Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baarmoeder verwijdering

<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 17 Jul 2020 17:39

Baarmoeder verwijdering

Zijn er hier meiden bij wie de baarmoeder verwijderd is?

Na mijn jongste heb ik veel last gekregen van menstruatie, veel bloedverlies, veel pijn, lichaam maakt door de keizersnedes mijn baarmoeder niet goed schoon waardoor ik een week ongesteld ben en nog een 2 weken oud bloed verlies.

Ik heb 2 jaar geleden al de novasure behandeling gehad war niks heeft gedaan, dus nu als optie een baarmoeder verwijdering gekregen van de gynaecoloog...

Ik ben er nogal verdrietig over en het heeft veel voors maar ook veel tegens... Ik zou graag ervaringen willen horen, hoop dat hier iemand mij kan helpen daarmee.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 17 Jul 2020 18:08

Re: Baarmoeder verwijdering

Geen ervaring, maar jeetje wat heftig. Betekent dat dan ook dat je in de overgang komt? Sterkte!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Jul 2020 18:21

Re: Baarmoeder verwijdering

Wat heftig Blue Flower. Wat zijn de voors en tegens? Lijkt me een hele moeilijke beslissing. Maar als je kinderwens vervuld is en de voors zwaarder wegen dan de tegens, zou ik er denk ik voor gaan.

Je komt in de overgang door verwijdering van je eierstokken. Hierdoor stopt de productie van vrouwelijke hormonen. Niet door verwijdering van eileiders of de baarmoeder.

Wellicht is een berichtje op het Viva forum ook het proberen waard? Daar zijn meer mensen lid dus ook meer kans op vrouwen met ervaring.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 17 Jul 2020 18:37

Re: Baarmoeder verwijdering

Wat een heftige beslissing, Blue Flower.
Ik heb er geen ervaring mee, omdat mijn novasurebehandeling vooralsnog zijn werk doet, maar anders was ik ook voor het verwijderen van mijn baarmoeder gegaan.

Veel sterkte.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

ChiQ

Bericht 17 Jul 2020 19:22

Re: Baarmoeder verwijdering

Ik heb dit ook. Na 1 keizersnee. Niet het hele heftige bloedverlies maar wel dat ik 4 dagen ongesteld ben en daarna dágenlang bruinverlies. Gek word ik ervan. Mijn tante heeft na 2 keizersnedes idd haar baarmoeder laten verwijderen. Pakte voor haar heel goed uit.
<<

Anoniem309

Bericht 18 Jul 2020 00:41

Re: Baarmoeder verwijdering

Wat heftig Blue Flower! Maar met zulke klachten wel logisch dat je er serieus over na denkt. Ik ben ook benieuwd wat de voors en tegens zijn. Maar als het je op de lange termijn veel pijn en ongemak kan schelen, klinkt het wel als een optie waarbij je veel baat kan hebben.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 18 Jul 2020 08:44

Re: Baarmoeder verwijdering

Chava, ja ik vind het ook wel heftig, terwijl ik 3 prachtige kinderen heb en geen kindje meer komt hier. Maar het voelt wel definitief.

Chiq, misschien is jou litteken dan ook wel een soort kommetje geworden waar het bloed in blijft zitten. Er is een naam voor maar weet het niet meer ? wel fijn te horen dat het bij je tante zo goed geholpen heeft.

Fantine, ik ben de voors en tegens nog echt aan het uitzoeken. Voordeel is dat ik natuurlijk niet meer ongesteld ga worden. Ik ga even op het Viva forum kijken, dank je wel.

Pure, dat was ook mijn angst ja, maar in kom dus niet in de overgang omdat ze de baarmoeder, eileiders weghalen maar de eierstokken laten zitten.

Tuttebel, ja ik ben echt 2 dagen echt goed ziek ervan. Kan amper lopen, ibuprofen of andere pijnstilling werkt niet. Dus dat is geen doen. Niet met 3 kinderen maar ik begin in september ook een werken leren traject na 10 jaar thuis, daar wil ik zo graag voor gaan.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Jul 2020 08:53

Re: Baarmoeder verwijdering

Zelf geen ervaring met een baarmoederverwijdering, maar wel met menstruatieklachten. Moet zeggen dat ik in de VU/Amc heel goed geholpen ben, er waren toch meer opties dan gedacht. Heb je ook een Mirena geprobeerd? Ik heb die nu samen met de pil en moet zeggen dat ik al 4 maanden geen menstruatie heb gehad, gelukkig.
Mijn moeder heeft uiteindelijk haar baarmoeder laten verwijderen maar daarbij hebben ze haar blaas geraakt, met alle gevolgen van dien. Heeft ze altijd last van gehouden. Hoewel complicaties natuurlijk weinig voorkomen kán het natuurlijk wel, het blijft een operatie.
<<

Anoniem309

Bericht 18 Jul 2020 10:02

Re: Baarmoeder verwijdering

Wat ik me trouwens net bedenk. Heb je wel eens een minipil geprobeerd. Ik heb die jarenlang geslikt omdat ik tijdens menstruatie altijd hele erge plasklachten had. Omdat je de minipil doorslikt wordt je niet meer ongesteld en dat heeft bij mijn klachten heel erg geholpen.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 18 Jul 2020 10:11

Re: Baarmoeder verwijdering

Ik heb helaas al veel geprobeerd, bij elke vorm van pil werd ik gewoon ongesteld en was mijn humeur niet best van, heb een spiraal gehad met continu bloedingen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ze had nog wel een andere optie en dat is mijn overgang starten... Maar ik ben 36.. vind ik wel echt veelste vroeg.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 18 Jul 2020 18:14

Re: Baarmoeder verwijdering

Ik heb begin dit jaar soort van novasure gehad, tot nu toe lijkt me menstruatie weer normaal ipv hevig.

Mocht het wel weer de verkeerde kant op gaan, is hier baarmoederverwijdering ook de laatste optie.
Ik sta daar echt wel open voor, had van mij nu ook wel gemogen.
Reageer ook op alle hormonen en qua vloeien enzo werkt dat bij mij niet genoeg.

Het afscheid nemen van definitief geen kind meer heb ik nu eigenlijk al gehad.
Omdat een zwangerschap nu ook niet meer mogelijk is.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 19 Jul 2020 13:09

Re: Baarmoeder verwijdering

Woezel, ik riep dat destijds ook.. toen ze zei dat als de novasure misschien niet de juiste optie zou kunnen zijn.

Nu is het dus echt nog alleen deze optie en denk ik er echt anders over, het is niet alleen het verwijderen van de baarmoeder, er komt zoveel bij kijken, waar je pas achter komt als je je erin gaat verdiepen... Lastige keuze.

Ik ga morgen bellen voor een seconde opinion, ik vind het zo lastig.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 19 Jul 2020 14:10

Re: Baarmoeder verwijdering

Blue Flower, als je verder niemand kent met eigen ervaring en zelf verder ook niet zo snel iemand via internet kunt vinden, kun je misschien via contactformulier contact opnemen met de vrouw van deze blog http://www.thuisdoortitia.nl

Zij is paar weken geleden geopereerd, baarmoeder verwijderd en nu nog herstellende, ligt nog deels op bed. Volgens mij heeft iemand in haar omgeving zelfde operatie afgelopen maanden ook gehad. Geen idee of ze je vragen wil beantwoorden maar je kunt het altijd proberen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 20 Jul 2020 10:02

Re: Baarmoeder verwijdering

Raps nui, bedankt. Ga dat eens rustig doorlezen en haar een berichtje sturen. Dank je
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Aug 2020 23:05

Re: Baarmoeder verwijdering

Bij mij is twee jaar geleden mijn baarmoeder verwijderd vanwege goedaardige tumoren. Qua operatie en herstel kan ik je niet teveel vertellen, aangezien de baarmoeder verwijderen slechts onderdeel was van een veel grotere operatie. Ik heb echter wel ervaring met het psychologische aspect ervan. Op de een of andere manier voelde ik me minder vrouwelijk.

Bij mijn zus is vorig jaar haar baarmoeder verwijderd. Bij haar vanwege dusdanig heftige menstruaties die clusterhoofdpijn veroorzaakten.

Als je wilt, mag je me een PB sturen. (Ben niet heel actief meer op forum)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers