Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


KOUD!

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 01 Sep 2020 08:02

Re: KOUD!

Ik zit altijd met een dekentje op de bank, al is het maar een teen of knie die eronder ligt, ik vind dat gewoon echt fijn.

Maar ik zit nu ook met sokken en pantoffels en een fleecepyjamabroek en vest op de bank savonds, war verder weggestopt onder m'n dekentje.

Vanacht kwam E om 4u dat d'r bed koud was, die krijgt vanavond dus ook d'r lange pyjama aan.
30-04-2017
<<

ChiQ

Bericht 01 Sep 2020 08:10

Re: KOUD!

Ik weet dat het kouder wordt als ik na het douchen snel de handdoek om me heen wil. Dat was van de week toen ik half 6 smorgens onder de douch stond. Ik hou van warmte, zomer is echt mijn seizoen en ik hou van 30+ graden dus je begrijpt dat ik het mega snel koud heb. Maar slapen in de kou met warm dekbed vind ik het lekkerste wat er is. In de ijzige tijd met raam open en lekker warm onder het dekbed, echt top!
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 01 Sep 2020 09:42

Re: KOUD!

ChiQ schreef:Ik weet dat het kouder wordt als ik na het douchen snel de handdoek om me heen wil. Dat was van de week toen ik half 6 smorgens onder de douch stond. Ik hou van warmte, zomer is echt mijn seizoen en ik hou van 30+ graden dus je begrijpt dat ik het mega snel koud heb. Maar slapen in de kou met warm dekbed vind ik het lekkerste wat er is. In de ijzige tijd met raam open en lekker warm onder het dekbed, echt top!


Dat vind ik ook echt heerlijk! En dan dat briesje wind over je gezicht...zo fijn! Als ik met het raam dicht slaap snak ik altijd naar frisse lucht.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 01 Sep 2020 10:00

Re: KOUD!

Ik zou ‘m aan wíllen zetten onder de 20, maar zet ‘m aan onder de 19...

Hier merk ik idd ook dat het kouder wordt:
Ik doe ‘s middags m’n zonnescherm expres niet meer dicht, zodat het júist nog een beetje opwarmt in huis. ☀️
Verwacht deze week wel dat de temperatuur in de woonkamer onder de 20 zal schieten, zeker ‘s nachts...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11572

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Sep 2020 10:09

Re: KOUD!

June schreef:Toen ik tien kilo gezelliger was, had ik het wel minder koud.


Moet je nagaan met 30kg ;)

Ik heb het dus ook echt ontzettend koud. Gelukkig is mijn vriend een nog grotere koukleum. Die heeft echt geen vet. Maar ja ik zit dus ook al weer met vesten en truien aan. En de wolletjes zijn ook alweer uit de kast.
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Sep 2020 10:13

Re: KOUD!

Ik heb het veel sneller koud sinds ik ben afgevallen, máár op dit moment nog niet, heb het raam nog lekker open, loop in t-shirts.. dit is heerlijk qua weer haha!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem331

Bericht 01 Sep 2020 10:24

Re: KOUD!

MissBitchy schreef:Ik zou ‘m aan wíllen zetten onder de 20, maar zet ‘m aan onder de 19...

Hier merk ik idd ook dat het kouder wordt:
Ik doe ‘s middags m’n zonnescherm expres niet meer dicht, zodat het júist nog een beetje opwarmt in huis. ☀️
Verwacht deze week wel dat de temperatuur in de woonkamer onder de 20 zal schieten, zeker ‘s nachts...



Ik gebruik juist daarom ook met dit weer de markiezen niet omdat je de warmte in huis nu lekker kunt gebruiken.
Mijn zoon vroeg vannacht om zijn winterdekbed dus ik denk dat ik die er zo opgooi.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 01 Sep 2020 10:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Sep 2020 10:27

Re: KOUD!

Haha je zegt juist precies hetzelfde als MB. ?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 01 Sep 2020 10:31

Re: KOUD!

Klopt, extra bevestiging van de tip!

Warmte van buiten is gratis. Extra lekker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Sep 2020 10:42

Re: KOUD!

Oh zo. Ik doe trouwens hetzelfde!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 01 Sep 2020 10:51

Re: KOUD!

Mijn kind die het zo koud had vannacht ligt inmiddels hier op de bank in plaats van dat hij op school zit. Kwam die kou misschien toch ergens anders vandaan.
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 01 Sep 2020 11:12

Re: KOUD!

Oh en ik loop ook weer op mijn sloffen / pantoffels. Ik haat koude voeten echt.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 01 Sep 2020 12:26

Re: KOUD!

Ik vind het ook maar koud. Tot vandaag wilde ik er niet aan toegeven, maar nu toch wat warmers aan getrokken. Hoelang nog tot de lente/zomer? :P
<<

Geel

Bericht 01 Sep 2020 16:37

Re: KOUD!

Nu zegt Susan altijd dat zij geen regels heeft voor het aanzetten van de verwarming. Kom er maar in, Susan!

Maar gisteren en vandaag is het ook echt fris hoor! En volgens het weerbericht ook wel koud voor de tijd van het jaar. Wij hebben ook het warme deel van ons vierseizoenendekbed er al op gedaan en L.ieve is over naar haar warmere slaapzak. Ik vind t best fijn :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2020 17:00

Re: KOUD!

Oké vandaag is het wel koud!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 01 Sep 2020 17:04

Re: KOUD!

Ja toch! Brr.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Sep 2020 17:06

Re: KOUD!

Het is hier vandaag juist heerlijk zonnig, ik zit al de hele middag lekker buiten in mn tshirtje en met blote voeten. En ik ben echt een koukleum normaal.

Ik vind het wel heerlijk dat het 's nachts zo koel is, ik slaap meteen zoveel beter.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 01 Sep 2020 17:10

Re: KOUD!

Ja het is hier vandaag ook heerlijk. 20 graden, maar voelt veel warmer!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Sep 2020 18:09

Re: KOUD!

Ik zit as we speak in het avondzonnetje. Heerlijk warm nu en hebben jullie de weersvoorspellingen al gezien? ?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Sep 2020 18:55

Re: KOUD!

Ik vond het heerlijk vandaag! Liep lekker met mijn shirtje met korte mouwen zonder jas buiten. Vorige week vond ik het kouder, maar binnenshuis was het nog prima. Ik moet nog wel even shoppen voor het echt koud wordt, ik heb nog maar een fijn warm vest.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Sep 2020 18:57

Re: KOUD!

Ik had zondag en gisteren een trui aan, maar was eigenijk te warm. Vandaag dus gewoon weer een t shirt. Wel weer sokken aan en idd 's avonds onder een dekentje en/of sloffen aan, haha.
Ik vind het verder eigenlijk wel lekker zo!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Sep 2020 10:35

Re: KOUD!

Bliss schreef:Ik vind het ook koud! Heb alweer een paar dagen m'n elektrische deken op m'n bed liggen ?


Oooh ja, ik wil dat ook weer. Ik ga vandaag mijn elektrische deken er op leggen, heb het al een paar dagen gemist ‘s avonds. :palm:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Sep 2020 10:42

Re: KOUD!

Geel schreef:Nu zegt Susan altijd dat zij geen regels heeft voor het aanzetten van de verwarming. Kom er maar in, Susan!

Maar gisteren en vandaag is het ook echt fris hoor! En volgens het weerbericht ook wel koud voor de tijd van het jaar. Wij hebben ook het warme deel van ons vierseizoenendekbed er al op gedaan en L.ieve is over naar haar warmere slaapzak. Ik vind t best fijn :-)


Haha, nog geen Susan gezien maar ik wil het wel even zeggen hoor. Wij hebben geen regels voor de verwarming aan. Hij gaat aan als ik het te koud vind, geen idee wanneer dat is. Ik zit nu in het souterrain en daar is het altijd een stukje kouder dan boven, daar zet ik ‘m meestal niet voor aan. Heb nu een vest aangetrokken maar als ik het daarmee niet meer aangenaam vindt dan gaat hij aan. In de lente heeft hij een tijdje uit gestaan maar toen vond ik het weer koud en toen heb ik hem weer aan gezet. Sowieso doet hij nog niet zo veel als ik hem nu aan zet, wij hebben thermostaatknoppen op alle radiatoren en de vloerverwarming, we hebben in elke ruimte afzonderlijk de temperatuur ingesteld, voor ‘s nachts anders dan overdag en soms ook voor ‘s ochtends en ‘s avonds anders dan overdag en ‘s nachts. Dus als het die temperatuur dan is in die ruimte dan gaat ie de boel ook niet opstoken.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Sep 2020 11:14

Re: KOUD!

Hier in huis is het nog 22 graden en de verwarming springt pas aan als het 18 graden is en meestal is dat pas in oktober en tot die tijd doen we het met dekentjes, vesten en truien maar meestal ben ik de enige die dat doet. Ik ben pas een koukleum geworden sinds ik heel ziek ben geweest maar toch weiger ik de verwarming eerder aan te zetten. Ik heb net de bedden afgehaald en vanaf vandaag komen de dekbedden er pas weer op. De kinderen hebben het altijd warm, lopen in de winter ook nooit in een dikke trui, dus die klagen niet. Als ik vroege dienst heb dan vind het wel koud dus zet ik de verwarming in de auto wel even aan.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Maddie