Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Beauty & Mode

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 01 Jul 2020 12:10

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Hoe maken jullie je nagellakpotjes echt goed leeg?
Op een gegeven moment lakken ze zo naar, terwijl er nog best veel in het potje zit. Ik vind dat zo zonde.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 01 Jul 2020 18:51

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Echt goed leeg niet, er blijft altijd wel een bodempje in zitten. Maar als de lak te stroperig wordt doe ik er een paar druppels aceton bij. Goed schudden en de lak is weer beter smeerbaar.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Aug 2020 14:57

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Gebruik je een haarmasker voor of na het wassen van je haar?
<<

Anoniem301

Bericht 24 Aug 2020 15:15

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Emma schreef:Gebruik je een haarmasker voor of na het wassen van je haar?

Kan beiden! Als je niet veel tijd hebt na, maar ik doe het ook vaak voor en laat het dan een uur intrekken onder een heat capp (een muts met lijzaadjes die warm wordt in de magnetron) terwijl ik ga koken bijvoorbeeld. Daarna wassen met shampoo en daarna een leave inn of crèmespoeling anders is het weer droog bij mij door de shampoo.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2020 15:51

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik heb geen stomme vraag, maar wel een vraag. Ik gebruik altijd make-up van Chanel. Maar ik heb een andere concealer en mascara geprobeerd en in beiden gevallen vond ik het nieuwe product fijner. Ik heb nu concealer van Jetske Ultee en de mascara die Chiq een keer getipt heeft. Dus nu is het misschien tijd om qua blush ook eens een ander merk te proberen. Welke make-up gebruiken jullie en waarom?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Aug 2020 15:54

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik lees even mee. En ik voeg er meteen een vraag aan toe: heeft iemand van jullie wel eens een make-up-cursus oid gedaan? Wat ik bedoel is dit: ik zie genoeg tutorials over oogschaduw, blush, bronzers en alles maar ik vind het toch altijd lastig om te bepalen waar ik nou het beste iets kan aanbrengen. Want dat is zo afhankelijk van je bonestructure en de vorm van je hoofd. Ik zou dus eigenlijk eens keer met een professioneel iemand willen zitten die mij heel precies uitlegt en laat zien waar IK m’n producten het beste kan aanbrengen. Want als ik tutorials volg klopt het vaak net niet voor m’n gevoel.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 24 Aug 2020 16:38

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Urban Naked schreef:Ik lees even mee. En ik voeg er meteen een vraag aan toe: heeft iemand van jullie wel eens een make-up-cursus oid gedaan? Wat ik bedoel is dit: ik zie genoeg tutorials over oogschaduw, blush, bronzers en alles maar ik vind het toch altijd lastig om te bepalen waar ik nou het beste iets kan aanbrengen. Want dat is zo afhankelijk van je bonestructure en de vorm van je hoofd. Ik zou dus eigenlijk eens keer met een professioneel iemand willen zitten die mij heel precies uitlegt en laat zien waar IK m’n producten het beste kan aanbrengen. Want als ik tutorials volg klopt het vaak net niet voor m’n gevoel.


Oh, dat wil ik ook graag! Volgens mij kan het bij MAC in de Bijenkorf. Vroeger deden ze van die workshops in een groepje en dan kostte dat een x bedrag maar kon je erna spullen uitzoeken ter waarde van datzelfde bedrag. Dat zie ik nooit meer voorbij komen maar volgens mij kun je wel een 1-op-1 met een MUA boeken. Of misschien samen? Ik wil graag iig.

Wb blush: ik heb nu de vloeibare van Benefit, die vind ik fijn verdelen en voor mij een goeie kleur. Jij (HGL) bent wat warmer dan ik. NARS heeft ook goeie blush, maar ik vond ze niet super qua advies, althans in de Bijenkorf Utrecht. Misschien is dat bij andere winkels beter. Oh en Benefit heeft ook hele mooie poeder blushes bedenk ik me nu.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Aug 2020 16:58

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Oh dat lijkt me top claufield. Als jij dat uitzoekt dan kom ik er voor naar rdam.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 24 Aug 2020 17:09

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Urban Naked schreef:Oh dat lijkt me top claufield. Als jij dat uitzoekt dan kom ik er voor naar rdam.


Dealio.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Aug 2020 17:10

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Okeetjes.
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Aug 2020 18:12

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Oh! Dat zou ik ook graag eens willen! En dan ook hoe je je eyeliner mooi aanbrengt!
Ik vind alleen vaak die MUA’s bij de Bijenkorf enzo altijd zo lelijk opgemaakt. Ik hou niet zo van die enorme plakkaten foundation en glim.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 24 Aug 2020 18:42

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Feline schreef:Oh! Dat zou ik ook graag eens willen! En dan ook hoe je je eyeliner mooi aanbrengt!
Ik vind alleen vaak die MUA’s bij de Bijenkorf enzo altijd zo lelijk opgemaakt. Ik hou niet zo van die enorme plakkaten foundation en glim.

Maar dat kun je toch aangeven, dat je dat niet wilt?
Volgens mij doen ze dit bij wel meer counters in de Bijenkorf!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Aug 2020 18:49

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik heb ook zo’n cursus gedaan jn de Bijenkorf maar dan van Charlotte Tilbury. Dat is dan ook direct mijn tip voor blush: de Pillow Talk van Charlotte. Hele neutrale maar fijne blush. En je doet er een eeuwigheid mee.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2020 19:28

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Bedankt voor de tips. Hoe doe jij die blush op Caro? Ik heb reviews gelezen en filmpjes bekeken, maar daar vind ik het vooral teveel. Kan je hem ook gebruiken voor een natuurlijke uitstraling?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Aug 2020 19:57

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ja juist. Ik maak met een grote borstel Een half rondje, dat is voor mij al genoeg. En dan dip ik kort in het midden waar de highlighter zit en dip dat op de appeltjes van mijn wangen. Ik vind deze juist heel licht en natuurlijk van kleur.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Aug 2020 19:58

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

In die filmpjes zien ze er altijd heel glowy en dewy uit als ik de teksten moet geloven. Maar daar zijn het modellen voor ?. Wat ik fijn vind is dat deze producten goed kan opbouwen qua kleur.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2020 20:03

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Dan bestel ik hem als mijn huidige op is. En dan doe ik het net zoals jij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Aug 2020 20:26

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ohhh. Niet boos worden als het niet goed is hè! Wil best foto’s voor je maken met voor en na?
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2020 20:31

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Caro schreef:Ohhh. Niet boos worden als het niet goed is hè! Wil best foto’s voor je maken met voor en na?


Hahaha nee hoor. Ik kan me niet voorstellen dat jij erbij loopt als make-up pop. En stel je voor dat ik het niks vind dan heb ik het geprobeerd en dan kan ik vast een van mijn zusjes erbij mee maken.
<<

ChiQ

Bericht 25 Aug 2020 06:14

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Wat fijn dat de mascara je bevalt! Zelf ben ik er weer een keer ingetuimeld en heb een Dior gekocht maar 2 dagen daarna weer mijn beloved 'l Oreal paradise. The. Best!

Blush, die van Caro ken ik niet maar mijn all time fave is Benefit blush. Ik vind ze allemaal mooi maar Galifornia is mijn fave! Ik vind trouwens in de zomer een blush stick mooier omdat ik dan nooit foundation draag.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 27 Aug 2020 18:53

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Carrie schreef:
Emma schreef:Gebruik je een haarmasker voor of na het wassen van je haar?

Kan beiden! Als je niet veel tijd hebt na, maar ik doe het ook vaak voor en laat het dan een uur intrekken onder een heat capp (een muts met lijzaadjes die warm wordt in de magnetron) terwijl ik ga koken bijvoorbeeld. Daarna wassen met shampoo en daarna een leave inn of crèmespoeling anders is het weer droog bij mij door de shampoo.


Bedankt voor je reactie, ik heb het nu na het wassen gedaan maar de volgende keer laat ik het ook ervoor een tijdje intrekken!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 07 Sep 2020 07:41

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Ik heb een bokkepootje gekocht voor mijn nagelriemen. Alleen nu zit er op het andere uiteinde een gevorkt metalen eindje. Kan iemand me uitleggen waar dat voor is en hoe je dat gebruikt?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Sep 2020 08:21

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Dat is om een te lange nagelriem weg te snijden. Beetje net zo als linoleum snijden, wat je vroeger op school misschien wel eens gedaan hebt, met een guts.
december 2016
juli 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Sep 2020 08:32

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Goeie uitleg niekske!
Het is heerlijk om te gebruiken maar als je te enthousiast aan de slag gaat of als je uitschiet dan heb je wel echt spijt daarna.
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Sep 2020 15:09

Re: Stomme vragen topic beauty en mode

Haha ok dat klinkt heel eng en ik heb nog steeds geen idee hoe dan!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers