Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwijking

<<

Anoniem298

Bericht 30 Jun 2020 08:17

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Pfoeh, Thunder, wat een moeilijke situatie voor jullie hele gezin. Ik hoop zo dat jullie snel de hulp krijgen die jullie nodig hebben en dat dat snel zijn vruchten zal afwerpen. Hopelijk brengt dat ook de nodige rust weer terug in huis. Heel veel sterkte!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jun 2020 08:24

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Thunder, ik vind het knap hoe jullie hier samen mee omgaan en hoe jullie je als gezin staande weten de houden met zoveel zorg rondom je jongste kind. Nu heb je geen keuze, maar je moet het toch maar even doen.
Daarnaast goed dat je aan de bel getrokken hebt en ik hoop echt dat de hulpverlening nu snel gaat doorpakken met alle lijntjes die er nu liggen. Zodat jullie er als gezin gezien worden en de juiste hulp kunnen krijgen. Voor nu een knuffel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jun 2020 08:28

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Jeetje Thunder, wat ontzettend heftig! Heb er kippenvel van. Wat een sterke vrouw ben jij! Hopelijk krijgen jullie snel de hulp die jullie zo hard nodig hebben. Heel veel sterkte gewenst & denk ook aan jezelf!
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Jun 2020 09:24

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Jee Thunder, wat klinkt dat ontzettend zwaar. Heel goed dat je aan de bel hebt getrokken. Moeilijk hoor, je bent in deze situatie zo machteloos en doet tegelijk wat je kunt zo te lezen :heart:. Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie gauw de juiste ondersteuning krijgen voor je zoon en voor jou, om je te ontlasten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 30 Jun 2020 14:05

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Pffff Jeetje Thunder wat raakt je post mij enorm. Wat heftig en zo ontzettend verdrietig dit.

Ik herken het gedrag in lichte vorm bij mijn zoon. Ook hij heeft een doodswens geuit omdat hij hier niet meer in het leven wilt zijn. Dit is vooral op de momenten dat er conflicten ontstaan bij mensen die hem niet begrijpen of willen begrijpen. Zo ontzettend moeilijk en verdrietig.
Wij zijn hier recent gestart met GGZ en daar haalt S wel veel steun uit. Maar inderdaad hoe ouder ze worden, hoe sterker ze worden en dus ook fysiek. Dat gooien met deuren is hier ook. Een enorme bron van frustratie wat er dan uit moet.

Ik heb helemaal geen tips voor je maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Hulp zoeken als in de vorm van logeer opvang zal voor jullie een moment van rust geven, maar tegelijk ook een knoop in je maag omdat je je eigen zoon gaat weg brengen. Dat voelt gewoon enorm tegen moeder natuur in. Ik hoop echt dat je snel gepaste hulp krijgt wat jullie nodig hebben, zeker ook voor je zoontje. Ik kan mij helemaal zijn verdriet voorstellen. Dit is echt zo enorm sneu :snik:
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Jun 2020 14:26

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Jullie reacties doen me goed, echt waar. Fijn om steun te mogen ervaren. Ik merk dat ik daar in mijn omgeving weinig van ervaar. Maar ik weet ook al te goed dat ik veel te vaak mooi weer speel. Weet je, het is ook niet iets van de laatste tijd. Het is iets wat al jaren speelt in wisselende uitingen. Want is niet alleen dit gedrag, ook het niet eten speelt al jaren. Dan is hij 3 jaar geleden van school gewisseld (van regulier naar sbo) en hebben we daar de nodige problemen mee gehad. Allemaal onderzoeken en dergelijke, waardoor andere problemen weer tijdelijk naar de achtergrond schuiven. Je kan gewoon niet alles in één keer aanpakken. Het is teveel en vaak ook erg moeilijk om in een traject geplaatst te worden. En dus ga je maar weer door. Je bent er continu mee bezig. We hebben al tig therapieën gehad. En elke keer moet je er maar weer gaan staan. Hij wordt over een paar maanden 11 jaar en met het oog op de puberteit hou ik m’n hart vast. Hopelijk gaat ons dit traject ons een hoop houvast en inzicht geven. Ik hoop het zo!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Jun 2020 14:39

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat verdrietig Thunder. Lijkt me heel moeilijk om hem zo te zien worstelen. Hopelijk hebben jullie snel hulp of ondersteuning.
Sterkte met alles.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Kira

Bericht 30 Jun 2020 18:59

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat ontzettend heftig wat jullie doormaken Thunder, mijn hart breekt ervan. Heel veel sterkte en kracht voor jullie beiden!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2020 23:38

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat een verdrietig verhaal, de emoties spatten van mijn scherm af. Heel veel sterkte gewenst, wat lijkt me dit moeilijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jul 2020 19:06

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Sterkte Thunder, het klinkt loodzwaar.
Heb je wel mensen in je directe omgeving bij wie je je verhaal ook kwijt kan?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jul 2020 07:02

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Gisteren belde de kinderpsychiater van het wkz terug. Fijn gesprek gehad. Hij wordt vandaag al besproken in het team en dan kunnen we een uitnodiging verwachten. Zij zag zeker reden hem te testen, het is erg vaak voorkomend bij deze kinderen. Dus dat loopt, erg fijn. Ook belde de poh-ggz gisteren en ook daar staat een afspraak gepland.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jul 2020 07:14

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Fijn dat er iets gebeurt Thunder!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Jul 2020 08:53

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Ik weet niet zo goed wat te zeggen. Sterkte voor jullie allemaal. En niemand zal twijfelen aan jullie liefde voor hem!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem309

Bericht 02 Jul 2020 11:23

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Fijn dat er schot in zit en dat er jullie uitgenodigd worden. Hopelijk kan het op een redelijk korte termijn.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 03 Jul 2020 08:51

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Pff..jeetje, ik heb er geen woorden voor, maar weg klikken zonder iets te zeggen, kon ik ook niet. Wat heftig allemaal Thunder, fijn dat er wat gaat gebeuren.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Jul 2020 11:54

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat fijn dat er wat lijkt te gebeuren, Thunder. Sterkte met de situatie!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Jul 2020 11:13

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat een rollercoaster...

Ik hoop dat er snel juiste hulp/therapie/welke vorm dan ook is voor jullie en dat jullie snel in wat rustiger vaarwater mogen komen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 08 Jul 2020 22:11

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Heel veel sterkte, Tuinder! Het lijkt me heel zwaar.
<<

Anoniem309

Bericht 14 Aug 2020 22:45

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Hoe is het nu Thunder? Is de hulp voor jullie al een beetje op gang gekomen?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Aug 2020 07:46

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat lief dat je er naar vraagt, Tuttebel.

Het is echt aftellen tot hij weer naar school mag, ik vind het loodzwaar momenteel. De vakantie was amper begonnen en er was al zoveel heisa dat hij al een volle week bij mijn schoonouders gelogeerd heeft en dat was een verademing. Er is die week niet veel uit m’n handen gekomen behalve werken en de noodzakelijke dingen. Gewoon rust en geen ruzie en gekrijs. Toen hij terugkwam hebben we hem iets meer vrijheden gegeven qua buitenspelen. Dat scheelt al wel wat. Maar het blijft gewoon wachten op een boze bui, daar is niet zoveel voor nodig. 1x ergens nee op zeggen is al reden om te flippen.

Maandag hebben we een gesprek op een zorgboerderij. Dat is voor logeeropvang om het weekend en vakanties. Het ziet er goed uit op de site en ook het telefonische gesprek klonk alsof het een goede plek voor hem kan zijn. Hopelijk klikt het maandag in reallife ook. Woensdag gaan we naar UMC en gaat het autisme onderzoek van start. En ongeacht de uitkomst gaan we binnenkort ook starten met hulp thuis. We zullen allemaal moeten veranderen in de omgang met hem. We hebben door de jaren heen natuurlijk zo’n cirkel gecreëerd waar we niet meer zelfstandig uit kunnen komen. Daar is hulp voor nodig zowel voor hem als voor ons. Zelf heb ik nu al een paar gesprekken met de poh-ggz gehad. Dat is fijn, maar ik weet niet hoelang ik er mee door ga.

Dus al met al is er in korte tijd én vakantietijd een hele hoop gaan lopen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Aug 2020 15:32

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Hoe vond je dat om die stap te gaan nemen voor weekend/logeeropvang? Het kan zijn dat dit ons ook ooit te wachten staat en het lijkt me ergens zo'n onmogelijke keus,terwijl het aan de andere kant ook heel veel lucht zal geven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Aug 2020 16:02

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Ik vind het nog steeds vreselijk. Het voelt als falen. Dat we het zelf niet kunnen ofzo. Ik weet echt wel dat het beter is en hoeft ook echt niet voor altijd te zijn, maar toch, het is gewoon een naar gevoel. En we zijn er al eerder mee bezig geweest, vorig jaar hadden we dit ook besproken, maar niet doorgezet. Maar na nog een jaar aanmodderen besloten wel te doen nu.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem309

Bericht 15 Aug 2020 23:27

Re: Zwangerschap & Kinderen rubriek#3 Kind & chromosoomafwij

Wat jammer dat het je momenteel met de vakantie extra zwaar valt. Maar wel ontzettend fijn dat je schoonouders de zorg ook even konden overnemen. Logisch dat je die adempauze even nodig had. Wel fijn dat er momenteel al een aantal dingen lopen. Ik snap dat die zorgboerderij voor je gevoel wel een dingetje is, maar wel fijn dat die optie er is. Ik ben benieuwd of de klik er maandag is. En ook succes woensdag. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en kan hij beter geholpen worden.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers