Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #7

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Aug 2020 11:28

Re: Stomme vragen topic #7

Omdat ik in Australië woon Kees en we veel kamperen op campings zonder toiletten bijv :)
I-de-aal. Ik heb ook nul problemen met ‘wildplassende’ kinderen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Aug 2020 11:30

Re: Stomme vragen topic #7

Wij hebben al een paar jaar deze gele plasbeker, fijn ding en ideaal voor onderweg en bij kamperen!
https://www.cheaptech.nl/draagbare-hand ... ble.Google
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Aug 2020 11:34

Re: Stomme vragen topic #7

Ik zou idd een fles oid meenemen.
We wilden gister stoppen bij een tankstation maar de rij was door corona zo lang..
Ze lieten maar 10 mensen binnen in de shop. Er was maar 1 rij.
Dan is een fles erg handig.
2016
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Aug 2020 12:01

Re: Stomme vragen topic #7

Wildplassen aanleren? Het is in dit geval kiezen voor gemak en hygiëne. Mijn zoon/dochter verkiest thuis gewoon een wc boven een boom hoor. Waarom zou je er een probleem van maken bij een kind?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Aug 2020 13:05

Re: Stomme vragen topic #7

Ik vind het ook heel vies Marin maar T ging toen ie nog niet kon staan dan wel gewoon zitten. Als het echt vies was dan hield ik hem of zijn handen vast zodat ie niet met z’n handen aan de bril zat. En idd vaak niet de deur dicht zodat ik meer ruimte heb. Succes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Aug 2020 13:14

Re: Stomme vragen topic #7

Oja, en wij gebruiken in Frankrijk langs de snelweg en voor die overnachtingscampings van die dingen om over de wc bril te leggen.

Edit: wcbril dekjes. Te koop bij Kruidvat.
2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 01 Aug 2020 15:15

Re: Stomme vragen topic #7

Oh dan heb ik als kind ook vaak wildgeplast :smile: Ik durfde namelijk niet op die Franse hurktoiletten, dus dan liet mijn moeder me in de bosjes plassen. Tegenwoordig ga ik gewoon op een normaal toilet en ontwijk ik die dingen gewoon. Niet te veel over nadenken dus :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2020 15:33

Re: Stomme vragen topic #7

Leuk om alle ervaringen te lezen. Grappig dat niemand er echt bij zit, dat voelt heel natuurlijk voor mij juist, maar in een openbaar toilet niet zo prettig natuurlijk. Hij heeft het weer heel goed gedaan, even geplast in de McDonald's in Joure en toen zat ik er beetje op m'n hurken bij (maar houd ik minder lang vol momenteel).
Ik zal eens naar zo'n plasflestuitding kijken!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Aug 2020 15:45

Re: Stomme vragen topic #7

En als je er gewoon bij blijft en blijft staan, en hem alleen met woorden helpt ipv fysiek? Dus alleen benoemen ‘iets verder naar achteren schuiven, piemel naar beneden duwen’.
Dan leert hij het zelf en blijf jij lekker staan.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2020 15:55

Re: Stomme vragen topic #7

Ja ga ik proberen!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11394

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Aug 2020 17:01

Re: Stomme vragen topic #7

Op een openbaar toilet ga ik altijd mee. Vind het best beide ergens om V alleen te laten gaan. Geen idee waar ze allemaal aan zit met haar nieuwsgierige handjes.

Ik hou haar ook meestal vast. En zij dan aan mij. Het liefst laat ik haar boven een openbaar toilet gangen, maar dat gaat niet.

Met wildplassen hangt ze ook aan mijn armen. Maar ik wil binnenkort, als het zich voor doet, hurken gaan proberen aan te leren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2020 17:42

Re: Stomme vragen topic #7

Ik kan niet goed op m'n hurken zitten. Als m'n neefje moest plassen stond ik gewoon gebukt voorover tijdens het begeleiden. ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2020 17:56

Re: Stomme vragen topic #7

Savi schreef:Ik kan niet goed op m'n hurken zitten. Als m'n neefje moest plassen stond ik gewoon gebukt voorover tijdens het begeleiden. ?


Ik krijg ook zo'n kramp van hurken. Maar buigen is nu natuurlijk helemaal een no go als walvis zijnde. ?
Vandaar op knieën zitten.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Aug 2020 19:37

Re: Stomme vragen topic #7

Fijn dat het zo goed ging Marin!

M kan ook echt nog niet staan plassen zonder krukje, hij is daar echt nog te klein voor ( was de laatste keer gemeten 92cm geloof ik).
Ik zet hem op de wc, zeg dat hij op moet letten dat hij naar beneden plast en blijf er gewoon bij staan. Eigenlijk kan hij het helemaal zelf inclusief billen afvegen maar dat controleren we nog wel. Knopen maakt hij nooit open en dan trekt hij broek en onderbroek tegelijk omhoog, dan benoem ik even dat hij het één voor één moet doen en gaat het prima. Hij heeft dan wel met zijn handen de bril aangeraakt dus dan til ik hem altijd op zodat we zijn handen goed kunnen wassen en ik heb altijd desinfecteren handgel bij me voor de zekerheid.

Wildplassen is hier weleens gebeurd als het echt niet anders kon, maar maak ik liever geen gewoonte van.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2020 19:41

Re: Stomme vragen topic #7

Ik ga het idd komende tijd meer verbaal proberen te helpen. Dat vind ik een hele goede tip. Hij is ook wel een beetje lui wat dat betreft, laat zich graag helpen. Zelf aankleden gaat ook nog maar halfslachtig. (en bovendien wil hij eigenlijk na een plas altijd direct z'n broek uit en in z'n blootje lopen maar goed, dat kan niet in een openbaar toilet. ?)
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Aug 2020 21:19

Re: Stomme vragen topic #7

Ik wil sowieso graag dat hij straks zittend gaat plassen. Maar zal er ook meer bij gaan staan. Vind het sowieso iets waar ik geen idee van heb hoe en wat haha.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 01 Aug 2020 21:32

Re: Stomme vragen topic #7

Mijn zoon moet van mij ook altijd zittend plassen. In de auto hadden we standaard een potje mee en nu mag hij bij hoge nood wildplassen wanneer we onderweg zijn. We hebben hier veel meer rustplaatsen dan tankstations langs de snelweg. Dus een toilet is niet altijd voor handen. Plus veelal vind ik ze vies en helemaal nu in corona tijd zoek ik ze liever niet op. We hebben hem staand leren plassen met zo'n kinderurinoir Aliexpres, ideaal ding.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Aug 2020 21:58

Re: Stomme vragen topic #7

Wij namen op een lange rit wel vaak een potje mee. En op de openbare wc houdt L gewoon mij om mijn benen vast of ik haar handen. Maar dat zal met een jongetje iets anders werken denk ik? :')

L. heeft trouwens iets nieuws. Ze heeft al regelmatig plas ongelukjes (echt om gek van te worden soms..) en daar komen tegenwoordig poepongelukjes bij. Vaak laat ze al vieze scheetjes en dan zeg ik er wat van (Moet je niet naar de wc? Toch even proberen etc?) maar dat wil ze niet met als gevolg een half uur later poepvlekken in de broek. Herkent iemand dit? En wat er tegen te doen? Ik ben soms in staat haar gewoon weer de luiers aan te doen, maar ze moet met 3 maanden naar school. Ik vrees soms echt dat ze niet op tijd volledig zindelijk is (dat was ze een jaar geleden dus wel... )
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Aug 2020 22:54

Re: Stomme vragen topic #7

Dat kon en kan T kan wel doen. Gelukkig wel zonder incidenten maar iig ontkennen dat hij moet. Hij moet van ons dan gewoon alsnog (als we het idee hebben dat het weer eens tijd is). Dan zeggen we erbij dat er dan niks komt als hij niet hoeft. Maar er komt altijd wel een nr 1 of 2 ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 02 Aug 2020 05:31

Re: Stomme vragen topic #7

Marin schreef:Ik ga het idd komende tijd meer verbaal proberen te helpen. Dat vind ik een hele goede tip. Hij is ook wel een beetje lui wat dat betreft, laat zich graag helpen. Zelf aankleden gaat ook nog maar halfslachtig. (en bovendien wil hij eigenlijk na een plas altijd direct z'n broek uit en in z'n blootje lopen maar goed, dat kan niet in een openbaar toilet. ?)


Zo herkenbaar! T. laat zich het liefst nog steeds aankleden door ons, waar N. zich binnen no time zelf heeft aangekleed.
Ik vroeg me 1,5 jaar geleden ook echt af hoe dat zou gaan als hij op school zou moeten gymmen, maar daar kon hij het 'ineens' prima zelf ;).

Sokken zelf aandoen blijft wel lastig, maar dat is in deze maanden ook amper nodig geweest.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Aug 2020 05:50

Re: Stomme vragen topic #7

N.a.v. dit topic bedacht ik ineens dat misschien toiletpothoogtes wel verschillen per land and guess what?? Het is zo! Echt!

Amerika: gemiddeld 38,5 cm
Australië: gemiddeld 40 cm
Nederland: gemiddeld 45 cm

Hahaha!! Dus neem mijn opmerking terug als jullie potten inderdaad gemiddeld zijn, want dan lukt het net niet, 5cm is echt wel veel verschil.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Aug 2020 07:53

Re: Stomme vragen topic #7

Haha arme Nederlandse kindjes!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Aug 2020 08:29

Re: Stomme vragen topic #7

Dee, M zit nu ook in zo'n fase, wel alleen plas-ongelukjes nog (klopt af). Maar als wij het idee hebben dat ze moet, of als ze al een tijd niet geweest is, sturen we haar naar de wc. Ze weigert dan vaak en zegt dat ze niet hoeft, maar dan gebeurt het maar onder dwang. Soms levert het een enorme driftbui op, maar ze gaat naar die wc. Ik word soms ook moedeloos van al die ongelukjes, maar ik denk dat het hier verband houdt met vermoeidheid (ze wordt vaak wakker van de jongste). Als ze goed heeft kunnen doorslapen, gaat de dag qua zindelijkheid namelijk super goed. Maar soms is het gewoon luiheid en wil ze niet stoppen met spelen.
En als ik dan zo snel geen schone onderbroek kan vinden bij het tigste ongelukje , moet ze van mij die natte onderbroek terug aantrekken. Eigen schuld...
december 2016
juli 2019
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 02 Aug 2020 09:08

Re: Stomme vragen topic #7

Wow, wat een verschil Marsy. Bij ons hangt ie nu wel op 40 cm, maar dat is enkel omdat mijn man hem zelf heeft opgehangen?.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2020 09:15

Re: Stomme vragen topic #7

Haha Marsy bedankt voor het uitzoeken!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers