Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 01 Aug 2020 14:04

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Aha, nu snap ik hem.
Lijkt mij lastig zeg. Wij hebben gelukkig overal draai- en kiepramen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Aug 2020 09:24

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Kleine hartverzakking vanmorgen: ik was alleen beneden met de kinderen, vriend lag nog in bed. Traphekje voor onze open trap zat dicht, want anders kruipt de jongste erop. Maar toen ging ik naar de wc en precies op dat moment besloot de oudste dat ze haar knuffel boven moest halen, dus zij maakt het hekje open en loopt naar boven. En toen hoorde ik even later 'hup N, je bent er bijna!'. Was de jongste dus helemaal naar boven geklauterd... thank god is dat goed gegaan. #loedermoeder :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Aug 2020 19:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Haha ojee Niekske. Gelukkig ging het goed.

Ik wil dat T sneller slaapt en leert uitslapen. ?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Aug 2020 21:32

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Fijn dat t net goed ging Niekske maar snap je schrik goed!

Och ja Salome, snapte hij maar de voordelen van beide dingen hè. Is het weer zo'n slaap drama?

Gisteravond was zoontje blijkbaar uit z'n ledikant (we logeren bij m'n moeder en daar stond nog een ledikant) geklommen en toen ik zelf naar bed ging nog even bij 'm ging kijken vond ik 'm slapend op de grond, met z'n hoofd op een grote knuffel als kussen. Was heel schattig en grappig maar ook zielig en ik schrok er ook wel van. Uiteraard terug in z'n bedje getild.
Vanochtend dus maar even met m'n moeder en stiefvader overlegd en hebben ze het oude bed van m'n zus (die ze als kind had) uit de schuur gehaald en op zijn kamertje hier gezet. Ook tijd voor een grote jongens bed hier bij Omi! Hij weigerde weer te gaan slapen en we hoorden 'm stommelen op z'n kamertje dus verwachtte 'm weer ergens aan te treffen, maar toen ik net ging kijken was ie toch fijn in z'n nieuwe bed gaan liggen. Dat was voor 't eerst dat ie echt uit zich zelf bewust in bed ging liggen en dan ook nog in een nieuw bed in een andere kamer dan z'n eigen kamer (weliswaar heel vertrouwd). Voelde me helemaal trots en blij dat 't ventje toch goed zelf was gaan slapen. ?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Aug 2020 22:12

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

De foto was grappig Marin, maar kan me voorstellen dat je schrok gisteren!

Ik word echt zo moe van m'n moeder af en toe. N eet niet altijd even goed 's avonds, vooral groente gaat matig. Maar als ik dat weleens laat vallen bij m'n moeder, trekt ze meteen zo'n afkeurend gezicht en gaat ze enorm betweterig doen, dat we daar tijd en energie in moeten steken en dat ze het zorgelijk vindt en weet ik wat. Ik zeg dan tegen haar dat dat vrij normaal is voor deze leeftijd en dat andere peuters ook niet goed eten, maar daar heeft ze geen boodschap aan. Ik vind het ook frustrerend soms, maar die houding van m'n moeder is te irritant. Ga het er dus ook nooit meer over hebben met haar, want ze denkt alles beter te weten. Jullie ook van die bemoeizuchtige ouders?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2020 22:13

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Nee gelukkig niet. En waarvan ik weet dat m'n moeder er anders over denkt hou ik voor me. ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Aug 2020 22:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh wat irritant Bliss, te meer omdat het een soort schuld impliceert, alsof je er niet genoeg aan doet en als je dat wel zou doen dat direct zou leiden tot beter eten. Newsflash. Zo werkt het dus niet. (trust me, ik weet er alles van).

Mn moeder heeft dat niet zo, maar m'n schoonmoeder kan hier wel een handje van hebben ja. En ook dat het bij haar dan allemaal helemaal goed ging. Ten eerste denk ik dan eh nee. Heus niet. Het is gewoon veertig jaar geleden en je bent het vergeten. Wat niet erg is maar doe gewoon niet zo koppig dan. En ten tweede inderdaad alsof je zelf niet weet dat het een lastige fase is. En alsof je zelf niet zou willen dat 't beter zou gaan. Helaas hoort het voor veel peuters er echt bij.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Aug 2020 22:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Nou inderdaad precies wat jij zegt, ze doet dan alsof wij wel gewoon alles aten, terwijl ik echt een moeilijke eter was vroeger. Ze is inderdaad gewoon vergeten hoe dat precies ging 35 jaar geleden en dat is geen probleem, maar ga niet denken dat je het beter weet dan ik terwijl ik hier en om mij heen genoeg vergelijkingsmateriaal heb. ?

Savi, die tactiek ga ik dus nu ook hanteren voortaan!
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Aug 2020 05:47

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat irritant Bliss!! Ik heb het ‘geluk’ dat mijn moeder al dat soort dingen niet meer weet (veel vaker is dat jammer natuurlijk!) en mijn schoonmoeder bemoeit zich gelukkig ook niet op die manier met de opvoeding. Ze zeggen beiden vaak dat ze denken dat het zulke leuke en brave kinderen zijn doordat wij het zo goed met ze doen ?heel fijn om te horen want we doen ook maar wat natuurlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Aug 2020 07:03

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Mijn schoonmoeder vergelijkt mij en haar dochter / E en haar andere kleinkinderen vaak.
"oh, bij die 2 van... gaat dat heel andere hoor"
"oh, doe jij dat zo?.... Doet dat heel anders"
30-04-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Aug 2020 07:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh, dat lijkt me zo irritant Bliss. Ik mis mijn (schoon) ouders heel erg qua hulp en natuurlijk het missen van het opgroeien van R., maar ik hoef gelukkig niet met zulke dingen te dealen. Toen we er met kerst waren vonden mijn schoonouders ook veelste streng met teveel regeltjes. Ik lach er maar wat om, ze hebben zelf zoveel steken laten vallen met hun eigen kinderen, zijn opgegroeid zonder vader (die werkte in het buitenland) en hadden natuurlijk niet het internet etc. als nu. Opvoeding valt niet te vergelijken. Ik ben zo zeker van onze opvoeding dat ik het naast me neer kan leggen (en over paar jaar incasseer ik dan wel de complimenten van mijn goed opgevoedde kind ;) ) Maar ik zou me denk ik wel dood irriteren als ik het steeds zou moeten horen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Aug 2020 08:21

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Verder vindt m'n moeder dat we het heel goed doen en is ze trots, maar over dat eten is het gewoon een enorme zeikerd. Maar ik merk dat ik me toch een beetje bozig voel hierdoor en daar baal ik van. Want ik vind zelf eigenlijk dat we het prima doen, alleen de ene keer eet ze wel wat groente en de andere keer niet. Alle andere dingen eet ze prima en ze ziet er goed en gezond uit. Dus dit is gewoon zwaar irritant.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Aug 2020 09:00

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Vervelend dat dat zo’n weerslag op je heeft! Gaat het alleen om de groenten van N of is voeding sowieso een punt waarop jullie van mening verschillen?
Ik merk zelf dat ik sneller geirriteerd ben door iets van m’n ouders als ik het topic herken van vroeger. Dan is het meer beladen.
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Aug 2020 17:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik vind het soms lastig om echt sterk te denken "nou en, ik ben de moeder dus ik bepaal"
Maar probeer wel zo te handelen en ook te reageren (maar dan vriendelijk), nu na 3jr gaat het steeds beter :laughcry:

Ik ben ff super trots op E, ze heeft onderstaande tekening gemaakt. M'n moeder heeft alleen het rechter jurkje getekend, de rest heeft E allemaal zelf gedaan!!

Van links naar rechts:
Papa met een T-shirt en een baard
Mama met een jurk en krullen
E met haar mooie jurk aan (door oma getekend)

Afbeelding
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Aug 2020 18:30

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wow dat ziet eruit als een hele hippe stylische tekening!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Aug 2020 18:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wow wat knap zeg!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Aug 2020 18:58

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Echt hé, ik had 'm willen inlijsten maar m'n moeder heeft er, ws op verzoek van E, wolken en een zon en een palmboom bijgetekend en nu wil ik 'm niet meer inlijsten :nopompom:
30-04-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 03 Aug 2020 19:00

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Het ziet er ook nog heel leuk uit Kees! M krast alleen nog maar
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Aug 2020 19:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

O kan net een cirkel tekenen ('dat is mijn letter!').

Echt heel knap van haar idd. Wel jammer dat je moeder dat erbij heeft getekent, haalt toch beetje de charme weg inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 03 Aug 2020 19:09

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Woow Kees, dat is zeker knap van haar!

Vanaf wanneer hoort een kind een juiste pen greep te hebben?
<<

Anoniem316

Bericht 03 Aug 2020 19:29

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Housebird schreef:Woow Kees, dat is zeker knap van haar!

Vanaf wanneer hoort een kind een juiste pen greep te hebben?


Hier checkten ze het bij het 4-jarigen consult op het consultatiebureau.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Aug 2020 19:29

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ze kon al wel even 'poppetjes' tekenen maar dit had ik niet verwacht, kan het zelf niet beter zeg maar hahaha.

Wel knap dat hij weet dat een rondje zijn letter is Marin. E haalt het begrip letters en cijfers sowieso door elkaar. "ik zag de letter 4!" (wat dan weer wel echt een 4 is.

Volgens mij vanaf 5jr Housebird. E corrigeer ik al wel er in, gewoon omdat ze het al best goed doet.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Aug 2020 19:36

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Haha ik heb nog steeds geen goede pengreep. Maar goed dat is mis gegaan op de basisschool.

Ja cijfers en letters door elkaar halen doet hij ook hoor!
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 03 Aug 2020 19:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dee schreef:
Housebird schreef:Woow Kees, dat is zeker knap van haar!

Vanaf wanneer hoort een kind een juiste pen greep te hebben?


Hier checkten ze het bij het 4-jarigen consult op het consultatiebureau.


Heel normaal dat ze die op de basisschool nog niet hebben en daar gaan aanleren. Als ik mijn zusje, kleuterjuf, mag geloven.

Wauw wat knap Kees!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Aug 2020 20:12

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Housebird schreef:Woow Kees, dat is zeker knap van haar!

Vanaf wanneer hoort een kind een juiste pen greep te hebben?


Ik heb dit onlangs nog gevraagd aan de juf van D (ik corrigeer haar wel eens, maar vaak dikke strijd: ‘van de juf hoef ik dat niet’), die zei dat ze daar op school in groep 2 actief mee aan de slag gaan.
19 juni 2015
2 februari 2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers