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Amber! Bijzonder om te zien hè?

Clapperdie, ik ga je eind deze week volgen en ben van plan mee te schrijven in het zomertopic. Ik ben 14 juni uitgerekend, dus officieel nog net voorjaar maar gevoelsmatig meer zomer. En anders bungelen we daar zo onderaan in het topic ;).
2014 2016
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 25 Nov 2013 22:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Amber wat fijn dat je een mooie echo had :cheering: !

Ook ik ga jullie verlaten. Ben nu ruim 12 weken.
Ik zat te twijfelen in welk topic ik nu thuis hoor.
Maar als jullie naar de zomer gaan dan doe ik dat ook!
Dan kunnen er nog heel veel volgen!
Tot gauw meiden!!
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Nov 2013 12:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

bosjesvrouw schreef:Breekt even in
Hoe was jou echo il 90's?
Breekt weer uit
Zag er prima uit! Al vond ik de echo nog steeds wat onduidelijk maar wij hebben er natuurlijk ook totaal geen ervaring mee haha. De navelstreng was in ieder geval duidelijk aanwezig :)

Afgelopen zondag heb ik de huisartsenpost gevraagd hoe het nu verder moest met die misselijkheid en in de weekend echt niets binnen kunnen houden, ze konden niks voor me doen want domperidon mocht niet (nee, dat wist ik zelf ook al wel).
De gynaecoloog heeft gisteren tabletten en zetpillen voorgeschreven en snapte niet dat de huisartsenpost dit niet gedaan had. Maar goed ... ze werken in ieder geval! :cheering:
Vandaag nog even wat aansterken en mogen weer aan het werk.

Aangegeven dat we graag een combinatietest willen laten doen maar vooraf krijg ik nog een counseling (weet iemand wat dit in houdt? *vergeten te vragen*) en nogmaals een termijnecho. Voor de 12 weken heb ik straks dus al 3 echo's gehad.

Net contact gehad met de verloskundigenpraktijk en daar heb ik 19 dec een intakegesprek.

Nog even een vraagje over de zorgverzekering want daar moet ik nu toch ook wel even naar gaan kijken.
Wat is belangrijk om aan het pakket toe te voegen of er in te hebben zitten?

Gisteren heb ik het mijn collega's verteld en heb aan ze gevraagd of ze het nog even voor zich willen houden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2013 13:28

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat heb je gekregen ILT90's?

Bij je zorgverzekering zou ik kijken naar wat de vergoedingen zijn voor kraamzorg, het kraampakket en een poliklinische bevalling. En mocht je borstvoeding gaan geven, eventueel de vergoedingen voor bijv het huren van een kolf of het inschakelen van een lactactiekundige.
<<

Anoniem16

Bericht 26 Nov 2013 15:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ilt90 de dingen die Lejow al noemt al zou ik wel berekenen wat uiteindelijk voordeliger is. Of een hogere verzekering, dus per maand een x bedrag meer betalen, of zelf betalen. Je betaalt bijv kraamzorg Max 197 euro zelf. Dat was hier voordeliger dan een dure verzekering te nemen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Nov 2013 16:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Lejow, ik heb Emesafene gekregen.

Bedankt voor je tips over de zorgverzekering! Borstvoeding is niet van toepassing dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2013 18:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Enne even ter info: een kraampakket kost maar € 30,- Ik lees vaak dat mensen hier ook rekening mee houden bij het kiezen van de pakketten.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 26 Nov 2013 19:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ook weer wat moois. Onze ouders weten nog van niks, nu wil dus een vriendin van mijn moeder mij een healing geven :nopompom: goed bedoeld, maar zoals jullie weten niet nodig... En een collega van mij denkt dat ik zwanger ben, maar ik zeg dat het niet zo is (omdat ik andrs reageer volgens haar) :nopompom:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Nov 2013 19:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ilovethe90s schreef:
bosjesvrouw schreef:Breekt even in
Hoe was jou echo il 90's?
Breekt weer uit
Zag er prima uit! Al vond ik de echo nog steeds wat onduidelijk maar wij hebben er natuurlijk ook totaal geen ervaring mee haha. De navelstreng was in ieder geval duidelijk aanwezig :)

Afgelopen zondag heb ik de huisartsenpost gevraagd hoe het nu verder moest met die misselijkheid en in de weekend echt niets binnen kunnen houden, ze konden niks voor me doen want domperidon mocht niet (nee, dat wist ik zelf ook al wel).
De gynaecoloog heeft gisteren tabletten en zetpillen voorgeschreven en snapte niet dat de huisartsenpost dit niet gedaan had. Maar goed ... ze werken in ieder geval! :cheering:
Vandaag nog even wat aansterken en mogen weer aan het werk.

Aangegeven dat we graag een combinatietest willen laten doen maar vooraf krijg ik nog een counseling (weet iemand wat dit in houdt? *vergeten te vragen*) en nogmaals een termijnecho. Voor de 12 weken heb ik straks dus al 3 echo's gehad.

Net contact gehad met de verloskundigenpraktijk en daar heb ik 19 dec een intakegesprek.

Nog even een vraagje over de zorgverzekering want daar moet ik nu toch ook wel even naar gaan kijken.
Wat is belangrijk om aan het pakket toe te voegen of er in te hebben zitten?

Gisteren heb ik het mijn collega's verteld en heb aan ze gevraagd of ze het nog even voor zich willen houden.


Fijn dat het goed was. Heb je nu in het ziekenhuis echo's laten maken?
2014 2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 26 Nov 2013 21:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn amber en il90s dat jullie echo's goed waren!

Linnie, dat is wel even lastig dan. Kun je die healing niet over een aantal weken plannen? En dat je het dan een week van te voren zegt? Ik heb ook veel collega's die vragen of ik nog geen 2de wil. Dat is al een jaar zo, in het begin zei ik telkens Nee, nog lang niet, maar op een gegeven moment maar gewoon eerlijk geweest en gezegd dat we dat wel wilden, ik zei alleen niet wanneer.
<<

Anoniem25

Bericht 27 Nov 2013 12:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeeeeeej Amber, wat fijn!!!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 27 Nov 2013 16:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romie schreef:Fijn amber en il90s dat jullie echo's goed waren!

Linnie, dat is wel even lastig dan. Kun je die healing niet over een aantal weken plannen? En dat je het dan een week van te voren zegt? Ik heb ook veel collega's die vragen of ik nog geen 2de wil. Dat is al een jaar zo, in het begin zei ik telkens Nee, nog lang niet, maar op een gegeven moment maar gewoon eerlijk geweest en gezegd dat we dat wel wilden, ik zei alleen niet wanneer.


Had het er gisteren toevallig met mijn man over en hij zei hetzelfde als jou, om het dus in het nieuwe jaar te doen. Heb dat ook tegen mijn moeder gezegd, en die vond het goed haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 28 Nov 2013 07:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Heb vannacht slecht geslapen, na weken zonder hoofdpijn had ik gisteren dus barstende koppijn. Ben het gelukkig goed doorgekomen met 2 natte washandjes, 1 op mijn voorhoofd en 1 in mijn nek. In de beschrijving van onze paracetamol stond dat je de huisarts moet raadplegen of je die mag slikken tijdens de zwangerschap. Niet kunnen bellen dus, aangezien het al na 10en was.
Toen mijn hoofdpijn eindelijk weg was, heb ik het laatste uurtje niet meer kunnen slapen en ben er maar eerder uit gegaan. Moet vandaag toch om 8 uur beginnen, en kan ik ff rustig aan doen (mijn werk ligt een half uur/3 kwartier bij ons vandaan).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 28 Nov 2013 08:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie, volgens de apotheek en mijn vk mag je er maximaal 4 per dag. Ik gebruik zelf alleen in uiterste nood, maar liever niet natuurlijk. Dan wel de paracetamol zonder caffeine en codeïne.
Klinkt erg vervelend, je hoofdpijn. Hoe voel je je nu?
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Nov 2013 08:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb hier alweer een tijdje niet meegelezen, maar wat zijn er weer veel mensen zwanger van wie ik het nog niet wist. Gefeliciteerd allemaal en een hele fijne zwangerschap! Sterkte voor de meiden die last hebben van misselijkheid, hopelijk hebben jullie er straks na de 12 weken geen last meer van.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 28 Nov 2013 08:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Eppie schreef:Linnie, volgens de apotheek en mijn vk mag je er maximaal 4 per dag. Ik gebruik zelf alleen in uiterste nood, maar liever niet natuurlijk. Dan wel de paracetamol zonder caffeine en codeïne.
Klinkt erg vervelend, je hoofdpijn. Hoe voel je je nu?


Ik voel me gelukkig weer beter, ben ook niet moe ofzo, maar dat kan nog komen natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip