Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ww, stagevergoeding en soll.plicht

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jul 2020 08:47

Re: Ww, stagevergoeding en soll.plicht

Maar Kees, eerst maar eens afwachten wat de afspraken worden toch? Het klopt wel wat kerel zegt: er kunnen afspraken gemaakt worden over de sollicitatieactiviteiten (gedeeltelijke vrijstellingen horen daar ook bij).

Ik zou als ik jou was zsm je situatie bespreken met je adviseur bij UWV en kijken of diegene met je meedenkt. Komt vast goed joh.
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Jul 2020 09:41

Re: Ww, stagevergoeding en soll.plicht

Dat doe ik ook UN en hun eerste reactie was dat ik gewoon sollicitatieplicht heb.
Daar heb ik op gereageerd en nog geen reactie daarop gehad.
30-04-2017
<<

Anoniem292

Bericht 25 Jul 2020 10:04

Re: Ww, stagevergoeding en soll.plicht

Zodra je officieel in de ww zit zou ik nog eens vrijstelling aanvragen. Ze hebben dan al je gegevens compleet, wellicht dat er dan wel wat kan.
Afspraken hoef je je niet druk over te maken, die zijn er ivm corona niet. En die 4 sollicitaties per maand? Dat is ook een wassen neus want je inschrijven op een vacaturewebsite of aan een vriendin vragen of ze collega’s zoeken telt ook al. Dus die 4 haal je makkelijk ?

Ik denk dat je het in je hoofd wat groter gemaakt hebt - en dat snap ik heel goed! - maar echt, het gaat je 100% meevallen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 25 Jul 2020 12:17

Re: Ww, stagevergoeding en soll.plicht

:) zelfs inderdaad puur inschrijven bij randstad of hun website checken telt al. En och, die sollicitatieplicht is ook wel logisch, ze willen je uiteraard zo snel mogelijk weer van hun betaallijstje afhebben.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Jul 2020 14:13

Re: Ww, stagevergoeding en soll.plicht

Kees schreef:Dat geven ze niet aan Niekske, er staat letterlijk
"als u ww aanvraagt heeft u sollicitatieplicht."

Ik zoek regio Breda Jorja. Zie vooral veel HBO vacatures en ik doe de MBO opleiding, of het zijn fulltime vacatures en ik wil/kan maar 3dgn.
Maar mocht je toevallig iets zien of weten dat hoor ik het graag ?


Maar is dit niet gewoon een standaardzin/brief? Pas na een aanvraag zal het uwv jou situatie beoordelen.

Overigens denk ik niet dat je zo makkelijk een vrijstelling krijgt omdat je nog een studie volgt. In je huidige/vorige baan kon dit ook gecombineerd worden dus op dergelijke werk/leer trajecten zal je kunnen solliciteren. Maar volgens mij wil je dat ook graag toch?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Jul 2020 14:33

Re: Ww, stagevergoeding en soll.plicht

Ja dat wil ik zeker! Maar die zijn er gewoon niet veel, momenteel zelfs geen hier in de buurt.
Net een toffe en geschikte vacature gevonden in Utrecht en daar ga ik op reageren. Ook al is het eigenlijk echt wel ver buiten mij regio.
30-04-2017
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers