Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kut hormonen

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Nov 2013 00:36

kut hormonen

Jaaarenlang zit ik al aan de pil, zonder problemen. Ik heb er zelfs nog over gepost in het piltopic en het condoomtopic: dat alles prima is, geen bijwerkingen en dat ik condooms haat.

Maar nu, sinds een poosje, reageer ik mega heftig op de pil. Ik ben veranderd van een lief meisje naar een bitch, kan qua geluiden en andere onzin (autorijden, voordringen) erg emotioneel reageren en merk dat al mijn gevoelens verder afgevlakt worden (liefde voor m'n vriend, echt om iets lachen). Ik ben verre van depressief en ik snap niks van mezelf. Zweet me ook een ongeluk telkens. Nu heb ik het gelinkt aan de pil. Ik slik hem normaal 3 maanden door en nu ben ik abrupt even gestopt, in de hoop dat het beter met me gaat. We gaan even maandje condooms doen (neeeee!) en ga ik wellicht wel weer maandelijks slikken ipv 3 maandelijks.

Wat wil ik met dit topic? Dat mensen me even gerust stellen... Dat even een maand hormoonvrij goed idee is en dat mensen het herkennen en oplossing hebben. Bluh. Ben opeens ook nog bang voor vervroegde overgang, want daar lijken de symptomen op. Mag toch hopen van niet op mijn 31ste.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 24 Nov 2013 00:43

Re: kut hormonen

Ik herken de bijwerkingen inderdaad van de pil, me de om die reden, en de kans op trombose, wil ik de pil ook niet meer slikken. Ik denk alleen niet dat het een optie is om een maand hormoonvrij te zijn, want dan voel je je een maandje lekker, en dan? Zit je weer terug aan de hormonen met dezelfde bijwerkingen. Plus dat ik denk dat het voor je lichaam ook niet goed is om die 'spiegel' van hormonen die je creëert met de pil, te onderbreken en er dan vrij kort daarop weer opnieuw hormonen tegenaan te pompen...
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Nov 2013 00:58

Re: kut hormonen

Hmm, dat is waar.. Maar wat moet ik dan wel doen? Helemaal van de pil af? Ik zie het écht niet zitten om de rest van ons leven met condoom te moeten vrijen. En er is maar 1 echt hormoonvrije anticonceptie en die schijnt pijnlijk te zijn en met heftiger en onverwachte menstruatie. Er is gewoon even niks wat me aanspreekt, behalve de pil :( Ik slik al de Yasmin, een hele lichte..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 24 Nov 2013 09:41

Re: kut hormonen

Ik zou als ik jou was een spiraal nemen! Het plaatsen is heel even pijnlijk, maar verder heb ik er echt nooit last van gehad. Ik had een koperspiraal, dus niet de mirena.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Nov 2013 12:12

Re: kut hormonen

Ja, heb ik ook naar zitten kijken maar het is ongelofelijk hoeveel vrouwen zeggen dat het ook pijnlijk is na het zetten en dat de menstruatie veel heftiger en pijnlijker is.. En daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem29

Bericht 24 Nov 2013 12:15

Re: kut hormonen

Ik had ook last van de hormonen in de pil (wel wel niet psychisch, maar wel lichaamelijk. Altijd hoofdpijn, pijnlijke borsten, ik kon ook nooit doorslikken, doorbraakbloedingen).

Met Mirena heb ik echt nergens last van. Die verminderd in de meeste geval ook de menstruatie of kan zelfs wegblijven. (Wat ik zo als als had).

Er zitten nog wel wat hormonen in, maar echt een heel stuk minder dan de pil. Ik zou hem echt aan iedereen aanraden die 'durft' en het er voor over heeft om het 3/4 maanden aan te kijken. (Want je lichaam moet natuurlijk wel even wennen).
<<

Anoniem29

Bericht 24 Nov 2013 12:15

Re: kut hormonen

Haha, wat een reactie. Allemaal woorden dubbel. Ben er niet helemaal bij geloof ik :D
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Nov 2013 12:20

Re: kut hormonen

Maar wel een heel positief verhaal! En als je hem eruit haalt, kun je meteen zwanger raken dan? En hoe is jouw cyclus?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Nov 2013 12:38

Re: kut hormonen

Oh en vraag van mijn vriend: voel ik of hij dat uiteindelijk van de mirena tijdens de sex?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 48

Bericht 24 Nov 2013 13:48

Re: kut hormonen

Marsy31 schreef:Oh en vraag van mijn vriend: voel ik of hij dat uiteindelijk van de mirena tijdens de sex?


Nee dat voel je niet, je voelt hem in principe alleen met je vingers. Zelf ben ik nog steeds blij dat ik over ben gegaan. Het is nu nog wel ff wennen maar het voordeel is wel mijn menstruatie is minimaal. Nu nog wel aan het wennen maar dat wil ik ook rustig een half jaar de tijd geven.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 24 Nov 2013 14:17

Re: kut hormonen

Ik denk dat dat wel kan helpen hoor! Maar ik zou dat niet te vaak doen, want dat verhoogde risico op trombose heb je vooral op het moment dat je weer start met de pil.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 24 Nov 2013 16:45

Re: kut hormonen

Hoe komt het dat je het direct linkt aan de pil? Zou het niks anders kunnen zijn?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Nov 2013 00:33

Re: kut hormonen

Ik ga me eens verdiepen in de Mirena. Omdat ik verder eigenlijk helemaal geen problemen heb, mijn leven is super op het moment. Dus het moet wel hormoon gerelateerd zijn en de enige 2 die ik kan bedenken zijn pil en menopauze. Dus vandaar. Ik ben nu 2 dagen gestopt (mijn lichaam werd hartstikke ongesteld de ochtend nadat ik de pil niet meer genomen had, heel bizar en raar dus, het voelde echt als ontploffing en bevrijding gisteren) en ik voel me NU al beter. Kan ook psychisch zijn natuurlijk. Maar man oh man, ik word er wel beetje gek van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Nov 2013 01:09

Re: kut hormonen

Anders kan je ook nog altij naar de nuvaring kijken. Heeft minder en soms andere hormonen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Nov 2013 13:59

Re: kut hormonen

Hmm dat lijkt me redelijk psychisch ja dat je er nu al wat van zou merken. Denk dat dat in je koppie zit :-)

Maar ik zou ook de Mirena aanraden. Het geeft alleen lokaal een klein beetje hormonen af en die gaan dus niet je lijf door. Maar zitten direct op de plek waar ze moeten zitten.

Ik werd gelukkig ook niet meer ongesteld en dat was toch wel het grootste voordeel. Verder had ik soms wel eens een beetje een scherpe pijn als ik sex had, maar niet heel extreem. Even wisselen van standje was dan voldoende.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers