Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maximum snelheid

Rij jij na 19u 130km per uur?

Ja
43
86%
Nee
4
8%
Soms
3
6%
 
Aantal stemmen : 50
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Aug 2020 13:37

Re: Maximum snelheid

Kees schreef:Dure winkel die babydump ?
Haha :lol:

Ik snap niet dat zoveel van jullie (veel) te hard rijden. Ik neem aan dat die maximum snelheden niet worden gekozen om mensen te pesten. Het lijkt me o.a. gebaseerd op veiligheid.
<<

Anoniem295

Bericht 22 Aug 2020 13:49

Re: Maximum snelheid

Nouja die 100km/h heeft natuurlijk niets met veiligeid te maken, die is ingesteld vanwege het stikstofprobleem. Dus in dat opzicht kan ik me de irritatie wel voorstellen. Dat wat ekiaam beschrijft over snelwegen is idd super irritant, er is nauwelijks verschil in snelheid meer tussen de rechter- en linkerbaan en dat levert juist alleen maar gevaarlijke situaties en irritaties op. Desondanks probeer ik me er wel zoveel mogelijk aan te houden, ik vond 120 over de snelweg sowieso altijd al heel spannend tijdens mijn lessen dus 100 is voor mij prima, haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2020 13:56

Re: Maximum snelheid

Girli schreef:
Kees schreef:Dure winkel die babydump ?
Haha :lol:

Ik snap niet dat zoveel van jullie (veel) te hard rijden. Ik neem aan dat die maximum snelheden niet worden gekozen om mensen te pesten. Het lijkt me o.a. gebaseerd op veiligheid.


Als ik voor mezelf spreek blijf ik wel echt veel alerter met een hoge snelheid. Van dat gesukkel word ik echt slaperiger.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Aug 2020 14:12

Re: Maximum snelheid

Kees schreef:Dure winkel die babydump ?

Hahaha ja! Alleen konden we destijds niet gemeten worden want die agent was gewoon 'onderweg' dus werd het een fikse waarschuwing.
Ik reed nu niet veel te hard, maar het wordt wel zeker een boete.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Aug 2020 20:18

Re: Maximum snelheid

Marin schreef:
Girli schreef:Haha :lol:

Ik snap niet dat zoveel van jullie (veel) te hard rijden. Ik neem aan dat die maximum snelheden niet worden gekozen om mensen te pesten. Het lijkt me o.a. gebaseerd op veiligheid.


Als ik voor mezelf spreek blijf ik wel echt veel alerter met een hoge snelheid. Van dat gesukkel word ik echt slaperiger.


Dit.. Ik kan er niet aan wennen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Aug 2020 21:55

Re: Maximum snelheid

ekiaam87 schreef:Ook ik heb geleerd dat je wanneer je iemand in gaat halen je sowieso wat harder mag rijden dan de maximum snelheid en met het verkeer mee rijden.

Dit is niet waar, er is geen reden om de maximum snelheid te overtreden. Bij inhalen met weinig snelheidsverschil kun je gevaarlijke situaties veroorzaken en dat kan ook een boete opleveren, waardoor het inhalen met iets hogere snelheid dan een kleiner risico is en wenselijker. Maar het kan je alsnog een (flits)boete opleveren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers