Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met Prozac?

<<

Anoniem307

Bericht 02 Aug 2020 21:41

Re: Stoppen met Prozac?

Ik kan je helemaal volgen, Jip. Zo voelt het ook.

Ik weet dat therapie hard werken is. Maar ik doe dit al 20 jaar en ben er nooit mee opgeschoten. Ik kan/wil het dan niet, denk ik.

Wat je schrijft over emdr, zo heb ik het ook gehad. Ik heb heus wel gedacht aan een gebeurtenis, maar kies ervoor om over pannenkoeken te beginnen. Want daar dacht ik ook aan én dat ligt niet dichtbij mijn gevoel.

Stoppen met Prozac doe ik onder begeleiding. Al is het nu wel het voordeel dat het amper te leveren is. ?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Aug 2020 21:43

Re: Stoppen met Prozac?

Jip schreef:Psychologische begeleiding gaat toch uit de basisverzekering? Of is dat veranderd.


Klopt maar je levert wel je eigen risico in wat natuurlijk een fors bedrag is als je weigert om je te laten behandelen.

Ik moest overigens bij EMDR de situatie wel omschrijven en aangeven wat het met mijn gevoel deed. Dus situatie waar ik aan moest gaan denken en dan kijken wat het deed met de lampjes.
2015 💙
<<

Anoniem307

Bericht 02 Aug 2020 21:46

Re: Stoppen met Prozac?

Mijn eigen risico is op, dus vanwege geld hoef ik het niet te laten

Ik heb pas emdr gedaan na talloze gesprekken over de situatie. Fijn van mijn psycholoog vond ik dat ze zich niet eerst hoefde in te lezen, maar gewoon alles onthoudt.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 03 Aug 2020 00:10

Re: Stoppen met Prozac?

Therapie is een investering in jezelf maar daar moet je wel voor open staan en het aan durven / willen / kunnen gaan.
Het werkt helaas voor niemand zo dat ze even een uurtje gaan praten en dan opgelucht naar buiten gaan, komt vaak veel meer bij kijken.

Ik heb toen EMDR gedaan met piepjes op de oren (kon toen kiezen uit piepjes Op de oren of tikken met de handen, maar is echt lang geleden al) ik vond het heftig op het moment dat ik het aan ben gegaan, maar het heeft mij heel erg geholpen.

Als je er niet voor open staat heeft het alleMaal weinig zin. Waarom gun je het jezelf niet om aan jezelf te werken? / hulp te accepteren?
Is het iets wat je nog niet durf aan te gaan bv?
Juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 03 Aug 2020 20:39

Re: Stoppen met Prozac?

Het is een combinatie van mezelf het niet gunnen en het daarnaast gewoon niet durven. Op mijn 21e therapie om hetzelfde gehad en toen kwam het zo hard binnen, dat ik weken van slag was. Ik heb vervolgens, toen de psycholoog een andere baan kreeg, besloten om het weg te stoppen. En ik weet heus dat het niet gezond is dat ik er als volwassen vrouw nog over droom, maar er echt iets aan/mee doen is doodeng.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 03 Aug 2020 23:18

Re: Stoppen met Prozac?

Logisch toch ook dat het dood eng is. Je hebt Waarschijnlijk voor jezelf een soort van muur opgebouwd die “veilig” voelt en het is ook heel eng om aan jezelf te werken en te werken aan de dingen die pijnlijk zijn maar je ook gemaakt hebben tot wie je nu bent.
Ik hoop dat je wanneer je er aan toe bent het jezelf gunt om aan jezelf te werken en de stap te durven en kunnen maken.
Juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 04 Aug 2020 23:52

Re: Stoppen met Prozac?

Ik ben beter dan ik ooit ben geweest. Ik ben oprecht gelukkig. Ik hoop dat ik het ooit aandurf, omdat het onbewust nog steeds een issue is, maar eigenlijk hoop ik dat het nooit nodig is.
<<

Anoniem289

Bericht 28 Aug 2020 12:53

Re: Stoppen met Prozac?

Moet 16 weken wachten op therapie :palm:
Laatst gewijzigd door Anoniem289 op 29 Aug 2020 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Aug 2020 16:10

Re: Stoppen met Prozac?

Fluoxetine wordt ook Prozac genoemd. En onder de noemer, de stoffen zijn hetzelfde, ben ik vaak 'afgezet' met Fluoxetine. Ik word echt agressief van Fluoxetine. Nu ik de echte Prozac weer heb en nog steeds gebruik voelt het zoveel beter. Voel ik me zoveel beter.

Ik ben nog nooit gegroeid van Prozac/Fluoxetine. Het is dan ook een mogelijke bijwerking en niet gegarandeerd dat je gewicht bijkomt, als je start met het medicijn. Ik zou het niet links laten liggen als je bang bent voor toename aan gewicht. Ik kom al aan van een zuchtje wind, maar Prozac heeft me geen kg gegeven. :)

Wat zul jij zweven als je Oxa in combinatie met een glas goed wijn combineert. En goed slapen haha. Het nadeel is dat Oxa je slaperig maakt en je ook slaperig weer opstaat. Voor ik aan de Temazepam begon, heb ik ook weleens een pammetje genomen. Maar ik ben blij dat ik Benzo af ben. Want je voelt je beter op het moment of kunt goed slapen met, maar je wint er niet heel veel mee.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers