Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als je kind helemaal niks eet?

<<

Anoniem290

Bericht 29 Aug 2020 17:48

Wat als je kind helemaal niks eet?

Onze dochter lust niks en proeft ook niks. Vandaag had ik macaroni met bloemkoolsaus gemaakt (bloemkool volledig geblenderd). Ze vertikt het om ook maar een hapje te proeven. Lunchen hoefde ze ook niet. Ze wil alleen maar snoepen (krijgt ze niet). Laten jullie ze dan zonder eten naar bed gaan? Ze zeurt al een uur om eten, maar dit eet ze dus niet en ik heb niks anders.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Aug 2020 17:54

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Wil ze nu we een boterham misschien? Is dit dagelijks zo?

En even iets heel anders: ik vind het eigenlijk best wel een beetje jammer dat je niet meer op de adviezen in het buren-topic gereageerd hebt. Kon je daar iets mee?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Aug 2020 18:01

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Hoeveel doe je op haar bordje?
En eet ze zelf?
2016
<<

Anoniem290

Bericht 29 Aug 2020 18:02

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Boterhammen eet ze ook niet. In de ochtend een halve, als lunch niks en nu ook niet. Ik wil ook niet elke keer het avondeten ruilen voor een boterham.

Ik doe weinig op haar bordje en ze eet zelf.
<<

Anoniem290

Bericht 29 Aug 2020 18:03

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Maple schreef:Wil ze nu we een boterham misschien? Is dit dagelijks zo?

En even iets heel anders: ik vind het eigenlijk best wel een beetje jammer dat je niet meer op de adviezen in het buren-topic gereageerd hebt. Kon je daar iets mee?



Ja het is bijna dagelijks zo (tenzij ze pizza, gerookte zalm of frietjes krijgt).

Ik durf niet bij mijn buren aan te bellen. Bel zelf steeds ziek en emotioneel en bang dat ik overdreven reageer. Ik zit het nog maar een jaartje uit. Dan zijn we hier weg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2020 18:05

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Ik denk dat Maple bedoelt dat in dat topic mensen uitgebreid op je hebben zitten te reageren. Dan is het wel zo leuk als je deze uitkomst in dat topic zet. (Als ik het mis heb, sorry maple)

Ik reageer niet meer op jouw topics, omdat je dan gewoon niet meer op anderen reageert. Snap je?
#teammaple🍁
<<

Anoniem295

Bericht 29 Aug 2020 18:07

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Als ze over de gehelde dag helemaal niks eet dan zou ik toch zwichten voor een boterham bij het avondeten, als ze die zou willen tenminste. Liever iets dan helemaal niks. Dat lijfje moet wel draaiende gehouden worden natuurlijk, en een boterham lijkt me dan een gezonde optie.

Verder zou ik zorgen dat ik voor haar wel een alternatief bij het avondeten heb. Stel dat ze wel pasta met rode saus lust, of simpel aardappels groenten vlees, of een monkey platter, dan zou ik haar dat lekker geven. En dan een klein beetje van wat jullie eten erbij op haar bordje, mocht ze toch willen proeven.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Aug 2020 18:10

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Urban Naked schreef:Ik denk dat Maple bedoelt dat in dat topic mensen uitgebreid op je hebben zitten te reageren. Dan is het wel zo leuk als je deze uitkomst in dat topic zet. (Als ik het mis heb, sorry maple)

Dit bedoel ik idd ?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Aug 2020 18:13

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Maar ze zeurt al een uur om eten en ze eet niks?
Of zeurt ze om zoetigheid ?
Verder vind ik dat ze er gezond uit ziet hoor met een lekkere volle toet dus daar zou ik mij geen zorgen om maken ☺️
2016
<<

Anoniem290

Bericht 29 Aug 2020 18:14

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Maple schreef:
Urban Naked schreef:Ik denk dat Maple bedoelt dat in dat topic mensen uitgebreid op je hebben zitten te reageren. Dan is het wel zo leuk als je deze uitkomst in dat topic zet. (Als ik het mis heb, sorry maple)

Dit bedoel ik idd ?


Sorry voor het niet reageren! Ik lees het vaak wel, maar vaak doe ik uiteindelijk toch weer niks ij zulke situaties en dan vind ik het niet nodig om dat te melden. Vind het wel fijn om ervaringen of adviezen te lezen! Zal proberen dat vaker te melden.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Aug 2020 18:16

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Maar als je niks doet, waarom dan een topic? Ik vind dat wel een beetje jammer te lezen, in dat geval kan ik beter niet reageren natuurlijk.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Aug 2020 18:31

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Mijn dochter eet ook bijna niets. We kunnen doen wat we willen, niets helpt. Ze eet eigenlijk geen brood, soms wel tosti. We hebben hier echt periodes gehad dat we blij waten dat ze gedurende een hele dag 10 hapjes van wat dan ook at. Sinds een half jaartje eet ze s’avonds wel wat beter, dat wil zeggen wat pasta. Gelukkig soms komkommer en tomaatjes en feta, maar dat is het dan wel. O en fruit gaat ook redelijk goed tegenwoordig.

Dochter is bijna 4, maar omdat ze dus zo slecht eet en randje ondergewicht zit, krijgt ze voor het slapen nog altijd een fles brinta. Ik ga dat nu afbouwen door minder brinta te gebruiken zodat ze straks alleen melk heeft. Een fles idd, net als bij baby’s, maar een bordje weigert ze ook. Tja, niet ideaal maar er moet wel wat in. Ik zou haar dus desnoods wel brood geven als ze dat eet. Wat Maple ook zegt dus. Als ze overdag wel normaal eet zou ik dat trouwens niet doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Aug 2020 18:34

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Hoe oud is ze? Eet ze tussendoor rauwkost of fruit?
<<

Anoniem290

Bericht 29 Aug 2020 18:46

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Salome schreef:Maar ze zeurt al een uur om eten en ze eet niks?
Of zeurt ze om zoetigheid ?
Verder vind ik dat ze er gezond uit ziet hoor met een lekkere volle toet dus daar zou ik mij geen zorgen om maken ☺️


Ja het is idd zeuren om snoep, koek, chips. Ze is idd lekker vol haha (die bolle toet had ik zelf ook). Ze lust geen groenten, heel soms een cherrytomaatje. Ze eet nu een half jaar lang alleen nog maar pasta met ketchup met daarbij knakworst, vis of iets van vlees.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2020 20:18

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Heel herkenbaar hoor (zie het wat wil je kwijt topic op wat recente pagina's) al klinkt het alsof zij nog een stuk minder eet dan mijn zoontje.

Eet ze wel fruit?

Oh en nog een vraag, hoe lang vóór het avondeten krijgt ze nog een snack? Heeft ze wel echt honger? En dit klinkt belerender dan ik bedoel maar ze kent koek, snoep en chips dus wel? Dat betekent dat ze t ook wel eens krijgt lijkt me? Lijkt me dat je dat niet meer moet doen dan voorlopig. Iig zeker niet in de uren voor het eten. En anders misschien die snacks die Zora aanraadde in het wat wil je kwijt topic, van de kleine keuken, daar zit dus groenten in. ? Beter dan echte zoute chips!

Hoe is ze met eten qua losse stukjes? Dus geen saus over een pasta heen (dat vinden veel peuters eng) maar een paar losse pasta'tjes, een paar stukjes vlees (of ei bijv) los en één mini stukje bloemkool. Wellicht eet ze dan alleen de pasta (dat zou mijn zoontje doen) maar zo stel je haar wel bloot aan de losse ingrediënten en is aan haar de keuze wat ze er van eet.
Jij bepaalt ze op haar bordje krijgt, zij bepaalt hoeveel ze van wat eet.

Ik volg dit insta account:
https://instagram.com/thefamilynutritionist?igshid=1rykoo0s59s6l

En zo zijn er nog veel meer. Handig voor inspiratie maar ook tips. Eén van de dingen die ik er van heb geleerd is portie grootte. Een bord vol eten werkt al heel gauw intimiderend voor zo'n kleintje. Breek het op, maak het klein. Extra opscheppen kan altijd. En exposure (dus blootstelling) aan eten is altijd goed. Ook al eet ze het niet. Alsnog ziet ze zo'n stukje bloemkool op haar bord liggen. Wie weet likt ze er aan en dat is ook al een hele goeie stap (zeggen ze).

En één van mijn inspiratie bordjes daarvan was dit:
Afbeelding
Een stukje flammkuchen, drie gehaktballetjes op stokjes (maakt het leuk) en twee sperziebonen. Denk maar niet dat ie iets at, hoogstens een paar hapjes van de flammkuchen (geloof ik, weet ik niet meer). Maar goed, ik heb het aangeboden.

En ook een tip van dit insta account is altijd één veilig item aanbieden. In haar geval dan dus knakworstjes (hoop dat je ze veilig snijdt? Just checking!) en dan misschien ipv pasta een keer aardappelkroketjes. Zoiets, beetje variatie maar wel een veilig item naast het nieuwe.

Niet dat ik heilig ben hoor. Ik doe ook maar wat. Man het is vermoeiend en frusterend en verdrietig makend (vind ik). Maar goed, blijven proberen. Soms gaat het ineens wél. (zoals gisteren met z'n pizza). Daarom geef ik dit als tip. Blijf het aanbieden. Blijf het normaliseren. Blijf proberen en hopelijk wordt het beetje bij beetje beter! (hoop ik ook!)
Let's discover the world together.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Aug 2020 21:17

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Onze oudste zoon eet ook bijna niks. Boterhammen en fruit eet hij goed maar avondeten (behalve pannenkoeken, friet, aardappelschijfjes of komkommer) eet hij niet.

Soms wil hij nog wel iets van tomatensoep maar dan moet ik de groente eruit halen.

Hij wordt in december 5 en eet al zo slecht sinds hij 1,5 jaar is.
Eerst gaven we hem nog een boterham bij het avondeten maar daar zijn we mee gestopt.. zo leert hij het nooit en z’n jongere broertje kijkt dat af lijkt het wel want die eet ook nauwelijks iets.

Dus eigenlijk gaat hij altijd met een lege buik naar bed. Zo frustrerend maar ik ben gestopt met me er druk om maken. Als hij honger heeft dan eet hij gewoon maar wat we gaan eten.

We hebben al van alles geprobeerd, ook smoothies met groente erin, groente ergens in verwerken maar hij vertikt dat ook te eten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Aug 2020 21:26

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Wat een leuk account is dat Marin! Voor mij niet meer nodig denk ik maar echt tof.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 29 Aug 2020 21:49

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Idd een superleuk account! Ik ga volgen, misschien kan ik er op werkgebied ook nog eens wat van leren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2020 21:50

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Ja ik heb er ook veel aan! Niet dat het allemaal helpt hoor maar wel voor m'n eigen gemoedsrust en kennis erover.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Aug 2020 22:40

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Ik zou dan wat anders geven (Ei/cracker/boterham/banaan) of een flesje/beker melk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Aug 2020 07:14

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Marin schreef:Ja ik heb er ook veel aan! Niet dat het allemaal helpt hoor maar wel voor m'n eigen gemoedsrust en kennis erover.

Wat een leuke insta is dat!
Vooral over die porties geeft ze goede tips.
2016
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 30 Aug 2020 08:42

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Mijn dochter eet ook weinig tot niks.
Ik geef bij niks eten af en toe wat tomaat/komkommer/paprika.
En ze eet wel fruit en vraagt ook vaak om ijs en snoep maar dat krijgt ze alleen bij wat te eten.
Vaak gaat ze dus de dag door met bijna niks en naar bed ook.
Ik laat t voor wat t is.. wel lastig maar ga er niet in mee en bij honger eten ze wel denk ik dan
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Aug 2020 10:05

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Mijn oudste at zo weinig dat hij tijdlang extreem ondergewicht heeft gehad. Al ging ik op mijn hoofd staan, het ging er niet in. En hij is ook nog eens een enorm actief kind, dus hij verbrand wel veel.
Het ergste was het van 1 tot ongeveer 5 jaar. Nu is hij 7 en gaat het wel beter maar nog steeds niet fantastisch.

Vaak zeiden mensen dat ik gewoon niks anders moest aanbieden, hij zou vanzelf wel eten. Hielp niet, als hij iets niet wil eet hij het niet. Ook aan tafel blijven tot hij het bord leeg had hielp niet, hij ging gewoon zitten en proberen te slapen. Geen toetje als je niet proeft: prima, ik hoef geen toetje. Meehelpen in de keuken, zelf laten kiezen, zelf opscheppen.. hielp niet.
Monkeyplatters, andere opmaak, in picknick vorm: hielp niet.
Dan maar niks opscheppen en zelf met smaak eten: hij vond het prima.

Ik kan me geen methode/manier/oplossing verzinnen wat we niet hebben geprobeerd.

Dus ik heb helemaal geen tips helaas. Maar hij functioneerde altijd prima op 2 muizenhapjes per dag, mocht dat je gerust stellen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem290

Bericht 30 Aug 2020 21:35

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Brood wil ze ook amper nog, fruit de laatste paar dagen ook niet. Ei en melk lust ze niet. Ze lust echt alleen pasta met ketchup, vlees, vis, pizza, friet en tomatensoep. Dus dat wisselen we af. Maar het is wel eenzijdig vind ik. Ik had zo graag gehad dat ze groenten zou proeven.

Alle tips die genoemd worden heb ik wel eens geprobeerd. Resulteert alleen in erg veel eten weggooien. Ze vertikt simpelweg iets anders te eten.

Maar het stelt me wel gerust spencer. Mijn vriend en zijn zusjes aten ook niks vroeger. Op 1 zus na is het goed gekomen bij ze.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2020 21:49

Re: Wat als je kind helemaal niks eet?

Het is idd heel weinig wat ze eet maar gelukkig wel wat dingen van verschillende voedingsgroepen dus dat is iig iets. In tomatensoep kan je gelukkig veel groenten verwerken.
Ik begrijp je zorgen heel goed, ik heb ze ook. Mocht je dit nog lezen voor je account verwijderd wordt: Veel sterkte ermee! Hopelijk leert ze beetje bij beetje meer eten!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers