Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


winterberg

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 30 Nov 2014 23:29

winterberg

In januari gaan we een paar dagen naar Winterberg. Mijn vraag is...hoe zit dat daar? Liggen de pistes bij elkaar of welke afstanden zitten daar tussen? Moet dat per auto?
Welke pistes zijn fijn?
Is de sneeuw goed daar eind januari? Waar haal je een skipas? Wat voor liften heb j e er?

Een hoop vragen maar ik ben benieuwd!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2014 20:05

Re: winterberg

Je hebt 1 centraal punt en een groot aantal losse pistes (eigenlijk gewoon simpele bergen). Een skipas haal je volgens mij gewoon onder aan de piste.

Er zijn verschillende liften, ik weet niet meer precies welke.

Het is al bijna tien jaar geleden dat ik er was.
R. 2013
D. 2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Dec 2014 20:22

Re: winterberg

Ik denk dat je het beste de pistekaart op internet op kunt zoeken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Dec 2014 20:37

Re: winterberg

Wij waren er 2,5 jaar geleden in februari. Toen was de sneeuw best oke, maar overdag was het boven 0 graden en daardoor smolt het een beetje wat weer op vroor 's nachts --> dus ijsvorming.

Qua liften kan ik me sleepliften herinneren (van die paddestoel-zitjes die je slepen) en 4-zitter gondels. De pistes waren allemaal wel dicht bij elkaar, we zijn niet met de auto nog rond gereden ofzo. De skipas kon je gewoon onderaan de piste kopen, voldoende loketten daarvoor.

Ik zou me, als ik jou was, het meeste zorgen maken over de sneeuw. Echte zekerheid qua sneeuw vind je in Winterberg bijna niet.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 01 Dec 2014 21:47

Re: winterberg

Ja ik vraag me ook af of er voldoende sneeuw ligt. Maar het zou de eerste keer zijn op echte sneeuw en budget is maar voot paar dagen dus we willen niet te ver. Vandaar winterberg!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 01 Dec 2014 21:56

Re: winterberg

Wij zijn er februari van dit jaar geweest.
Drama qua sneeuw, maar gelukkig alle dagen nog wat ski-uurtjes kunnen maken.
Vooral 's morgens.
We gingen wel met de auto naar de parkeerplaatsen toe (er zijn er daar voldoende, onderaan verschillende liften).
Daar kon je dan ook gewoon een pas kopen en vanuit daar in het hele gebied komen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Dec 2014 21:59

Re: winterberg

Ik vind Winterberg heel leuk.
Klein, maar wel erg gezellig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 01 Dec 2014 22:44

Re: winterberg

Ben vorig jaar naar Winterberg geweest. Voor een weekendje erg leuk! Viel me helemaal niet tegen.
En of er sneeuw ligt... Het is geen sneeuwzeker gebied dus het ligt aan de temperatuur. Als het koud genoeg is kunnen ze met sneeuwkanonnen nog wel wat. Maar het kan er ook gewoon groen zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 01 Jan 2015 11:01

Re: winterberg

Wij zijn afgelopen zondag geweest, momenteel ligt er veel sneeuw. maar dit kan in februari zo weer weg zijn. Winterberg is de laatste jaren enorm uitgebreid, alle pistes zijn aan elkaar verbonden dus je kan overal heen skiën als alle pistes en liften open zijn. Tip: neem contant geld mee, niet bij alle restaurants kan je pinnen. Rondom het skigebied zijn diverse parkeerplaatsen, daarkan je parkeren. Je kan vervolgens de skipas kopen en evt ski's huren en dan zo de lift in:)

op je mobiel kan je de sneeuw app downloaden, je kan dan plaatsen toevoegen en daarvan van alles bekijken. O.a. pistekaart, weer en webcams.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 23 Feb 2020 11:30

Re: winterberg

Even een up voor dit topic, is Winterberg ook leuk in het voorjaar? Wij gaan binnenkort een midweekje weg en willen daar nog een weekend aan vastplakken ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Feb 2020 12:39

Re: winterberg

Emma schreef:Even een up voor dit topic, is Winterberg ook leuk in het voorjaar? Wij gaan binnenkort een midweekje weg en willen daar nog een weekend aan vastplakken ?

Wij zijn er vier jaar geleden in de zomer geweest. Mijn moeder ging toen hard achteruit en dus wilden we niet te ver weg gaan. Wij vonden het er toen ook erg mooi en leuk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Feb 2020 15:04

Re: winterberg

Ja, vind ik zeker wel. Wij zijn er meerdere keren geweest, nooit om te skiën, maar ons altijd super vermaakt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 23 Feb 2020 22:42

Re: winterberg

Wij gaan van de zomer richting Winterberg. Ben benieuwd,maar we hebben al veel leuke dingen gezien die we willen doen daar.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 27 Feb 2020 07:12

Re: winterberg

Bedankt voor jullie reacties, ik ga een hotel zoeken ?
<<

Anoniem308

Bericht 02 Aug 2020 23:15

Re: winterberg

Wij vertrekken volgende week, wie heeft leuke tips voor deze streek in de zomer? Met een baby en peuter trouwens.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Aug 2020 23:18

Re: winterberg

De rodelbaan is leuk, ook voor de peuter. In het restaurant wat erbij zit hebben ze heerlijke flammkuchen en ook de lange brug met prachtig uitzicht die daar zit is leuk om mee te nemen. Als je de helling daar verder omhoog gaat, zit er een restaurant waar je ook leuk kunt zitten en een mooi uitzicht hebt. Midden in centrum zit op links een leuk restaurant in de vorm van een soort blokhut, met naast het terras een mini speeltuintje voor de kids.

Voor de rest zijn er niet echt highlights vind ik, maar het is gewoon een hele mooie omgeving.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Aug 2020 08:30

Re: winterberg

Bikepark, maar dat is voor mountainbikefanaten. Echter je zou er ook naar toe kunnen gaan om dit te gaan bekijken.
Sommige maken enorme jumps.
<<

Anoniem308

Bericht 03 Aug 2020 08:33

Re: winterberg

Lady bedoel je deze Rodelbaan? https://www.erlebnisbergkappe.de/ausflu ... sauerland/
Lekker flamkuchen!

Fred we zijn geen mountainbikefanaten maar kijken is altijd leuk.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]