Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona-proof hotel ontbijt

<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 01 Aug 2020 13:18

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Geen ervaring met ontbijt in een hotel maar laatst wel gegeten bij een buffet restaurant. Iedere keer voordat je het buffet gedeelte betrad moest je handen ontsmetten. Tafels stonden ver uit elkaar en het bij het buffet was afstand houden heel goed mogelijk.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Aug 2020 13:52

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Bij ons hotel waar we nu verblijven is het ontbijt à la carte. Hotel is heel kleinschalig en t is voor die mensen wel echt aanzienlijk meer werk zo, maar ik vind het top geregeld. Geen gedoe met extra folie enzo, gewoon alles per gezin op tafel. Je moet s avonds voor 22.00 uur opgeven wat je wilt bestellen.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 01 Aug 2020 15:48

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Nou dit hotel waar wij nu zitten in de gemeente Overbetuwe doet er helemaal niets mee bij het ontbijtbuffet. Er liggen van die hele broden met een theedoek half er overheen, allemaal die theedoek aanraken en met hetzelfde broodmes een boterham afsnijden. Jus tappen dmv zo'n tapkraantje wat je tegelijkertijd links en rechts van het kraantje omhoog moet duwen. Allemaal met dezelfde lepel de yoghurt scheppen. Dezelfde vork gebruiken voor de vleeswaren.

Echt bizar vind ik dat. Terwijl sommige dingen best eenvoudig kunnen worden aangepast lijkt het alsof ze hier gewoon niets hebben gedaan.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Aug 2020 16:17

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Ik ben nu in een hotel in Amsterdam en we krijgen morgen ochtend een ontbijtpakketje aan de deur.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Aug 2020 16:19

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Er stond vanmorgen een tas met een mini muffin, crossiant, yoghurtje, een reepje en blikje drinken voor de deur. Met 2 kleine kuipjes jam.
Vond het beetje tegenvallen dat je niet zelf kon kiezen. Abrikozen jam en yoghurt, terwijl ik dat niet lekker vind. Hadden juist ontbijt erbij geboekt, omdat dat altijd lekker is in het hotel. Snap dat het met corona anders is, maar had dan graag keus gehad.
Maar het was lekker weer en hotel lag aan het Vondelpark, dus we zijn daar doorheen gelopen en hebben daar nog wat gegeten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Aug 2020 16:48

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Oeh wat weinig Japie! Niet eens een broodje? Ik vind hotelontbijtjes ook altijd leuk en lekker dus dit zou mij ook wel teleurstellen idd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Aug 2020 17:17

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Nee, geen een broodje erbij of een plakje kaas oid. Ik liep enthousiast naar de deur om te kijken wat erin zat, maar dat was van korte duur haha. Volgende keer maar eerst even vragen hoe het met het ontbijt zit bij een hotel.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Aug 2020 12:54

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Afgelopen weekend in Luxemburg in een hotel gezetten. Daar werd de tafel gedenkt en die stond gedekt klaar toen we beneden kwamen. Met een mandje broodjes en een mandje croissantjes. Jam etc. in kuipjes en vlees en kaas werd aan tafel erbij gezet op het moment dat we aan tafel gingen zitten. Ik moet zeggen ik vond het prima zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Aug 2020 09:33

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Zit nu in Best Western hotel bij de Dam. Je moet tijdvak aangeven waar je ontbijtzaal wilt binnenkomen. Tussen bv 09.00 en 10.00 uur. Je krijgt dienblad met mandje met 2 zachte bolletjes, 2 boterhammen, 1 croissantje. Bordje met 2 plakken kaas, plak ham, plak kipfilet, 2 plakken komkommer, partje tomaat. Je kunt kiezen tussen bruin en wit brood. Of Je er ei en flesje sinaasappelsap bij wilt. Koffie en thee kun jezelf pakken. En dan staat er nog verpakte beschuit, crackers, ontbijtkoek, jam, pindakaas, hagelslag. Best goed geregeld dus maar wat saai ivm hele week hetzelfde.

Gaat trouwens wel weer heel veel terug zo. Ook wat zonde. Is wel wat veel brood zo.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Aug 2020 20:34

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Wij hadden vanochtend een corona proof ontbijtje met een uitgeserveerd ontbijt op een etagere. Werkte prima!
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Aug 2020 20:40

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Hier alleen een looproute en het verzoek je handen te desinfecteren voor het buffet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Aug 2020 21:06

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Marin schreef:Wij hadden vanochtend een corona proof ontbijtje met een uitgeserveerd ontbijt op een etagere. Werkte prima!


Wij precies zo vanmorgen, was top! Morgenochtend weer, nu al zin in! ?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Aug 2020 21:10

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Ja zag 'm net langs komen toevallig. Zag er goed uit.
Het enige wat ik wel zonde vond was dat we niet alles op hadden aan vleeswaar bijvoorbeeld en dan moet het toch wel echt weggegooid worden. Maar misschien dat dat bij gewone buffetten ook wel zo is. Dat weet ik eigenlijk niet.
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Aug 2020 21:26

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Wij hadden een ontbijtbuffet maar wel anders dan gewend bij Van der Valk. Ik vond het prima zo hoor, maar niet perse compleet corona-proof. Broodjes in halfopen papieren zakjes. Boterhammen gewoon ‘open en bloot’ die iedereen met dezelfde tang moest pakken. Koffie en thee zelf pakken dus iedereen ook steeds aan dezelfde knoppen.
Verder wel alles verpakt(kaas en vleeswaren per 2plakjes) of in potjes(ei, spek, worstjes, zalm ed zaten in weckpotjes).
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Aug 2020 22:04

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Marin schreef:Ja zag 'm net langs komen toevallig. Zag er goed uit.
Het enige wat ik wel zonde vond was dat we niet alles op hadden aan vleeswaar bijvoorbeeld en dan moet het toch wel echt weggegooid worden. Maar misschien dat dat bij gewone buffetten ook wel zo is. Dat weet ik eigenlijk niet.


Ja alles van een ontbijtbuffet wordt weggegooid. Sowieso om de twee uur, maar als er aan het einde overblijft ook. Hoewel bij mijn vorige week de housekeeping, receptionistes en bediening er altijd nog van pakte voor de lunch haha.
10.04.17
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Aug 2020 22:19

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Ik denk inderdaad dat er bij een buffet nog veel meer wordt weggegooid dan nu met die etagères!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Aug 2020 22:40

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Sowieso zonde dus idd!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 09 Aug 2020 00:04

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Ik heb een keer heel erg op mijn kop gehad toen ik overgebleven beleg en broodjes aan een vrouw van de housekeeping meegaf. Ze stond met tranen in haar ogen te kijken wat er weg werd gegooid, zelf moest ze naar de voedselbank om haar kinderen eten te kunnen geven. Maar dat mocht officieel niet van mijn werkgever, hij was bang dat ze bijvoorbeeld de vleeswaren niet gekoeld zou bewaren, en ons de schuld zou geven als ze ziek zouden worden ?

Uiteindelijk gaven we het vaak stiekem aan haar mee, want wat is het weggooien van voedsel toch zonde!
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Aug 2020 07:55

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Pff heel goed van jullie Saga. We zouden soms echt wat pragmatischer moeten zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Aug 2020 08:07

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Ah dat is echt zonde en voelt dubbel zeg. Goed dat ze af en toe toch wat kreeg. Van vleeswaar snap ik 't nog wel maar brood enzo...
Let's discover the world together.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Aug 2020 17:19

Re: Corona-proof hotel ontbijt

Zijn er ook mensen die bij een NH hotel zijn geweest de afgelopen tijd?
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers