Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brandende pijn in borst

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 19 Jul 2020 13:36

Brandende pijn in borst

Is er toevallig iemand die dit herkent? Ik heb sinds een week af en toe (meerdere keren per dag) het gevoel dat er ineens een gloeiend hete priem in mijn linkerborst gestoken wordt. Echt in het borstweefsel zeg maar. Het geeft een scherpe, hete pijn. Na een halve minuut wordt het minder en blijft het een tijd doorgloeien tot het langzaam geleidelijk afneemt.

Aan de buitenkant is er niks aan de borst te zien, en als het gevoel weg is, voel ik ook niks geks meer.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jul 2020 13:39

Re: Brandende pijn in borst

Borstontsteking? Ik zou even de huisarts vragen.
<<

Anoniem309

Bericht 19 Jul 2020 20:31

Re: Brandende pijn in borst

Lijkt me erg vervelend. Is de borst zelf ook warmer in vergelijking met de andere? Ik zou het inderdaad even met de huisarts bespreken.
<<

Anoniem308

Bericht 19 Jul 2020 23:37

Re: Brandende pijn in borst

Heb je stress?
Ik moet eerder aan iets cardiaal of longen denken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jul 2020 09:26

Re: Brandende pijn in borst

Syndroom van Tietze?

Niet iets om mee rond te blijven lopen in ieder geval, dus even een afspraak maken bij de huisarts.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 20 Jul 2020 10:36

Re: Brandende pijn in borst

Het zit echt ín mijn borst, niet eronder. Het voelt een beetje als een toeschietreflex maar dan pijnlijk en extreem heet (en borstvoeding geef ik al 9 jaar niet meer haha).

Maar sinds vanochtend voelt het de hele tijd beurs en warm aan, dus ik ga inderdaad de huisarts maar even bellen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jul 2020 23:04

Re: Brandende pijn in borst

Dat is zéker een reden voor een afspraak inderdaad. Zet hem op!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 22 Jul 2020 10:50

Re: Brandende pijn in borst

Gisteren bij de huisarts geweest en die vermoedt een borstontsteking inderdaad. Nu een week lang 3x per dag ibuprofen tegen de ontsteking en kijken of dat effect heeft.

Als dat niet zo is word ik doorgestuurd voor een mammogram.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 24 Jul 2020 11:40

Re: Brandende pijn in borst

Moederkoekje schreef:Gisteren bij de huisarts geweest en die vermoedt een borstontsteking inderdaad. Nu een week lang 3x per dag ibuprofen tegen de ontsteking en kijken of dat effect heeft.

Als dat niet zo is word ik doorgestuurd voor een mammogram.


Als ik je en tip mag geven.... Als de ontsteking niet over gaat, vraag dan bij je huisarts om een verwijzing voor een echo!

Een mammografie tijdens een mastitis is totaal niet zinvol (en kan ook zeer pijnlijk zijn!), het kan zelf zo zijn dat ze dingen zien op de mammografie die er niet zijn, die veroorzaakt worden door de ontsteking, en je dus een onbetrouwbare uitslag krijgt.

Het belangrijkste om te weten is of er geen onderliggend abces in je borst zit wat ze moeten ontlasten, en dit ga je alleen zien op een echo.
Een mammogram kan weer een week of 6 nadat de ontsteking over is, en is wel verstandig om te laten maken om te kijken of er niks onderliggends aan de hand is. Maar dus niet ten tijde van de ontsteking zelf.
(veel huisartsen hebben hier helaas geen weet van. Ik ben zelf mammolaborante dus ik vertel je nu wat er in mijn ziekenhuis qua protocol gedaan wordt bij een mastitis, maar dit kan natuurlijk per ziekenhuis verschillen)
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 25 Jul 2020 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 24 Jul 2020 14:36

Re: Brandende pijn in borst

Bedankt voor de tip Beachgirl!! Ik had geen idee.. kun je op een echo alleen de ontsteking zien, of zou je het daarop ook zien als het iets anders is dan een ontsteking?

Ik heb ondanks de ibu nog steeds pijn helaas. Af en toe best heftig zelfs. Het lijkt nu ook of het uitstraalt naar mijn oksel en nek, heel vervelend.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 25 Jul 2020 15:39

Re: Brandende pijn in borst

Moederkoekje schreef:Bedankt voor de tip Beachgirl!! Ik had geen idee.. kun je op een echo alleen de ontsteking zien, of zou je het daarop ook zien als het iets anders is dan een ontsteking?

Ik heb ondanks de ibu nog steeds pijn helaas. Af en toe best heftig zelfs. Het lijkt nu ook of het uitstraalt naar mijn oksel en nek, heel vervelend.


Soms zie je ook andere dingen, maar een echo is voor het screenen van de borsten (voor o.a. bijv. borstkanker) niet geschikt, je ziet snel dingen over het hoofd. En bepaalde afwijkingen die nog in een voorstadium zijn van borstkanker zie je bijv. weer alleen op een foto, en zijn ook niet voelbaar.
Niet dat ik je nu bang wil maken hoor, absoluut niet. Meestal is een borstontsteking echt iets wat op zichtzelf staat, maar heel af en toe kan het door iets anders veroorzaakt worden, en daarom is het wel slim om als je borst weer helemaal rustig is toch nog controlefoto's te maken.

Is je huid ook rood en warm? Heb je koorts? Anders zou ik maandag toch weer even de huisarts bellen. Soms is toch echt antibiotica nodig.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 29 Jul 2020 09:05

Re: Brandende pijn in borst

Nou, vrijdagochtend toch een mammogram en een echo. Ik heb geen koorts en ook geen roodheid, het reageert ook niet op ibu, dus of het nou een ontsteking is..? Op deze manier kunnen ze meteen alles checken, ben benieuwd.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jul 2020 09:32

Re: Brandende pijn in borst

Vervelend dat je nog veel last hebt Moederkoekje, hopelijk weet je na vrijdag toch wat meer. Succes!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 29 Jul 2020 18:55

Re: Brandende pijn in borst

Moederkoekje schreef:Nou, vrijdagochtend toch een mammogram en een echo. Ik heb geen koorts en ook geen roodheid, het reageert ook niet op ibu, dus of het nou een ontsteking is..? Op deze manier kunnen ze meteen alles checken, ben benieuwd.



Veel succes! Hopelijk valt het mee!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem309

Bericht 29 Jul 2020 19:42

Re: Brandende pijn in borst

Succes vrijdag! Hopelijk heb je snel duidelijkheid en valt het allemaal mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2020 10:47

Re: Brandende pijn in borst

Goed dat je hebt doorgepakt. Veel succes vandaag en hopelijk heb je snel een uitslag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 31 Jul 2020 15:47

Re: Brandende pijn in borst

Gelukkig alleen goedaardige cystes!

Blijkbaar kunnen die ook (heftige) pijnklachten geven. Mastopathie, komt blijkbaar best vaak voor. Helaas is er weinig aan de pijn te doen, maar ik ben allang blij dat ik nu weet dat het onschuldig is.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Jul 2020 20:02

Re: Brandende pijn in borst

Moederkoekje schreef:Gelukkig alleen goedaardige cystes!

Blijkbaar kunnen die ook (heftige) pijnklachten geven. Mastopathie, komt blijkbaar best vaak voor. Helaas is er weinig aan de pijn te doen, maar ik ben allang blij dat ik nu weet dat het onschuldig is.


Klopt idd. De cysten zelf doen geen pijn maar het omliggende borstweefsel waar ze tegenaan drukken dat doet pijn. Als de cystes heel groot zijn en ze echt ongemak geven kunnen ze ze wel eens leegzuigen met een dun naaldje. Is alleen geen garantie dat ze wegblijven.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem309

Bericht 01 Aug 2020 00:21

Re: Brandende pijn in borst

Fijn dat het goed is en dat je nu in ieder geval weet waardoor het komt.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers