Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rome met kinderen

<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 13 Aug 2020 07:54

Rome met kinderen

Momenteel ben ik op vakantie in Italië en overwegen we om volgende week twee dagen Rome te bezoeken samen met onze drie kinderen (7,9,10 jaar).
We hebben een hotel geboekt in de buurt van het Panteon. Zullen met de auto gaan en de auto in een parkeergarage zetten en willen graag gebruik maken van de Hop on hop off bus.
Wie heeft er leuke tips?
Leuke dingen om te doen zien? Wat mogen we niet missen? Leuke restaurantjes? Andere handige tips?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Aug 2020 08:01

Re: Rome met kinderen

Het eerste wat in me op komt is een ijsje bij zo'n klassieke ijssalon zoals Giolitti. Daar moet je dan eerst een kaartje kopen bij een oude kassa en dan je ijsje uitkiezen. Is wel echt mooi en lekker! Zit vlak bij het Pantheon trouwens.

Giolitti
Via degli Uffici del Vicario, 40, 00186 Roma RM, Italy
+39 06 699 1243
https://maps.app.goo.gl/5bPpc9FZ3SnSqKfs9

Verder zal ik even nadenken. De grote toeristische dingen kan je zelf ook wel bedenken ongetwijfeld. Ik denk dat ze het forum romanum misschien wel interessant vinden. Althans ik ging als kind altijd met m'n ouders naar Romeinse afgravingen en vond het dan wel tof om voor te stellen hoe dat vroeger een hele stad was waar mensen echt leefden. Dus als je een beetje cultureel wilt zijn en de historie van Rome wilt meegeven aan ze, lijkt me dat een prima optie.

Oh ja dit is misschien nog wel leuk. Als je de Aventino heuvel op loopt (er is een metro halte redelijk dichtbij en loopt dan de heuvel op) kom je bij de Maltese Garde (of whatever it is). Daar zit een deur met een sleutelgat erin en als je door dat sleutelgat kijkt zie je...

https://www.atlasobscura.com/places/the ... rome-italy


Precies de koepel van de Sint Pieter dus.

Ik ben er ook geweest, in de ochtend toen het rustig was, want het is wel een 'instagram dingetje' maar natuurlijk lang niet zo toeristisch als de grote dingen.

Als je dat een beetje leuk maakt, vinden ze dat ook misschien wel leuk.

Piazza Dei Cavalieri Di Malta
Istituto Nazionale di Studi Romani, Piazza dei Cavalieri di Malta, 2, 00153 Roma RM, Italy
+39 06 574 3442
https://maps.app.goo.gl/mPjx9RffnUHbcdnM6

Daar vlakbij zit ook een mooie tuin waar je in kan, een soort park vol sinaasappelbomen met prachtig uitzicht over de stad.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 13 Aug 2020 12:31

Re: Rome met kinderen

Kijk eens naar oude topics over Rome. Ik heb denk ik daar tips gegeven. Niet over dingen speciaal voor kinderen trouwens. Misschien is het nog een idee om fietsen te huren?

En als het heet is lekker naar het strand. Of vindt je dat zonde van je tijd daar? Trouwens, als jullie toch met de auto zijn zou ik eerder naar een meer in de omgeving gaan. Lago di Bracciano bijvoorbeeld. Vooral als het 40+ is, is het daar wat koeler.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 13 Aug 2020 21:49

Re: Rome met kinderen

Marin schreef:Het eerste wat in me op komt is een ijsje bij zo'n klassieke ijssalon zoals Giolitti. Daar moet je dan eerst een kaartje kopen bij een oude kassa en dan je ijsje uitkiezen. Is wel echt mooi en lekker! Zit vlak bij het Pantheon trouwens.

Giolitti
Via degli Uffici del Vicario, 40, 00186 Roma RM, Italy
+39 06 699 1243
https://maps.app.goo.gl/5bPpc9FZ3SnSqKfs9

Verder zal ik even nadenken. De grote toeristische dingen kan je zelf ook wel bedenken ongetwijfeld. Ik denk dat ze het forum romanum misschien wel interessant vinden. Althans ik ging als kind altijd met m'n ouders naar Romeinse afgravingen en vond het dan wel tof om voor te stellen hoe dat vroeger een hele stad was waar mensen echt leefden. Dus als je een beetje cultureel wilt zijn en de historie van Rome wilt meegeven aan ze, lijkt me dat een prima optie.

Oh ja dit is misschien nog wel leuk. Als je de Aventino heuvel op loopt (er is een metro halte redelijk dichtbij en loopt dan de heuvel op) kom je bij de Maltese Garde (of whatever it is). Daar zit een deur met een sleutelgat erin en als je door dat sleutelgat kijkt zie je...

https://www.atlasobscura.com/places/the ... rome-italy


Precies de koepel van de Sint Pieter dus.

Ik ben er ook geweest, in de ochtend toen het rustig was, want het is wel een 'instagram dingetje' maar natuurlijk lang niet zo toeristisch als de grote dingen.

Als je dat een beetje leuk maakt, vinden ze dat ook misschien wel leuk.

Piazza Dei Cavalieri Di Malta
Istituto Nazionale di Studi Romani, Piazza dei Cavalieri di Malta, 2, 00153 Roma RM, Italy
+39 06 574 3442
https://maps.app.goo.gl/mPjx9RffnUHbcdnM6

Daar vlakbij zit ook een mooie tuin waar je in kan, een soort park vol sinaasappelbomen met prachtig uitzicht over de stad.


Wat een super leuke tips, die ga ik opslaan! Dank je wel!
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 13 Aug 2020 21:51

Re: Rome met kinderen

Luisa schreef:Kijk eens naar oude topics over Rome. Ik heb denk ik daar tips gegeven. Niet over dingen speciaal voor kinderen trouwens. Misschien is het nog een idee om fietsen te huren?

En als het heet is lekker naar het strand. Of vindt je dat zonde van je tijd daar? Trouwens, als jullie toch met de auto zijn zou ik eerder naar een meer in de omgeving gaan. Lago di Bracciano bijvoorbeeld. Vooral als het 40+ is, is het daar wat koeler.


Dank, ik zal de oude topics gaan doorlezen. We zijn drie weken op vakantie in Italië en gaan ‘speciaal’ twee dagen naar Rome om echt de stad te bekijken. Het zal inderdaad ontzettend heet zijn maar we hebben geen tijd meer om koeler weer af te wachten. En na ons bezoek in Rome hebben we lekker nog een week om veel te zwemmen etc.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Aug 2020 23:30

Re: Rome met kinderen

Wij hebben toen oa gefietst door Rome met een tour. Was heel leuk ook met de kinderen. Verder is er een mooi paleis met tuin/park. Hier kan je lekker wandelen en picknicken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Aug 2020 23:32

Re: Rome met kinderen

Oh en hier nog wat tips van mij:

https://gogracy.com/10x-doen-in-rome/
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 15 Aug 2020 08:13

Re: Rome met kinderen

Dank je wel Tabbie. Wat een leuke blog heb je!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Aug 2020 15:26

Re: Rome met kinderen

Dank je!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron