Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Aug 2020 08:34

Re: Sollicitatietopic #2

Even een vraag iemand ervaring met de STAR methode gedurende een sollicitatie?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Aug 2020 13:18

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe bedoel je Siem? Ik probeer in voorbereiding op sollicitaties op veel gestelde vragen wel antwoorden STAR op papier te zetten. Zodat ik concrete voorbeelden paraat heb om verschillende eigenschappen en situaties toe te lichten. In mijn brief doe ik dat overigens ook al.
<<

Anoniem336

Bericht 31 Aug 2020 14:55

Re: Sollicitatietopic #2

Siem schreef:Even een vraag iemand ervaring met de STAR methode gedurende een sollicitatie?



Ja, solliciteer je ook bij de Bel.dienst? :)

Hier was dit ook aangekondigd, maar het gesprek ging helemaal niet volgens die methode. Heel irritant, want ik had bij verschillende competenties voorbeelden uitgewerkt. Stom.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Aug 2020 15:11

Re: Sollicitatietopic #2

@Joey dat hebben ze aangegeven in de uitnodiging dat ze hier gebruik van maken.

@Elja ja klopt zelfde organisatie!
Wat stom dat ze er dan geen gebruik van hebben gemaakt. Zou ik je een pm mogen sturen over het gesprek?
<<

Anoniem336

Bericht 31 Aug 2020 15:45

Re: Sollicitatietopic #2

Siem schreef:@Joey dat hebben ze aangegeven in de uitnodiging dat ze hier gebruik van maken.

@Elja ja klopt zelfde organisatie!
Wat stom dat ze er dan geen gebruik van hebben gemaakt. Zou ik je een pm mogen sturen over het gesprek?



Prima!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 31 Aug 2020 16:31

Re: Sollicitatietopic #2

Ha wat grappig Siem. Ik heb ook daar gesolliciteerd en kreeg een uitnodiging voor gesprek en dat deze STAR zou worden gehouden. Uiteindelijk heb ik het gesprek afgezegd, omdat ik dus al een nieuwe baan had. Maar sorry, geen ervaring met deze manier van solliciteren.

Heb inderdaad geen opzegtermijn. Ga weg met een vaststellingsovereenkomst bij huidige werkgever en daar staat in opgenomen dat ik zonder opzegtermijn weg kan. Mocht ik geen andere baan kunnen vinden, dan zou mijn contract met wederzijds goedvinden eindigen op 31 oktober.

Ah Agnes, dat is wel jammer, dat de beschrijving niet overeenkomt met hetgeen je verteld. Snap dat dat je aan het twijfelen brengt of het de juiste keuze is. Lastig hoor. Het is iets wat je zelf moet besluiten. Jij weet het beste hoe je je voelt. Succes met deze beslissing.

Ik heb zojuist mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever. Die waren verbaasd en overduidelijk niet goed op de hoogte van hetgeen met mij in de vso overeengekomen.... Werkgever dacht dat ik tot 31 oktober in dienst was en als ik eerder weg zou willen, ik mijn verlof moest opnemen. Maar dit is dus niet het geval. Fijn voor mij, jammer voor hen.

Vanochtend mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad, dus het is officieel rond nu!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 31 Aug 2020 16:47

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Janne, echt fijn!

Ik heb helaas net een afwijzing ontvangen voor een vacature waarbij ik wel goede hoop had op een uitnodiging. Blegh. Nu nog één ding lopen en daarna is mijn hoop weer vervlogen!
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Aug 2020 16:51

Re: Sollicitatietopic #2

Balen bliss!! En je zoekt nog steeds wel echt connunicatie/pr, toch? Ik kom soms redactiedingen tegen voor tv, en dat vind ik ook wel bij jou passen. Is dat iets wat je evt leuk zou vinden?
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Aug 2020 17:17

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Janne!

Oh balen Bliss, altijd rot als je er toch wel op hoopt.

@Siem: mijn contract loopt eind september af en wordt niet verlengd. Was er op voorbereid dus kwam niet als een verrassing en had al LinkedIn voorbereidingen enzo getroffen.

Vrijdag had ik gereageerd op een vacature maar zag later een leukere vacature bij hetzelfde bedrijf. Vandaag heb ik de contactpersoon van beide vacatures gesproken en dat was een fijn gesprek. Inprincipe komt alles overeen dus ik krijg een assesment voor de tweede (en leukste) vacature en als dat in orde is dan heb ik een gesprek met de manager.

Het is een functie voor 24u, het liefst over 5dgn maar minimaal 3. Nu wil ik nog 3 maar vlgd jaar als E naar school gaat kunnen het er prima 4 worden en als ze oudste kleuter is dan prima 5 en dan onder schooltijd. Dat zou dus best ideaal zijn.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 31 Aug 2020 17:45

Re: Sollicitatietopic #2

Urban Naked schreef:Balen bliss!! En je zoekt nog steeds wel echt connunicatie/pr, toch? Ik kom soms redactiedingen tegen voor tv, en dat vind ik ook wel bij jou passen. Is dat iets wat je evt leuk zou vinden?


Klopt, het liefst in die richting. Hoewel de vacature waarvoor ik ben afgewezen voor een functie als stageconsulent was, kwam ik bij toeval tegen en leek me ook wel erg leuk. Ik zag ook wel raakvlakken met zowel de communicatie als het onderwijs, maar helaas. Redactie bij tv zie ik soms ook wel, maar ten eerste zijn dat bijna altijd fulltimebanen en ten tweede kom ik daar nooit voor in aanmerking met mijn achtergrond denk ik. Hoop dat het aanbod weer wat groter wordt de komende weken, want het blijft erg matig.

Kees, dat klinkt goed! Ook met het oog op de komende jaren inderdaad. Wat voor soort functie is het en bij wat voor bedrijf?
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Aug 2020 18:00

Re: Sollicitatietopic #2

Functie is HR-support. Eerste aanspreekpunt voor medewerkers met vragen enzo, verder dan ook de evt administratieve handelingen daarvan.
Past prima bij m'n opleiding die ik nu volg en m'n naaste collega's kunnen me wat extra verbreding geven vanwege hun functies (Oa plannen bijvoorbeeld)

Is voor een rood uzb met 2x een T en dan inhouse bij de producent van die repen die je oa bij de kassa ziet liggen.
30-04-2017
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 01 Sep 2020 11:37

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb besloten dat ik niet verder wil met de vacature waarvoor ik afgelopen vrijdag op gesprek was geweest. Het gaat me teveel stress opleveren en dat heeft geen goede uitwerking op mijn fibromyalgie. Morgenochtend heb ik een gesprek met het u.w.v. hoe nu verder en mogelijk een reïntergratie traject of iets dergelijks.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Sep 2020 12:09

Re: Sollicitatietopic #2

@ Agnes wat jammer! Dat vind ik ook altijd zo onprettig: een vacaturetekst die niet overeenkomt met de daadwerkelijke functie. Ik kan me voorstellen dat het een lastige keuze is.

Ik gebruik de STAR methode losjes in mijn brieven en tijdens het gesprek zelf.

@ Janne gefeliciteerd! Fijn dat je zo weg kunt. Wat ga je doen in je nieuwe functie?

@ Bliss vervelend!

@ Kees fijn! Wanneer krijg je het assessment? Is dat iets wat je thuis kunt doen?

@ Agnes zie nu je beslissing. Dat kan ik me goed voorstellen. Wie weet heeft het UWV nog wel administratieve functies die beter aansluiten bij je.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 01 Sep 2020 14:38

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt leuk Kees. Hopelijk wordt het wat!

Ah Agnes toch maar besloten om het niet te doen. Verstandige keuze als ik dat zo lees. Benieuwd wat het UWV voor je kan betekenen.

Ik word st.afsecretaresse in een ziekenhuis. Ondersteuning aan 150 medewerkers.

Balen Bliss! Hopelijk wordt die andere nog iets en anders duim ik met je mee voor wat nieuwe aanwas qua vacatures voor jou.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Sep 2020 15:20

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Janne!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 01 Sep 2020 18:30

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Janne!

Balen bliss dat je niet bent uitgenodigd.

Agnes logisch dat je ervoor hebt gekozen om dit te laten lopen. Gezondheid gaat voor en als je nu al deze spanning ervaart dan is dit niet de juiste baan voor jou.

Klinkt heel positief Kees!

Ik kijk enorm op tegen het gesprek van morgen. De zenuwen hebben de overhand en ben bang dat ik dicht ga klappen. Ga maar vroeg naar bed zodat ik niet al teveel meer kan piekeren.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Sep 2020 18:55

Re: Sollicitatietopic #2

Succes morgen, Siem! Vreselijk altijd hè, die zenuwen. Ik zit ook altijd met klotsende oksels in zo'n gesprek. Inderdaad lekker gaan slapen straks en dan knallen morgen, je kunt het!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 02 Sep 2020 13:11

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss, is dit geen leuke vacature voor jou?

https://www.knmg.nl/over-knmg/wie/vacat ... werker.htm
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Sep 2020 13:38

Re: Sollicitatietopic #2

Oeh mooie functie en mooie werkgever!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Sep 2020 13:40

Re: Sollicitatietopic #2

Even snel gekeken, want zit in het Nijntje Museum, maar dit is zeker een leuke functie! Alleen 32 uur en ik wil echt 24 uur werken en niet meer. Maar ik denk dat ik wel even ga informeren of dat bespreekbaar is. Thanks! En keep 'em coming!
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Sep 2020 13:47

Re: Sollicitatietopic #2

Heeft Carrie daar niet gewerkt?
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 02 Sep 2020 15:13

Re: Sollicitatietopic #2

Voor wie het interesseert even een kort "verslag" van mijn gesprek bij u.w.v.:
Het was een goed gesprek. De aanvragen voor fotoshoots beginnen nu weer op te lopen, wat erg lang te rustig was. Dus dat is in elk geval positief en daar ben ik heel erg blij mee. Echter zitten we natuurlijk in de corona periode met meer werkzoekenden dan voorheen en dat is voor mij als w.ajonger lastiger. Mijn cv is gewoon niet zo sprankelend als die van een ander. Dus gezamelijk besloten het zoeken naar een baan op een lager pitje te zetten. Als ik wat leuks zie mag ik reageren, maar geen must. Hopen dat mijn werk in de fotografie verder aan zal trekken.
Ik heb wel nog gesolliciteerd bij een collega-fotograaf die een assistente zoekt. Dat lijkt me echt heel erg leuk. Die vacature had ik ook aan mijn u.w.v.contactpersoon te danken. En heb me aangemeld als vrijwilliger bij s.tichting e.arlybirds.

Dus best een hoop besproken en voor nu ben ik wel blij ermee. Wie weet wat ik nog tegen kom of wat er uit mijn sollicitatie bij de collega-fotograaf gaat komen :)
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 02 Sep 2020 15:15

Re: Sollicitatietopic #2

@ Bliss: jammer zeg!

@ Kees: Spannend!

@ Siem: hoe ging je gesprek vandaag?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 03 Sep 2020 11:36

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd, Janne!
Bliss, wat jammer dat je bent afgewezen.
Leuk, Kees! Succes met het assessment.
Agnes, mooi dat het gesprek goed is gegaan en wat mooi dat je je bij de stichting hebt aangemeld.

Ik heb net ook weer een sollicitatie de deur uit gedaan. Ik voldoe aan de opleidingseisen en ook de branche van mijn huidige werkgever is een grote pré, maar goed, dat heb ik vaker gehad en dan waren er alsnog mensen die beter op het functieprofiel aansloten. Hopelijk komt het in elk geval weer eens tot een gesprek.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Sep 2020 12:38

Re: Sollicitatietopic #2

Dat zou mooi zijn, Chava! Klinkt in elk geval alsof ze jou moeten hebben!

Ik heb nog even geïnformeerd naar die baan van Caulfield, maar het is echt voor 32 uur en ik weet nu zeker dat ik dat echt niet wil en kan. Heb veel nekklachten met werken en met drie dagen is het allemaal nog een beetje in balans. Wel jammer, kreeg een leuk en spontaan mailtje terug van de teamleider, dus dat sprak me wel aan. Heb wel voor de zekerheid nog even m'n cv gemaild. ?
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers