Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Aug 2020 20:23

Re: Sollicitatietopic #2

Scandic, daar zou ik idd niet aan gedacht hebben. Hier in t dorp is er iig geen vacature. De hoofdstad is te ver weg, ik woon in Brabant.
Ik vind t sowieso nog wel lastig te bepalen wat ik überhaupt wil. Nog aan het bed? Of meer organiserend? Of adviserend. Zo kreeg ik een vacature onder mijn neus voor sociaal medisch verpleegkundige. Op zich super interessant, maar heb daar verder ook geen ervaring mee

Dat solliciteren op meerdere dingen is lichtelijk herkenbaar. Zo zou ik ergens meerdere open sollicitaties willen doen, om te kijken wat er is. Maar heel prettig voelt dat wedden op meerdere paarden ook niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Aug 2020 20:59

Re: Sollicitatietopic #2

In het A-ziekenhuis gebruiken ze ook het patiëntendossier dat ik ken en daar zullen ze dus denk ik ook regelmatig vacatures hebben voor wat meer ict-/analist achtige functies. Wie weet kun je eens kijken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Aug 2020 22:52

Re: Sollicitatietopic #2

Siem: ik zit zelf nog te wachten. Sluitingsdatum was de 12e, en de brieven zijn dus kantjes lang dus ze zijn er wel even mee zoet om ze te lezen. Verwacht er niet superveel van hoor!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Aug 2020 23:43

Re: Sollicitatietopic #2

Ik had van de week even teruggelezen in dit topic en zag inderdaad dat de procedure enorm verschilt van die hier in Nederland!

Ben benieuwd wanneer je iets hoort! Ik heb uiteindelijk de 2e sollicitatie toch niet verstuurd heb een andere vacature gevonden bij dezelfde organisatie die beter bij mij past. Dus die wil ik morgen afmaken en dan versturen.

Bij de ander heb ik geen bevestiging ontvangen (weet niet of dat gebruikelijk is) maar de vacature is een week eerder dan stond vermeld gesloten (of hij is in ieder geval niet meer te vinden) dus ik hoop maar dat het goed is gegaan
<<

Anoniem336

Bericht 21 Aug 2020 05:20

Re: Sollicitatietopic #2

Ik vraag momenteel altijd eerst of de vacature nog open staat. Heb vaak genoeg gehad dat ik tijd en energie in een leuke motivatie stal, en na insturen de vacature van de site werd gehaald ivm vervuld.
<<

Anoniem336

Bericht 21 Aug 2020 05:22

Re: Sollicitatietopic #2

.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 22 Aug 2020 11:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Aug 2020 05:45

Re: Sollicitatietopic #2

Wat balen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Aug 2020 11:23

Re: Sollicitatietopic #2

Elroya schreef:Girli, ik had inderdaad al gekeken bij bloedafname aan huis, alleen dat is vaak in de ochtenden en dan moet ik dus zeker 5 ochtenden werken om aan mn uren te komen. De sollicitatiebrief was idd voor bloedafname in het ziekenhuis. Maar daar voldoe ik volgens mij niet helemaal aan de eisen (stond bij dat je doktersassistent moest zijn) dus we wachten af
Ik zat ook nog te denken aan een vacature bij de bloedbank, zoiets bijvoorbeeld. Afhankelijk van de openingstijden weet je ook gelijk wat de mogelijke werktijden zijn: https://www.sanquin.org/nl/werken-bij/v ... r-deventer

@ Marsy wat een mooie kans voor je man!

@ Janne heb jij al iets meer duidelijkheid?

@ Bliss ik solliciteer ook op meerdere functies tegelijk. Er zijn momenteel niet super veel vacatures, dus als ik iets leuk vind, reageer ik. Een werkgever loopt ook niet de hele procedure door met 1 kandidaat. Die verzamelt eerst meerdere brieven voordat ze een keuze maken. Waarom zou jij niet hetzelfde kunnen doen?

Ik heb een nieuwe baan! Ik ga mid september aan de slag bij een kleine, commerciële instelling. Reistijd: kwartiertje fietsen haha. Binnenkort ga ik tekenen. En ik heb mooi nog wat vakantie tussen nu en de start van de nieuwe functie, dus dat is wel fijn. Ook geen sollicitatieplicht meer waarschijnlijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Aug 2020 15:00

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Girli! Wat voor soort werk is het geworden??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 22 Aug 2020 16:52

Re: Sollicitatietopic #2

Jeeh Girli, wat fijn! Dat je nu geen sollicitatieplicht hebt zal toch wel? Tenzij ze natuurlijk een getekend contract willen zien. Dan hoop ik dat je snel kan tekenen, zodat je van die plicht af bent!

Ja, helaas vrijdag te horen gekregen van één functie dat ze iemand hebben gevonden die nog net iets beter in het team past. Kan ik mij bijna niet voorstellen, maar ja :-).
Krijg maandag te horen van 2 andere functies.

En heb gister nog 4 sollicitaties de deur uitgedaan. Bij één bedrijf moest ik alleen mijn cv insturen en dan zou ik een mail krijgen voor een videosollicitatie. Dat weerhield mij er in eerste instantie van om te solliciteren, maar zo'n leuke functie, dat ik dacht ach wat heb ik te verliezen. Toch maar gedaan dus en uiteindelijk viel het mij alles mee.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Aug 2020 16:26

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd girli

Janne, jammer dat er al 1 is afgevallen. Al iets gehoord van de andere 2?
En wow 4 sollicitaties ineens!

Hier de vacature van smv niet gesolliciteerd. Sluitingsdatum zou 27 augustus zijn, maar werd vandaag al gebeld dat ze na vandaag niemand meer zouden meenemen in dr sollicitatie procedure en dus als ik wilde ik vandaag een brief moest inleveren. Nou was ik al aan t twijfelen omdat t wel super interessant was, maar totaal iets anders en geen ervaring, maar er zijn dus meerdere kapers op de kust ;) dus t hierbij gelaten
En de vacature waar ik vorige week op gesolliciteerd had heb ik nog niks van gehoord. Sluitingsdatum was donderdag, morgen en overmorgen de gesprekken, dus dan zal ik.daar wel niet bij zitten;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 25 Aug 2020 15:37

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Girli!

Hier wil het niet echt vlotten, maar kom dan ook niks tegen op het moment. Wat ook wel te begrijpen is in deze situatie maar wel lastig.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Aug 2020 20:48

Re: Sollicitatietopic #2

Dankjewel allemaal! Ik ga wel weer in het on.derzoek aan de slag. Deze keer een bedrijf met een commerciële insteek, dus dat is nieuw voor mij. Volgende week contract tekenen, dus ik vind het spannend en ik heb er wel zin in!

@ Janne wat spannend! Wel fijn dat je zoveel geschikte vacatures kunt vinden. Ik duim voor je dat je snel iets vindt wat bij je past.

@ Elroya ik snap de gedachte. Het hoeft alleen niet zo te zijn. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat zoiets in de vacature stond en dan bleek dat ze meer reacties hadden dan verwacht waardoor ze over hun eigen deadline heen waren gegaan.

@ Agnes jammer! Heb je 'haast' bij het vinden van een baan of heb je de ruimte om kieskeurig te zijn?
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 26 Aug 2020 12:01

Re: Sollicitatietopic #2

Hier inmiddels van de 2 anderen ook een afwijzing ontvangen, maaaarrr, ik werd maandag gebeld door 1e bedrijf, dat er eentje was afgevallen en dat ze spijt hadden, dat ze mij toch niet hadden uitgenodigd voor het 2e gesprek. Of ik nog interesse had. Ben ik vanochtend op gesprek geweest en klikte weer heel goed. Ze hadden nog één iemand en die kwam ook vandaag. Dus als het goed is krijg ik wel te horen van hoe en wat.

En terwijl ik daar zat voor mijn 2e gesprek werd ik gebeld door een bedrijf waar ik maandag een sollicitatie heen had gestuurd en die willen me graag uitnodigen voor een gesprek! Ze belde wel even om aan te geven dat er weinig rek in het salaris zat, maar dat er binnen het bedrijf veeeel ruimte was voor doorgroei. Heb gezegd, dat het salaris voor mij niet het allerbelangrijkste is.
Bedrijf biedt voor mij ook meer perspectief voor als ik afgestudeerd ben. Betekent dat je dan nu wat zal inleveren op salaris, maar uiteindelijk zal het mij meer brengen. We duimen dus nog even door.

Ja Girli en Elroya er zijn in mijn vakgebied gewoon veel vacatures te vinden en ook allemaal in de omgeving, dus dat is erg prettig. Heb er maandag weer 4 verstuurd. Heerlijk. En qua uitnodigen gaat het dus ook wel lekker, dat is fijn. Moet toch een keer iets tussen zitten waarbij ik dan wel word aangenomen.

Spannend Girli je contract tekenen! Dan is het officieel. Tof.

Jammer Agnes dat je niets kunt vinden. Inderdaad zoals Girli ook al vraagt, heb je haast of kun je gewoon rustig rond kijken?
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 27 Aug 2020 16:24

Re: Sollicitatietopic #2

@ Janne: Spannend! Zou leuk zijn als je er alsnog bij zit.

@ Girli & Janne: Nee haast heb ik niet, ik heb nog steeds een wajong-uitkering. Maar voor mezelf is het wel goed om zsm aan de slag te kunnen. Dus beetje dubbel eigenlijk. Morgen in elk geval een gesprek, dus ben benieuwd!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2020 18:20

Re: Sollicitatietopic #2

De hogeschool waar ik werk (Groningen) heeft weer diverse vacatures, misschien voor iemand hier interessant?
08/2018
05/2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Aug 2020 18:26

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben in afwachting van een reactie op mijn sollicitatie van vorige week, de sluitingsdatum was maandag. En vandaag heb ik er op de valreep nog een sollicitatie uit gedaan, vandaag was de laatste dag om te reageren.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 28 Aug 2020 18:55

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vandaag een sollicitatie de deur uit gedaan voor misschien een leuke functie (klinkt goed maar kan veel kanten op), wel 4 ipv 3 dagen maar het is in mijn woonplaats en ik zou er ook mijn stageopdrachten kunnen doen.

Donderdag heb ik ook een kennismakingsgesprek bij een bedrijf. Ze weten niet of er budget is voor mij (zoeken eigenlijk een onbetaalde stagair) maar willen wel praten. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Ben benieuwd.
30-04-2017
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 28 Aug 2020 19:11

Re: Sollicitatietopic #2

@girli gefeliciteerd!

@janne gaat goed met het vinden van interessante vacatures. Jammer van de afwijzingen maar goed van die ene dat ze je alsnog gevraagd hebben!

@bliss succes met de sollicitaties die nog lopen!

@elroya nog iets gehoord?

@agnes jammer dat je weinig kunt vinden? In welke richting zoek je?

@kees heb er waarschijnlijk overheen gelezen maar loopt je contract binnenkort af of ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Ik heb 1 afwijzing ontvangen had ik wel verwacht aangezien ik geen relevante opleiding had. Bij de ander ben ik uitgenodigd voor een videogesprek aankomende week dus ben erg benieuwd
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Aug 2020 23:10

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb weer een typisch Marsy verhaal. Ik ben niet uitgenodigd voor gesprek voor de Uni Lecturer. Dat kwam niet als verrassing (al had ik natuurlijk hoop), ik heb namelijk nog maar net mijn PhD ingeleverd en is hoge functie. Maar vaak krijg je dan een standaard afwijzingsemail maar ik kreeg telefoon van HR. Dat ik niet was uitgenodigd omdat mijn PhD onderwerp kindertaal is en dat te ver weg ligt van Social Work.

Toen heb ik bijna 20 minuten een superleuk gesprek gehad waarin ik mij heel erg goed heb kunnen uitdrukken en onderbouwen en aan het einde van het gesprek zegt ze: ik kan er nu niks meer aan veranderen en de andere kandidaten zijn té sterk ook, maar ik stuur een e-mail aan het hoofd van de opleiding met daarin dit gesprek en mijn aanbeveling. Ze stuurde me zelf ook nog het e-mailadres van de professor en ik heb gemaild. Ze gaan nu eerst de sollicitaties doen en dan gaan ze kijken of ze mij kunnen aanstellen op nul uren contract.

Dat is fijn op heel veel vlakken omdat het Corona tijd is, de universiteiten hier leven op buitenlandse studenten en die zijn er niet. Dus veel faillissementen en ontslagen. Weinig banen beschikbaar en zeker geen vaste contracten.
Dus als ik op deze manier voet tussen de deur kan krijgen en contacten opbouwen, wie weet over paar jaar. Anders word ik steeds weer afgewezen op mijn PhD onderwerp. Ik werk nu ook op nul uren contract maar onder logopedie en dat is mijn achtergrond en interesse niet.

Dus ben blij en teleurgesteld tegelijk. Al moeten ze me natuurlijk wel eerst benaderen weer straks.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Aug 2020 23:11

Re: Sollicitatietopic #2

Dubbel
Afbeelding
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Aug 2020 07:01

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Kees en Siem! Ik duim voor jullie.

@Marsy wat een mooie kans! Ik hoop dat ze wat laten horen.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 29 Aug 2020 13:25

Re: Sollicitatietopic #2

Jeeh, ik ben aangenomen. Echt top! Ook echt zo'n leuke omgeving. Heel ander werkgebied dan waar ik nu in werk. Brede functie ook, leuke collega's, ja ik ben blij! Kan 15 september al beginnen, dus dat is ook fijn. Maandag mijn ontslag indienen. Ben benieuwd, denk niet dat mijn werkgever heel blij is dat ik de 15e al weg ben, maar dat is hun probleem.

Werd gisteravond wel nog gebeld voor een uitnodiging weer ergens anders. Die moet ik maandag dus even terugellen nog.

Marsy, wat leuk! Ik hoop het voor je!

Bliss, jij zoekt in de communicatiehoek toch? Je woont bij mij in de buurt, kan ik ook even mijn ogen open houden voor je.

Nou gelijk heb je Kees. Praten kan altijd en nee heb je, ja kun je krijgen.

Hoe is je gesprek gegaan vrijdag Agnes?

Oh wat leuk Siem. Veel succes vast met je gesprek!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 29 Aug 2020 19:52

Re: Sollicitatietopic #2

Wat een bijzondere wending marsy fijn dat ze je gaat aanbevelen en hopelijk hoor je snel iets!

Gefeliciteerd Janne! Wat fijn en zo snel gegaan ook! Heb je geen maand opzegtermijn?

Bedankt janne en girli ben inmiddels enorm zenuwachtig aan het worden. Geen idee wat ik kan verwachten dus ga proberen me zo goed mogelijk voor te bereiden. Ik hoop zo dat ik me goed uit kan drukken via videobellen. Was persoonlijk liever op locatie op gesprek gegaan. Ben een beetje bang dat ik helemaal dicht sla
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 30 Aug 2020 13:52

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Janne! En wat een mooei wending Marsy, hopelijk hoor je wat :D

@ Siem: iets administratiefs in elk geval en dan parttime.

@ Janne: Hmm wat zal ik zeggen? Ik twijfel en dat komt vooral doordat de beschrijving van de vacature best wel verschilde met wat ze me daar vertelden. Ik ging voor een administratieve functie met (zoals er stond) wat telefonisch klantencontact. Maar tijdens het gesprek bleek dat je eigenlijk voornamelijk klantencontact hebt en af en toe wat administratieve taken. Op zich vind ik dat nog steeds leuk, maar ze werken met strenge richtlijnen en targets en ik twijfel of dat wel geschikt is voor mij.
Door fibromyalgie heb ik toch nog af en toe eens een slechte dag en dan is het behalen van zulke targets gewoon echt niet te doen... Dus ik ben echt enorm in dubio of ik hier wel goed aan ga doen, als ze mij al zouden willen. Dat hoor ik later komende week.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers