Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met Prozac?

<<

Anoniem307

Bericht 31 Jul 2020 21:17

Stoppen met Prozac?

Ik zit al jaren aan de Prozac. De echte, omdat ik agressief word van Fluexentine. Maar sinds een paar maanden merk ik dat mijn libido niet meer bestaat. Ik slik maar 20mg, heb ooit op 60mg gezeten.

Ik weet ook niet precies wat de 20mg Prozac nog voor me doet. Ik sta op tijd op, volg mijn rooster en verder lijkt alles zijn gangetje te gaan.

Mijn man merkte alleen laatst op dat mijn gedrag dusdanig is veranderd dat ik niet meer zijn Isles ben.

Ik merk ook dat alles erg afgevlakt is. En hoewel ik daar niet van houd, vraag ik me af wat ik mezelf tekort doe als ik stop...

Ik ben oprecht gelukkig, niet alles gaat ons voor de wind, maar dat gaat goedkomen. Wat zou Prozac nog voor toegevoegde waarde hebben? En kan ik zonder?

Iemand ervaring met de echte Prozac?
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jul 2020 21:35

Re: Stoppen met Prozac?

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar zou dit met je arts bespreken.
<<

Anoniem307

Bericht 31 Jul 2020 21:44

Re: Stoppen met Prozac?

Caulfield schreef:Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar zou dit met je arts bespreken.

Dat vind ik een tekortkoming van het huidige zorgstelsel. De huisarts kent mijn problematiek niet en de arts die het voorschreef is al een jaar mijn behandelaar niet meer. Dus ik probeer nu zelf tot een oplossing te komen. Want hulp kan ik niet verwachten. Ik vind het erg fijn dat ik bijna niet meer denk, maar ik snap mijn man ook als hij zegt dat ik niet de Isles ben die hij kent. Maar wat is wijsheid hè?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 31 Jul 2020 21:51

Re: Stoppen met Prozac?

Alsnog met je huisarts bespreken. En als je dat dan echt niet wil, wat ik enorm eigenwijs zou vinden, sowieso afbouwen. Niet ineens stoppen. En dat moet dan vaak toch weer met een huisarts.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 31 Jul 2020 21:57

Re: Stoppen met Prozac?

Wijsheid is naar een arts gaan! Echt dom om zelf te gaan experimenteren met stoppen.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jul 2020 22:00

Re: Stoppen met Prozac?

Sinds wanneer ben je volgens je man niet meer jezelf? Is dat sinds je Prozac slikt of recenter?

Ik snap wel dat je het lastig vindt met die artsen trouwens. In principe zou je HA je goed moeten kunnen adviseren en indien nodig/gewenst je doorverwijzen naar een psychiater.
<<

Anoniem325

Bericht 31 Jul 2020 22:15

Re: Stoppen met Prozac?

Ik zou ook voorzichtig zijn met zelf gaan lopen klooien met je medicijnen. Niet echt een goed idee zeg maar.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jul 2020 22:32

Re: Stoppen met Prozac?

Dus je merkt de laatste periode verschil en dat zou moeten liggen aan de Prozac die je al jaren slikt. Dat klinkt verre van logisch. Met dit soort zware medicatie zou ik eisen dat ik contact zou hebben met een psychiater. Het is geen paracetamolletje wat je slikt omdat je even een zere knie hebt. Dus laat je verwijzen naar iemand met verstand van zaken.
2015 💙
<<

Anoniem307

Bericht 01 Aug 2020 05:07

Re: Stoppen met Prozac?

Caulfield, het is niet van de laatste tijd. Mijn man zei letterlijk dat hij me leuker vond voor Prozac, maar ook snapt dat ik het nodig heb.

Op mijn 15/16/17 ook Prozac gehad en na drie jaar slikken was mijn gevoel zo afgevlakt dat ik het niet erg vond dat mijn moeder dood neer zou vallen en ik zou haar niet helpen. Dat zorgde er destijds voor dat ik moest stoppen. Natuurlijk in overleg met arts.

Ik ben me ervan bewust dat het een zwaar medicijn is. Door het verleden weet ik ook dat het na jaren negatief kan worden. Niet voor mezelf, want ik voel toch niets, maar snap wel dat het niet leuk is voor mijn omgeving.

Ik zal eens een afspraak maken met de ha.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Aug 2020 05:39

Re: Stoppen met Prozac?

Isles schreef:
Mijn man merkte alleen laatst op dat mijn gedrag dusdanig is veranderd dat ik niet meer zijn Isles ben.



Maar dit is dan dus al jaren zo, in zijn beleving? Sorry, ik begrijp de tijdlijn niet. Ligt wellicht aan mij. Goed dat je met de HA gaat praten!
<<

Anoniem307

Bericht 01 Aug 2020 06:32

Re: Stoppen met Prozac?

Het is al jaren, maar hij zei het pas maanden geleden. De spontaniteit is er vanaf. En ik blijf het liefste in mijn eigen vertrouwde omgeving. Maar hij weet ook dat het helpt, dus heeft hij zich lang stilgehouden.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Aug 2020 10:53

Re: Stoppen met Prozac?

Ah zo. Maar dan kent ie je inmiddels al langer met dan zonder Prozac, toch?

Maakt ook niet uit verder. Al kan ik me voorstellen dat hoe je partner je beleeft wel een rol speelt in je keuze. Ben benieuwd hoe het zal gaan met de arts!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Aug 2020 11:59

Re: Stoppen met Prozac?

Met alles wat je wel én niet meer voelt lijkt het me echt wijs om met een deskundige te praten. Want ik vraag me af of dit van Prozac komt of dat je misschien een onderliggende aandoening hebt. Wellicht kan de huisarts je doorverwijzen naar een psychiater?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem307

Bericht 01 Aug 2020 23:15

Re: Stoppen met Prozac?

Het blijkt dat ik vandaag gedroomd heb en heb gesproken ik moet van mijn man terug in therapie. En ik weet wat het probleem is en ook dat ik ooit eens moet praten en Prozac maar een tijdelijke oplossing is.sorry dat ik het forum bevuil, maar wist niet dat het me dwarszat
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 02 Aug 2020 09:03

Re: Stoppen met Prozac?

therapie kan nooit kwaad, maar heb je helemaal geen controle van een psychiater dan rondom de medicatie? Lijkt mij toch hoe dan ook noodzakelijk in ieder geval jaarlijks.
Zou het sowieso met de huisarts bespreken. En je moet van je man? Maar wat wil / vind je zelf

Zou het niet kunnen komen dat je man dit nu aangeeft en zo voelt omdat hij zelf een verandering heeft doorgemaakt in zijn gedrag afgelopen periode?
Juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 02 Aug 2020 14:19

Re: Stoppen met Prozac?

Ik hoef niet zo nodig in therapie. Het speelt al 20 jaar, de trauma, en geen enkele therapievorm heeft geholpen. Ook omdat ik er niet echt voor open sta, denk ik.

Mijn man is nog steeds gewoon mijn man. Ik zie niet echt een gedragsverandering bij hem.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 02 Aug 2020 17:45

Re: Stoppen met Prozac?

Naja ik weet niet maar er is toch wel het nodige veranderd in zijn leven, kan mij voorstellen dat dat je eventueel ook een ander persoon kan maken? Persoonlijke groei? Anders in het leven staan bv?
Juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 02 Aug 2020 18:25

Re: Stoppen met Prozac?

In dat opzicht is er inderdaad veel veranderd. Ondanks dat hij 's avonds meer mij-tijd neemt, waarnaar ik ook meer mij-tijd krijg, is hij nog gewoon mijn man. Niet echt een gedragsverandering ofzo.
<<

Anoniem295

Bericht 02 Aug 2020 18:28

Re: Stoppen met Prozac?

Sta je er wel voor open om jezelf open te gaan stellen voor therapie? Nu je man aangeeft dat het wel heel belangrijk is?
<<

Anoniem307

Bericht 02 Aug 2020 19:41

Re: Stoppen met Prozac?

Ik ben net twee jaar in therapie geweest. Maar de emdr kon ik niet doen. Kijken naar een lichtje en dan de vraag waar ik aan dacht. 'Nou eh, pannenkoeken'. Volgens mij sta je er dan niet echt voor open. Psych zei dat ik angstvallig de controle probeer te houden. Dat zal best. Ik wil altijd zelf weten wat ik vertel en wat niet.

Zij was ook degene die zei:"Als je vader zo tegen je deed dan heb je vast geen contact meer met hem". Eh, waarom niet dan? Het schijnt nogal gek te zijn. En dat is het natuurlijk ook. Maar een andere weg ken ik niet. Als het op mijn vader aankomt ben ik gewoon een heel klein meisje.
<<

Anoniem295

Bericht 02 Aug 2020 20:18

Re: Stoppen met Prozac?

Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Helpt het je om je open te stellen voor therapie, nu je man aangeeft dat het voor hem/jullie wellicht heel belangrijk is als je die stap zou zetten?
<<

Anoniem307

Bericht 02 Aug 2020 20:29

Re: Stoppen met Prozac?

Maple schreef:Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Helpt het je om je open te stellen voor therapie, nu je man aangeeft dat het voor hem/jullie wellicht heel belangrijk is als je die stap zou zetten?

Nee. Ik wil het heus proberen. Maar ik geef het weinig kans.

Ik ben dan ook echt jaloers op mensen die binnen stappen, een uurtje huilen en opgelucht de deur weer uitgaan. Zo ben ik helaas niet.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Aug 2020 20:33

Re: Stoppen met Prozac?

Zo werkt therapie ook helemaal niet Isles. Het is vaak hard aan jezelf werken en opdrachten doen, ook thuis. Met alleen die sessie ben je er vaak helemaal niet. En het resultaat is ook erg afhankelijk van de inzet..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Aug 2020 20:35

Re: Stoppen met Prozac?

Scandic schreef:Zo werkt therapie ook helemaal niet Isles. Het is vaak hard aan jezelf werken en opdrachten doen, ook thuis. Met alleen die sessie ben je er vaak helemaal niet. En het resultaat is ook erg afhankelijk van de inzet..


Helemaal mee eens je moet het zelf doen. Je kan therapie heel makkelijk saboteren maar de enige die je daar mee hebt ben je zelf. Het kost je klauwen met geld en je komt geen stap verder.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Aug 2020 20:36

Re: Stoppen met Prozac?

Zo werkt het natuurlijk niet voor therapie. Een uurtje huilen en weer door. Was het maar zo!

Is de EMDR wel goed aangepakt dan? Want ik moest wel iets volgen, maar daar ging vanalles vooraf en werd er niet tijdens het volgen gevraagd waar ik aan dacht.

Ik denk dat je het heel eng vindt om bij je gevoel te komen, bang voor wat dat met je gaat doen.

Wat ik me kan voorstellen! Ik hik daar zelf ook tegenaan. Dat is ook heel eng. En daar moet je inderdaad voor open kunnen staan.

Psychologische begeleiding gaat toch uit de basisverzekering? Of is dat verandert?

Stoppen met prozac op eigen houtje zou ik in elk geval niet doen. Ik heb er verder geen ervaring mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers