Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het forum door de jaren heen..

<<

Anoniem187

Bericht 23 Nov 2013 21:39

Het forum door de jaren heen..

N.a.v. het topic over wie er de jongste of de oudste is..
Wat vind jij door de jaren heen positief of negatief veranderd op het forum? En wat dan? En waarom? En zijn er forumsters die in jou ogen echt positief en negatief veranderd zijn? En wie dan? En waarom?
We zijn qua leeftijd natuurlijk allemaal ouder geworden.. Dus dan moet er natuurlijk ook wel het 1 en ander veranderd zijn :)
<<

Burgemeester Julia

Bericht 23 Nov 2013 22:12

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik vind het forum leuker sinds 2 november 2012. Toen werd ik namelijk Burgemeester :angel:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2013 22:15

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik vind het zo mooi dat iedereen zo met elkaar meeleeft, we zijn best een hechte groep zo met z'n allen!
<<

Nyx

Bericht 23 Nov 2013 22:17

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik heb een haat-liefdeverhouding met het forum. Dat heb ik ook met het leven, dus dat past best.

Enerzijds vind ik het zeer positief dat het een ons-kent-ons-club is en dat vind ik tevens een nadeel. Want hoe we elkaar ook denken te kennen, elkaar kennen doen we echt niet. We krijgen in de loop der jaren een hap en een snap mee, maar echt iets weten van een ander?
<<

Burgemeester Julia

Bericht 23 Nov 2013 22:22

Re: Het forum door de jaren heen..

Laat ik ook even serieus reageren. Ik vind de sfeer op het nieuwe forum erg prettig. Er wordt naar mijn idee minder ruzie gemaakt, het is iets gemoedelijker, maar toch zijn er ook regelmatig discussies.

Onder de moderators heb ik gemerkt dat we weer wat meer energie hebben om dingen te doen, zoals waarschijnlijk wel te merken is aan de acties tot nu toe.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Nov 2013 22:25

Re: Het forum door de jaren heen..

Lejow schreef:Ik vind het zo mooi dat iedereen zo met elkaar meeleeft, we zijn best een hechte groep zo met z'n allen!


Vind ik ook.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem187

Bericht 23 Nov 2013 23:43

Re: Het forum door de jaren heen..

De echte grote verandering vind ik het aantal 'fakers'. Die hebben we (zover we weten) al tijden niet meer gehad.
<<

Anoniem 42

Bericht 24 Nov 2013 00:03

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik vind ook de toegenomen knusheid van het forum fijn. Een rel op zijn tijd is best leuk maar zo vind ik het eigenlijk nog leuker.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Nov 2013 00:09

Re: Het forum door de jaren heen..

Twellie schreef:Ik vind ook de toegenomen knusheid van het forum fijn. Een rel op zijn tijd is best leuk maar zo vind ik het eigenlijk nog leuker.


Dat vind ik ook, ik heb soms echt zo'n samen gevoel wanneer er weer iets vreselijks gebeurd in het leven van een ander, of juist bij een hele blijde gebeurtenis.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 24 Nov 2013 00:33

Re: Het forum door de jaren heen..

Toegenomen knusheid inderdaad. Het is op een gegeven moment gewoon moeilijk om te vertrekken, het is toch wel een community, maar ik heb wel het idee dat er minder gezegd kan worden dan eerst.
<<

Anoniem83

Bericht 24 Nov 2013 01:00

Re: Het forum door de jaren heen..

Burgemeester Julia schreef:
Onder de moderators heb ik gemerkt dat we weer wat meer energie hebben om dingen te doen, zoals waarschijnlijk wel te merken is aan de acties tot nu toe.


Ja de acties, de maandelijkse updates (hoe heetten die ook alweer) en dergelijke vind ik erg leuk! :thumbup:
<<

Anoniem7

Bericht 24 Nov 2013 11:54

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik vind het forum wel een fijne community geworden waar iedereen voor elkaar klaarstaat, dat wel, maar ik vind het de laatste tijd ook allemaal behoorlijk braafjes en oppervlakkig. Er zijn geregeld dagen waarop er hele ritsen topics met alleen maar opsom-onderwerpen geopend worden waarin je niet echt uitgenodigd wordt om met je voorgangers in het topic in gesprek te gaan. Neem nou die topics van nu, hoe oud je ouders/opa's en oma's/broers en zussen zijn, hoe je je ouders noemt, etc etc. Ik vind dat geen enkele diepgang geven en dat maaktdat het forum voor mij wel minder leuk is.

Héb je een enorm hechte groep forummers die bereid is voor elkaar klaar te staan, hou je de boel zo oppervlakkig. En dat vind ik gewoon zonde.

Ik vind de acties en statistieken trouwens ook erg leuk.
<<

Anoniem27

Bericht 24 Nov 2013 12:26

Re: Het forum door de jaren heen..

Het forum is voor mij veel afstandelijker geworden. Toen ik net begon met forummen, was het een belangrijk onderdeel van mijn leven. Nu is het meer een tijdverdrijf en sta ik meer aan de zijlijn. Ik denk dat het forum nu een leukere sfeer heeft dan eerder. Geen rellen maar juist volwassen manier van reageren. Het lijkt wel of iedereen met het forum meegroeit :).
<<

Anoniem124

Bericht 24 Nov 2013 14:21

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik vind het behoorlijk gezapig geworden allemaal. En daarmee bedoel ik zeer zeker niet dat ik het mis dat men relt of elkaar kwetst. Daarmee ben ik zelf eigenlijk ook wel klaar.

Weer je, vroeger was het forum voor mij ook vaak een spiegel...waar ik iets postte om andermans opinie te horen en mee te nemen in mijn overwegingen. Of om eens lekker te sparren over een onderwerp.

Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen direct denkt dat er ruzie is als je het oneens bent en home ik amper nog een kritische noot. Ook zijn er mensen die ik niet meer vertrouw waardoor ik wel 5x nadenk voor ik iets persoonlijks neerzet.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Nov 2013 16:27

Re: Het forum door de jaren heen..

Wat Cheese zegt, inderdaad. Gezapig is wel een allesomvattend woord :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Nov 2013 16:30

Re: Het forum door de jaren heen..

Het is de afgelopen dagen wel erg stil, maar verder vind ik het nog gewoon als vanouds, soms gezapig, soms een felle discussie, soms er tussenin. Die opsom-topics zijn er ook altijd al geweest.

Wat mij vaak opvalt is dat mensen wel graag een kritische reactie willen plaatsen in een discussie, maar vervolgens gaan steigeren als ze dáár dan weer een kritische reactie op krijgen, dan is het meteen van 'je mag ook nooit iets anders vinden dan de rest'. Dan denk ik: dat is nou een discussie. Wat is er nou boeiend aan het plaatsen van een afwijkende mening als er vervolgens niemand op ingaat of als iedereen het acuut met je eens is?
Natuurlijk komt het ook wel voor dat een andere mening echt niet wordt gepikt, maar bovenstaande zie ik ook soms wel. Maar dat is ook gewoon van alle tijden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem57

Bericht 24 Nov 2013 16:44

Re: Het forum door de jaren heen..

Ik vind het vooral heel erg rustig, en dat vind ik wel jammer! Maar idd het is wel een beetje kuis allemaal, ik denk nu wel vaker na voordat ik iets plaats. Sowieso omdat de groep hechter wordt (en je krijgt 'ik denk je te kennen' en 'ons kent ons') en de anonimiteit minder, plaats ik nu echt heel weinig persoonlijke dingen en gedachtes.

Ik vind wel dat Maple heel positief is veranderd, je kan merken nu je leefsituatie in rustiger vaarwater komt, dat je zelf ook relaxter wordt.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Nov 2013 23:58

Re: Het forum door de jaren heen..

Maple schreef:Wat Cheese zegt, inderdaad. Gezapig is wel een allesomvattend woord :)


Inderdaad, dat omschrijft het wel goed! Liever dit dan al die kinderachtige rellen en toestanden van vroegah, maar de diepgang is soms wel ver te vinden. Nou reageer ik zelf ook niet heel inhoudelijk, dus dat houd ik dan ook in stand.
<<

Anoniem27

Bericht 25 Nov 2013 11:02

Re: Het forum door de jaren heen..

Komt het niet omdat iedereen ouder is geworden, meer mensen een drukke baan hebben en ook kinderen. Dan heb je veel minder tijd om te reageren. Toen ik in 2004 begon met forummen was ik 18. Nu ben ik 28 en ben veel drukker dan ik toen was.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers