Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 02 Aug 2020 18:25

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik hou nog steeds wel afstand, in de winkel ben ik er ook wel bewust mee bezig.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Aug 2020 19:03

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik probeer het wel, maar ik ben dit weekend in Luxemburg geweest. Daar moet je in de winkel of openbaar gebouw wel een mondkapjes of buff. In elk geval iets voor je mond en je neus en daardoor werd de afstand gelijk niet meer gehouden merkte ik. Waar ik nog probeerde de 1,5 meter afstand te houden die daar ook wordt geadviseerd. Deden de lokals het eigenlijk niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 02 Aug 2020 19:06

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik probeer afstand te houden maar ben er niet heel spastisch in. Ik woon in een drukke stad waar afstand houden soms echt heel moeilijk is. In die ene snelle vlaag dat je dan elkaar passeert red ik die 1,5 meter niet.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 03 Aug 2020 12:00

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Maple schreef:Ik probeer het nog altijd wel, naar het schiet er steeds vaker bij in. Hoewel ik me er de afgelopen week wel weer veel bewuster aan hou. Sowieso op straat en in winkels.

Precies dit eigenlijk. Ik vind het ook lastig als anderen om mij heen in mijn nek hijgen (qua afstand). Dan denk ik soms echt wel eens "uh hallo?!"... Maar ik durf er eigenlijk niks van te zeggen. Nog maar te zwijgen hoevaak het al is voorgekomen dat er iemand voordringt bij de kassa als ik netjes afstand houd...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Aug 2020 14:45

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

ik probeer er zeker om te denken maar als ik zie hoe anderen doen. Afgelopen weekend waren wij weg er stond duidelijk waar je moest lopen gaan mensen juist er tegenin lopen. Of bij ontbijt buffet stonden strepen ging een vrouw achter mijn vader gewoon tegen hem aan staan haar borsten lagen bijna in zijn nek niet normaal gewoon.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Aug 2020 19:23

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik probeer het echt wel, ben me ook bewust er van maar goed ik maak ook wel eens een fout hierin.
Ik merk wel dat ik me sneller aan andere irriteer. Stond in de rij voor parkeerautomaat, sta echt op keurige afstand van de persoon voor mij, maar de mevrouw achter mij die voelde ik gewoon ademhalen. Ik irriteer me dan echt, maar heb ook niet genoeg lef om dan aardig te zeggen/vragen om afstand te houden.
Ook in de draaideur bij de AH, ik ging er in, gingen gewoon twee mensen tegelijk met mij in dat "hokje" van de draaideur, tja dan houd je toch geen afstand. Ik vind dat echt wel iets doms van die andere mensen.. maar ook nu zei ik weer niks.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem295

Bericht 03 Aug 2020 19:29

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik had laatst trouwens wel in de primera, ik stond wat aan de balie af te rekenen, komt er een gast van halverwege de 20 vlak naast/achter mij staan, bijna tegen me aan, om de sigaretten achter de kassa even te bekijken. Toen ik daar wat van zei kreeg ik zo'n verbolgen, bijna agressieve blik dat ik het idee had dat hij zo uitgehaald had als de verkoper er niet bij was geweest. Heel beangstigend vond ik dat wel even. Hij zei vervolgens niets en deed wel een paar stappen naar achter, dat dan weer wel.
<<

Anoniem291

Bericht 03 Aug 2020 21:19

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik houd er echt nog wel rekening mee om afstand te houden en irriteer me mateloos aan mensen die het gewoon niet doen. Vanmiddag Was ik in de supermarkt en pakte wat uit de koeling en deed de deur weer dicht maar voordat ik hem dicht had deed iemand hem weer open. Was echt soort van verbouwereerd en toen ik er wat van zei kreeg ik een verbaasde waarom.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Aug 2020 07:34

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Zou er ook een manier zijn om er iets van te zeggen die niet meteen zo wijsneuzerig klinkt? Ik heb het nu 2x gehad en vind het zelf toch stom om te zeggen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Aug 2020 07:48

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Zora schreef:Zou er ook een manier zijn om er iets van te zeggen die niet meteen zo wijsneuzerig klinkt? Ik heb het nu 2x gehad en vind het zelf toch stom om te zeggen.

Ik zeg gewoon: kunt u iets meer afstand houden?
Meestal zeggen ze dan wel: oja .
Eigenlijk maakt het mij niet uit wat ze er van vinden.
Maar hier in Twente vind ik het gelukkig meevallen ☺️
2016
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2020 09:22

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Zora schreef:Zou er ook een manier zijn om er iets van te zeggen die niet meteen zo wijsneuzerig klinkt? Ik heb het nu 2x gehad en vind het zelf toch stom om te zeggen.


Ik vind het ook moeilijk. Bij mij wordt het meestal ´pardon, ik probeer afstand te houden´ en dan zet ik een vriendelijk gezicht op, maar dat voorkomt niet dat mensen me een irritante betweter vinden denk ik.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Aug 2020 09:58

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja dat idd caulfield. Ik heb daar zelf altijd last van, dat ik het vervelend vind als mensen me stom vinden.. jouw manier klinkt als een nette oplossing en dan hou je het toch bij jezelf. Salome, die toevoeging van ‘iets meer’ is misschien ook wel een goeie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 04 Aug 2020 10:46

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik merk ook dat ik het lastig vind om er iets van te zeggen. Gisteren bijvoorbeeld bleef iemand bij de bouwmarkt heel lang bij de karretjes hangen om de hele bon te bekijken. Niet handig nu. Dan ga ik eerst staan wachten, maar op een gegeven moment pak ik tóch maar een karretje uit de rij ernaast (en vreet me ondertussen op). Maar op een of andere manier vind ik het dan lastig om te vragen of ze aan de kant willen gaan.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 04 Aug 2020 15:53

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik vind dat ook lastig inderdaad. Laatst stond ik netjes te wachten om een karretje te pakken bij de AH (zelf schoonmaken) en soms lopen mensen je gewoon voorbij. Sta ik daar als een gekke Henkie netjes op afstand te wachten. Aan de ene kant wil ik er wat van zeggen, aan de andere kant heb ik ook geen zin in een discussie o.i.d. dus laat ik het maar gaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Aug 2020 16:19

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik doe dan een ‘ho, we staan nu te dicht op elkaar’ om het een gezamenlijk ding te maken.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Aug 2020 19:12

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja da’s ook wel een goeie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Aug 2020 19:32

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Inderdaad, ik maak het ook gezamenlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Aug 2020 20:20

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Dat is een slimme tip!

Ik merk wel dat ik 't lastiger begin te vinden. Vandaag was ik in een drukke speeltuin en ik probeerde er echt wel op te letten maar toch merk ik dat het afstand houden verminderd. Toch even langs iemand lopen, net iets te dicht bij elkaar in de rij.
En ik merk ook dat ik 't lastig vind of we dit soort dingen dan nu moeten doen. Ik zei al tegen m'n moeder vandaag dat het echt voelt alsof we er nu even van moeten genieten, nu kunnen we weer/nog erop uit, gebruik maken van de horeca etc. Dus dat doen we ook en waardeer ik wel meer sinds corona. Maar tegelijkertijd voelt 't ook dubbel want ik weet ook dat ik dan bijdraag aan meer drukte op openbare plekken. Hebben jullie dat dubbele gevoel ook?
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Aug 2020 20:59

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Marin, heel naïef misschien van mij, maar als ik ergens heen ga waarvoor ik heb gereserveerd dan heb ik dat gevoel niet. Omdat ik denk dat de plek waar ik dan heen ga, berekend heeft hoeveel mensen er kunnen komen en ik dus in principe de 1,5 meter afstand kan houden.
:heart: :heart: 2011
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 04 Aug 2020 21:14

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

In mijn eigen dorpje is het heel makkelijk om afstand te houden, maar in het dorp waar ik werk is het echt drama. Een dorp met ruim 10.000 inwoners en ruim 30.000 toeristen momenteel op de vele vakantieparken. Het is echt vreselijk daar in de supermarkten.

Op mijn werk (horeca) is het ook bizar druk. De bediening is constant politieagentje aan het spelen, iedereen wil toch bij elkaar gaan zitten. Het feit dat 2 gezinnen in 1 vakantiehuisje verblijven betekend nog niet dat ze bij ons aan 1 tafel mogen zitten. Dat is haast een dagelijkse discussie.
10.04.17
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 04 Aug 2020 21:35

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik probeer het echt wel maar het is inmiddels wel heel moeilijk. Het is alweer zo druk overal.

Bij de stoffenkraam kan ik wachten tot ik een ons weeg. Ik hou afstand en wacht tot ik er bij kan, maar dan schiet iedereen voor...

Vandaag waren we naar een pretparkje in de buurt. Op zich waren er denk ik niet teveel mensen. Op het terras konden we prima afstand houden. Echter liep iedereen tussendoor i.p.v. er omheen. Ook binnen. Er was een duidelijke looproute aangegeven maar slechts een enkeling hield zich daaraan. Personeel zei er niets van.
<<

Anoniem307

Bericht 04 Aug 2020 23:37

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik woon in een toeristisch dorp en afstand is er niet meer. Iedereen schuift zijn kar zonder nadenken door de gangen en afstand houden bestaat niet meer. Ik loop nog steeds om en vind 1.5m heel belangrijk. Maar soms raak ik ook gefrustreerd dat ik mijn kar ook ergens tussen duw om mijn boodschappen maar binnen te krijgen. Andere winkels dan de supermarkt geen problemen. Bij de Primera en de dierenspeciaalzaak komen alleen maar 'locals' en wij houden wel afstand. Dat doe ik zelfs met mijn buren. Maar supermarkt is echt drama. En dan heb ik het nog niet over de Bulgaren gehad, die dit allemaal maar onzin vinden en massaal de supermarkt bestormen, omdat ze uitgewerkt zijn en honger hebben. #lichtelijkefrustratie
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers