Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Caravan

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2020 16:10

Caravan

Wij zijn ons aan het oriënteren op een caravan.

Wie heeft er ook 1?
Wat voor 1?
Welke extra's?
Waar gekocht?
Voor hoeveel?
Waarheen en hoe lang ga je er mee weg?
Wat vind je zo leuk aan een caravan?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Aug 2020 17:29

Re: Caravan

Ik heb zelf geen caravan maar dit jaar de caravan van mijn ouders geleend en ik ben wel om:

Extra’s: mover, airco, verwarming. 2 vaste eenpersoons bedden waar makkelijk een tweepersoonsbed van gemaakt kan worden. En nog de optie voor een tweede tweepersoonsbed.

Gekocht bij caravan handel in Ommen.

Ik ben er zelf alleen mee in Nederland geweest want moet gebracht en gehaald worden omdat ik geen BE rijbewijs heb en dit ding echt mega is.

Wat ik zo lekker vind is de vrijheid. Daarbij is het veel schoner en opgeruimder dan een tent. Ik vind een camping heerlijk maar met een caravan heb je net wat meer luxe. Voor die tijd alles netjes inpakken en op de camping staat alles zo. Het is vooral de ruimte om alles netjes geordend te houden waar ik erg blij van werd.
Elke avond en ochtend even alles opruimen en je houd ook gewoon overzicht. Met een tent is dat toch lastiger.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Aug 2020 18:27

Re: Caravan

Ik heb er sinds vorig jaar eentje, wel een klein oudje maar voor de leeftijd in keurige staat. Ik heb een Chateau la Car 330 uit 1990. Is voor drie personen en wij zijn met drie, dus groot genoeg. Ik heb hem via een particulier gekocht voor 1250 euro een jaar terug. Maar ik had een kenner mee die wel weet waar op te letten, anders had ik het niet aangedurfd op deze manier. Bij de caravan zat een nette voortent die we ook gebruiken. Verder zat er niks bijzonders bij en heb ik een beetje gedacht wat me handig leek om te gebruiken en een beetje lijstjes bekeken op internet om te kijken wat we verder qua spullen nodig hadden.

Wij zijn er tot nu toe 2 keer twee weken mee weg geweest, vorig jaar en dit jaar zomervakantie. Had dit jaar al eerder weg willen gaan maar ivm corona niet gedaan. Onze caravan heeft geen vast toilet (hebben wel een losse staan voor nood / de nacht) en zeker geen douche, dus voordat de toiletgebouwen weer open mochten gingen we niet weg. Wij zijn in Nederland gebleven (achterhoek).

Ik vind het heerlijk om te kamperen, geeft een soort gevoel van vrijheid, rust, dichter bij de natuur, alles lijkt wat simpeler te zijn en op een relaxter tempo te gaan. De kinderen vermaken zich goed en maken veel sneller vriendjes dan wanneer je bijvoorbeeld op een park in een huisje zit..

De keuze voor een caravan heb ik puur gemaakt om de opbergruimte. De eerste keer kamperen heb ik een basic ingerichte tent gehuurd en daarna wilde ik eigenlijk een tent kopen. Toen ik ging kijken wat er daarnaast allemaal mee moet kwam ik tot de conclusie dat ik dat nooit allemaal in de auto kwijt kan en dan op z'n minst een bagagewagentje nodig had. Dat ook gestald zou moeten worden ergens en ik wellicht dan net zo goed voor een caravan kon gaan. En het bevalt prima, ben heel blij met onze caravan.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Aug 2020 19:11

Re: Caravan

Wie heeft er ook 1? We hebben deze sinds een half jaar. Hiervoor 2,5 jaar een zelfde soort gehad, die helaas bij een stallingbrand volledig vergaan is.

Wat voor 1? Hobby 500

Welke extra's? Mover, wc en douche (gebruiken we niet), een Frans bed, stapelbed en treinzit die omgebouwd kan worden tot 2-persoonsbed (wel krap) en een hele fijne Isabella voortent.

Waar gekocht? Vossenhoek

Voor hoeveel? 9500 incl extra’s

Waarheen en hoe lang ga je er mee weg? We zijn net terug van 3,5 week Frankrijk. We zijn er met Hemelvaart in NL mee weg geweest en een lang weekend in juni in NL. We hadden ook een meivakantie geboekt, maar toen waren de campings helaas dicht. Voor komend jaar hebben we al wat weekenden en weken vrijgepland voor vakantie met de caravan. Lekker vaak en veel weg!

Wat vind je zo leuk aan een caravan? De enorme vrijheid (ook voor de kinderen), het bij hebben van je eigen huisje, het primitieve, back to basic, buitenleven. Mijn oudste dochter zei laatst: “Weet je wat ik zo fijn vind aan kamperen? Dat je helemaal geen idee hebt hoe laat het is!” Vorig jaar zijn we na 2,5 week Zuid-Frankrijk nog naar Parijs gereden met de caravan en daar 3 nachten gebleven. We hebben toen twee dagen in Parijs doorgebracht met de kinderen, was fantastisch! Na een lange dag cultuur konden ze nog even zwemmen en staken wij de barbecue aan. De combinatie van complete ontspanning en toch de drukte op kunnen zoeken, is voor ons echt perfect!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 23 Aug 2020 19:38

Re: Caravan

Wie heeft er ook 1? Wij!
Wat voor 1? Home car rally 44
Welke extra's? Mover, vast bed, toilet, rondzit waar een tweepersoonsbed van gemaakt kan worden
Waar gekocht? Deze hebben we van mijn schoonouders overgenomen
Voor hoeveel? Vriendenprijsje
Waarheen en hoe lang ga je er mee weg? Frankrijk, Italië, Luxemburgen binnen Nederland
Wat vind je zo leuk aan een caravan? Knus, goed bed, weinig gedoe met opzetten (behalve de voortent), toilet.


Ons bevalt het echt heel erg goed! Zeker nu met de kinderen is het ideaal.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Aug 2020 19:30

Re: Caravan

Zucht, ik dacht er echt over uit te zijn: IK WIL EEN CARAVAN!

En nu ga ik toch weer twijfelen. We zijn een samengesteld gezin en hebben dus niet altijd alle kinderen hier.
Gaan we dan met ze allen, of maar met 'de helft'.. En als ik zo de prijzen zie voor 2 weekjes kamperen kom ik tussen de 500 en 1100!! euro uit (of ik zoek denk niet goed hahaha).
Daarnaast nog de stalling die je moet betalen.

Ik vind het een lastige...
Wel bedankt voor jullie antwoorden!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Aug 2020 20:35

Re: Caravan

500 en 1100 euro voor 2 weken is wel een groot verschil. In Frankrijk betaalden wij soms 70 euro per nacht. Dan heb je echt een luxe camping en A locatie. Naar wat voor campings kijk je dan ?
Want dat is dus echt zuid Frankrijk aan het strand. In Normandië betalen we de helft in het binnenland.
2016
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 24 Aug 2020 21:53

Re: Caravan

Wie heeft er ook 1?
Wij hebben sinds 4 jaar een caravan.

Wat voor 1?
Een toen nieuwe Detleffs C'go 475FR

Welke extra's?
Vast toilet en douche (gebruiken we niet), Frans bed en een rondzit waar een 2pers bed van gemaakt kan worden.
Ook zit er een grote voortent bij van goldcamp.
En onze oudste slaapt sinds kort in een tentje erbij.

Waar gekocht?
Klein Caravans

Voor hoeveel?
15000 inc

Waarheen en hoe lang ga je er mee weg?
Elke zomer naar Frankrijk voor 3 weken. Vaak nog een weekend en in de mei vakantie in Nederland.

Wat vind je zo leuk aan een caravan?
Het gevoel van vrij zijn. Het sociale contact dat je snel hebt. Vooral de kinderen Het gemak van je eigen spullen, je eigen bed. De ruimte om spullen mee te nemen. Mooie campings en mooie plekken ontdekken. Het tikken van de regen op het dak snachts (niet te vaak hoor)

In Frankrijk voor een top camping betalen we gemiddeld zo'n €70 per nacht. Met 4pers zijn we altijd onder de 1000 kwijt voor ruim twee weken. In Nederland zoeken we meestal wat goedkopere campings uit. Die vind je vanaf €30 per nacht wel.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 26 Aug 2020 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2020 15:25

Re: Caravan

We zijn met 6 personen, 2 volwassenen 4 kids en wat me opvalt is dat ik tot nu toe bij bijna elke camping geld moet betalen voor 'extra personen', bij 1 camping was dat een bedrag van 420 euro!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 25 Aug 2020 15:41

Re: Caravan

Dat is idd normaal op een camping lejow. Wij hebben eens berekend dat een caravan (vergeleken stacaravan of tent huren op een camping in hoogseizoen) meestal pas rendabel is bij 3 weken per jaar op vakantie gaan.
Je hebt natuurlijk buiten campingkosten ook kosten aan caravan, verzekering, extra kosten aan tol/benzine, onderhoud en stalling etc.
Daar tegenover staat natuurlijk dat je je eigen spullen bij hebt en ook op campings kan gaan staan zonder mogelijkheden van verhuur, je flexibeler bent en makkelijker last minute gaat.
Dat is denk ik ook een afweging die je maakt. Een caravan kopen omdat het zoveel goedkoper is gaat meestal niet op.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Aug 2020 16:09

Re: Caravan

Wat pure zegt denk ik inderdaad ook, ik heb overigens een oudere goedkope caravan, maar als je kijkt wat je verder nog kwijt bent aan stalling, onderhoud etc dan is het niet persé heel veel goedkoper op vakantie gaan. En je moet ook een hele inventaris aanschaffen. Ik vind kamperen wel heel fijn dus mij is dat het zeker waard.

De camping waar ik de afgelopen jaren ben geweest mag je volgens mij met 6 personen op een plek zonder dat ze iets extra rekenen (behalve de normale toeristenbelasting pppn). Dus wie weet zijn ze er wel, maar dat zal per camping wel verschillen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2020 18:59

Re: Caravan

Ik snap gewoon niet waarom, je zit in je eigen caravan.
Je zal hoogstens wat water meer verbruiken.
Maar kom op hee, 400 euro!! Dan zijn het nog kinderen ook, niet eens volwassenen. Dat was overigens bij Beekse Bergen dacht ik.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Aug 2020 19:06

Re: Caravan

Lejow schreef:Ik snap gewoon niet waarom, je zit in je eigen caravan.
Je zal hoogstens wat water meer verbruiken.
Maar kom op hee, 400 euro!! Dan zijn het nog kinderen ook, niet eens volwassenen. Dat was overigens bij Beekse Bergen dacht ik.

Maar daar vind ik het logisch, entree voor de dierentuin en Speelland zit erbij in. Anders is €400 inderdaad veel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Aug 2020 19:20

Re: Caravan

Ik wilde ook een caravan! Zo leuk. Maar we hebben deze zomer twee caravans uitgeprobeerd, een oud tweepersoons kipje van m’n schoonouders en een wat nieuwere Wilk van mijn ouders, met een tweepersoons bed en een zitje dat een anderhalf bed kan worden.

In beide caravans hadden we dus een probleem met het herbergen van twee jongetjes.
Resultaat: ik sliep de ene nacht met m’n oudste in de caravan terwijl m’n man dan met de jongste in een tentje ernaast lag, en de nacht er na lag ik met m’n jongste in de caravan. Etc. (Twee weken zonder m’n man geslapen en dat vind ik wel een beetje flut.)
Want een jochie van 8 en een jochie van 4 stoppen we niet in een tentje.

Dus toen dachten we: dan moet het een vierpersoons caravan worden. Maar dat vinden we te groot en lomp en duur.

Wij gaan nu voor een vouwwagen! Veel handiger voor 4 personen. En dan heeft m’n man z’n zin op kampeergebied, en ik m’n zin op beddengebied.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2020 20:15

Re: Caravan

Taeda schreef:
Lejow schreef:Ik snap gewoon niet waarom, je zit in je eigen caravan.
Je zal hoogstens wat water meer verbruiken.
Maar kom op hee, 400 euro!! Dan zijn het nog kinderen ook, niet eens volwassenen. Dat was overigens bij Beekse Bergen dacht ik.

Maar daar vind ik het logisch, entree voor de dierentuin en Speelland zit erbij in. Anders is €400 inderdaad veel.


Nee, alleen speelland. De dierentuin nog niet eens.
Maar aan de entree had ik inderdaad niet gedacht.

Maar er komen sowieso prijzen voorbij tussen de 100 en 200 euro, voor 'extra personen'.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2020 20:16

Re: Caravan

Urban Naked schreef:Ik wilde ook een caravan! Zo leuk. Maar we hebben deze zomer twee caravans uitgeprobeerd, een oud tweepersoons kipje van m’n schoonouders en een wat nieuwere Wilk van mijn ouders, met een tweepersoons bed en een zitje dat een anderhalf bed kan worden.

In beide caravans hadden we dus een probleem met het herbergen van twee jongetjes.
Resultaat: ik sliep de ene nacht met m’n oudste in de caravan terwijl m’n man dan met de jongste in een tentje ernaast lag, en de nacht er na lag ik met m’n jongste in de caravan. Etc. (Twee weken zonder m’n man geslapen en dat vind ik wel een beetje flut.)
Want een jochie van 8 en een jochie van 4 stoppen we niet in een tentje.

Dus toen dachten we: dan moet het een vierpersoons caravan worden. Maar dat vinden we te groot en lomp en duur.

Wij gaan nu voor een vouwwagen! Veel handiger voor 4 personen. En dan heeft m’n man z’n zin op kampeergebied, en ik m’n zin op beddengebied.


Ja, dat is ook nog een punt inderdaad.
Waar gaan we 4 kids laten slapen haha :D
We wilden er 2 in een 'aanrits tentje' aan de voortent doen, en 2 in een losse tent.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Aug 2020 22:17

Re: Caravan

Mijn ouders hebben twee caravans en een camper dus we kunnen er altijd 1 lenen haha.

De 'kleine' caravan zijn we drie weken mee weg geweest afgelopen zomer.

Ik vind het ideaal dat je kasten hebt die je thuis al in kan pakken en ook veel opbergruimte hebt. Verder hadden we ook een koffiemachine en een airfryer dus dat is ook ideaal, dat past ook gewoon.

Qua slapen; wij hadden de jongens in het vaste tweepersoonsbed en sliepen zelf op de tafel zegmaar. Hebben die in die drie weken ook zo gelaten, niet omgebouwd.
Afbeelding
R. 2013
D. 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Aug 2020 22:46

Re: Caravan

Ik heb afgelopen jaren al wel veel kinderen in bijzettentjes gezien, ook jongere kinderen. Maar zou dat zelf ook niet zo prettig vinden denk ik. Afhankelijk van de leeftijd kan het wel, en inderdaad zo'n extra slaapgedeelte aan de voortent kan ook handig zijn.

Hier hebben we nu gelukkig precies genoeg slaapplaatsen. De kinderen lagen bijna alle nachten samen in het tweepersoonsbed en ik in het eenpersoonsbed. Dat zijn eigenlijk twee zitjes en die heb ik de hele vakantie als bed omgebouwd gelaten, zitten konden we in de voortent en buiten.

Zelf zouden ze nu (6 en 9) nog niet in een bijzettentje willen ook zeggen ze, maar ik heb wat dat betreft ook wel een beetje angsthazen. Bang in het donker op de camping, vervolgens horen ze ook vast weer van alles, etc. Maar 6 personen in een caravan lijkt me een uitdaging als je geen enorm ding wilt dus dan zou ik inderdaad kijken naar iets van een bijzettentje, slaapcabine aan de voortent, zoiets.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Aug 2020 23:08

Re: Caravan

Nog even over zes personen in 1 caravan: bij mijn ouders op de seizoensplek kunnen wij met kinderen logeren, allemaal in de caravan. Zelfs in de kerstvakantie, in het koude Nederland, ging dat prima. Maar dat is ook wel een enorme grote luxe (en dure haha) caravan.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Aug 2020 07:04

Re: Caravan

Leuk UN! Voor welke gaan jullie?

Lejow, met een caravan kun je natuurlijk ook wildkamperen ? op naar Scandinavië!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 26 Aug 2020 13:17

Re: Caravan

Wij hebben een hobby de luxe easy. Die hebben we gekocht toen F. baby was en inmiddels zijn we er 5 jaar mee op vakantie geweest. Wij hebben ook een vast bed achterin en van de rondzit maken we een bed voor de meiden, die konden er nu nog samen op slapen (l. in een deryan tentje naast F.) Voor volgend jaar hebben we een soort bovenbed gekocht wat we aan de kastjes kunnen monteren.
⁠♡♡♡

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers