Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Aug 2020 15:52

Re: Biechttopic

Kijk Chiq, je laatste reactie leest al een stuk prettiger. Je eerdere reacties kwamen op mij vooral over alsof je vanaf ze zijlijn wel even je oordeel wilde vellen, wel exact denkt te weten hoe het zit. Terwijl de beide punten die je aankaartte, al benoemd had in mijn biecht erboven: Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen en let al jaren op mijn eetpatroon. Om dan te lezen dat ik óf meer moet bewegen óf mijn eetpatroon dan nog maar eens onder de loep moet nemen, dat komt op mij inderdaad heel kort door de bocht over. Soort klap in mijn gezicht, want dat doe ik toch al die tijd al?

Ik eet niet te weinig trouwens. Ik ben me ervan bewust wat te weinig eten met je gewicht kan doen. Ik probeer dagelijks tussen de 1600-1800 calorieën uit te komen, hou het bij, lees etiketten, maak bewuste keuzes in wat ik wel en niet eet, neem de adviezen van alle diëtisten die ik heb gehad mee. En calorieën drinken, dat doe ik al helemáál niet. Alleen water, kruidenthee zonder suiker en heel af en toe een zwarte koffie. En daarbij zou je denken dat idd, zoals Whatever zegt, er toch een kéér iets af zou moeten gaan. Blijkbaar doe ik toch iets verkeerd dan, maar wat? Ik heb geen idee.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Aug 2020 15:57

Re: Biechttopic

Verder wil ik iedereen even bedanken voor het inhoudelijk reageren. Ik laat ze even op me inwerken. Ik merk dat het me hoger zit dan ik dacht, zit en elke reactie op een bepaalde manier wel iets met me doet. Ik heb net in tranen sommige reacties zitten lezen. De frustratie en het verdriet zit hem bij mij vooral in de korte tijd die ik nog maar heb. Ben zo ontzettend bang dat het ons nooit zal lukken om een kindje te mogen krijgen. De moed zakt me soms even in de schoenen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2020 16:00

Re: Biechttopic

Dat snap ik heel goed hoor, die angst! Het lijkt vast nog zo ver weg. En ook frustrerend dat je voor je gevoel al alles geprobeerd hebt. Daarom iig ook mijn tip in mijn vorige post, wie weet geeft niet juist anders eten, maar op andere tijden eten wel net die kickstart die je lijf nodig heeft om wél af te gaan vallen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Aug 2020 16:04

Re: Biechttopic

Ik ben vorig jaar een paar dagen begonnen met intermittend fasting, maar toen zag ik dat het heel erg afgeraden werd als je zwanger probeert te worden, dus toen ben ik er niet meer mee verder gegaan. Maar jij zegt dat dit dus zou kunnen?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Aug 2020 16:11

Re: Biechttopic

Als je heel lang op dezelfde manier eet gaat je lichaam daar ook aan wennen. Het is goed om af en toe je eetpatroon om te gooien, hoe bewust je ook bent.

Blijkbaar gaat er met de combinatie eten/sporten toch voor je lichaam iets mis (of kan het nog iets beter).

Laat je vooral niet uit het veld slaan! Probeer anders eens met een personal trainer te kijken naar je patronen, ga via bijvoorbeeld via het overload lrinciepe eten (bekend van obese) en pas ook je sportritme eens aan.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Aug 2020 16:12

Re: Biechttopic

En juist daarom ben ik het helemaal eens met Marin. Garanties heb je niet in het leven. Ook met fors overgewicht kun je een gezonde en ongecomliceerde zwangerschap, bevalling en kind krijgen. En ook als je wel eerst afvalt, kan het daarna alsnog mislopen op welk gebied dan ook. Juist omdat dit iets is dat je ZO ontzettend graag wilt, zou ik het beide tegelijk proberen. Maar dan wel met goede begeleiding, ook juist mentaal, want het is dan wel dubbel zwaar.

Herken je iets van mijn stukje qua toch hier en daar (frequentie en ernst doet er niet toe nu, we zijn hier niet om je door de mangel te halen qua wat in welke mate wel of niet je eigen schuld is) de mist in gaan en wat daarin voor jou kwetsbare momenten zijn? Daar zou ik proberen de oplossing te zoeken. Heb je veel onverwerkt verdriet en innerlijke pijn, zoek daar hulp voor. Is je gewone dagelijkse leven eigenlijk vol met mentale onrust en stress, zoek daar hulp bij. Slaap je regelmatig heel slecht en ga je dan de volgende dag de mist in. Kijk wat je daar kunt verbeteren. Want als er een ding vaststaan, is het dat gedragsverandering in het algemeen en afvallen in het bijzonder gewoon ontzettend moeilijk is. Dus probeer daarvoor op alle andere vlakken zo goed mogelijk in je vel te komen te zitten! Wellicht kan het alvast starten met een IVF traject je daarin helpen, in de zin van dat je het niet als straf/beloning voor jezelf uit blijft schuiven en het pas mag als je bmi < zoveel is en het je dan niet lukt en het dan alsnog je eigen schuld is dat de wens qua kindje niet gelukt is. Probeer in het moment te zijn, het doet er niet toe wat je in het verleden al had willen doen of wat je in de toekomst hopelijk zou willen bereiken. Blijf bij wat je nu graag wilt en wat je daar nu voor kunt doen. :heart: :heart:

En wat dat betreft eens ook met Huppekee, om blijvend verandering te zien moet je blijvend steeds weer iets veranderen! Dat kan zowel qua voeding als qua beweging. Overigens wat betreft je vraag omtrent intermittend fasting: dat zou ik inderdaad niet doen icm zwangerschapswens. Het gooit inderdaad nogal je hormoonhuishouding door de war en dat kan positief effect hebben op je gewicht, kan ook positief effect hebben op je cyclus, maar helaas zie je toch vaak het tegenovergestelde. Onze lichamen zijn wel een beetje geprogrammeerd op zekerheid en overleving en regelmaat is dan toch beter voor je lichaam en cyclus. Maar wat ik zei: op gezonde wijze afvallen toont vaak juist die eerste tijd verhoogde vruchtbaarheid!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Aug 2020 17:02

Re: Biechttopic

Allereerst dapper dat je dit hier durft te delen. En verdrietig dat jullie kinderwens niet zonder slag of stoot gaat en nu ook nog je gewicht een issue is. In principe (los van medische problemen) is het zo dat je minder calorieën moet eten dan dat je verbruikt. En dat ook geruime tijd volhouden. Dat is moeilijk, zeker als je het erg lang vol moet houden (veel kg kwijt wil) en als je misschien ook op een manier eet die je niet aanspreekt lijkt het me nog moeilijker. Je hoeft hier inderdaad niet met de billen bloot maar doe dat wel naar jezelf. Heb je echt geruime tijd minder gegeten dan bewogen, netjes je schema aangehouden, weken lang. En ging er toen niks af?

Wat mij hielp wat voorspelbaarheid. Elke dag (voornamelijk) hetzelfde eten, weten wat ik ging eten, alles voorbereiden, in bakjes klaarzetten. Alles bijhouden in een app voor de laatste calorieën. Bijv. 1000 cal stond al vast en 300 cal kan ik nog invullen naar eigen inzicht. Maar eigenlijk stond elke dag al vast dus hoefde ik niet na te denken. Dat hielp het meest. Ook olie en boter tikken aan. Noten, avocado’s klinken gezond maar zijn hoog qua vetten. Je zou ook op je macro’s kunnen letten. Maar eigenlijk zou ik denken doe juist niet te moeilijk. Bij wijze van (ontbijt: yoghurt, fruit, havermout, tussendoor fruit, lunch 2 boterhammen met mager beleg en rauwkost, tussendoor paar amandelen, tomaatjes, worteltjes, plakjes kip en dan niet te gek met het avondeten en in de avond nog een bakje kwark) dan moet er toch wel iets af gaan?

En over het traject, ik zou misschien ook verder kijken. Je bmi naar 30 tillen zal wel even duren. Je hebt er al verdriet van en voelt de tijd tikken ik zou nu actie ondernemen op alle fronten. Dan kun jezelf achteraf niks verwijten. En zoals whatever zegt bekijken waar het hem in zit (misschien is het wel psychisch) en daar dan ook hulp voor inzetten. Of een personal trainer vragen die ook mee kijkt met je voeding. GO GO GO!

En een knuffel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2020 17:08

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik ben vorig jaar een paar dagen begonnen met intermittend fasting, maar toen zag ik dat het heel erg afgeraden werd als je zwanger probeert te worden, dus toen ben ik er niet meer mee verder gegaan. Maar jij zegt dat dit dus zou kunnen?


Volgens mij is het nooit goed je eetpatroon drastisch om te gooien in een (beginnende) zwangerschap. Maar je wordt nu niet zwanger helaas en misschien heeft je overgewicht er mee te maken dus dan zou ik het wel een kans geven, mits je jezelf dus niet allerlei voedingsstoffen ontzegt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2020 17:09

Re: Biechttopic

Whatever, klopt het nou dat je zegt dat je steeds iets nieuws moet proberen om blijvend verandering te zien? Die snap ik niet :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Aug 2020 17:20

Re: Biechttopic

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om even af tips aangedragen te krijgen. Het klopt inderdaad dat andere factoren ook mee kunnen spelen, ik slaap vaak slecht en ik denk dat dat al een oorzaak kan zijn. Verder lukt het me tegenwoordig redelijk om niet in het emotie l-eten terug te vallen. Dat is wel fijn.
Voor wat de ivf ga ik toch eens met mijn vriend en vervolgens er de fertiliteitsarts overleggen of ik niet toch met een te hoog bmi met de ivf kan starten. Dan wel bij een ander ziekenhuis helaas. Waarschijnlijk Amsterdam, van wat ik zo snel zag hanteren zij geen bovengrens. Als de vrouw maar gezond is. En dat ben ik, laatst nog bloedonderzoeken en alles gehad, dus dat scheelt.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Aug 2020 17:26

Re: Biechttopic

Zora schreef:Whatever, klopt het nou dat je zegt dat je steeds iets nieuws moet proberen om blijvend verandering te zien? Die snap ik niet :)


Klopt. Je lichaam heeft blijvend nieuwe prikkels nodig. Met eten en met sporten. Jarenlang hetzelfde eet en trainingschema gaat niet hetzelfde resultaat meer geven. Juis door af te wisselen (anders eten, anders trainen) ga je weer resultaat boeken.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Aug 2020 18:53

Re: Biechttopic

Maar als je met een bepaalde methode verandering hebt geboekt en die blijft goed voor je werken, dan hoeft dat niet lijkt me.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Aug 2020 19:29

Re: Biechttopic

Biechtje, je zegt dat het je redelijk lukt om niet in emotie-eten terug te vallen. Wat is redelijk?
Als het je lukt om wekelijks 2000 kcal minder te eten maar je hebt wel 1x per week een eetbui, dan is het effect snel teniet gedaan. Denk je niet dat de oorzaak daar kan liggen? Is het misschien iets om hulp bij te zoeken?

Ik weet helaas alles van emotioneel eten, heel lastig om je gedrag en gedachten daarin te veranderen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Aug 2020 20:38

Re: Biechttopic

Zora schreef:Maar als je met een bepaalde methode verandering hebt geboekt en die blijft goed voor je werken, dan hoeft dat niet lijkt me.


Nee hoor, zo lang het werkt niet. Maar als je dus vastloopt, dan kun je eens kritisch kijken en wat dingen gaan omgooien.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Aug 2020 08:10

Re: Biechttopic

He wat naar Biechtje. En wat dapper dat je zo je kwetsbaarheid durft te tonen. Helaas is afvallen, en blijvend afvallen, een proces wat lang en ingewikkeld kan zijn. Niet iedereen ervaart het op de zelfde manier maar men heeft er wel oordelen over. Dat is jammer en onnodig. Jouw lichaam is jouw lichaam en de sleutel zit ergens om te kunnen afvallen. Maar soms is het echt zoeken.

En het kan best zijn dat er onderliggende problemen zijn die het afvalproces bemoeilijken. Idd kan PCOS ook invloed hebben op je gewichtsverlies. Ik heb een hele milde variant van PCOS, zo mild dat mijn cyclus er niet tot weinig door beïnvloed wordt maar waardoor ik wel een bepaalde hormoon onbalans heb. Die bemoeilijkte mijn zwangerschap wens ook. En ik had het niet eens door. Maar daardoor kreeg ik wel inzicht in waarom ik ook moeilijk afviel. Niet onmogelijk, wel moeilijk. En moeizamer dan bij anderen. Bij mij vertaalde dit zich in dan paar maanden weer alles goed doen, weinig tot geen effect zien en dan weer 'opgeven'. Ik gaf nooit dermate op dat ik weer aankwam, maar ik bleef stabiel. Maar dat proces kost ook veel kracht. En dat zien mensen niet. Mensen kijken alleen maar naar de buitenkant en zien dat het niet lukt. Mensen kennen de strijd erachter niet. En kleine verstoringen in bijv je hormoonhuishouding, of je schildklier kunnen samen wel een grote invloed hebben.

Dus geef niet op. En laat je niet uit het veld slaan. Wel wil ik je aanraden bepaalde dingen te onderzoeken zodat je inzicht krijgt in jouw strijd. Of dat nu een wel of niet medisch is. Want ook psychisch kunnen bepaalde factoren belemmerend werken in een afvalstrijd.

Voor een IVF traject krijg je best veel voor je kiezen. En ook hierin geldt, waar de een er makkelijk doorheen rolt is dat voor een ander niet zo. Kijk dus niet naar anderen maar kijk wel of jij zeker genoeg in je schoenen staat om dit proces aan te gaan.

Als je op eigen kracht écht wil afvallen tot die grens van de 30 moet je mijn inziens bereid zijn het aankomende jaar alles te geven. Kijk naar de mensen in dat programma Obese. Die krijgenalle begeleiding en hebben het ook zwaar. Als jij het zwaar hebt, ben je dus geen opgever. Of faler. Helemaal niet zelfs. Maar als je echt wil, kan veel. Dus kijk of je psychishce hulp kan krijgen, fysieke hulp dmv een coach bijv en daarnaast één plan om af te vallen en blijf daarbij. Blijf bij dat plan en laat je niet kisten door 30 andere tips. Want hoe meer je rotzooit aan dat plan, hoe meer hormonen verstoord kunnen raken. Rust, regelmaat en reinheid zorgen ook in dit proces op de lange termijn voor successen.
<<

Anoniem332

Bericht 17 Aug 2020 17:12

Re: Biechttopic

Biechtje, wat naar dat het afvallen niet wil lukken.

Wellicht een idee om bij je HA je bloed te laten controleren, misschien heb je te korten die weer invloed hebben op je eetbuien?

Er is ook een app van het Voedingscentrum, eetmeter. Hier kan je dagelijks bij houden wat je eet en geen goed inzicht van welke voedingsstoffen je binnen krijgt.

Succes!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Aug 2020 21:08

Re: Biechttopic

Super bedankt voor al jullie reacties. Ik heb ze allemaal doorgelezen en ga de tips op een rustiger moment eens op een rijtje zetten. Voor nu wacht ik het gesprek in het ziekenhuis af, wil ik daar aankaarten of er een mogelijkheid is om binnen het ZH hulp en begeleiding te krijgen bij het afvallen, ook voor de psychische kant ervan. Toevallig heb ik afgelopen week bloed laten prikken en is er volgens mij ook weer op schildklierwaarden geprikt, ik ben nog in afwachting van die uitslagen. Verder denk ik dat het heel goed mogelijk is dat er een stuk psyche meespeelt. Ik wil daar helemaal niet aan eigenlijk, merk dat ik me daarvoor afsluit en mezelf heel graag voorhou dat alles goed gaat en ik overal prima mee kan dealen, maar als ik heel eerlijk ben naar mezelf...
Verder willen we misschien toch de mogelijkheden bespreken om het ivf-traject te starten met een te hoge bmi. Zeker als blijkt dat mijn lichaam in prima gezondheid is (en dat is eigenlijk al die tijd al het geval geweest, ben afgelopen jaren regelmatig gecheckt op de meest voorkomende klachten bij overgewicht).

Als laatste: bedankt voor de PM’s die ik heb ontvangen nav m’n biecht. Jullie fijne woorden (en de tips hier en via pm) doen me echt goed.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Aug 2020 08:30

Re: Biechttopic

Wat een moeilijke situatie voor jullie, Biechtje. Je typt ergens dat je met dit gewicht eigenlijk niet zwanger wilt raken. Toch zou ik hier nog eens over nadenken. Als er ziekenhuizen zijn waar ze met een hoger bmi wel willen behandelen, dan zou ik dat zeker overwegen. Als je tien jaar jonger was, had het anders gelegen maar aangezien je aangeeft bijna 39 te worden, zou ik sommige zaken niet te lang meer uitstellen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 18 Aug 2020 08:51

Re: Biechttopic

Helemaal eens met wat Lady zegt. Je leefstijl is belangrijker dan je bmi en jij leeft gezond. Als er opties zijn zou ik me in jouw geval niet tegen laten houden.

Je verdriet, je sterke wens en je harde werken spatten van het scherm af. Heel veel sterkte, ik leef met je mee.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Aug 2020 09:14

Re: Biechttopic

Wat moet het moeilijk voor jullie zijn, Biechtje. Ik heb even gegoogled omdat ik zelf benieuwd was: Het AMC schijnt geen grens aan de BMI te stellen voor het aangaan van IVF, en er zijn ook ziekenhuizen waarbij de grens bij een BMI van 40 ligt.

Ik ga met de laatste twee adviezen mee: ik zou ervoor gaan.

Heel erg veel sterkte en succes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem301

Bericht 18 Aug 2020 09:25

Re: Biechttopic

Ik zou er ook voor gaan. Weet niet of het zo ligt maar nergens voor nodig jezelf 'te straffen' dat je het niet mag van jezelf vanwege je BMI. Je bent inderdaad 39, ga voor het vervullen van je grote wens voor het te laat is. Je verdient dat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Aug 2020 09:28

Re: Biechttopic

Ik heb zo met je te doen Biechtje. Je wens spat van het scherm af en het is je zó gegund een mooi kindje in je armen te hebben liggen.

Laat je gewicht niet de oorzaak zijn van het wel of niet door laten gaan van een behandeling. Echt niet. Er spelen zoveel factoren mee, en gewicht is daar een van. Sterker nog, ik weet dat vanuit mijn behandelperiode er nieuwe onderzoeken waren die uitwezen dat het gewicht van de vrouw minder invloed had dan ooit werd gedacht.

Ik las dit op het Parool:

Het AMC en het VUMC in Amsterdam stellen helemaal geen grens. Voor deze klinieken is de individuele gezondheid van de vrouw doorslaggevend. Alle ziekenhuizen adviseren zwaarlijvige vrouwen vanwege de risico's om af te vallen.

Gynaecologenvereniging NVOG plaatst vraagtekens bij de grenzen die klinieken stellen. ''Je moet van goeden huize komen om een vrouw met een BMI van 35 zomaar te weigeren'', zegt ivf-expert Jan Kremer, ''Want een wetenschappelijke onderbouwing van een grens is er niet. Je kunt je afvragen of je vrouwen überhaupt wel moet weigeren.


Ga ervoor, werk aan je gezondheid en vooral je mentale gezondheid, en straf jezelf niet omdat je wat dikker bent met het niet krijgen van een kindje. Echt niet. Ook jij verdient dat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Aug 2020 09:29

Re: Biechttopic

Ah Carrie en ik zeggen bijna hetzelfde :smile: .
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Aug 2020 10:14

Re: Biechttopic

Carrie schreef:Ik zou er ook voor gaan. Weet niet of het zo ligt maar nergens voor nodig jezelf 'te straffen' dat je het niet mag van jezelf vanwege je BMI. Je bent inderdaad 39, ga voor het vervullen van je grote wens voor het te laat is. Je verdient dat.

Dit idee krijg ik ook en dat vind ik heel erg zonde. Lijkt me een zware gedachte.
De stap van naar een ander ziekenhuis gaan voelt misschien wel groot, maar ik zou er echt voor gaan. Succes biechtje!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2020 11:08

Re: Biechttopic

Het is je zo gegund, Biechtje, en ik sluit me aan bij Caro en Carrie. Go for it! Ook als je wat zwaarder bent kun je prima een gezonde baby op de wereld zetten en aan je leefstijl ligt het zo te lezen niet. En dat is het belangrijkste! Ik ga keihard voor je duimen!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers