Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


4e verjaardag, tussen wal en schip

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 03 Sep 2020 10:50

Re: 4e verjaardag, tussen wal en schip

Ayla schreef:Het duurt nog bijna 8 maanden voor het zover is. Onze jongste was ook zo verlegen maar die is de laatste 3 maanden voor ze naar school ging zó gegroeid, veel minder verlegen. Dat zou ik ook even afwachten voor je allerlei dingen gaat regelen. Wellicht is ze dan sociaal-emotioneel al veel verder dan nu.


Bij J is het wel behoorlijk extreem. Ze heeft pas vlak voor de vakantie voor het eerst gepraat. Ze zei toen "mijn papa is werken". Nu er een vakantie tussen gezeten heeft zegt ze niks meer. Ze zegt thuis dat ze dat spannend vindt.

Het duurt nog lang, maar ik wil wel alle opties duidelijk hebben. Ik blijf nu thuis (geen werk en inkomen dus) om het voor haar zo gemakkelijk mogelijk te maken. Het is een beetje jammer als ik dat dan voor Jan Joker doe. Het hoeft nu dus nog niet allemaal in kannen en kruiken gegoten te worden, maar dit lijkt me toch best een onaangename verrassing als het zover is. Overigens neemt de school haar liever ook niet als ze minder verlegen zou zijn.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 03 Sep 2020 10:53

Re: 4e verjaardag, tussen wal en schip

Maple schreef:
Nan schreef:Bso in de vakantie is een beetje plan B. Daar zal ze uiteindelijk ook moeten wennen.

Daarom zou ik dit júíst in de vakantie laten starten. Zeker gezien haar gevoeligheid denk ik dat het voor haar heel erg fijn is als ze de bso al kent, en daar niet ook nog eens zo aan moet wennen als ze zo vol zit van alle prikkels en vermoeidheid van school.

De vakantie bso is bij ons doorgaans wel anders dan de naschoolse opvang, vast bij andere bso’s ook: meer uitstapjes en uitgebreidere activiteiten. Maar ze kan wel alvast de leidsters en de kinderen uit haar bso groep leren kennen. Vertrouwd raken met de leidsters, ontdekken in welke hoekjes gewoon even rustig neer kan ploffen als ze even de rust nodig heeft om de dag te verwerken, weten welke activiteiten (strijkkralen, spelletjes, knutselen etc) ze zelf kan pakken om met verstand op nul lekker te ontspannen.


Ik vind dit eigenlijk best een goed idee. Ook als ze wel langer naar de peuterspeelzaal kan gaan. Dan blijft ze daar tot eind juli. Augustus BSO starten, wellicht maar 1 dag. September naar school en dan ga ik in oktober aan het werk met 2 dagen BSO. Ik ga eens uitzoeken hoe dat zit met toeslagen.
<<

Anoniem295

Bericht 03 Sep 2020 10:54

Re: 4e verjaardag, tussen wal en schip

Nan, ik lees nu het stukje over het niet praten: heb je al eens gegoogled op selectief mutisme?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 03 Sep 2020 14:35

Re: 4e verjaardag, tussen wal en schip

Toevallig wel, het is eens ter sprake gekomen in een app groep van hier. Enerzijds wel herkenning. Anderzijds ontwikkelt ze zich vrij normaal, hoewel ze nog niet zindelijk is. Niet zindelijk zijn is alleen niet heel gek op die leeftijd.

Vandaag hebben we ook een vve indicatie aangeboden gekregen van een leidster. Ze zou dan 4 dagen mogen gaan. We twijfelen hier wel over, maar we hebben nu een week vakantie dus laten dat even bezinken.

Ik heb inmiddels antwoord van de peuterspeelzaal. Het is mogelijk dat ze langer blijft! Het zou dan om 8 weken gaan, dat is echt veel. Ik ga met mijn vriend overleggen en dan het contract aanpassen. Opzeggen kan altijd nog, mochten dingen anders lopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Sep 2020 14:38

Re: 4e verjaardag, tussen wal en schip

Fijn dat het kan vanuit de psz! Kan me voorstellen dat dat je gerust zal stellen al duurt het nog lang. En misschien kan je het laatste half jaar voor vier ochtenden kiezen zodat ze vast wat meer went aan zo'n druk schema?
Mijn zoon heeft vorig jaar een tijdje vier dagen gehad en dat was best wel veel maar hij maakte daardoor wel sprongen qua gewenning.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom