Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

<<

Anoniem315

Bericht 07 Aug 2020 17:23

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Ik krijg met regelmaat te horen dat ik een harde werker ben, iemand die de boel goed georganiseerd heeft, maar ook een pessimist en perfectionist is, soms tot vervelens aan toe.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Aug 2020 21:39

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Je voelt je wel aangesproken :wink:
Naar complimentjes vissen komt niet erg positief over nee.
Ik vind het gewoon een beetje flauw zo'n reactie, that's all.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Aug 2020 08:19

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Leuke vraag en leuke antwoorden. Ik heb alleen echt geen flauw idee hoe mijn vrienden mij zien.
L2014 & H2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Aug 2020 09:40

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Ik heb geen idee. ? Ik denk wel een beetje gek. Dat zeggen mijn broers en zusjes iig wel eens tegen mij?
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Aug 2020 09:43

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Zulke dingen komen echt wel eens ter sprake in mijn vriendschappen. Niet om naar complimentjes te vissen maar gewoon uit jezelf. Ik zeg wel eens tegen een vriendin dat ik haar zorgzaam of zo attent vind of juist heel energiek of altijd in voor verfrissende ideeën (dit dan n.a.v. een gesprek of situatie). Dat gebeurd dan gewoon in het moment. Zal misschien niet het complete beeld zijn dan want ik spreek ook niet altijd alles uit om het uitspreken. Maar soms zeg ik weleens iets wat me opvalt ja.
<<

Anoniem293

Bericht 08 Aug 2020 10:04

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Ik vraag mij af bij de dames die aangeven dat nooit met vriendinnen te bespreken zich dan ook niet kwetsbaar opstellen door dingen te bespreken waar je tegenaan loopt in bijvoorbeeld je werk?

Dan krijg je toch al snel feedback?
<<

Kira

Bericht 08 Aug 2020 10:44

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Door de dingen die wij meemaken en natuurlijk bespreken weten mijn vriendinnen en ik wel van elkaar hoe we elkaar zien.
Ik word gezien als een sterk persoon met een positieve insteek. Afgelopen jaar heb ik flink wat tegenslagen gehad, begonnen met de hartstilstand van mijn vader in juni vorig jaar.
Ook dat ik m'n zoon alleen opvoed word gezien als sterk en knap. Al vind ik dat altijd lastig om te horen want ik doe het daar natuurlijk niet voor, en ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Maar dat hoor ik regelmatig terug dus.

Verder wordt er vaak gelachen met en om me dus ik denk dat ze me ook grappig vinden.
Attent ben ik niet, kaartjes sturen etc is niet aan mij besteed. Maar geloof niet dat iemand dat erg vind.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Aug 2020 10:59

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Als die met die ordinaire grapjes.
<<

Geel

Bericht 08 Aug 2020 11:07

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Lot schreef:Zulke dingen komen echt wel eens ter sprake in mijn vriendschappen. Niet om naar complimentjes te vissen maar gewoon uit jezelf. Ik zeg wel eens tegen een vriendin dat ik haar zorgzaam of zo attent vind of juist heel energiek of altijd in voor verfrissende ideeën (dit dan n.a.v. een gesprek of situatie). Dat gebeurd dan gewoon in het moment. Zal misschien niet het complete beeld zijn dan want ik spreek ook niet altijd alles uit om het uitspreken. Maar soms zeg ik weleens iets wat me opvalt ja.
Dit inderdaad.
Bovendien had ik met een deel van mijn vriendinnen een tijdje een ‘clubje’ waarmee we avondjes bij elkaar kwamen en specifieke onderwerpen bespraken (bijv. geloof, gezin, seksualiteit, karakters etc.). Daar verzonnen we dan om beurten een leuke werkvorm bij en dan kwamen dit soort dingen ook geregeld ter sprake. Het is natuurlijk altijd gekleurd door de ander (mijn zeer georganiseerde zus vindt mij bijv. redelijk chaotisch en onoplettend, terwijl mijn go-with-the-flowvriendin me juist punctueel en netjes vindt).

Over het algemeen sta ik denk ik bekend als gezellig, lief en loyaal, met her en der wat donkere wolken en luiigheid eromheen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Aug 2020 12:19

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Ik bespreek dit soort dingen ook wel eens met vrienden inderdaad. Niet alleen de positieve dingen. Bijv. Als iemand een sollicitatie heeft lopen komen dit soort dingen wel ter sprake. Dan begint het natuurlijk met werk maar vaak loopt dat over in privé en komen ook degene die niet aan het solliciteren aan bod. Vind het altijd wel interessant om te zien, ook om wat Geel zegt, dat het gekleurd is door hoe diegene zelf is.

Mijn vriendinnen vinden me stabiel, loyaal, lief, ambitieus maar ook soms te direct en lui haha!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 08 Aug 2020 12:43

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Leuke vraag!

Dingen die ik regelmatig hoor over mezelf: dat ik attent ben (ik stuur vaak kaartjes en appjes voor hele uiteenlopende dingen), gastvrij (iedereen is altijd welkom hier), zorgzaam (gister nog een compliment over gekregen van een vriendin, had 's middags een paar uur doorgebracht met haar moeder die alzheimer heeft, spelletjes gedaan een liedjes gezongen), en grappig (vind ik zelf tenminste wel ?)
<<

Anoniem309

Bericht 08 Aug 2020 19:38

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Ik krijg vaak te horen dat ik lekker mezelf ben. Ik heb niet zo heel veel vrienden meer, maar ik geloof dat ze allemaal wel gemeen hebben dat ze me een dwaas vinden. Maar dat vind ik ook van mezelf, dus dat vind ik ook niet erg. Verder vind 1 vriendin me heel zorgzaam en noemt ze me zelfs guru omdat ik altijd goed luister en haar altijd goede adviezen geef bij haar problemen.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Aug 2020 22:21

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Dat ik veel roep wat ik niet meen. De eerste indruk is meestal bitch. Tot ze me leren kennen en die bitchy kant een masker blijkt.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Aug 2020 22:30

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Loes schreef:Ik vraag mij af bij de dames die aangeven dat nooit met vriendinnen te bespreken zich dan ook niet kwetsbaar opstellen door dingen te bespreken waar je tegenaan loopt in bijvoorbeeld je werk?

Dan krijg je toch al snel feedback?


Ja, dat soort gesprekken heb ik best vaak. Maar die lopen anders ofzo. We reflecteren dan op ons eigen gedrag, keuzes die we maken, kansen die we krijgen of missen - maar dat heeft geen betrekking op onze persoonlijkheden. Het is nooit in de vorm van ‘jij bent iemand die..’.
Misschien komt het wel omdat mijn vriendschappen doorgaans 1 op 1 zijn en niet in een groepje. Ik ben dus niet de slimme, de grappige, de luie - er is geen vergelijk.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 09 Aug 2020 10:22

Re: Hoe sta jij bekend bij je vrienden?

Loes schreef:Ik vraag mij af bij de dames die aangeven dat nooit met vriendinnen te bespreken zich dan ook niet kwetsbaar opstellen door dingen te bespreken waar je tegenaan loopt in bijvoorbeeld je werk?

Dan krijg je toch al snel feedback?


Op het werk vaak zat. Ook vaak zelfreflectie etc gedaan op het vorige werk. Ook collega's mochten dan vertellen wat ze van jou vonden.
En op mijn huidige werk zeggen we het ook gewoon tegen elkaar. Maar op het werk ben ik toch anders dan met vrienden denk ik zelf.
Meer serieus.
Wel altijd grappig als een klant aan de telefoon een collega probeert te omschrijven.

Als ik iets niet leuk vind bij vrienden zeg ik dat ook gewoon. Maar ik ga niet vragen "goh hoe zie jij mij nou"
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers