Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De corona tijd en je relatie

<<

Anoniem286

Bericht 05 Apr 2020 21:59

Re: De corona tijd en je relatie

Hier gaat het niet zo best. Man moet thuis werken, wordt geacht gewoon 4 dagen te werken (werkt 32u). Dochter in groep 3 moet huiswerk doen en de kleine mocht afgelopen week vanwege een snotneus niet naar de opvang. Dat moet hij dan in zijn eentje regelen en dat is veel. Daarbij werk ik normaal 36u in de zorg, al een intensieve functie en dat is nu alleen langer en intensiever geworden. Ik ben 24/7 bereikbaar en ben de meeste dagen van 6 tot 6 weg. Hij heeft het dus zwaar en eigenlijk ben ik ook kapot als ik thuis kom. Het weekend was dan weer lekker, maar dit moet niet heeeel lang gaan duren voor onze relatie :omg:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Apr 2020 22:47

Re: De corona tijd en je relatie

Wow highway dat klinkt ook echt enorm zwaar voor jullie zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Apr 2020 08:44

Re: De corona tijd en je relatie

Oh Highway, wat klinkt dat als veel zeg! Dat is toch bijna niet te doen voor je man? En als jij thuiskomt na je lange dagen zal het thuis ook wel nog niet allemaal geregeld zijn. Poeh, sterkte.

Zora: ja, hij heeft de laatste jaren vaker wat dingen gehad. Na de geboorte van de tweeling is hij een tijdje overspannen geweest door het dubbele huilbaby-tijdperk. En sindsdien gaat het wel beter maar het blijft hectisch thuis dus als er dan andere dingen niet lopen dan is hij al gauw weer wat down en krijgt hij een kort lontje naar de kinderen. En ik ben zelf ook redelijk snel overprikkeld als ik veel geclaimd word door de kinderen en er veel gehuild wordt en strijd is, dus dat helpt dan niet echt.

Nu heeft hij klachten die op reuma kunnen duiden, al doet de huisarts er vrij laconiek over. Hij heeft vrij veel pijn en het maakt hem vooral ongerust. Lopen an sich gaat eigenlijk even niet. Fietsen gelukkig wel.

(Niet quoten graag).
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Apr 2020 09:59

Re: De corona tijd en je relatie

Loodzwaar moet dat voor jullie zijn Highway! Heel veel sterkte gewenst!

Teun, voor jou ook veel sterkte. Zeker in deze periode is het vervelend voor je man om zich zo te voelen maar zéker ook voor jou en de kinderen, sterkte gewenst. Ik hoop dat je je gesteund voelt. Als ik dit weg moet halen moet je het even laten weten.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, we hebben het idee dat het met mijn man ietsjes beter gaat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Apr 2020 10:07

Re: De corona tijd en je relatie

Jeetje Teun dat lijkt me niet niks. En voor jou ook echt zwaar om voor je gevoel dan echt meer op je tenen te moeten lopen en hem te proberen te ontzien. Wat een luxe dat jullie iig je fantastische tuin hebben om toch wat ruimte en frisse lucht te hebben dichtbij. Heel veel sterkte! (Sorry, niet echt tips, het is even wat het is ofzo he... ).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Apr 2020 21:08

Re: De corona tijd en je relatie

Heftig Teun, knuffel.

Sterkte Highway.

Hier ook wat irritaties, voor Corona liepen we allebei al op onze tenen door verschillende gebeurtenissen. De eerste Corona weken leek er juist even wat meer lucht te komen door minder reistijd, meer rust en meer samen zijn. Maar nu zijn er toch weer wat irritaties, allebei wat lichtgeraakt en kunnen elkaar vaak ook niet echt verder helpen. En ook geen hulp vragen van anderen (om op te passen) om zo even wat meer lucht te krijgen. Ik was vandaag ook soms wat geïrriteerd op zoon (die alles op de grond gooit en baldadig doet) en dat vind ik heel erg. Lekker vicieuze cirkel dit.
<<

Anoniem309

Bericht 19 Apr 2020 00:17

Re: De corona tijd en je relatie

Wat rot dat er zoveel irritaties bij jullie zijn, Lot.

Bij mij zijn er momenteel ook veel irritaties thuis. Maar dit heeft volgens mij meer met mijn rouwproces te maken. Ik heb nu een veel korter lontje en snauw ook makkelijker. Gelukkig wijst m’n man mij er ook op dus ik probeer er wel op te letten. Wat dat betreft probeert hij me echt opbouwend te helpen en er zelf niet in mee te gaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Apr 2020 16:58

Re: De corona tijd en je relatie

Sterkte Lot en Tuttebel, ik hoop voor jullie dat de irritaties onderling gauw afnemen.

Hier gaat het een stuk beter, we zijn dat totaal niet gewend dat mijn vriend zo lang thuis is. Nu gaat hij de 5e week in en ik de 6e week met de kinderen. Als mijn vriend zo lang thuis is is het in de zomervakantie en zijn we van die weken ook nog wel anderhalf of 2 weken op vakantie.
Maar mijn vriend heeft vlot door gekregen dat het niet fijn is om te gaan praten als drie mensen moeten (school) werken. Hij beantwoord de vragen van de kinderen als ik belafspraken heb en de kinderen weten ook dat ze dan naar hem toe moeten gaan. We hebben hier nu wel een goed ritme in gevonden.
We zoeken tussen door wel even onze eigen tijd/ruimte, ik ga wat vaker in bad als de kinderen in bed liggen, dan ontspan ik echt en hij doet zijn eigen dingetjes. Hij is ook veel in de tuin bezig, het is absoluut geen stil zitter dus het is het is fijn dat we nog wat grotere dingen te doen hadden.
:heart: :heart: 2011
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 20 Apr 2020 18:01

Re: De corona tijd en je relatie

Tuttebel :hug: voor jou!

Hier gaat het eigenlijk best goed. Mijn vriend werkt sinds vorige week weer, daarvoor was hij 4 weken thuis en niet te genieten. Ik werk al 5 weken thuis en vind het wel prima. We hebben een overzichtelijk leven zo zonder gehaast en stress. S’avonds doen we een spelletje of lopen we een rondje dus zo komen we de dagen wel door.
Het enige wat me irriteert is dat mijn vriend ergens aan begint maar het niet afmaakt omdat hij ‘er voorlopig nog wel tijd genoeg voor heeft’. Zo zitten we al 3 weken met een opgebroken straat ??‍♀️
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 02 Aug 2020 10:22

Re: De corona tijd en je relatie

Mijn eigen bedrijf is sinds corona volledig stil komen te liggen. Wat ook wel te begrijpen is, maar hierdoor was(en ben) ik nóg meer thuis. Dat trek ik niet zo heel erg goed. Ik ben nu op zoek naar een baan voor er bij. Of dat dat lukt in deze tijd is natuurlijk ook even afwachten, maar er loopt in elk geval wel het e.e.a.
Mijn man heeft al die tijd gewoon op kantoor gewerkt en is ook nog van baan geswitcht. Bij zijn nieuwe werk zijn ze wat flexibeler en willen ze het normaal gaan maken dat je ook thuis kunt werken.

Onze relatie lijdt er gelukkig niet zo onder. Maar we kunnen ook goed veel samen zijn, al is dat dus niet gebeurt. Het enige is dat ik nu dus niet zo lekker in mijn vel zit en me vrij nutteloos voel.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 02 Aug 2020 13:01

Re: De corona tijd en je relatie

Hier gaat het prima thuis maar wij hebben het dan ook nog vrij makkelijk.
Man moest in de corona piek 50% thuiswerken en 50% op zijn werk. (hij werkt op een chemisch laboratorium dus hij kan niet alles thuis doen)
Ik werk in een groot ziekenhuis dus kan helemaal niet thuis werken en ben dus gewoon nog mijn normale 32 uur per week aan het werk.
Enige is hier dat ik zwanger ben, en weinig energie heb soms. En man ook een beetje kwakkelt met zijn gezondheid (geen Corona) en ook vaak geen puf heeft, dus we hebben alleen wat kleine irritaties soms over het huis wat af en toe een bende is. Maar dit zou zonder Corona ook zo zijn :P
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers