Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Jul 2020 18:47

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb na een minuutje hardlopen zo'n kramp gevoel in de kuiten en ze worden knetterhard. Hoe kan dit? En vooral... Wat kan ik doen om het te voorkomen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2020 20:45

Re: Het hardlooptopic #2

Vervelend. Loop je wel even rustig in?
<<

Anoniem298

Bericht 21 Jul 2020 21:52

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kom weer meeschrijven hier! Ben begin juni weer begonnen met hardlopen en het gaat zó lekker. Paar keer gehad dat ik wat pijn had, maar de meeste loopjes gaan gewoon echt goed. Mijn man probeert me over te halen om de marathon mee te lopen in april, ik moet heel eerlijk zeggen dat dat me wel echt heel gaaf lijkt. Eerst maar eens rustig opbouwen en zien of dat überhaupt een optie is. Ik zit nu op 10 km, dan ren ik gemiddeld 5.30. Toen ik begon met hardlopen zat ik op 6.30 dus beste vooruitgang!

Carrie, succes bij de fysio morgen, hopelijk gaat het je helpen!

Caulfield, had jij je dit jaar ingeschreven voor de marathon of was het een eenmalige actie?

Minx, lastig ja als je tijdens het lopen J ook nog in de gaten moet houden. Hoe moet ik dat voor me zien trouwens? Gaat hij mee op de fiets ofzo?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2020 23:30

Re: Het hardlooptopic #2

Burn schreef:Ik heb na een minuutje hardlopen zo'n kramp gevoel in de kuiten en ze worden knetterhard. Hoe kan dit? En vooral... Wat kan ik doen om het te voorkomen?

Oh wat vervelend. Gaat het op een gegeven moment weg of moet je echt weer stoppen met rennen?
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jul 2020 10:59

Re: Het hardlooptopic #2

Nou ben bij de fysiotherapeut geweest, ze denkt niet dat het aan de schoenen ligt. Mijn achillespees is overbelast en dit kan 2 tot 3 maanden duren. Ik mag niet hardlopen en niet wandelen. Ik wandelde ook best regelmatig, echt zo zo balen. Ik mag gelukkig nog wel boksen. Maar geen dingen tijdens het boksen die zeer doen aan m’n enkel. En wellicht na 3 weken hardlopen maar de pijn is leidend zei ze. Dus daar goed naar luisteren.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jul 2020 16:03

Re: Het hardlooptopic #2

Wat ontzettend balen Carrie! Dat duurt wel heel lang ? Vooral de eerste weken zijn enorm frustrerend vond ik, maar het went. Succes!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jul 2020 19:56

Re: Het hardlooptopic #2

Burn hoe snel bouw je op??

Carrie wat balen, AP klachten kunnen zo hardnekkig zijn ?

Jet wat loop je mooie afstanden en snel al!
Als ik met J loop zit hij inderdaad op de fiets. Ik kies dan wel de veilige routes uit. Maar het is wel gezellig zo.

Vanochtend echt heel lekker gelopen. Ging ook heel goed alleen garmin wordt nog steeds gegijzeld dus ik weet niet of mijn lichaam het ook zo ervaren heeft.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jul 2020 21:44

Re: Het hardlooptopic #2

@burn hoe is het met je kuit? Begin je misschien te hard? Of loop je erg op je tenen?

Ik ben blij! Gisteren deed ik een interval training en liep tempo's waarvan ik dacht 'ik wist niet dat ik het nog kon!'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 01 Aug 2020 07:59

Re: Het hardlooptopic #2

Kan ik mij helemaal voorstellen jip, zweven = leven ?

Ik heb ook weer zin om te sporten!
<<

Anoniem313

Bericht 01 Aug 2020 11:51

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip!

Ik liep vanmorgen enorm beroerd. Het was veel warmer dan ik dacht en dan loop ik slecht. Vervolgens miste ik een afslag waardoor mijn ronde veel verder werd dan gepland. En daarna overleed m’n telefoon. Helemaal klaar mee.

Nu ga ik even een week of twee niet rennen. Niet uit bozigheid maar ik krijg maandag powder brows en dan mag je niet zweten, en erna ga ik nog op fietsvakantie. Hopelijk erna weer met koeler weer als een hinde door het veld galopperen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Aug 2020 10:09

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben vanmorgen voor het eerst iets na 6 uur gaan hardlopen. Heerlijk was dat! Op het einde alsnog klam en plakkerig, maar echt stukken beter dan maandag om 16:30, haha!
Bedacht mij op weg naar mijn werk dat ik dit vaker zou moeten doen, voor iedereen wakker is gaan hardlopen en dan thuis als iedereen wakker is, alleen redde ik het nu wel in een half uur om te eten, douchen en lunch klaar maken, maar denk als de kinderen thuis waren het niet gelukt was. Om nou nog vroeger te gaan...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Aug 2020 08:14

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip! De ochtend is altijd zo mooi om te rennen. Ik ben na 2 weken weer geweest met een luchtvochtigheid van 94%. ? Viel me nog best mee.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Aug 2020 16:30

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb voor het eerst sinds lang een uur achter elkaar hardgelopen. Zo genieten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 16 Aug 2020 11:04

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe lang na jullie bevalling zijn jullie weer gaan hardlopen?
En hoe heb je dat opgebouwd?
<<

Anoniem313

Bericht 16 Aug 2020 11:21

Re: Het hardlooptopic #2

Oh heerlijk Jip! Wat goed!

HB, ik ben na 6 weken weer gaan hardlopen. Ben in m’n hardloopkleren naar de huisarts gegaan om te laten checken en bij de go naar het park gehobbeld :smile: Wel urineverlies in het begin, maar dat ging over.

Ik heb twee weken niets gedaan en vanochtend weer m’n eerste rondje. Warm! Het was om 9h toch al 25 graden. Ging voor een 5k, maar m’n Strava stond op miles, dus werd het 3.5 mijl. Hopelijk woensdagochtend weer een rondje.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 16 Aug 2020 11:24

Re: Het hardlooptopic #2

Na 12 weken, maar had ook wel keizersnede gehad.
Heb het langzaam opgebouwd, conditie was dat ook ver te zoeken. Had vanaf 6 weken wel al dingen gedaan als langer wandelen en af en toe simpele YouTube workouts/zwemmen.
Begonnen met interval 2 min wandelen /2lopen (en dat dan 20 min, met warming up en cooling down samen 30 min). Die intervallen qua hardlopen steeds is langer. Na week of 4 ging het al snel vrij goed (2 a 3 x per week gelopen).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Aug 2020 11:59

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben na 4 maanden weer gaan korfballen, hardlopen later pas mee begonnen. Na 2 wedstrijden de bekkenfysio gebeld en de huisarts voor een verwijzing (is in geval van urineverlies handig ivm met het aantal behandelingen).
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 16 Aug 2020 13:16

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip weer een uur!
Caulfield ook goed bezig.

Ik liep na 6 weken hard maar nadat ik ben de bekkenfisio was geweest moest ik wachten tot 12.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Aug 2020 16:00

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird schreef:Hoe lang na jullie bevalling zijn jullie weer gaan hardlopen?
En hoe heb je dat opgebouwd?


Ik ben bij beide meiden na 6 weken weer begonnen. Aangeraden wordt meestal langer te wachten, maar beide keren met de verloskundige overlegt en goedkeuring gekregen, mits ik geen druk van onder voelde en geen urine verlies had. Mede omdat ik twee keer lang ben blijven doorlopen en geen problematische bevallingen heb gehad. Ik liep maar 1 minuut hard, heel lang wandelen en maximaal, alles bij elkaar in die minuten dus, 1 km hardlopen. Dus ik kwam dan de eerste twee drie weken niet verder dan max 10x 1 minuut hardlopen.

Ik voelde ook goed aan wat wel en niet kon. Bij V heb ik toen eens na 4 weken een dribbel van 20 meter of zo gedaan, omdat ik benieuwd was of het ging en dat voelde toen echt nog niet oké, haha! Wel héél veel gewandeld toen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Aug 2020 09:31

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb dinsdag een kort snel rondje met intervallen gedaan. Ging wel oke, al was het wel zwaar. Nu mega ongesteld dus ik moet even kijken of ik puf heb. Meestal ga ik wel, alleen heb ik nu zo'n buikpijn wat ik lang niet gehad heb. Misschien heel rustig beginnen en dan maar zien hoe het gaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2020 10:06

Re: Het hardlooptopic #2

Oef, kalm aan maar Jip.

Ik heb een kater dus ga zo een rustig rondje. Dan voel ik me erna weer prima, zo leert de ervaring.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2020 10:41

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Oef, kalm aan maar Jip.

Ik heb een kater dus ga zo een rustig rondje. Dan voel ik me erna weer prima, zo leert de ervaring.


Ja, een soort van 'fijn' is dat, rennen met een kater!

Sterkte Jip!
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2020 12:24

Re: Het hardlooptopic #2

Yes, ben weer fris en fruitig.

Hoe gaat het met je AP, Carrie? Heb je nog pijn? Kun je met boksen alles meedoen?
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2020 20:38

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Yes, ben weer fris en fruitig.

Hoe gaat het met je AP, Carrie? Heb je nog pijn? Kun je met boksen geleden alles meedoen?

Ik heb 2 weken met boksen toen we een stukje moesten rennen in de plaats touwtje gesprongen. Dat had ik beter niet kunnen doen want nu heb ik weer wat meer last.

Verder kan ik alles met boksen gelukkig doen,
trappen, stoten alles. Dus dat is fijn. Maar hardlopen zit er nog niet in helaas.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Aug 2020 20:39

Re: Het hardlooptopic #2

Oef ja touwtje springen is heel belastend voor je achillespees. Wel fijn dat je wel wat energie kwijt kan in de rest van het boksen!

Nou ik ben geweest. Het ging niet zo heel denderend en het was ook warmer dan ik dacht. Maar goed. Toch weer loopbeweging gehad!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers