Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Augustus/september/oktober 2020 Mama's

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 29 Jul 2020 14:58

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Charles schreef:Ja ze was alleen haha


Ze heeft na de laatste zwangerschap problemen aan haar baarmoeder overgehouden. Daar schreef ze een tijdje terug wat van op Facebook. Waarschijnlijk zal ze daarom daar zijn.
10-08-2017 ♥
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Aug 2020 20:53

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Charles, hoe gaat het nu? Gaat het morgen gebeuren?

Wij hebben de afgelopen twee weken in een rollercoaster gezeten. Vorige week donderdag werd ons verteld dat ons meisje niet goed gegroeid was en nu ineens ver onder P3 zat. De week ervoor was ons (mij eigenlijk want vriend mag nog steeds niet mee) dat mijn placenta niet goed meer werkte. Dus vorige week donderdag was er grote paniek in het ziekenhuis en moest ik me gaan voorbereiden op een keizersnee in week 34 (ik ben morgen 34 weken). Om de placenta na te kijken werd er een Doppler study ingepland (deze had ik afgelopen donderdag) hier werd nagekeken of ze genoeg voeding en zuurstof via de placenta krijgt. Daarnaast begonnen ze ook ineens weer te zeggen dat haar hoofdje ontzettend klein is en dat er misschien iets mis is met de ontwikkeling van haar hersentjes. Daarom hebben ze een mri scan gepland om goed naar haar hersentjes te kijken (deze mri scan is morgen). Natuurlijk waren wij met deze twee nieuwe ontwikkelingen ontzettend geschrokken. We wisten natuurlijk wel dat ze aan de kleine kant was maar niet dat het zo zorgwekkend was. Daarbij had ik te hoge bloeddruk en moest ik per direct stoppen met werken (op ziekteverlof) omdat ik op weg was om
zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen. We hebben eigenlijk dus een hele week ons ontzettend veel zorgen zitten maken om alles. Gelukkig hoefde ik niet meer te werken, wat ontzettend fijn was want ik heb een enorm stressvolle baan en het scheelt enorm dat dat nu weggevallen is. Sinds dat ik niet meer werk, ondertussen al 9 dagen, ben ik het rustig aan gaan doen, beetje wandelen twee keer per dag (ook goed voor de diabetes) en ik doe zelfs elke dag een middag dutje van 90 minuten, ik heb namelijk gelezen dat dit goed is voor de groei van de baby.

Flash forward naar afgelopen donderdag, toen hadden we de Doppler study. Nou, het blijkt dus dat mijn placenta gewoon prima werkt. Ik kreeg wederom een andere dokter te zien (heb nog nooit dezelfde gehad) en deze zei dat ons meisje inderdaad klein was maar dat er geen reden was om te denken dat er iets mis is en dat de kans dat er iets mis is met haar hersentjes maar klein is omdat ze wel gewoon groeide op haar eigen curve, dat ik geen infecties heb gehad (dat was al gecheckt) etc. Dat ze wel iets minder gegroeid was maar niet zorgwekkend. Mijn bloeddruk was ietsjes aan de hoge kant maar niet te hoog en niet boven wat het mag zijn. Ook heb ik geen eiwitten in mijn urine dus tot nu toe geen zwangerschapsvergiftiging.

Dus al is het nog steeds zorgwekkend dat ze klein is, ben ik wel door deze laatste dokter wat minder ongerust. Ik zal blij zijn als we positieve resultaten van de mri scan te horen krijgen en dat er niets mis is met haar en dat haar hoofdje gewoon klein is (net zoals mijn hoofd en die van mijn vriend). Als het goed is krijgen we de resultaten hiervan op 6 augustus.

De volgende stap is aankomende donderdag (6 augustus) waarbij ik weer een groeiecho krijg. Het is belangrijk dat ze goed gegroeid is tijdens de afgelopen twee weken (hopelijk heeft de rust en niet werken geholpen). Als ze goed gegroeid is dan mag ze tot week 37 of heel misschien week 38 blijven zitten. Anders wordt ik in week 36 ingeleid. Het voelt alsof ze wel aan het groeien is want haar bewegingen worden steeds intenser. Ik hoop gewoon dat ze deze week een flinke groeispurt heeft gehad.

Ik hoop dat de andere zwangeren in dit topic ene zorgelozere zwangerschap hebben! Hoe gaat het met iedereen?
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Aug 2020 08:40

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd met de tweeling vandaag lieve Charles! En succes vanavond, whatever may happen! ?

Och jeetje Nien wat heftig en wat een wervelstorm aan emoties en zorgen om jullie kindje. Wat lijkt het me ook lastig dat je elke keer wat anders te horen krijgt. De laatste berichten klinken dus wel positief toch?
Hopelijk is de mri uitslag inderdaad goed is! Jeetje joh wat een zorgen.
Fijn dat je ook rustig aan kunt doen qua werk nu. Hopelijk helpt dat inderdaad en groeit ze toch goed nog.
Heel veel sterkte zeg!
Let's discover the world together.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 02 Aug 2020 08:51

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Nien, dat kun je inderdaad wel een rollercoaster noemen. Wat enorm vervelend dat jullie zorgen nog steeds niet helemaal weggenomen zijn, maar gelukkig heeft de laatste dokter jullie wel iets kunnen geruststellen. Heel veel succes vandaag met de MRI, ik hoop zo voor jullie dat er met haar hersens niks mis blijkt te zijn. Wat zal het fijn zijn als jullie over week of 3 à 4 gewoon een gezond meisje in jullie armen kunnen sluiten, wat een zorgen nu. Sterkte!

Charles, ook hier de felicitaties voor de tweeling! Maak er een mooie dag van en veel succes vanavond.

Marin, veel plezier deze week bij je moeder! Even lekker tot rust komen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 02 Aug 2020 11:54

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Dank jullie wel!
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:22

Bericht 02 Aug 2020 12:42

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Phoe Nien_ Wat een stress. Dat is alles behalve een zorgeloze zwangerschap. Heel veel succes met de MRI scan en de groeiecho komende week. Hopelijk wordt je daardoor nog meer gerustgesteld en kun je nog een beetje genieten van de laatste paar weken van de zwangerschap.

Hier gaat alles z’n gangetje. 33 weken vandaag en komende donderdag weer een groeiecho. Ik ben benieuwd! Nog 2 weken werken en dan met verlof. Daar kijk ik wel enorm naar uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Aug 2020 13:00

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Schiet ook al zo op Ilske! Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de groei echo en naar het verlof! Moet je nog veel dingen doen of kan je al rustig aan doen?
Let's discover the world together.
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:22

Bericht 05 Aug 2020 18:09

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ik moet qua werk nog wel redelijk veel afronden dus ik ben blij als volgende week voorbij is.

Hoe doen jullie het in deze hitte? ?? Ik kan m’n warmte echt niet kwijt, en dan wordt het de komende dagen alleen nog maar warmer..

Hebben jullie de babykamer enzo al helemaal klaar? Hier staan de meubels maar hij moet nog wel leuk aangekleed worden. Ook heb ik vandaag de klossen voor onder ons bed besteld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Aug 2020 19:58

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ah rot dat je zo'n last hebt van de warmte. Veel drinken en rustig aan doen voor zover het kan.
Ik ben er ook niet zo blij mee al gaat het tot nu toe wel best. Maar inderdaad, weinig zin in die zinderende hitte komende dagen.

Onze babykamer is ook nog niet echt klaar. De accessoires staan grotendeels al maar het bedje moet nog omgebouwd worden tot ledikant (was peuterbed van zoontje). En nog wat dingen wassen enz. En de wieg, box, reiswieg, al die dingen van zolder naar beneden. Autostoeltje vast in de auto zetten (of iig de isofix plaat), extra topper op het bed inderdaad (wij hoeven gelukkig geen klossen). Allemaal van die dingen die we komende weken maar even moeten gaan doen.

Sterkte met de laatste werk loodjes!
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Aug 2020 11:17

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ik denk aan jullie de komende dagen.
Hopelijk komen jullie ze goed door met veel verkoeling
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 06 Aug 2020 11:43

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Hoe gaat het met jullie dames? Last van de warmte? Hier gaat het prima, het rommelt flink maar zet helaas nog niet door. Zondag worden we in het ziekenhuis verwacht voor de inleiding, maar we hopen dat ze zich voor die tijd zelf al meldt ?
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Aug 2020 11:45

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Oh spannend Phileine!
Let's discover the world together.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 06 Aug 2020 11:50

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ja hè! Ik ben ook echt nerveus, maar heb er ook zin in. Wil haar zo graag ontmoeten. Ik ben benieuwd hoe het met Charles is, zou haar dochter al geboren zijn?
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Aug 2020 12:17

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Kan ik me voorstellen! Wat was ook alweer de reden dat ze wordt ingeleid?

Ik voel echt druk op de onderkant en beetje kramp dus denk dat ze een beetje aan het indalen is. God ik hoop het zo want ik word zo gek van het buiten adem zijn.

Het voelt ook wel dubbel, aan de ene kant wil ik zsm terug naar de verloskundige (zie het Nov topic waar ik ook net jouw herkenbare reactie las) en aan de andere kant denk ik laat maar bij de gynaecoloog en dan met 38 weken inleiden. Ben er wel klaar mee. ?
En ik ben wel echt bang voor de laatste weken qua intensiteit met zoontje erbij. Ik was de vorige zwangerschap zó enorm. En ik krijg nu al dagelijks te horen van vreemden dat ik zo groot ben. Ik zie er echt tegenop, die laatste loodjes.

Dank je High Heels. Wat ben jij toch attent.
Let's discover the world together.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 06 Aug 2020 12:46

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ze wordt ingeleid vanwege het spuiten van insuline. Ik snap wel dat jij er dan op een gegeven moment ook wel klaar mee bent, zeker als je buik steeds maar zwaarder wordt. Dat is inderdaad wel het voordeel van het ziekenhuis, dat je echt af kan tellen.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Aug 2020 12:56

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Oh ja, natuurlijk. Sorry dat ik 't vergeten was. Nou spannend joh. Wie weet komt 't dan met rommelen nog van te voren op gang en anders is er volgende week bij jullie een baby!
Let's discover the world together.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 06 Aug 2020 19:31

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Oeh Phileine, wat spannend dat het rommelt! Ik kan me zo goed voorstellen dat je jullie dochter wil ontmoeten :) Ik heb dat nu al en ik mag nog even! Heel veel succes voor jullie allebei met de laatste loodjes!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Charles is en of haar dochter al geboren is. Eerste kindje van dit topic :love:

Marin, hier is ons meisje ook al in de juiste positie maar ik weet niet zeker of ze al helemaal ingedaald is.

Ilske, ik heb nu ook enorm last van de hitte. Ons appartement is niet koel te krijgen!

Lief dat je erna vraagt High Heels :)

Onze babykamer is nog niet echt klaar want mijn vriend (partner?) werkt nog steeds thuis en dat is zijn werkkamer nog. Al staan de meubeltjes er al in enzo, we moeten zijn bureau weghalen en de stoel en boekenkastje kan er dan in. Maar dat doen we pas op het allerlaatste.

Vandaag hebben wij weer een groei echo gehad, en wat is ons meisje gegroeid :love: Van de horror afspraak twee weken geleden toen ze volledig van de groeicurve was afgevallen is ze nu weer op haar eigen lijntje. Ze is nog steeds een klein prulletje (op de 3de percentile) maar in ieder geval niet meer compleet van de curve af. De consultant was zeer tevreden en daarom worden we pas in week 37 ingeleid. Ik ben zo blij dat ze zolang nog in mijn buik kan blijven en 'full term' geboren word. In Engeland is full term tussen week 37-42 maar in Nederland is het week 38-42, toch?

Helaas nog steeds geen resultaat van de MRI scan, maar dat haar hoofdje goed gegroeid is, is een heel goed teken! We moeten nog afwachten want het kon wel twee weken duren voordat we de uitslag krijgen.

Volgende week donderdag weer een Doppler study om de placenta te controleren, en als deze goed blijft (vandaag werkte de placenta nog prima) dan word ik over ongeveer 2,5 week ingeleid! Omdat ik aan de insuline zit mag ik sowieso niet langer dan 38 weken maar omdat ze klein is word het dus met 37 weken. Dan donderdag over twee weken nog een groei echo en dan krijgen we ook de datum wanneer ik ingeleid word (volgens mij word ik eerst gestript, maar wie weet lukt dat niet).

Ik heb trouwens een tens machine gekocht voor de bevalling, dat word in Engeland echt aangeraden. Gaan jullie deze ook gebruiken? Ik zag dat deze wel enorm duur zijn in Nederland! Hier kosten ze rond de £30.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Aug 2020 12:46

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Oh wat een opluchting Nien! Wat een fijn nieuws. Nog steeds een klein meisje maar geen grote zorgen dan. Oh wat fijn.
37 weken is hier ook full term, dat is hetzelfde als in Engeland. Fijn dat je dan dus a terme wordt ingeleid. Dan zal ze hopelijk ook weinig opstartproblemen hebben en anders ben je in 't ziekenhuis in goede handen.

Is er eigenlijk van dysmaturiteit gesproken of is dat niet het probleem? (ik was zelf een dysmatuurtje en ben met 38 weken met keizersnee geboren).

Een tens ga ik niet gebruiken, weet niet hoe gebruikelijk het hier is (ik weet wel dat het gebruikt wordt hoor maar niet hoe populair het hier is). Ik wil het eerst weer zelf proberen en afhankelijk van hoe het gaat wel of niet een ruggenprik. Vorige keer vond ik de weeën enorm heftig en had toen pas 3/4 cm ontsluiting en koos toen voor een ruggenprik. Wij lijken erfelijk belast (m'n moeder, zus en ik) met slechte doorzettende weeën (dus wel heftige maar weinig ontsluitende weeën) maar misschien gaat het dit keer sneller omdat het de tweede is. We gaan het zien, je weet toch niet van te voren hoe het loopt.
Let's discover the world together.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 07 Aug 2020 15:43

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Hallo allemaal! Even een kort berichtje van mij tijdens de kraamweek ?. Ik ben op maandag bevallen van onze dochter J. en ze is prachtig. Ben helemaal verliefd! Alles is goed gegaan en ik ben maar 100cc bloed verloren!

Bevallen was desalniettemin heftig (J is een sterrenkijker) en heb flink wat hechtingen die pijnlijk zijn. Maar we mochten de dag erna naar huis en dag is heerlijk.

Maar we zijn zo gelukkig en opgelucht, niet te geloven!
Laatst gewijzigd door Charles op 08 Aug 2020 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Aug 2020 15:46

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Charles ❤️
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem325

Bericht 07 Aug 2020 15:50

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Charles, wat een mooie naam ook! ?
<<

Anoniem309

Bericht 07 Aug 2020 15:50

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Charles!
<<

Kira

Bericht 07 Aug 2020 15:54

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd!
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:22

Bericht 07 Aug 2020 16:17

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd Charles! Mooie naam. Nu lekker genieten. ? Heel veel geluk!

De eerste baby in dit topic! Nu komt het voor ons allemaal dichterbij
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Aug 2020 16:26

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Gefeliciteerd lieve Charles, man en tweeling met jullie dochter en zusje! ?
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers