Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De service van bedrijven

<<

Anoniem307

Bericht 28 Aug 2020 21:44

Re: De service van bedrijven

Ja misschien was de vergelijking directeur vs timmerman niet zo handig. Ik heb ook klanten die 35 cent boven het gemaximeerde dagloon zitten en een drama maken en vinden dat ze in alles voorrang hebben. Laat ik zeggen dat de veelverdieners (minstens x3 gemaximeerd dagloon) een stuk socialer zijn, dan hen die goed verdienden en niet veel verloren. Wat zij 'krijgen', want daar hebben ze natuurlijk gewoon voor gewerkt, werk ik twee dagen. ;)
<<

ChiQ

Bericht 28 Aug 2020 21:49

Re: De service van bedrijven

Mensen die bijv toch moeten betalen omdat ze na nadrukkelijke terugroepacties van auto's nooit gehoor hebben geven en dan ineens strandden ergens, en dan dus horen dat de reparatiekosten voor hun eigen rekening zijn. Of bijv mensen die veel te kort voor hun vakantie toch nog een servicebeurt willen en dan blijkt een onderdeel niet op voorraad te zijn = vertraging. Die 'advocaat' is natuurlijk een dreigement. We krijgen nooit gedonder verder gelukkig maar mensen zijn zó nijdig. Vandaag ook had ik een dame aan de lijn, ze was zo boos omdat ik haar vragen stelde ivm haar afspraak en ze me commandeerde: 'dan sta je toch even op van je luie stoel en ga je toch even kijken in de showroom??' Heb je aan mij een verkeerde want ik vertel zo'n mevrouw hartstikke duidelijk dat ik zeker niet van zulke opdrachten gediend ben en me echt niet laat commanderen. Mooi detail ook dat ze in Hoofddorp iets willen maar wij zitten in ZuidOost?. Is altijd leuk.

Ook vaak BN'ers trouwens aan de lijn!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Aug 2020 22:09

Re: De service van bedrijven

Ik vind het heel wisselend, de service. Soms is het super goed en soms echt waardeloos. Postnl is meestal prima, maar ik heb eens gehad dat een pakketbezorger mijn handtekening vervalst had bij een pakket waar ik voor moest tekenen en het pakket vervolgens door de brievenbus gefrot had. Het ging om kleding, dus dat kon op zich wel, maar de verzender had gewoon bepaald dat er getekend moest worden. Toen ik een klacht bij postnl wilde indienen, gaven ze aan er niks mee te doen... ok, het was geen duur pakket, maar je vervalst toch geen handtekening?

Met DHL ooit eens gehad dat ze het pakket niet bezorgd hadden en de bezorger had aangegeven dat bezorgen niet kon, terwijl ik de hele dag thuis was. DHL zei inderdaad contact opnemen met verzender. Dat was H&M. Zij gaven aan dat ik wel opnieuw moest bestellen (en ze zeiden dat mijn klacht op de enorme berg klachten over DHL kwam ?) maar ze stuurden me een code voor gratis express levering de volgende dag en 10% korting, dus dat vond ik erg netjes opgelost.

Soms heb ik het idee dat ze bij mij op school ook menen een bedrijf te zijn dat klanten tevreden moet houden ? ouders die dreigen met een advocaat als hun kind beschuldigd wordt van fraude bij een schoolexamen... En ineens mag kind toch een herkansing maken. En nog meer van dit soort dingen, vreselijk. Misschien is het een mentaliteitsprobleem ofzo.
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Aug 2020 22:11

Re: De service van bedrijven

Ik ben meestal vrij geduldig. Maar ben echt een keer pislink geworden op die Pipo van fietsenwinkel.nl hier.
Toen was ik ook niet lief meer, die wijzen nl continu naar een of ander bedrijf dat voor hun de reparaties doet. Ja allemaal leuk en aardig maar ik heb een fiets bij hun gekocht en garantie van hun en dan interesseert het me geen klap hoe zij het oplossen als ze het maar oplossen. En ze leveren echt 0 service en wijzen dus allemaal naar elkaar. Dingen worden niet opgeslagen verwerkt, aangepast. Toen ik voor de 4e keer terug kwam en ze nog geen oplossing hadden ben ik echt heel boos geworden. Ze konden nl nog niet eens een vervangende accu leveren. Nee nee nee dat kunnen we niet.

Maar op mijn werk merk ik het ook. Ik zit naar de afdeling die nog wel eens boze mensen aan de telefoon krijgt en die komen dan even bij ons stoom afblazen. Ik vind het echt heel knap hoe netjes zij keer op keer blijven. Soms dingen echt een cirkel blijven herhalen.

Ik heb zelf gelukkig weinig met boze mensen te maken. Ze zijn hooguit boos omdat ze vinden dat ze te weinig tijd mogen schrijven voor een bepaalde e-learning. Of omdat ze geen mail krijgen als een training geannuleerd is. De grap is dat ze dan zelf de mailnotificaties uitgezet hebben.
2015 💙
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 29 Aug 2020 02:25

Re: De service van bedrijven

Gebeurt dat echt zo vaak, Niekske? Echt bizar bepaald gedrag van mensen.

Ik heb de afgelopen tijd steeds zoveel shit met aankopen of reparaties. Een paar keer netjes opgelost door Bol.com, Gamma en een fietsslot leverancier maar ook een paar keer echt rechtsbijstand er op gezet. Toen ik het op Social Media zette wilden ze ineens de factuur verscheuren in ruil voor de verwijdering van de slechte recensie....
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Aug 2020 08:35

Re: De service van bedrijven

Haha jeetje Chiq dat mensen dat durven.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Aug 2020 09:25

Re: De service van bedrijven

Nou ik heb vooral gezeik met de DHL de laatste tijd. Pakketje niet geleverd, geen briefje niks. Maar de bezorger zegt dat hij wel geweest is dus volgens DHL is dat dan ook zo. Aangegeven dat we een camera hebben bij de deur en dat er die hele dag geen bezorger geweest is, ik kan de beelden eventueel doorsturen. Maar nee, de bezorger zegt dat hij geweest is dus de beelden kloppen niet :palm:
Volgende pakketje werd gewoon voor de deur gezet toen ik er niet was. En ik gebruik de voordeur nooit dus kwam er per toeval een dag later achter. Maar ook dat was uiteraard niet gebeurd volgens DHL.
2010 2012
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Aug 2020 10:43

Re: De service van bedrijven

Ik hoor ook heel veel 'ik ga er een zaak van maken', 'ik zet rechtsbijstand er op' etc. Mensen die iets bestellen wat niet door de deur past en even een week moeten wachten tot de lift beschikbaar is die me volledig afbranden alsof ik hun deur zo klein heb gemaakt.. Ik kan er een boek over schrijven. Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet in de lijn werk en alleen af en toe 'probleemgevallen' oppak.

Verder ervaar ik zelf geen slechte service eigenlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Aug 2020 11:42

Re: De service van bedrijven

Savi schreef:Ik vraag me eigenlijk steeds vaker af wat er mis is met de mensen, haha.

Wat ik dagelijks langs zie komen is echt bizar en er is zo weinig begrip voor dingen waar wij (als bedrijf) ook niks aan kunnen doen. En dat je mensen dan een nieuw product stuurt EN hun geld terug en ze dan nog gaan zeiken om een cadeaubon.
Of dat ze op WhatsApp om 14:00 een bericht sturen, daar om 14:20 nog geen reactie op hebben en vervolgens op hoge poten gaan mailen dat ze VANOCHTEND een app gestuurd hebben en nu uren later nog geen reactie hebben.
Mensen stellen echt bizarre eisen tegenwoordig. In 13 jaar is er veel veranderd. Waar de service en de glimlach en de compensatie en alles alleen maar groter wordt, gaat het met de klanten juist erg snel downhill.

Over PostNL zeg ik verder niks. Als particulier heb ik daar niks over te klagen, maar zakelijk is dat ook een hell. :smile:


Dit herken ik vanuit mijn webshop.
Ik maak alles zelf, op bestelling en heb dus niks op voorraad.
Mensen die op di bestellen en op vr mailen dat ze NOG STEEDS NIKS binnen hebben... :/
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 29 Aug 2020 11:48

Re: De service van bedrijven

Hier vooral met dpd slechte ervaring, maar daar krijg je nooit reactie van en zijn telefonisch slecht bereikbaar.
Pakketjes die voor de deur worden gezet, pakket die zeiknat was dus binnenin lek wordt voor de deur gezet zonder aan te bellen en bezorger gaat er snel vandoor (ik was thuis en zag het gebeuren), pakket wat open was en niet compleet werd ook zonder aanbellen voor de deur gezet, pakketje over de schutting gegooid Etc. Eigenlijk elke keer met dpd is het wel raak en nooit reacties van de klantenservice hierop
Juli 2019
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Aug 2020 12:05

Re: De service van bedrijven

Veel klanten zullen inderdaad ook niet zo leuk zijn, zeker niet als ik jullie verhalen lees Savi, Chiq en Spencer. Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Jammer dat het fatsoen bij veel mensen en bedrijven ver te zoeken is.

Maar als ik Isles moet geloven kan ik beter naar het Noorden verhuizen :-)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers