Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amsterdam: originele tips

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2020 18:00

Re: Amsterdam: originele tips

Vanochtend begonnen in de Portugese Synagoge. Eerste keer dat ik die bezocht in verband met op zaterdag altijd gesloten in verband met de erediensten op sjabbat. Ik vond het bijzonder en indrukwekkend. Misschien ook omdat het vrij rustig was, sfeer van de oude synagoge kwam over.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2020 18:08

Re: Amsterdam: originele tips

Gisterochtend een wandeling gedaan met het Street Art Museum in Slotermeer, Nieuw West.

https://www.streetartmuseumamsterdam.com/collection1

Gekopieerd uit mijn vakantiedagboek:

Zo superleuk weer. Ik had om 10.30 uur een streetart tour geboekt bij het Steet Art Museum Nieuw West in de Slotermeer. Bleek dat de familie met wie ik mee zou lopen toch privé tour wilde ivm corona. Dus werd Anna, de oprichtster, gebeld en die heeft me zelf om 11.15 uur rondgeleid samen met een bouwkunde student en zijn moeder Tour in het Engels, langs allerlei steetart in Nieuw West. Anna (Uit de Oekraïne) praatte maar door, over de achtergronden van streetart, de problemen in de buurt, de renovaties, nieuwbouw, het jeugdwerk, kinderworkshops die ze nu in de vakanties doet om de Turkse, Marokkaanse en welke cultuur dan ook, nieuwe gezichtspunten en leuke dingen te geven. Wat een gepassioneerde vrouw. Best intensief om alles te volgen, wandeling duurde ook 2 1/2 uur ipv de 1 1/2 uur die gepland was. Zo interessant, je kijkt meteen heel anders naar zo'n buurt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2020 18:14

Re: Amsterdam: originele tips

En ik kopieer nog even door uit mijn vakantiedagboek. Want ook een aanrader om in deze tijd eens te doen. Normaal heel toeristisch en vrij massaal, vanmiddag vond ik het heel bijzonder. Ik ben naar G.assan Dia.monds geweest. Komen normaal 1.000 tot 1.500 bezoekers per dag, nu amper wat.

Diamonds are a girl's best friend. En dan zit je daar met een diamanten ring van 55.000 euro om je vinger. Had ik vanochtend ook niet bedacht. Liep in de buurt van Gassan Diamonds in de Uilenbergerstraat en spontaan bedacht dat ik daar wel eens een rondleiding kon gaan doen. Nog gratis ook en privé-rondleiding omdat ik enige Nederlander op dat moment was. Weet nu heel wat meer over diamanten, het slijpen van de facetten, de vormen. Leuke vrouw die de uitleg gaf, de diamantslijper vertelde ook enthousiast over de passie voor zijn werk, werken met zulk oud en kostbaar materiaal, het creëren van schoonheid. En dan krijg je een ruwe diamant in je hand. Na de uitleg liet de vrouw me in apart kantoortje diverse stenen zien, kleurverschil onder loep bekeken. Gele natuurlijke diamant en erg mooi geslepen witte diamant, wat een flonkeringen en schoonheid. Mag je wel om je vinger doen, kost 55.000 euro zonder zetting. Ze hebben ook Rolex winkel. De eerste, duurste die ze hebben kost 110.000 euro. Andere model heeft prijskaartje van 75.000. Erg leuke gesprekjes ook, wie ze normaal kopen, en dat soort dingen. Alle tijd weer want ze missen hun echte buitenlandse klanten die door corona niet komen.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 06 Aug 2020 23:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem335

Bericht 06 Aug 2020 18:17

Re: Amsterdam: originele tips

Erg leuk om te lezen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2020 18:22

Re: Amsterdam: originele tips

Ik kom dus duidelijk tijd te kort. Kom niet aan al jullie tips toe en ga ook niet naar het Hemterrein. Daar was ik ooit tijdens een Havensafari al eens geweest dus weet dat het een bijzonder terrein is.

Vanochtend ook nog naar het Rembrandthuis geweest. Ook wel leuk voor een keer. Ik vond de tijdelijke tentoonstelling over Rembrandt en de zwarte medemens in de 16e eeuw wel bijzonder. Wist niet dat er in die tijd al erg kleine gemeenschap was. De tijdelijke tentoonstelling over dit onderwerp in het Amsterdams Archief vond ik ook bijzonder, om verhalen over deze mensen te lezen. En bizar dat ze op de wereldtentoonstelling in Amsterdam zelfs tentoongesteld werden

Zo meteen nog naar het Flevopark.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2020 18:26

Re: Amsterdam: originele tips

Na de diamanten door naar Micropia bij Artis. Van watervlooien, mieren, je darmstelsel en poep naar een innige tongzoen bij de Kiss-o-meter. Gratis met museum kaart trouwens. Leuk maar ben wat gaar van alle andere indrukken vandaag, is hier ook wat te warm binnen. Micropia, onderdeel van Artis, is een wetenschapsmuseum in Amsterdam waarin het publiek kennis kan maken met microscopisch kleine organismen. Het laat het nut zien van het onzichtbare, microscopische leven: bacteriën, virussen, algen en schimmels

Ook leuk voor kinderen (niet te jong denk ik)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2020 23:56

Re: Amsterdam: originele tips

Als je van graffiti houdt dan is een bezoekje aan de viaducten bij het Flevopark ook een aanrader. Met tram 14 naar eindpunt Flevopark en dan loop je er meteen tegen aan. Is echte graffiti dus en niet meteen Street Art. Hou ik ook wel van. En er is echt veel en ook mooi en recent. Vanaf daar bij skatepark langs over Amsterdamse brug naar Zeeburg gewandeld. Vanaf brug grote schepen bekeken die onder me door voeren. Ook mooi en indrukwekkend. Bij Zeeburg tram 16 terug naar Amsterdam CS.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Aug 2020 07:49

Re: Amsterdam: originele tips

Wow, wat een toffe dingen onderneem je. Leuk om te lezen allemaal. ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Aug 2020 17:53

Re: Amsterdam: originele tips

Bedankt Thunder en Kexter.

Ondanks de hitte vandaag toch van 13.00 uur tot 14.30 uur een privé-wandeling (ik was de enige die zich had opgegeven voor vandaag?) met gids gemaakt door Slotermeer. Leuk om de achtergronden van de stadsontwikkeling te zien, hoe alles bewust ingetekend is indertijd, van tankstation tot school, kerk en winkel.

Het Van Eesteren Buitenmuseum bevindt zich in Slotermeer, de wijk in de directe omgeving van het paviljoen. Het is een 'levend' openluchtmuseum, de 'collectie' bestaat uit woningen, plantsoenen, scholen, winkels, parken, pleinen en straten. Het Van Eesteren Museum in Amsterdam Nieuw-West is een uniek museum over architect en stedenbouwkundige Cornelis van Eesteren (1897-1988). Amsterdam Nieuw–West vormt het hoogtepunt van de naoorlogse stedenbouw en architectuur in Nederland. Onder leiding van Van Eesteren kwam in 1935 het Algemeen Uitbreidingsplan (AUP) tot stand, zijn stedenbouwkundige plannen waren revolutionair. De functionele stad stond centraal; wonen, werken, recreëren en verkeer werden gescheiden. De woningen werden gebouwd volgens de principes van het Nieuwe Bouwen; licht, lucht en ruimte, met andere woorden zonlicht en frisse lucht voor iedere woning.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Aug 2020 12:19

Re: Amsterdam: originele tips

Stond al wat jaren op mijn lijstje maar ietsje verder weg dus doe je niet zo snel op een dagje Amsterdam. Nu dus afgestreept. Hoe gaan we om met de dood? Die vraag staat centraal bij Nederlands Uitvaartmuseum Tot Zover in Amsterdam. Nederlands Uitvaart Museum Tot Zover is een museum in Amsterdam dat vertelt over verleden, heden en toekomst van onze omgang met de dood. Het nationaal funerair erfgoed en de moderne uitvaart in het multiculturele Nederland van nu staan hierin centraal. Het museum werd in december 2007 geopend.

https://www.totzover.nl

En dan meteen begraafplaats De Nieuwe Ooster bezoeken. Voor een wandeling, mooie veel verschillende bomen, oude graven die op de monumenten lijst staan. Culturen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Aug 2020 21:04

Re: Amsterdam: originele tips

Ook een aanrader om te bekijken in Amsterdam en hierboven ook al als tip door iemand genoemd. Museum Ons' Lieve Heer op Solder. En neem je kans nu het nog kan. Risico is dat ze op moeten sluiten ivm geen subsidie meer.

Teken de petitie voor het behoud van dit unieke museum

https://petities.nl/petitions/houd-de-heer-op-solder
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron