Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weg met die speen!

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Aug 2020 05:51

Re: Weg met die speen!

Maar zeker de speen niet geven hoor!!
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Aug 2020 08:35

Re: Weg met die speen!

Nee ga ik nu ook niet meer doen, want dat hielp totaal niet. We zullen zien. Vandaag zitten we in de auto rond dutjestijd, meestal viel ze dan wel even in slaap. Niet dat ik er dan iets aan heb aangezien ik moet autorijden ?
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Aug 2020 08:49

Re: Weg met die speen!

Ik heb ook echt moeten wennen toen hier het dutje er af ging. Dat was uitgerekend toen de opvang dicht ging met corona en we thuis moesten werken dus de timing was echt ruk.
Nu vind ik het wel fijn en handig eigenlijk maar wij zaten echt vast aan een dutje in bed dus onze mogelijkheden zijn echt wel gegroeid.
30-04-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 02 Aug 2020 17:16

Re: Weg met die speen!

Misschien een tip voor degene die zo'n moeite hebben met middagslaapje dat er af gaat/ging.
Wij hebben onze kinderen nog altijd een uurtje boven smiddags (als we gewoon thuis zijn), na de lunch. Eerst ieder op eigen kamer, maar inmiddels spelen ze samen op hun kamers dan.
Ze weten niet beter, vermaken zich prima en voor iedereen in huis is het een rust moment.
Het is in eerste instantie ontstaan uit de hoop 'dat ze dan misschien toch nog zou slapen', wat soms ook lukte. Later omdat ik zelf die rust gewoon echt nodig heb.
Ik vind het eigenlijk ook een goed iets voor de kinderen, ze leren zichzelf vermaken en problemen oplossen zonder een volwassene. Daarnaast ben ik zelf (thuisblijfmoeder, dus altijd bij de kinderen) ook echt een leukere moeder als ik even kan opladen.
Wel zorgen natuurlijk dat ze veilig kunnen spelen op hun kamer en geen dingen kan doen die gevaarlijk zijn. Plus wat speelgoed mee naar boven.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Aug 2020 08:44

Re: Weg met die speen!

Doen wij ook Pure! V speelt bijna altijd op haar kamer als S naar bed gaat in de middag. Heerlijk even niks! Ze krijgt dan wel wat te drinken en 'iets lekkers' (rozijntjes of zo) mee naar boven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 03 Aug 2020 12:39

Re: Weg met die speen!

L is bijna 2,5 en ook nog echt speenverslaafd. Wel alleen met in slaap vallen. Als ze hem nog in heeft als ik ga kijken, haal ik hem eruit. Dus alles bij elkaar heeft ze hem geen uren per dag in. Ik denk dat ik het nog even zo laat, en het ga proberen als ze doorslaapt. Er zijn nu al regelmatig nachten dat ze doorslaapt (wel altijd een keer wakker rond 23 u en meestal rond 3 uur een keer en dan geef ik haar speen en slaapt ze meteen weer). Ik kan het zelf nog niet aan om weer gebroken nachten te hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Aug 2020 13:04

Re: Weg met die speen!

Nee dat snap ik, Poppy! Lijkt me hartstikke zwaar, steeds die gebroken nachten. Die hebben wij dus niet en ze slaapt ook lekker uit vaak, dus dat het middagdutje wegvalt moeten we dan maar voor lief nemen denk ik.

Gistermiddag heeft ze in de auto geslapen en net wilde ze niet slapen, dus ze speelt nu op haar kamer.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Aug 2020 15:38

Re: Weg met die speen!

Ha, zojuist heeft ze toch weer lekker geslapen! Ze sputterde niet tegen, lag daarna wel lang te kletsen, maar ze heeft toch zeker anderhalf uur geslapen volgens mij. En ik heb ook een dutje gedaan, heerlijk :D Dus we bekijken het maar gewoon per keer.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Aug 2020 16:21

Re: Weg met die speen!

Poppy schreef:L is bijna 2,5 en ook nog echt speenverslaafd. Wel alleen met in slaap vallen. Als ze hem nog in heeft als ik ga kijken, haal ik hem eruit. Dus alles bij elkaar heeft ze hem geen uren per dag in. Ik denk dat ik het nog even zo laat, en het ga proberen als ze doorslaapt. Er zijn nu al regelmatig nachten dat ze doorslaapt (wel altijd een keer wakker rond 23 u en meestal rond 3 uur een keer en dan geef ik haar speen en slaapt ze meteen weer). Ik kan het zelf nog niet aan om weer gebroken nachten te hebben.


Ik zou in dit geval geloof ik juist proberen om de speen af te wennen. Als ik het zo lees heeft ze de speen echt nodig om in slaap te vallen en vind ze hem zelf nog niet weer terug. Als ze alleen in slaap kan vallen hoef jij er ‘s nachts wellicht ook niet meer uit.
2015 💙
<<

Anoniem308

Bericht 30 Nov 2020 22:19

Re: Weg met die speen!

Even een kleine up voor dit topic. Mijn dochter is zwaar speen verslaafd al sinds de geboorte. Ze heeft er altijd drie gehad. Een in dr mond en 1 in elke hand.
Nu met die grote keelontsteking checkte m’n man haar spenen en bleek ze 1 kapot te hebben gebeten. Nou zouden ze al met Sinterklaas meegaan maar nr 1 ligt nu in haar laars (lees prullenbak) met een cadeau. Maar man, alleen al om deze speen is ze vanavond al 2 uur aan het huilen geweest. Is wel haar lievelingsspeen trouwens. Ze is nu eindelijk stil; nadat ik het nog eens heb uitgelegd.
En komend weekend mogen haar andere twee dus ook nog mee 😅
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2020 22:29

Re: Weg met die speen!

Ah wat lastig en zielig. Hopelijk gaat het gauw beter!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Nov 2020 23:48

Re: Weg met die speen!

Ahh. Is O nu ook van zijn speen af Marin? Die was toen toch ook zo verdrietig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2020 05:32

Re: Weg met die speen!

Ja dat is helemaal goed gegaan! Slaapt nog wel met z'n knuffel doekje maar zonder speen eraan.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Dec 2020 08:59

Re: Weg met die speen!

Spannend AMM, hoe ging het vannacht?

Ik zie dat je dochter deze maand drie wordt. Ik vind dat persoonlijk een mooie leeftijd om te stoppen. Je kunt het ze duidelijk uit leggen, ze snappen de (eventuele) beloning goed. D was ook zwaar verslaafd en we zijn ook rond zijn derde verjaardag gestopt. Dat is heel goed gegaan. Bij J willen we het ook rond die tijd doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2020 09:08

Re: Weg met die speen!

Ja ik wilde ook net vragen hoe 't is gegaan vannacht!

O was inderdaad ook drie (niet persé rond z'n verjaardag, wat later).

Wat ik trouwens zeker in 't begin wel merkte is dat hij echt slechter in slaap viel. Door zo'n speen raken ze vaak in een soort trance haast, een bepaald soort rust. Dus dat was wel even wennen, dat hij z'n rust op een andere manier moest vinden. Dat kan je dus evt verwachten, dat dat een tijdje wat lastiger gaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 01 Dec 2020 09:09

Re: Weg met die speen!

Ze is regelmatig wakker geweest en heeft erom gevraagd. Maar sowieso heeft ze dus een dikke keelontsteking en koorts dus daar wordt ze ook wakker van.
Wij hebben haar steeds uitgelegd dat hij echt weg was. En vanochtend kreeg ze al een mooi cadeau.
Over paar dagen haar andere twee speentjes (maar die had ze dus nooit in dus ik hoop dat die ook iets minder problemen geven).

Idd lady bijna 3 is een prachtige leeftijd. Ze snapt het ook echt wel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Dec 2020 10:15

Re: Weg met die speen!

Knap dat het toch best goed ging AMM als ze zelfs ziek is! M wordt over paar maanden 3 en dan moet hij ook van z’n speen van ons. Ik zie er erg tegenop. Hij is idd, zoals Marin zegt, echt helemaal in relax modus met dat ding. Heel anders dan zonder.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2020 10:21

Re: Weg met die speen!

Knap idd terwijl ze ziek is! Hopelijk gaan de andere spenen ook goed.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 04 Dec 2020 20:24

Re: Weg met die speen!

Nou ze ligt in bed te slapen zonder spenen 🥳. Hopelijk slaapt ze lekker vannacht.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Dec 2020 12:54

Re: Weg met die speen!

Zora schreef:Knap dat het toch best goed ging AMM als ze zelfs ziek is! M wordt over paar maanden 3 en dan moet hij ook van z’n speen van ons. Ik zie er erg tegenop. Hij is idd, zoals Marin zegt, echt helemaal in relax modus met dat ding. Heel anders dan zonder.

Ik kijk er inderdaad ook niet naar uit..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Dec 2020 15:31

Re: Weg met die speen!

Heeft ze lekker geslapen?
Let's discover the world together.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Dec 2020 17:34

Re: Weg met die speen!

Fijn begin Amm, hoe ging het afgelopen nachten?

Ik heb vanmiddag ook ineens bedacht dat we er mee gaan stoppen. Het lijkt me wel praktisch als zoon geen speen meer nodig heeft als z’n zus komt. Hij slaapt er alleen mee, buiten zijn bed heeft hij hem op eerste paar maanden na nooit gekregen, maar lijkt me toch handig als hij hem niet afpakt tegen die tijd. We gaan het cold turkey proberen. Hij is nu net 1,5 dus uitleggen gaat niet echt.

We zijn ook net een beetje over aan het gaan naar 1 slaapje overdag. En vanmiddag was hij zo moe dat hij vrij snel zonder sliep. Maar hij sliep wel een stuk korter dan normaal. Straks de twee keer proberen, scheelt dat hij dan iig weer goed moe is ;)
Smile, it's free!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 06 Dec 2020 20:14

Re: Weg met die speen!

Ons zoontje is nu 2,5 en ik was het ook echt zat dat zodra hij boven komt en naar bed moet die speen pakt..
Maar dan ook echt dat drama als hij hem kwijt was. (overdag gaven we hem gelukkig al niet dus was echt alleen voor in bed)
Dus was er klaar mee.

Sinds vrijdagnacht slaaptie zonder speen!
Wil niet te hard juichen, hij vraagt er ook wel gemiddeld 3x per dag om 'waar is mijn peen' maar voor nu ben ik best positief! :cheering:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 07 Dec 2020 12:27

Re: Weg met die speen!

Hoera! Daar doe ik het voor, in 3 nachten er van af :)

Hier heeft hij gisteravond 45 min lopen mekkeren in bed, maar toen hij eenmaal in slaap gevallen was, was het goed. Er kwam vannacht nog een keer of twee een zeurende kreet uit, maar hij viel weer in slaap en werd vanochtend op zn normale tijd wakker, dus ik ben tevreden.

Ben benieuwd of ze het bij de opvang onthouden en of het daar lukt.
Smile, it's free!
<<

Anoniem308

Bericht 07 Dec 2020 12:30

Re: Weg met die speen!

Wat goed lavendel en anoesch.

Dochter sliep vannacht de hele nacht door gewoon tot haar normale tijd! En ik duim voorzichtig maar ze lijkt ook s middags gewoon nog even te willen slapen. Blij dat we hebben doorgezet ondanks haar ziek zijn.
Nu nog zindelijk en dan is het echt een grote meid 🤪
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers