Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 10 Nov 2013 22:49

Re: Afvaltopic

Hier gaat het redelijk, maar kan beter! De afgelopen week heb ik echt teveel gesnoept. Ik heb me niet gewogen, maar ben zeker wat aangekomen. Ik ga daarom komende week voor een strenge week en ben vandaag al goed begonnen! Zaterdag weer op de weegschaal en hopelijk dan weer hetzelfde gewicht als voor mijn mindere week...
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 19:37

Re: Afvaltopic

Hier gaat het redelijk.

Ik heb al een ruime week zin in Shoarma met een pitabroodje met ijsbergsla en klodders knoflooksaus. Ik weet me nog in te houden, maar ik wil het, ik wil het, ik wil het. Hebben jullie dat nu ook? Dat je ergens zin in hebt en niet eerder rust hebt dan dat je het ook daadwerkelijk hebt? Ik heb het dus heel vaak. Ik kan me lang inhouden, maar als ik ga dan ga ik hard. Zo rottig.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Nov 2013 19:38

Re: Afvaltopic

Ook hier kan het beter. Ik zit wel eindelijk onder de 68 kilo, maar heb zo'n moeite om het consequent vol te houden! En inderdaad als ik iets in mn joofd heb, geen rust tot ik het heb gehad.
Ik heb nu het boek 'Het geheim van slanke mensen' in huis, en moet zeggen dat dat wel even een eye opener is voor mij. Ik ben nu een week calorien aan het tellen, en op die manier gaat het al een stuk beter. Ik denk erover me aan te melden bij een facebookgroep van het boek, waarin je even extra motivatie kan vinden. Het boek inspireert me vooral omdat de denkwijzen die beschreven worden zo herkenbaar zijn, ik ben duidelijk een emotie eter. De menu's zijn verre van gezond en die volg ik dan ook niet.

Wat is het trouwens rustig hier! Hoe gaat het met iedereen? Nog druk bezig met afvallen of niet meer?
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 19:41

Re: Afvaltopic

Hoeveel kcal mag je van het boek? Of van jezelf? Ik ken het boek niet, maar ben even benieuwd. Ik ben namelijk sinds een dikke week overgestapt op kcal tellen en dat bevalt op zich beter dan 'gewoon maar wat doen'.
<<

Anoniem198

Bericht 11 Nov 2013 19:41

Re: Afvaltopic

Nyx schreef:Hier gaat het redelijk.

Ik heb al een ruime week zin in Shoarma met een pitabroodje met ijsbergsla en klodders knoflooksaus. Ik weet me nog in te houden, maar ik wil het, ik wil het, ik wil het. Hebben jullie dat nu ook? Dat je ergens zin in hebt en niet eerder rust hebt dan dat je het ook daadwerkelijk hebt? Ik heb het dus heel vaak. Ik kan me lang inhouden, maar als ik ga dan ga ik hard. Zo rottig.


Waarom neem je dan geen kipshoarma met ijsberg sla en een beetje knoflooksaus?
En geen broodje erbij. Zo slecht is dat niet.
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 19:43

Re: Afvaltopic

Ik wist niet eens dat er kipshoarma bestond. Dat is toch erg? Maar zal er eens naar uitkijken.

De shoarma van de C1000 vind ik het lekkerst. Maar de C1000 is hier opgedoekt en die van de Jumbo/AH vind ik toch echt niet te eten. Dat is mijn geluk. Maar als kipshoarma beter is, kan ik daar eens naar uitkijken.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Nov 2013 20:08

Re: Afvaltopic

Nyx schreef:Hoeveel kcal mag je van het boek? Of van jezelf? Ik ken het boek niet, maar ben even benieuwd. Ik ben namelijk sinds een dikke week overgestapt op kcal tellen en dat bevalt op zich beter dan 'gewoon maar wat doen'.

Als je wilt afvallen kun je kiezen uit een menu van 1200, 1500 of 1800 kcal. Ik probeer onder de 1800 te blijven, want ik heb een zeer bewegelijk beroep en sport er ook nog regelmatig bij. En bij 1800 kcal heb ik niet echt het gevoel aan het lijnen te zijn. Met 1200 zou ik dat wel hebben, en de hele dag honger denk ik :P
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 21:06

Re: Afvaltopic

Als je echt de hele dag intensief beweegt, dan denk ik dat je bij 1200 kcal omvalt. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Ik was in mijn dieet zo bezig met wat gezond was en wat ik beter niet kon nemen, dat ik heel veel van die eetmomenten had. 'Vandaag mag het nog, slecht eten, morgen gaan we ervoor'. Nu ik bezig ben met het tellen van kcal, en dit ook bijhoud in 'fatsecret' gaat het echt een stuk beter. Ik kan voor ik iets neem precies nakijken hoeveel kcal bevat en of ik het dan de moeite waard vind om het te nemen. Voor mij werkt het beter. Had ik ook kunnen weten, want zo ben ik in het verleden ook heel vaak (jojo pur sang) afgevallen.
<<

Anoniem198

Bericht 11 Nov 2013 21:20

Re: Afvaltopic

Ik wet dat AH kipshoarma verkoopt. Anders zelf maken. Kipreepjes en shoarma kruiden.
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 21:31

Re: Afvaltopic

Victoria schreef:Ik wet dat AH kipshoarma verkoopt. Anders zelf maken. Kipreepjes en shoarma kruiden.


Heel logisch en toch iets waar ik niet zo snel aan denk. Zal het binnenkort eens proberen. Of halen bij de AH of zelf maken. Kan best bij aardappeltjes en groente, lijkt mij.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 22:16

Re: Afvaltopic

Ik ben nu een week bezig en al 2kg afgevallen :cheering: ga ervan uit dat het niet zo snel blijft gaan. Maar het geeft wel echt motivatie om door te gaan en vol te houden.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Nov 2013 22:44

Re: Afvaltopic

Wat goed Sun, lekker begin!
Die app van Fatsecret is inderdaad heel handig, er staat zoveel in. Kun je daar ook zien welke voedingsstoffen je binnenkrijgt en of dat genoeg is? Ik heb dat nog niet kunnen vinden.
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 22:51

Re: Afvaltopic

Ja, dat kun je ook zien.

Je kunt bij elke maaltijd invoeren wat je hebt gegeten en dan op de hoofdpagina van de dag kun je zien hoeveel van de dagelijkse hoeveelheid je binnen hebt gekregen. Hij heeft ook een grafiek voor gewicht, erg fijn. Er zit bij mij gelukkig nog steeds een groene lijn in. :) In vergelijking met de app van het voedingscentrum is deze echt fijn. Daarnaast staan er foto's bij producten, zodat je zeker weet dat je het juiste hebt ingevoerd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Nov 2013 18:39

Re: Afvaltopic

Ik ben er ook nog, gaat alleen ff niet zo goed. Veel gesnoept de afgelopen week! Morgenochtend weer ff wegen, kijken wat de schade is.
❤ 7 juni 2018
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 12 Nov 2013 20:48

Re: Afvaltopic

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem199

Bericht 14 Nov 2013 10:43

Re: Afvaltopic

Ik wil ook graag meeschrijven. Was goed bezig met gezond eten en sporten maar er kwamen toch teveel verleidingen voorbij :( ging vanmorgen op de weegschaal staan en woog 74 kilo, terwijl ik altijd rond de 72 schommel. Ik ben 1,84 lang en ben echt niet te zwaar, maar wil toch graag wel rond de 70 kilo wegen. Vooral bij mn buik mag er wat af. Ik sport 2/3 keer week (hardlopen & CxWorx, Grit Strength en Body Pump). Ik ga gelijk vandaag beginnen met niet in de verleiding komen en hopelijk kom ik aankomend weekend ook goed door. Wel een feestje met alcohol en nog een verjaardag.

Oh en de kipshoarma van de Jumbo is iid wel goed. Neem ik ook altijd!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 16 Nov 2013 11:11

Re: Afvaltopic

Lynn_ schreef:Hier gaat het redelijk, maar kan beter! De afgelopen week heb ik echt teveel gesnoept. Ik heb me niet gewogen, maar ben zeker wat aangekomen. Ik ga daarom komende week voor een strenge week en ben vandaag al goed begonnen! Zaterdag weer op de weegschaal en hopelijk dan weer hetzelfde gewicht als voor mijn mindere week...


Jeej :cheering: , ben weer op gewicht. Heerlijk! De dag weer lekker begonnen met sporten. Hoe gaat het bij jullie? Zijn er nog meiden bezig met het 17 dagen dieet?
<<

Nyx

Bericht 16 Nov 2013 23:59

Re: Afvaltopic

Vandaag een spijkerbroek maat 36 aangehad en dicht gehad. Maar dat laatste ging toch echt niet van harte. Hoeveel kg moet ik dan nog wil ik dat hij goed aansluit? Ik dacht zelf vijf kg.

Stimuleert toch wel, zulke pasdagen.

Edit; Ik ben klein, dus een maat 36 ziet er bij nog uit als een maat 40. ;)
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 18 Nov 2013 13:40

Re: Afvaltopic

Ja Nyx ze zeggen wel eens dat één kledingmaat vijf kilo is. Maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Zal vast per persoon verschillen.

Ik heb een tijdje op een soort plateau gezeten. Er ging even niks af. Nu inmiddels is het weer goed aan het gaan. Ik ben nu 11,1 kilo kwijt! Yesssss! Voelt écht heel goed! Kan het bijna niet geloven eigenlijk.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Nov 2013 17:19

Re: Afvaltopic

Gisteren viel het me op dat mijn broeken aan mijn bovenbenen losser beginnen te zitten (ze zaten altijd strak gespannen en nu slobbert het een beetje).
<<

Anoniem301

Bericht 18 Nov 2013 20:59

Re: Afvaltopic

Sushi schreef:Ja Nyx ze zeggen wel eens dat één kledingmaat vijf kilo is. Maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Zal vast per persoon verschillen.

Ik heb een tijdje op een soort plateau gezeten. Er ging even niks af. Nu inmiddels is het weer goed aan het gaan. Ik ben nu 11,1 kilo kwijt! Yesssss! Voelt écht heel goed! Kan het bijna niet geloven eigenlijk.

Wat ontzettend knap! Wil je voor en na foto's plaatsen? Kan ook zonder hoofd :D
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Nov 2013 21:26

Re: Afvaltopic

Carrie schreef:
Sushi schreef:Ja Nyx ze zeggen wel eens dat één kledingmaat vijf kilo is. Maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Zal vast per persoon verschillen.

Ik heb een tijdje op een soort plateau gezeten. Er ging even niks af. Nu inmiddels is het weer goed aan het gaan. Ik ben nu 11,1 kilo kwijt! Yesssss! Voelt écht heel goed! Kan het bijna niet geloven eigenlijk.

Wat ontzettend knap! Wil je voor en na foto's plaatsen? Kan ook zonder hoofd :D


Ik ben ook benieuwd!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Shabby

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:11

Bericht 18 Nov 2013 23:20

Re: Afvaltopic

Ik zou hier graag als stok achter de deur met jullie mee willen schrijven.
Er moet in totaal zo'n kilo of 20 af. Dit wil ik bereiken door te gaan sporten en gezonder te eten.
Vorige week heb ik me ingeschreven bij de sportschool en is er een een schema voor mij gemaakt.
Verder ga ik geen speciaal dieet volgen maar met eten gezondere keuzes maken.
Vanavond heb ik mijn laatste galgenmaal gehad, frietjes met snacks :laughcry:
En vanaf morgen dus gezond eten en minimaal drie keer per week sporten.
Hoop dat het mij motiveert om hier mee te schrijven
You don't have to go fast, you just have to go..
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 25 Nov 2013 16:06

Re: Afvaltopic

Carrie schreef:
Sushi schreef:Ja Nyx ze zeggen wel eens dat één kledingmaat vijf kilo is. Maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Zal vast per persoon verschillen.

Ik heb een tijdje op een soort plateau gezeten. Er ging even niks af. Nu inmiddels is het weer goed aan het gaan. Ik ben nu 11,1 kilo kwijt! Yesssss! Voelt écht heel goed! Kan het bijna niet geloven eigenlijk.

Wat ontzettend knap! Wil je voor en na foto's plaatsen? Kan ook zonder hoofd :D

Wat lief, dankjewel :D
Dan moet ik even op zoek naar mijn lelijke voor-foto (zonder hoofd inderdaad haha) die ik aan het begin heb gemaakt. Ik zal daar morgen eens naar zoeken en dan ook een foto van nu maken :D

Inmiddels is er trouwens 11,9 kilo vanaf. Voel me echt geweldig!

Edit: stom trouwens dat ik zo laat pas reageer!
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 25 Nov 2013 16:14

Re: Afvaltopic

Shabby schreef:Ik zou hier graag als stok achter de deur met jullie mee willen schrijven.
Er moet in totaal zo'n kilo of 20 af. Dit wil ik bereiken door te gaan sporten en gezonder te eten.
Vorige week heb ik me ingeschreven bij de sportschool en is er een een schema voor mij gemaakt.
Verder ga ik geen speciaal dieet volgen maar met eten gezondere keuzes maken.
Vanavond heb ik mijn laatste galgenmaal gehad, frietjes met snacks :laughcry:
En vanaf morgen dus gezond eten en minimaal drie keer per week sporten.
Hoop dat het mij motiveert om hier mee te schrijven

Welkom! Gaat vast helemaal goed komen! Sowieso motiveert het al enorm als de eerste paar ons eraf is. Dat was bij mij tenminste wel zo. Inmiddels bijna 12 kilo kwijt. En dit is serieus: als ik het kan (regelmatig gebrek aan discipline, ik ben echt een ster in uitstellen en zo), dan kan iedereen het! :D
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers