Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2020 16:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Bij ons droogt binnen eigenlijk niks goed, behalve als de verwarming aan kan. Tegen de tijd dat het droog is, stinkt het alweer. Of ruikt het iig niet meer naar wasmiddel. Zeker met van dat tussenweer.

Ruikt het wel lekker als het uit de machine komt?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Aug 2020 17:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wat irritant Savi. Staat er dan wel een raam open?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2020 17:52

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zora schreef:Wat irritant Savi. Staat er dan wel een raam open?

Ja, soms zelfs alles. Maar dat kan beneden ook niet altijd als het zo'n net wel, net niet temperatuur is. Dan zit je in de tocht.
Zal ook wel deels te maken hebben met slechte isolatie. Als het buiten klam is droogt er helemaal niks meer binnen.
Boven hebben we zulke kleine raampjes dat daar amper circulatie van komt. Gelukkig krijgen we een dakraam binnenkort. ?
<<

Anoniem309

Bericht 02 Aug 2020 18:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Dat hadden wij voorheen ook Savi. Wij hebben toen een dehumidifier gekocht. Dat haalt het vocht uit de lucht en kan je dus ook naast je wasrek zetten. Daardoor droogde onze was wel een stuk sneller. Wij hadden een heel vochtig huis en ook altijd condens op de ramen. Door dat ding hebben we dat probleem toen ook opgelost.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 02 Aug 2020 20:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

tuttebel schreef:Wie heeft er een tip voor zachte handdoeken. We laten alles altijd buiten drogen en hebben geen wasdroger. Maar daardoor zijn mijn handdoeken dus altijd hard en ik zou zo graag juist zachte handdoeken willen. Wasverzachter lijkt ook niet echt te helpen.


Het zit hem blijkbaar ook in de snelheid van het drogen, dus bijvoorbeeld binnen (dat de zon er niet direct opstaat) scheelt of eventueel 's nachts buiten laten drogen (als het niet te vochtig is)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Aug 2020 18:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hoi hoiiiii. ?

Wij hebben rondom onze openhaard een open boekenkast, hebben de vorige bewoners op maat laten maken. Leuk ding, een echte eyecatcher en ik wil hem niet kwijt. Maar het zijn 18! flinke en diepe vakken. Boeken wil ik er niet meer in, dan staat gauw rommelig vind ik. Ik wil juist een rustig geheel creëren maar dat lukt ons niet echt. Nu staat er een plant in, een vaas, 2 lantaarns, lamp, rieten mand, foto’s dekens enz in. Echt random omdat ik het niet weet. Iemand nog leuke ideeën of voorbeelden? Ik hou echt van rust en niet te rommelig. ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2020 18:49

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hout voor de open haard? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem297

Bericht 16 Aug 2020 18:49

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

SoGood schreef:Hoi hoiiiii. ?

Wij hebben rondom onze openhaard een open boekenkast, hebben de vorige bewoners op maat laten maken. Leuk ding, een echte eyecatcher en ik wil hem niet kwijt. Maar het zijn 18! flinke en diepe vakken. Boeken wil ik er niet meer in, dan staat gauw rommelig vind ik. Ik wil juist een rustig geheel creëren maar dat lukt ons niet echt. Nu staat er een plant in, een vaas, 2 lantaarns, lamp, rieten mand, foto’s dekens enz in. Echt random omdat ik het niet weet. Iemand nog leuke ideeën of voorbeelden? Ik hou echt van rust en niet te rommelig. ?


Eerste waar ik aan denk is om met één of hoogstens twee kleuren te werken. Dus alles wat je erin zit in dezelfde tint. Ik weet niet of dat haalbaar is hoor. Maar wij zijn hier bezig met een verbouwing en ik heb bijvoorbeeld een aantal dingen gespoten met verf. Zoals een deurkruk en trapleuninghouders waar ik geen alternatief voor kon vinden. Zou je wellicht ook met vazen en andere snuisterijen kunnen doen. En dan inderdaad niet teveel spullen. Hier in de boekenkast zet ik ook niet alles vooraan, maar iets dieper. Geeft ook meer rust.

Heb je misschien een foto? Dan kunnen we beter mee denken ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2020 18:51

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Goeie smiley Jelka! ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem297

Bericht 16 Aug 2020 19:11

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zora schreef:Goeie smiley Jelka! ?

Ik leer snel ?
<<

Sunshine01

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 10 Jan 2020 10:18

Bericht 16 Aug 2020 19:48

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hoe groot is de boekenkast? Wellicht een paar mooie foto’s inzetten in mooie lijstjes?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Aug 2020 20:13

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou inderdaad een beetje op de kleuren letten. En dan niet per se dat alles bijv. grijs en blauw is bijv maar wel dezelfde kleurtonen. Dat maakt het wat rustiger. Heb je een foto? Welke kleur is de kast en heeft de kast dunne of dikke randen/planken?

Ik heb zelf ook zo’n grote kast en heb ook wat vakken leeg. Verder staat erin: Vak met grote vaas met nepbloemen, vak met grote lamp, vak met grote fotolijst, vak met houten blokje met droogbloemen. Vak met selectie edelstenen, vak met dierbare geboortekaartjes en een vak met mooie kandelaar en kaars. Ik let hierbij ook op kleur. Wat ook leuk is is een stapel (mooie) boeken plat leggen. En dan mooie rustige kleuren kiezen.

Ik zou dus zeggen: kies grote objecten en laat ook wat vakken leeg. En let op kleurtonen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Aug 2020 20:29

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Goede tips! Bedankt. Het is nu echt een allegaartje en dat stoort. Maar we zijn er aan uit. De schouw gaan we een donkerder kleurtje geven, dat leek ons alleen niet mooi in combinatie met de eetkamerstoelen maar ons kind heeft deze vandaag ondergestift en ik wilde al een tijdje nieuwe dus dat gaan we ook doen. Zora, we gaan denk ik de onderste vakken met haardhout vullen. Verder gaan we inderdaad werken met 3 vaste kleuren en laten we wat vakken leeg. Hopelijk wordt het nog wat.
<<

Anoniem290

Bericht 18 Aug 2020 20:46

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Je zou ook deurtjes kunnen laten maken voor een aantal vakken, of precies passende lades. Dat het dus een deels dichte kast wordt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Aug 2020 20:56

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Poppy schreef:Je zou ook deurtjes kunnen laten maken voor een aantal vakken, of precies passende lades. Dat het dus een deels dichte kast wordt.

Ook nog een goed idee, maar ik denk niet dat dit mogelijk is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Aug 2020 21:08

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Klinkt als een plan SG!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 27 Aug 2020 18:51

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Net lees ik dat de overdrachtsbelasting waarschijnlijk wordt afgeschaft voor starters tot 35 jaar. Ik ben nog geen 35 maar mijn vriend is ouder, hoe zou dit dan werken? Voor de helft afschaffen? Waarschijnlijk weten jullie het ook niet maar ik werd hier wel enthousiast van :smile:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Aug 2020 19:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Emma schreef:Net lees ik dat de overdrachtsbelasting waarschijnlijk wordt afgeschaft voor starters tot 35 jaar. Ik ben nog geen 35 maar mijn vriend is ouder, hoe zou dit dan werken? Voor de helft afschaffen? Waarschijnlijk weten jullie het ook niet maar ik werd hier wel enthousiast van :smile:


Hahah zo zat ik ook, wat als de een starter is en jonger dan 35 en de ander geen starter en boven de 35
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2020 19:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik gok dat je die antwoorden wel krijgt als de regels bekend zijn ;)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Aug 2020 20:05

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja idd en ik vermoed dat je beiden echt starter moet zijn en onder de 35 want las ook dat het financieel doorgerekend was en eigenlijk niet kon.
2015 💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Aug 2020 15:55

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hoe wassen jullie bergstein laarzen in de wasmachine? Ik vind het nog steeds gek dat het kan?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 28 Aug 2020 15:56

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hetzelfde als andere schoenen en laarzen?

Deurtje open, spullen erin, deurtje dicht, programma kiezen en aanzetten? :smile:
*beetje wasmiddel niet vergeten natuurlijk
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 28 Aug 2020 16:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb gisteren nog laarzen gewassen. Ze waren niet heel vies, dus gewoon samen met kleding op 30 graden, katoenprogramma
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Aug 2020 16:13

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Haha Savi ik bedoelde inderdaad wat voor programma en in een kussensloop ofzo of gewoon los.
⁠♡♡♡
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Aug 2020 16:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zora zou je de bovenste laag kunnen vullen met dozen/boxen in dezelfde kleur? Ikea heeft wel mooie.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers